amit érzel, hogy mennyire nyomatékos a motor, az egyszerűen a mozgatandó tömeg és vonóerőből következik. Ezért hogyha te erősebbnek akarod érezni a motort(vagy hogy jobban gyorsuljon, ez esetben lényegtelen) akkor vagy a tömegét csökkented, vagy a vonóerőt növeled. A vonóerőt növeli vagy az áttétel gyorsításával lehetséges, vagy a tényleges motorerő növelésével. Hogy ezek közül melyik eset valósul meg, azt nem érzed. Ilyen szempontból butaság azt mondani, hogy csak jobban pörög. Ez az áttételmódosítás megegyezik 10-12% teljesítménynövekedéssel. Persze többet kel kapcsolgatni, és kisebb lesz a végsebesség, de ez ebből a szempontból lényegtelen.
olyat rendelhetnél nekem is mert felraktam a tankra de csak a műszerfal látszik, az meg nem tetszik hogy látják másik ha visszanézik mennyivel is mentem
feltöltöttem elindult mentem is egy kört, kamera teszt. szarrá fagytam de megérte. ez a 15km olyan volt mint mint nem is tudom mintha vissza adták volna egy végtagomat
Nekem most áll jó ideje.Kéthetente beröffentettem egy 10 percre ámelegíteni de a 3. alkalommal már csak gyutáson 11,7 v-ot lehelt ki magából alapban meg valami 12v-ot.
Ez önindítóra leesett 11 alá picivel.
Punt ugyanazt csinálta mint lenn.Katt és más semmi.
Szal kuka.
szegény akksimat elrontottad most is töltőn van de kifáradt, nem igazán akarja sokáig tekerni meg a rohadék honda sem akar indulni 1 hónap állás után, vicc ez a benzin...
nem, nem vagyok kamion sofőr, de szeretem a nyomatékot és a viszonylag alacsony fordulatot akár akkor is ha eggyel mindig feljebb kell váltani a gyárinál. Lehet hogy a 4 fog pluszba kicsit túlzás, de akkor az lesz, hogy tanácsotokra előbb a gyárival motorozgatok, aztán majd elválik...
Én az áttételt csak úgy változtatnám, h megkérdezném, mások mit használnak.
egyébként a váltó- és végáttétel-méretezés egyáltalán nem könnyű dolog, és nagyon könnyű úgy elcseszni, hogy a motor vezetése kényelmetlenné váljon. Pl: utcasarkon az 1-es kevés, a 2-es sok. Vagy 120-nál leforog és nincs végsebesség. Vagy éppen annál a tempónál, amivel menni szeretsz, nem "kényelmes" fordulaton működik a motor, így kibillent a saját tempódból ha nem szereted a rángató vagy a visító üzemállapotot...
Az én motoromon a gyárinál hosszabb áttétel volt, és most van fent a gyári. nem birom megszokni, annyira rövid, örökké kapcsolgatnom kell, míg korábbal 4 fokozat lefedte a városi tempóimat, most mind a hatot végig kell rugdosni, komolyan unalmas már. Mindenki rövidíteni akar, de arra is gondolj, hogy ha rövidíted, akkor ugyanazt a sebességtartományt több fokozat között osztod el és állandóan váltogathatsz majd. (és ha a rugalmasságot üldözöd: a váltás időveszteség!)
én autónál is a hosszabb végáttételt szeretem. ha nincs erő, akkor nem itt kell behozni ;-).
persze ha amúgy kamionsofőr vagy és 18 fokozatot pofozol végig 40-re gyorsítva, és ehhez vagy szokva, akkor nem szóltam :-)
Nem kérdezel hülyeséget
Amúgy pont emiatt kérdezek inkább mielőtt cselekszek, hogy tisztába legyek azzal, amit csinálni akarok. Annyit tudok, hogy a végsebesség nem érdekel, csak a minél nyomatékosabb kényelmes motorozó tempó, de nem szétpörgetve a blokkot.
Amúgy köszönöm a választ és az ismételt fáradtságot, de nem találtam ezt a részt a múltkori témázgatásnál. Elképzelhető hogy figyelmetlen voltam.
karakterisztikát múltkor kitárgyaltuk. hosszabb lánc azért kell, mert azonos tengelytáv mellett sokkal nagyobb lesz a kerékátmérő, ezáltal értelemszerűen a szükséges lánc hossza is.
lánchosszszámítás:
h=2*l+Da1/2+Da2/2
h - a lánc hosszúsága mm-ben
l - a lánckerekek tengelyközépvonalának távolsága mm-ben
Da1 - az egyes számú lánckerék osztókörének átmérője
Da2 - a kettes lánckerék osztókörének átmérője
azután csak leosztod a lánc csapszegeinek középtávolságával a kapott számot, kerekíted az értéket, és megkapod hogy hány szem hosszúságú lánc kell :D
Zajlik az élet.
Rendeltem kameratartót a kormányra.
Remélem nem veszik el a postán.
Volt vagy 2 rugó. Postával.
Ez önindítóra leesett 11 alá picivel.
Punt ugyanazt csinálta mint lenn.Katt és más semmi.
Szal kuka.
Mondjuk a honda akku elég szar.
Amúgy nagyon csini a paripád
egyébként a váltó- és végáttétel-méretezés egyáltalán nem könnyű dolog, és nagyon könnyű úgy elcseszni, hogy a motor vezetése kényelmetlenné váljon. Pl: utcasarkon az 1-es kevés, a 2-es sok. Vagy 120-nál leforog és nincs végsebesség. Vagy éppen annál a tempónál, amivel menni szeretsz, nem "kényelmes" fordulaton működik a motor, így kibillent a saját tempódból ha nem szereted a rángató vagy a visító üzemállapotot...
Az én motoromon a gyárinál hosszabb áttétel volt, és most van fent a gyári. nem birom megszokni, annyira rövid, örökké kapcsolgatnom kell, míg korábbal 4 fokozat lefedte a városi tempóimat, most mind a hatot végig kell rugdosni, komolyan unalmas már. Mindenki rövidíteni akar, de arra is gondolj, hogy ha rövidíted, akkor ugyanazt a sebességtartományt több fokozat között osztod el és állandóan váltogathatsz majd. (és ha a rugalmasságot üldözöd: a váltás időveszteség!)
én autónál is a hosszabb végáttételt szeretem. ha nincs erő, akkor nem itt kell behozni ;-).
persze ha amúgy kamionsofőr vagy és 18 fokozatot pofozol végig 40-re gyorsítva, és ehhez vagy szokva, akkor nem szóltam :-)
Amúgy pont emiatt kérdezek inkább mielőtt cselekszek, hogy tisztába legyek azzal, amit csinálni akarok. Annyit tudok, hogy a végsebesség nem érdekel, csak a minél nyomatékosabb kényelmes motorozó tempó, de nem szétpörgetve a blokkot.
Amúgy köszönöm a választ és az ismételt fáradtságot, de nem találtam ezt a részt a múltkori témázgatásnál. Elképzelhető hogy figyelmetlen voltam.
h=2*l+Da1*PI/2+Da2*PI/2
lánchosszszámítás:
h=2*l+Da1/2+Da2/2
h - a lánc hosszúsága mm-ben
l - a lánckerekek tengelyközépvonalának távolsága mm-ben
Da1 - az egyes számú lánckerék osztókörének átmérője
Da2 - a kettes lánckerék osztókörének átmérője
azután csak leosztod a lánc csapszegeinek középtávolságával a kapott számot, kerekíted az értéket, és megkapod hogy hány szem hosszúságú lánc kell :D
15/45 helyett 15/49-re.