Egy DT-n amiben van 15 paci a cetka lánc is elmegy ugyanannyit mint a DID. Volt DT-m, kétszer cseréltem láncot, 20e++km. Mellesleg arra a feleannyi az 4e Ft alatti összeg, mert a DID is 10 alatt van, szal nem egy nagy mizéria.
De egy 100LE+-os motornál talán más a helyzet.
Majd ha kevesen lesznek.Most csak az jött le hogy mintha sepűn ülnék és csetlek-botlok a mesterek közt és útban vagyok.Vagy csak túl sokan nyüzsiztek.
Eldörgött mellettem valami KTM mintha az oldalán feküdne oszt felébredetem majd leugrottam a motorról.
Pláne hogy supermotosok és robogóversenyzők mintha a tatár kergette volna őket jobbró balról jöttek.Én meg tekerek mint anyu campingjével mennék és elvagyok ájulva magamtól.Brrrrr egyenlre csiszolom magam az utcán.Azt annyira nem találom félelmetesnek.
Guminyomásra első pályázáskor teljesen megfelel az utcai nyomás. Szokták javasolni az elöl 2.1 hátul 1.9 értékeket is, avval nem lehet nagyon mellélőni.
Tanácsnak: ne akarj senkit megelőzni az első fél órában (kivétel, ha zászló van a kezében mert az a pályabíró )
Ne foglalkozz senkivel, ne akarj senkit elengedni mert össze fogtok akadni! A gyorsabbak simán ki fognak kerülni.
Tükrödet jobb ha nem nézed, nyugodtabb leszel.
"A nõgyógyász elmegy letenni a jogosítványt. A KRESZ-en és az EÜ-n már túl van, a mûszaki következik. A vizsgáztató azt mondja neki:
- Kap 100 pontot, ha szétszedi és összerakja a motort.
A nõgyógyász szétszedi és összerakja a motort.
- Gratulálok, ez 150 pontot ér.
- Miért kaptam ennyi pontot, hiszen csak 100 lehetett volna a maximum.
- Az rendben van, hogy szétszedte és összerakta a motort, de mindezt a kipufogón keresztül."
Valószínüleg én is DID-et vettem volna, csak a vásárlás előtt párszáz km-rel RK-t rakatott fel az előző tulaj. Eddig semmi nem utal arra, hogy az RK egy ipari hulladék lenne, igaz ápolom is becsületesen.
Egyébként meg egy Yamaha DT-s tapasztalat:
A JT Asahi lánc többet bírt, mint a DID, pedig majdnem kb fele annyiba kerül. Ezzel nem a DID minőségét akarom megkérdőjelezni, de más is gyárthat jót.
Hehe, ja a gyári lánc meg a gyári fékbetét... Csak tudod az nem ugyanaz, mint amit a boltban utána megveszel, nem véletlen kétszer annyi a gyári.
Én már sok ilyen csili-vili beetetős láncról hallottam, EK, RK, Iris, meg még vagy 2-3 fajta, aztán végülis mindnek lett valami baja.
DID-ról miért nem hallani rosszat? Jó drága, boltban, de nem ott kell megvenni, és lám, még olcsóbb lesz mint a gagyik... De persze azt is megveszi valaki, tehát addig él a cég.
A kivételek erősítik a szabályt.Amúgy nem az életkor számít hanem a személyiség.Ha ilyen vagizós nagyarcú emberke aki rögtön elkezdi hogy megyek a hungárián 3 km egykeréken azok a felejtősek meg a nepperek akik az olcsó esetleg sérült cuccot hozzák be itthon fusiban javítják nem biztos hogy hozzáértően.
Az RK láncal csak a fél éves sv-fórumos olvasgatásom alatt legalább 5 emberkének volt problémája tehát nem egyedi eset ahogy a HSZ-ekből kiolvastam.
Az RK-nak tényleg jó láncai vannak, nem véletlenül szerelnek a Szuzukikra gyárilag ilyet, nekem is X-gyűrűs RK van a gépen.
Én úgy gondolom egyedi eset lehet.
Utána érdeklődtem, bár nem did lánc, de az RK-nak jó láncai vannak, plussz volt rá 30% kedvezményem. De kíváncsiságból meg tudnád mondani, hogy mennyibe lett volna a did lánc?
Camelus magamból kiindulva, szerintem is az eladó személye a legfontosabb, ha 19-25 között van, már rég gyanús. Na jó, ez így hülyeség, de azért tényleg számít, hogy egy fiatal srác tanult meg egykerekezni vele vagy egy kicsit idősebb emberke túrázgatott vele. Egyébként még amikor csináltam a jogsimat mentem egy olyan SV-vel amiben 38000 km volt, Olaszországból lett behozva, valamint volt ott még egy SV amiben csak 9000 km volt, egyik sem volt rossz, mégis érződött, hogy az olaszországi motornak a lelke is kivolt, és majdnem minden pillanatban azt éreztem, hogy na most adja be a kulcsot. Ha jó egy motor, és rendben van azt szerintem érezni fogjátok.
nem kell ehhez pad. gondolj bele, mennyit kell ahhoz engedni a láncon, hogy Te azt feszességben meg tudd mérni. Ha ekkora hibája van a lánckeréknek, akkor egyszerűen forgasd meg a kereket a helyén és kész. Esetleg szoríts a lengővillához egy csavarhúzót vagy bármit, ami a lánckerék széléhez mutat. Forgatás kozben ehhez viszonyítva látod hogy van-e játék. Szerintem nem lesz. A láncod lesz a ludas.
Csak az általános.Hidegen induljon,ne füstöljön,gumik,fébetétek,tárcsák állapota jó legyen ha idomos akkor az idomok váz váznyak sérüléseit megnézni lánc állapota stb.Nem fog olyan surrogósan járni mint a 4 hegeres de a dobozban egy marék csavar sen jellemző hang.Stb csak a szokásos belül nem tudod szétszedni tehát lutri.Itt olvasgatom hogy a karbis szereti a fesz szabályzőt és az olajpumpa fogaskerekét vagy mi a szöszt kinyírni másról nem igen tudok.
Köszi a segítséget! Amúgy első pályázás, én olyan 1.9 - 2 re gondoltam elől hátul, ami biztos nem a legideálisabb, de a bízom benne, hogy közel van a jóhoz!? A hátsó fogaskereket meg majd esztergapadon megforgatjuk és akkor kiderül azonnal, hogy van e deformáció.
Esetleg valami jó tanács, hogy holnap ne azt kérdezzem, hol szerezzek olcsón SV alkatrészeket?
De egy 100LE+-os motornál talán más a helyzet.
Eldörgött mellettem valami KTM mintha az oldalán feküdne oszt felébredetem majd leugrottam a motorról.
Tudom, én is hasonlóképp voltam.
Tanácsnak: ne akarj senkit megelőzni az első fél órában (kivétel, ha zászló van a kezében mert az a pályabíró )
Ne foglalkozz senkivel, ne akarj senkit elengedni mert össze fogtok akadni! A gyorsabbak simán ki fognak kerülni.
Tükrödet jobb ha nem nézed, nyugodtabb leszel.
"A nõgyógyász elmegy letenni a jogosítványt. A KRESZ-en és az EÜ-n már túl van, a mûszaki következik. A vizsgáztató azt mondja neki:
- Kap 100 pontot, ha szétszedi és összerakja a motort.
A nõgyógyász szétszedi és összerakja a motort.
- Gratulálok, ez 150 pontot ér.
- Miért kaptam ennyi pontot, hiszen csak 100 lehetett volna a maximum.
- Az rendben van, hogy szétszedte és összerakta a motort, de mindezt a kipufogón keresztül."
Egyébként meg egy Yamaha DT-s tapasztalat:
A JT Asahi lánc többet bírt, mint a DID, pedig majdnem kb fele annyiba kerül. Ezzel nem a DID minőségét akarom megkérdőjelezni, de más is gyárthat jót.
Én már sok ilyen csili-vili beetetős láncról hallottam, EK, RK, Iris, meg még vagy 2-3 fajta, aztán végülis mindnek lett valami baja.
DID-ról miért nem hallani rosszat? Jó drága, boltban, de nem ott kell megvenni, és lám, még olcsóbb lesz mint a gagyik... De persze azt is megveszi valaki, tehát addig él a cég.
Az RK láncal csak a fél éves sv-fórumos olvasgatásom alatt legalább 5 emberkének volt problémája tehát nem egyedi eset ahogy a HSZ-ekből kiolvastam.
Én úgy gondolom egyedi eset lehet.
X gyűrűsből 22 és 32.
Esetleg valami jó tanács, hogy holnap ne azt kérdezzem, hol szerezzek olcsón SV alkatrészeket?