Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Két hete nyomattunk 1 gyors túrát Balatonra (Felsőörs) a hátsó nem a legjobb minőségű utakon (Bicske - Zámoly -Fehérvár) egy Hornet-es cimbivel (az enyém SV650) , hazafelé cseréltünk egy 50km-et. A Hornet futómű, és fék egy álom volt az SV-hez képest, de azóta az SV650 V2-es blokkot még jobban szeretem, a lódarázs alsó fordulaton em csinált semmit. Motorfék szintén nuku.
(Azért 10000 ford fölött meg lehet szeretni...:-)
Hosszu évekig azt a véleményt osztottam hogy az sv fék-futómü igy jó ahogy van (k4 650N volt idén tavaszig,keményebb olajjal- 78eKm,túra üzemmódban)
Meguntam,vettem mást (k8 bmw f800s)
...de még nem vitték el az sv-t
Leirhatatlanul illuzióromboló volt visszaülni az sv-re
Kanyarban az sv fék,vagy uthiba hatására le akar dobni,"besza-behu" van,a keményebb olaj ellenére
Jó futómüvel megszünik az uthibák többsége is,meg a besza-behu is.
Az sv gyári fékkel lehet stopizni (hátsó tengely ettöl szeret görbülni) ...de hozzászokva a négydugattyus brembóhoz, visszaülve az sv fék szintén illúziórombolóan szar (a jóféle fém HEFAL fékcső ellenére) bazinagy erő kell hozzá,és adagolhatatlan,nem lehet érezni-szóval szar

mindezt egy évvel ezelőtt hiába mondta volna nekem bárki,kiröhögtem volna,mert elképzelni sem tudtam milyen egy jó futómű
25 centi elég nagy beöntés lett volna akksibó.
na azért... én meg már azon gondolkoztam, hogyan... na EZÉRT nem kell fórum-infók alapján mindenbe fejest ugrani az első szóra
2,5.
Huháhééééé mekkora katyvasz lett itten.

Tehát flexelni egy 5 rugóért vásárolt gyári undertailt kellett.Mert 04-től felfelé az akksidoboz nagyon lelóg.
Ergo abból kelltt vágni a K5 ezer gázos állítható teló miatt.Jelesül beleért az akksidobozba.KB 25 centivel megemeltem az akksit és a nyert helyre belevágva a műanyagba ami nem az eredeti meg lehet dobozban a padláson eladásig.Ez telóval együtt KB 25-30e forint és a hintaló szerű bólogatást ki lehet lőni.
Teleszkópot ésszerűség miatt én nem bolygatnám gixxer mittoménmivel ezt már az elején leszögeztem.
Sokkal olcsóbb a Progresszív rugó+15w-s olaj.
Lineáris az keményebb lesz az egész úthosszon de be kell kalkulálni hogy jó úton jó csak rosszon ráz eléggé.
Minden egyéni ízlés kérdése.Meg élősúlyé.
Féket bátrabban lehet módosítani.
Nekem volt fenn az adapteres cucc azt tényleg SV 1000szintje lesz tőle.

http://www.sportmotor.hu/motor...
Köszönöm! Most cseréltem fékbetéteket és olajat, az tuti friss :) Hát akkor télen majd kap csöveket is :)
A kormányt meg majd meglátom, jó lenne kipróbálni egy széleskormányosat :)
Ha gyári fékcsöved van akkor mindenképpen megéri lecserélni fémre, nekem sokat számított. A Galfer az jó, nekem Goodridge került föl rá idén és megérte. Emellett csináltam egy teljes fék tisztítás, ami lényeges évente minimum egyszer szerintem.
A széles kormány, meg nekem nagyon bejött, de szerintem ez egyéntől függ, mint mondtam, Én sokkal jobban szeretem, mint anno gyári kormányt.
Ha már elméleti-átalakítás van, akkor én is beszállnék:
1. Fém fékcsöveken én is gondolkozok, tényleg ennyire megéri? Most csak így hirtelen az első találat google-ben: 23 ezer pénz. Jó tudom, fékeken nem szabad spórolni, könnyen előfordulhat, hogy télen beszerzek egyet. Vagy többet? Ha csak az elsőféket szeretném fémesíteni, akkor hány darab kell? Vagy jól értem, hogy ezek szettben vannak, tehát ha azt mondom h sv650-hez kell akkor abban benne van minden, csak fel kell rakni?

2. Kormányváltás ( :) )
Gyári kormányom van. Sok embertől hallottam már hogy így a széleskormány, meg úgy a széleskormány.... Én csak arra tudok gondolni, hogy a bringámon is az átlagnál szélesebb kormány van és eléggé megérzem vele, hogy a széles tartás miatt fogom a szelet. Gondolom kisebb tempónál viszont könnyebben manőverezhető a gép.
És abban is egyetértünk, hogy az egyetértünk az egyben van
bocsánat, a 7mm lehet hogy máshonnan jön... szóval fórum-infókra csak fenntartásokkal támaszkodj :-)
Egyet értek.
Ezért gondolkodom olyan módosításokban amik visszacsinálhatóak.
És megtartanám a gyári cuccokat.
szerintem sok :), de majd a többiek is mondanak valamit.

az elejét asszem 7mm-re lehet beengedni (villaszárat a befogóba), illetve ha amúgyis rugót cserélsz, akkor ugye magától értetődő :-)
szóval attól hogy a két zolit meghallgattad :), még ne hozz semmilyen döntést.

arra is gondolj, hogy a módosított motort vajon hogy tudod majd eladni adott esetben? én sosem úgy választok járművet, hogy "hogyan szállok majd ki belőle", főleg manapság, hogy minden váltáson csak buksz. De azért számít a leendő vevőnél, hogy milyenek a módosítások.
4cm-re gondolok hátul, az olyan vészesen sok, hogy az elejével is kell foglalkozni?
Egyébként hogyan kéne máshogy megoldani?Az elejét is lehet valahogy csökkenteni?

ui: A futóműves dolgokra visszatérve: én sem szeretném ha vagdosás lenne, alapvetően olyan dolgokban gondolkodnék amiket lehet cserélni és visszarakni a gyárit ha úgy alakul..
Nem sértődöm meg, abszolút kezdő vagyok a motorok terén ezért is van ez a sok kérdés. Természetesen nem én csinálnám a műveletet, azért is próbálok minden infót itt begyűjteni,h utána már ezek alapján tudjak tovább menni a vásárlás terén ( valakivel "karöltve" persze ).
ja és ha hátul leengeded, mi lesz az elejével? szerintem összébb kell engedni ott is, felborul az egész motor geometriája.
passzolom, de az eddigi kérdéseidből arra következtetek, hogy - ne bántódj meg - jó lenne, ha a kiválasztást-bevásárlást nem magad intéznéd, hanem elvinnéd szépen a motort valakihez, aki ezzel rendszeresen foglalkozik, megnéznétek, megbeszélnétek, és úgy... . Majd Zoli mindjárt megírja az évjáratot, meg hogy mit kell hozzá szétflexelni, heftölni, rápöttyözött kazánlemezzel konzolt csinálni :) stb. Én csak "bolt-on" módosítást csinálnék, ha már bele kell vágni valamibe csak hogy elférjen, az nekem nem tetszik.
Jah, nekem a kis SV van.
De tökéletesen elég;) ...... ( egyelőre )
Azt hiszem ez kezdésnek tökéletes lesz amit írtál.
Tehát rugók és olaj ahogy Zoli is mondta és fém fékcső mert az már amúgy is szóba került.
Akkor a hátsó rugóstag egy az egyben tehető a gixerről SV-re?
Nekem hátul még biztos jön egy kutyacsont csere, picit lejjebb akarom vinni a seggét, sajna nem vagyok magas termet. Melyik gixer tagok mehetnek hátulra?Azonos évjáratúak mint az SV kb?
a progresszív az változó menetemelkedésű vagy keménységű. normál úton a puha részét használod fel, aztán ha jobban beül a teló, jön a keményebb rugó összenyomódása - és így nem fog felütni. tudtommal a versenyzők viszont nem ilyet használnak, hanem a teljes hosszon állandó keménységűt. a progresszív az egy utcai kompromisszum, amennyire én tudom.
ja, és hogy képben legyél, a pontos megnevezések:

"KIS" SV = 650cc
"RENDES" SV = 1000cc

:-)
Nekem tsanyi csinálta a futóművemet, és tökéletes. Villa: keményebb rugó (90 kiló vagyok), vastagabb olaj. A gyári Csepel Tacskó kormányomat egyenesre és kicsit szélesebbre cseréltük - irányíthatóság jobb lett. Fék: elöl-hátul(!) fékfolyadék csere + fémfékcső. Nem kell rögtön Zoli32-i távlatokra gondolni, és gsx-r-t építeni az sv-ből... akkor inkább add el és vegyél egy gixert. nem leszólás, komolyan mondom. nekem már a fentiekkel is sokkal jobb lett. Hozzá egy pár ragacsos gumi, és készen is vagy. Te magad írod, h gyöngyözik a szimmering.

Lehet, hogy gyári állapotra hozással is azt mondanád, ég és föld. Fék: a fékfolyadék öregszik, a gumi cső tágul....

Hátulja: Sanyival pont beszélgettünk erről, a kis sv hátsó rugóstagja nem szétszedhető (csak roncsolással, utána meg összerakásnál kell trükközni). ezért nem szivesen vállalják a felújítását-módosítását. Ezért mehet a gixer rugóstag vagy a "rendes" (1000) sv-é. Csak azt az apró tényt nem szabad elhallgatni, hogy esetleg vágni kell hozzá az akksitartót, igaz-e Zoli?
Én egy 2002-es FS-t vezettem és tökéletes volt Dobogó felé.
Annál jobb nem kell, mert amúgy is inkább én vagyok a gyenge láncszem nem a motor:)
A progresszív rugószett pontosan mit takar és merre lehet keresgélni?Külföld ez is? 15w olaj az elég kemény? ( most 10w van ugye, gyárilag? )