de ha van minta a kezedben akkor az alapján és annak méretei alapján keres. Sőtt van több méret is, kopás felújítás véget kicsivel nagyobb méret . Vagy Győrben vedd fel a kapcsolatott a Scwarz Otto , motorfelújító mühellyel , nekem volt hogy ők csínáltak nyers dugatyú tömbből dugatyukat , és igen jó minőségben , Bár az jobb ha a komplet motor náluk van és rájuk van bízva . Csalodni nem fogsz benük .
elvileg azt írja , hogy Gk73A kódú típushoz de lejjebb van bővebb lista vagy típús beazónósítási lehetőség, Bár mi játunk úgy azt dobta paszol a végén meg még sem .
Egyszer már volt téma és kérdés a Plexi a fórumon ,Hát úgye a baleset előt nekem a Túram magasított változat volt a motoron , most pedig a hagyományos gyári (Tehát kisplexi) . Észrevételeim a kettő közötti külömségről : A Túra (magas plexi) előnyei , kissebb húzat és alacsonyabb sebeségnél is a légáramlás levisszi az esőcsepeket a sisak plexiről, de nagy sebbeségnél kicsit berázza a motor elejét a légellenálás miat. A gyári méretűnél minimum 100 KM/h sebbeségnél ha behajol az ember talán lenyomja az esőcsepeket, de nem igazán , viszont nagy temponál nemhuzkodja meg a gép elejét, bár menetszélből többet kapp az ember fólyamatosan . Lehet rendelek egy túra plexit és éppen kedvem kénye szerint majd cserélgetem :D
Foxx diagnózisa teljesen helyes. Tudni kell, hogy visszafordíthatatlan folyamat, nem segít rajta semmilyen csoda olaj sem. Érdemes minél előbb kicserélni a komplett váltósort, léptétovilakat, kukac, vagy program tengelyt.
A gond az, hogy a kapcsolókörmök és kapcsolózsebek lekerekedése miatt egyre kisebb nyomaték hatására elkezdenek széttolódni a fogaskerékpárok, ezt a tolóvilla tartja bent amíg tudja, de ha túl nagy a nyomaték, akkor átugrik párszor köröm a következő zsebbe, vagyis kiugrik a tolóvilla és a léptetőmechanika ellenében, majd mikor kapcsolódás miatt leseik megint a nyomaték, akkor mechanika visszalöki a helyére. De minden egyes alkalommal anyagleválás történik, mely roncsolhatja kent felületeket, mielőtt a szűrőbe csapdába esnek. A lekerekedés mértéke a kapcsolódó felületeken egyre nagyobb lesz, és egyre kisebb nyomatéknál fog előfordulni, gyakorlatilag exponenciálisan gyorsul fel a tönkremenetel. A tolóvilla nem csak megéghet, de el is törhet...ami még nagyobb kárt okozhat, beeshet a letört darab mozgó alkatrészek közé, közben meg egyszerre több fokozat is kapcsolódhat, aminél blokkolni fog a kerék, és még csak ki sem tudsz kuplungolni, hogy menteni tudjál.
Ilyenkor 2 pár azaz 4 db fogaskerék kuka, ezért ekkor már érdemes komplett váltót cserélni.
Nekem is ilyesmit csinált a kis négyszázas kuplungozás előtt. Amióta új rugók vannak, új kopó lamellák, és jól be van állítva a bovden, azóta nem csinál ilyet. De azóta is 1-2-3 én is kuplungolok bőszen és óvatosan engedem rá a tüzet, inkább háromtól húzom neki, 3-4-5-6 szépen finoman beklattyan gáz elvételre. Kettes intenzív motorfék + hátsóféknél hallasz-e hangos zörgést? Mintha ki akarna ugrani kettőből, de mégis bent tartja...
cseréld le az olajat a rendszerben és légtelenítsed le rendessen . Lehet segit lehet nem , de veszteni nem vesztesz vele, amúgy is a fékeknél meg ilyen dolgoknál két évente ajánlatós lecserélni az olajat.
Ezért is aggaszt, hogy csak másodikban csinálja... :)) A Simson tesztet nem próbáltam, de szerintem csak simán elforog a kerék. :) Nem kell tartania váltókart, mert nem dobja ki, szépen veszi a sebességet... Bízom benne, hogy az enyémen is orvosolva lesz! Én is rendesen kuplungolok, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem szoktam megcibálni kettesben! :DDD
Én is arra gondoltam, hogy nem recseg, csak simán felpörög egy pillanatra. Nem is dobálja sebességből... Ha lesz egy kis időm tesztelgetem még, mert az is megfordult a fejemben, hogy egészen más lehet egy kuplung csúszás ennyi lóerőnél, mint a Hondámnál, illetve ha jól belegondolok a kuplungjáték is elég szűk tartományban van már.
Távol álljon tőlem a távdiagnosztizálás, olvastam párszor külföldi FB-s RF fórumon hogy ez a jelenség tartozik hozzá, de nem csak RF probléma, bármilyen motornál elő szokott jönni, és jellemzően a 2-es fokozatnál, főleg ha előző életében nem kímélték.
Van itt egy kép http://smg.photobucket.com/use...
Kuplung csúszásnál van a klasszikus simsonos tesztelés, nekitolod a falnak, engeded ki a kuplungot meg adod a gázt mint ha indulnál, ha lefullad akkor jó a kuplung. Én így próbálnám, de szerintem a váltó.
( Van hogy ilyen esetben rátartják a váltókart a felfelé váltás állásba, akkor nem dobja ki, dee ezzel meg nagyon gyorsan leégeted a léptetővillát, nem szabad...)
Amelyik RF-et majdnem megvettem, annak is ilyen baja volt, de akkorra már orvosolták, ott is a 2-es volt rossz.
A jelenlegi motormat próbálom kímélni, 1-2 között rendesen kuplungolok, meg határozottan kapcsolok, meg nem gyorsulgatok ezekben a fokozatokban
hopp lemaradtam arról hogy 900 as mint enyim. nekem eddig nem volt ilyen ... igazából azért érdekes mert ha tényleg valami váltós téma akkor valami recsegés tán lenne nem ? plusz ledarálta volna már a fogakat valahol... akármilyen kemények is.. vagy eltöri őket.
Összetenném a két kezem, ha csak kuplung! :))))) Az a baj, hogy sokkal gyorsabban játszódik le a dolog, mint egy kuplung megcsúszás, és csak másodikban csinálja, teljesen rendszertelenül. Van amikor 200- 300 kilométer alatt egyszer sem, van amikor meg egymás után többször is. Előfordult, hogy folyamatosan haladtam másodikban ugyanazon a fordulaton és akkor csinálta, 3000- körül is, meg 5000- nél is. Olajos kuplungja van, nincs bowden. Recsegni nem recseg, de teljesen olyan, mintha villámgyorsan berántanám a kuplungot egy tizedmásodpercre...
de körmös téma lenne akkor kidobná és menne üresbe vagy épp 1 v 3 ba. plusz akkor is recsegne nem ? azt kéne tudni pl... 2 esben hogy gyosít ki a géppel. mert lehet éppen 1 ben nem tépi meg nagyon ...
Lehet hogy elkoptak a második fokozatnál a kapcsoló körmök a fogaskeréken. Eléggé jellemző RF betegség. Ha tényleg ez van akkor szét kell kapni a váltót, venni új fogaskerekeket, vagy szokás még megköszörülni a körmöket (undercutting).
Ha a kuplung csúszna meg, akkor 1-esben szerintem jobban jelentkezne.
szerintem ha a váltó lenne akkor nem kicsit reccsenne az ott.... akkor inkább kuplung csúszik meg ... bowden nem szorul ? laza ha elengeded ? Lent nézzed meg a karnál mert ott számít ...ha ott OK akkor még lehet... gyenge rugók, elégett , elkopott lamellák is.
Köszi, megpróbálom!
Másodikban gyorsításnál időnként olyan, mintha a fogaskerekek nem érnének össze egy pillanatra " megszalad", ami azért kellemetlen, mert felpörög és megugrik a motor, mintha rákuplungolnék menet közben...
Facebook-on eléred, Taschner Zsolt! Keresd bátran, írd le neki hogy milyen problémákat tapasztalsz, mik a tervek, és amikor lesz ideje reméljük elvállalja.
Nem értek veled egyet teljesen. Szerintem egy normális világban, ahol mindenki szívvel lélekkel végzi a saját munkáját, nem kellene érteni mindenhez. Például nekem nem kellene tudnom motort szerelni, és a részleteit se kéne tudni. Sőt, azt se kell tudnom hogy mi baja. Elviszem a Szakemberhez aki felhív 1nap múlva hogy ez és ez kell hozzá, és ennyibe fog kerülni és ekkor lesz kész. És ezt a szolgáltatást Zsolttól meg is kapjuk. Szerintem ez a normális, és nem az hogy otthon a sufniba szereljük a precíz és érzékeny japán motorjainkat...
Na ezért is csináljuk magunk a motorokat amennyire tudjuk. mert ezzel a szintel ahogy sokakanak szerelik... hát ... no comment.
Persze sokan bele futnak ebbe a 400 as VC blokkor buliba de általában nem a blokk/motor gázos hanem a karbis része. Persze van hogy a szelpes téma sánta már + a lánc ....
http://www.ebay.com/itm/SUZUKI...
vajon ugyan az mint az RF 400R blokkjában? :) köszi
A gond az, hogy a kapcsolókörmök és kapcsolózsebek lekerekedése miatt egyre kisebb nyomaték hatására elkezdenek széttolódni a fogaskerékpárok, ezt a tolóvilla tartja bent amíg tudja, de ha túl nagy a nyomaték, akkor átugrik párszor köröm a következő zsebbe, vagyis kiugrik a tolóvilla és a léptetőmechanika ellenében, majd mikor kapcsolódás miatt leseik megint a nyomaték, akkor mechanika visszalöki a helyére. De minden egyes alkalommal anyagleválás történik, mely roncsolhatja kent felületeket, mielőtt a szűrőbe csapdába esnek. A lekerekedés mértéke a kapcsolódó felületeken egyre nagyobb lesz, és egyre kisebb nyomatéknál fog előfordulni, gyakorlatilag exponenciálisan gyorsul fel a tönkremenetel. A tolóvilla nem csak megéghet, de el is törhet...ami még nagyobb kárt okozhat, beeshet a letört darab mozgó alkatrészek közé, közben meg egyszerre több fokozat is kapcsolódhat, aminél blokkolni fog a kerék, és még csak ki sem tudsz kuplungolni, hogy menteni tudjál.
Ilyenkor 2 pár azaz 4 db fogaskerék kuka, ezért ekkor már érdemes komplett váltót cserélni.
Van itt egy kép http://smg.photobucket.com/use...
Kuplung csúszásnál van a klasszikus simsonos tesztelés, nekitolod a falnak, engeded ki a kuplungot meg adod a gázt mint ha indulnál, ha lefullad akkor jó a kuplung. Én így próbálnám, de szerintem a váltó.
( Van hogy ilyen esetben rátartják a váltókart a felfelé váltás állásba, akkor nem dobja ki, dee ezzel meg nagyon gyorsan leégeted a léptetővillát, nem szabad...)
Amelyik RF-et majdnem megvettem, annak is ilyen baja volt, de akkorra már orvosolták, ott is a 2-es volt rossz.
A jelenlegi motormat próbálom kímélni, 1-2 között rendesen kuplungolok, meg határozottan kapcsolok, meg nem gyorsulgatok ezekben a fokozatokban
Ha a kuplung csúszna meg, akkor 1-esben szerintem jobban jelentkezne.
Másodikban gyorsításnál időnként olyan, mintha a fogaskerekek nem érnének össze egy pillanatra " megszalad", ami azért kellemetlen, mert felpörög és megugrik a motor, mintha rákuplungolnék menet közben...
https://www.facebook.com/Tasch...
Üdv Márk
Persze sokan bele futnak ebbe a 400 as VC blokkor buliba de általában nem a blokk/motor gázos hanem a karbis része. Persze van hogy a szelpes téma sánta már + a lánc ....