Sziasztok van itt köztetek aki már húzta szét az rf blokkját! Már csak azért kérdem mert szükségem lenne a lendkerék lehúzó rajzára legalább egy skicre hogy milyet csináljunk vagy hogy néz ki!
KÖSZI MINDENKINEK!
A majki tó partján egyetlen egy étterem van!Próbáljátok akkor ugy idöziteni a gurulást hogy én olyan 3/4 7 és negyed 1/4 8 között ott leszek.Ha igy jó nektek?
Remélem csak egy étterem van az egész környéken...
Hogy mikor érünk oda? Fogalmam nincs
A munkamániás 6-ig melózik. Remélem eszébe nem jut halat vacsizni indulás előtt Írtam neki, hogy van 5 perce összekészülni
Innen T.bánya kb. fél óra, ez amit biztosra tudok
Na mi van vége a Forma 1-nek?
Tudom, hogy vége, én is néztem
Ja-ja úgy néz ki lesz összeRöfi, Hondással és talán Kawással kiegészítve. Nekünk is jó sztem Majk, bár Tbányát és a Turult lőttük be elsőnek.
Majkon hol? Én egyáltalán nem ismerem, voltam már arra, de mivel csak bevándorló vagyok, max az ATM-ek rémlenek, amiket a tóvól lehet időnként kifogni
A többiek csak tudják majd hol is van az arra
a románoknál az utak egy jó része eléggé kritikán aluli, de például az Arad - Déva szakasz útban is nagyon jó, és a táj is gyönyörű. Az Olt völgye nagyon adja, arra felé van a Transfogarasi út is (az majd egy következő túra lesz, de sok videót találtok itt sportmotoron is róla). Közlekedéskultúra vegyes - volt aki messziről integetett, indexelt, hogy elenged, volt aki ugyanilyen messziről dudált, hogy ugyan takarodjunk már a sávjából (igaz, hogy 50el jön és 400 méterre van, de nehogymá' az ő sávjában előzzünk na!). A falvakban, városokban tartottuk a tempót nagyjából (mármint az előírtat), de a nagyvárosok bevezetőinél elképesztő dugók voltak (több órásak), így ott eltoltuk a sorok között.
A bolgároknál tempósabban lehetett haladni, ők ismerik a merőleges / mellék / sugár utca fogalmát. A románoknál egy falu általában 10km hosszú, 1 főutas. Mindegyikben rendőrség és trafi, és erőszeretettel játsszák azt, hogy elveszik a jogsit, és hazaküldik egy otthoni okmányirodába, ahol átveheted... Ellenben nem volt semmi negatívum, pedig volt, hogy még látta a rendőr a záróvonalon előzést, de igazából letojtak minket.
Bulgáriában változó az útminőség, ott nem is annyira a kamionnyelő kátyúk jelentették a gondot, hanem a (románoknál is jelen lévő) hepe-hupa illetve elég durva aszfalt, ami ette a gumit rendesen. De náluk zömében okés volt az út. Tempósan lehetett haladni, az autósok is nyomták neki, rendőrrel csak elvétve találkoztunk.
Románoknál 315 Ft körül volt a benzin átlagban, bolgároknál 320-25 Ft. Utóbbiaknál olcsóbb volt, mint a gázolaj!
Na most még ennyi jutott eszembe, ami fórumos vonatkozású, de ha van kérdés, szívesen válaszolok.
Igazából nagyon jó kis túra volt, aki szereti a kihívásokat (Románia), azoknak bátran ajánlom. Aki kevésbé, azoknak is, mert az Olt völgye, a Fogarasi táj viszont mindenért kárpótol.
Egy kis beszámoló, avagy az ígért RF400 tartósteszt.
Tehát hol volt hol nem volt, július 21-én elindultunk, hogy meghódítsuk Bulgáriát. Nevezetesen egy '93-mas Honda CBR 600F, egy '04-es Kawasaki Z750, egy '06-os Suzuki GSR 600 és az én pici RöFim ('95-ös RF400 R, VC). Ez volt tehát a csapat, odafelé én Tomi barátommal (CBR) mentünk Szolnokról, onnan elvileg 1186km volt az út Nesebarig. Ezt úgy tettük meg, hogy első nap 750km, Bukarest volt a cél, ott megaludtunk, másnap reggel tovább. Minden okés volt, Bukarest előtt elkapott egy kis eső, de nem volt vészes, csak hát minden eső kellemetlen motoron ugyebár...
Egy jó kis szerpentin vezetett a tengerpartra minket, ott még zabáltattunk egy kis benzint, majd leraktuk a mocikat, 8 napig hozzá sem nyúltunk. Én hazaút előtti este beröffentettem, mert voltak problémák az akksival / töltéssel, és mivel nem vettem új akksit az útra, inkább gondoltam este derüljön ki, reggelig még akkor fel tudom tölteni. De pöccre indult, jólvan, gondoltam, ügyes vagy :simogatósmiley:
Másnap reggel jött a meglepi: se a CBR, se az enyém nem akarta az igazat. Végül a Honda beadta a derekát, de az enyém azért sem. A fél akksit kiindítóztam, toltuk is, nagy nehezen beberrent, de igen küzdött szegényke. Mint valami MZ-nek, úgy kellett rángatni a gázt, hogy ne fulladjon le. Kapott szivatót is, pedig nem jellemző, alapjáratot is feltekertem 2500-3000-re. Még így is nehézkes volt, kis fordulaton (1500-2500), ahonnan máskor gyönyörűen el tudok indulni kuplunggal játszva, most rángatott, döglődött. Néha 3 henger feelingem is volt, de az később megjavult amikor már mentem vele kicsit. Jött a szerpentin, elég erőtlen volt szegény, kellett pörgetni, hogy menjen. Egy jó darabig így volt, aztán nap vége felé kezdett beállni a megszokottra. Azt nem hinném, hogy 3 hengereztem addig, mert azt nagyon érezni, de valahogy mégsem volt az igazi.
Másnap jó volt, ment ahogy kellett. Ez ugye már a hazaút második napja, a román szállásról ahogy indultunk. Aradig ment együtt a csapat, ott ki merre lát, mert Pécs, Szolnok és Miskolc irányába mentünk, mindenkinek más volt az optimális. Én Nagyváradnál jöttem át a határon. Éreztem, hogy a sok indítózás (mert sajnos nem csak a betolós jelenetnél volt, hanem amúgy is nehezebben indult, mint szokott) igen kivett az akksiból. Természetesen Murphy bácsi jelen volt: kicsit elkeveredtem a határ előtt, mindenféle pici román falukban. Megálltam egy bácsitól segítséget kérni, nem állítottam le, hogy ne legyen gond az indulással. Amikor ültem vissza, teszem 1-be, leáll. Naná, sztender lent. Jó semmi gond, azért van még kraft az akksiban, csak már nem tekeri olyan fene gyorsan. Frászt! Meg se bírta forgatni. Na mondom, ez igen jó. A semmi közepén, 30 kilóval a hátam mögött, 40 fokban még tologassam be. Mindegy, muszáj volt, még tankoltam egyet a határ előtt (nyilván ott is tolni kellett), de utána már simán hazajöttem megállás nélkül. Így a hazaút (a kis tekergéssel) 1207km lett, ebből 707km volt az utolsó napra. Azért lefárasztott. Ellenben nem fájt semmim, ami a motortól kellett volna, hogy fájjon: térd, hát, ilyenek. A nyakam az odaúton megszokta, hogy tartani kell a kobakot, a láb bármilyen motoron elgémberedik ennyi km után, meg a fenék is szerintem, szóval nem volt vészes, néha tornáztam kicsit amikor városi tempót kellett menni.
Szóval lényegében gond nélkül, kisebb kellemetlenségekkel megtettük az utat. Jelentem, a Suzuki RF400 R TARTÓS!
Azóta is nehezen indulgat, illetve az indulás után egy darabig elég beteg a hangja. Ma elmentem benzinkútra, lemostam, tankoltam, vissza. Vissza alig akart indulni (mondjuk a tankolás kicsit segített a dolgon), de gondoltam kicsit ha járatom, terhelem, beáll, ahogy szokott. Odahúztam neki párat, erőtlen volt (szörnyen), majd a garázs előtt láttam, hogy alapjáraton kékes füstöt pöfög, gázra meg kormol is mellé... Szép... Leállítottam, hagytam, újra indítottam, semmi baja. Hangja is jó volt, elugrottam nagyszülőkhöz vele (10km oda-vissza), szintén semmi gond. Néztünk olajszintet is, minden okés, most olyan 4000 lehet az olajban.
Aztán nézegettem, tavasszal mit cseréltek. Lánc, lánckerék, fékbetét, bla-bla, és gyertyák! NGK került bele, csakhogy CR9E! Rémlett, hogy itt volt erről pár hsz, hogy mi a jó és mi a nem jó. Rambó szerint a 9-es marhára nem való bele, nagyjából produkálta is nekem az általa leírt tüneteket. Okozhat ez ekkora galibát? (nehezen indul, csúnya hang, alul gyenge / rángat, néha kormol)
Más: Shox Big Bag XL. A legolcsóbb és legnagyobb oldaltáska. Vélemény: az előnye (nagy, jól pakolható) egyben a hátránya is, legalábbis a 400-ason - nekem itthon 1 csomaggal az utasülésen, mindenféle tempóban, de főleg 60-80, 120-130 között használva, 5.09-es fogyasztásom volt. De mondjuk azt, hogy ötfél. Namost a Bulgária Tripen 6 volt az alap, de volt 6.88 is... Szóval nagyon kapaszkodik bele a szél (mert a tömege nem hiszem, hogy annyit számítana - max 30 kiló volt mögöttem, ebből 15 körül a nyeregtáskákban. Az esőt bírja egy darabig (cordurából van), a cipzároknál viszont hamar megadja magát (mint ahogy a többiek Givi és Moto-Detail táskái is), illetve a vizes útról felcsapott lötyi alul, a belső oldalon valahogy hamar átjut, ezt hazafelé vettem észre pár ruhán, ami az oldalfalnál volt. Persze van hozzá esőtáska, amiben az egész motor elfér, így elég nehézkes ráapplikálni, főleg úgy, hogy passzentos legyen... Összességében viszont jó, csak dob 1 litert a fogyasztáson (legalább). Lehet, hogy a többiek összeállítása (40 literes hengertáska, és csak 20-20 liternyi oldaltáska) jobb választás ilyen szempontból.
Hú, bocsi a kisregényért, kicsit összeszedetlen, de most le akartam írni mindezt.
Aki esetleg gyertya ügyben (vagy a hibák kapcsán) tud valami okosat írni, szívesen veszem. Illetve a gyertya cseréhez mennyire kell lebontani? Mert a régi gyertyáim megvannak, gondoltam megtisztítom, és egy próbát megér.
Végezetül pár kép a csapatról (Romániából, és a szálloda elöl):
Ismerős a név... Ott van egy hosszú utca, amelyiknek egyik oldalán vannak házak, a másik oldal meg valami domboldal? Van ott valami lovarda is. Vagy ez nem az a település...?
Bikavadító szín. Szó szerint. Spanyolban ne próbálkozz be vele
Na de a szín ellenére is a Röfi társadalom becses tagja.
Azt a T betűt én is néztem.... Minek az oda?
Hahó!
Remélem hó nem lesz
No, a helyzet az, hogy mi nekiindulunk, azonban csak hat után pár perccel tudunk startolni. A motorostárs (a vadállat ) hatig melózik, de azt mondta őrülten gyorsan összecuccolja magát és go.
Mit gondolsz?
Ez dzsuvás? Akkor marha jó a retusálás
Látnád az enyémet...
Szegénykém szutykos is, meg kicsit (meg egy kicsit jobban) itt-ott össze van karistolva. De ettől még szeretem
Sziasztok.Segítségeteket kérném.Használtautón találtam egy rf 900at és nagyon olcsón adják.egy 94es évjáratúról van szó.Annyi kérdésem lenne hogy ha megnézem mire figyeljek nagyon,mik szoktak lenni a típushibái ennek a motornak.Mi az amit különösen meg kellene figyelnem.A segítségeteket előre is köszönöm.Üdv:Csaba
Mielőtt vki beszól, hogy dzsuvás, most ennyire volt időm csak
Jövőhéten nagypucolás, lánctakarítás miegyéb, és akkor még szebb lesz.
Mondjuk nekem így is tetszik
KÖSZI MINDENKINEK!