Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tényleg Laci, te külföldről hoztad a vasat? Honnan nézegettél?
Marhára tetszik a 900-as is :)
Nem akartam nagyképű lenni
Arra ott az LFP.
Nekem nincs 6-odik
5-ös váltó,9-lityi/100km
Kompresszió:13.13.13,5.13.
Ja és órába 82500km.
Nem érdekel mennyit fogyaszt
Én így szeretem
RF900
Remélem sokáig megmarad
Nekem kb 6100-6200 nál 100 km/h hatodikban,7000nél kb 120km/h.
A fogyasztásom viszont nagyon jó,200 kilómétert kibírt a tartalékig 2 személlyel.Én 85 kiló csajom 61.És tartalék után még van jó 7 liter a tankban.
Hello.
Látom most a kompressziómérés az aktuális téma.
Én nem régen mértem meg mert egyik henger nem igazán ment alapjáraton de karburátor baja volt,de legalább így megtudtam hogy mennyi a kopmpresszió a hengerekben.
Én úgy mértem hogy minden gyertyát kivettem és addig tekertettem amíg már nem ment feljebb,ez kb 4-5sűrítési ütemet jelent.
Ilyen értékeket mértem:12 11,5 12 11,5 bar.Szóval elég jól sürít a röfi.
Ja és a motorszerelő srác mondta akitől a mérőt kértem kölcsön hogy a gyertyapipákat össze kell zárni egy csavarhúzóval mert kinyírhatja a trafót ha üresen adja le a szikrát.De hogy melyiket melyikkel azt már nem tudom.
De gyors itt mindenki!
Mikor megvettem 15 - 45 fogszám volt, akkor 2500 RPM=50km/h.
Le kellett cserélnem, 14 - 45 került rá, így 3000 RPM=50km/h.
Kerékpárórával mérem az alacsony sebességet ami pontos(LIDL=1000HUF, igaz 60-tól sztrájkol )!
Ráadásul a láncszemszám is maradt mer nem ért el az 1 szemmel rövidebb, így kezdésnek a láncfeszítő felénél van a tengely.
De szerencsére 10000km alatt csak egyszer feszítettem az elején.

Attól hogy nem itt vagyok +1Röfi azért van
7000Rpm/160km/h
A mérés értékelése: Nyomásveszteség
· 3-5% - jelentéktelen
· 10-15% normális
· 15-20% futásteljesítmény alapján még elfogadható
· -25% javítandó

itt a pontos adat % a lényeg alényeg ez alapján kell majd szombaton kompresziót mérnünk....
Igen,igen

Ma egésznap szereltem....pfuuu kicsit kivagyok....
mindent kicseréltem,még a végén telefonos segitséget is kellet kérnem kaptam is választ,biztos hogy valahol elszakadt 1 kábel,vagy felcseréltem 2 kábelt....hát bizony elszakadt 1 kábel csak nem láttam mert zsúgorcső volt rajta és jónak tünt grautálok magamnak
Hát ahogy tudom megveszem a lamella készletet is,meg a rúgókat hozzá...és persze a kupplung csapágyat is....már előre örülök
Jó sok pénz,de legalább újra vágtat majd a paripa
Hát nekem sajna a szombat délelőtt nem jó,megyek bnőmmel ruhát vásárolni
A délután szerintem viszont jó! kb 10 perc még leellenőrizzük a kompresziót,minden egyes hengerben szóval nem tart soká...
utána jön a veszteség mérő ami megint kb 10 perc,aztán 5 perc az össze rakás,és persze megint 5 szétszerelés is max 30 perc
mellesleg sajnos benéztem eléggé este meddig mér a kompreszió mérőm...21 bár és 300 PSI

szóval ha minden jól megy lehet a hétvégén lesz egy gurulás,dobogókőre van kedved jönni?
Vagy bárki másnak van kedve jönni? Nem csak RF esek természetesen....
Rendben, hozd majd akkor a veszteség mérőt :) .
Azzal biztosan könnyebb lesz kideríteni hol van veszteség,
ha van.

Egyébként nekem is megjött a kompresszió mérő, jónak tűnik.
Szombaton délelőtt állok majd neki méricskélni, ha neked esetleg
nem jó, akkor max majd én megyek hozzád a kompresszió mérővel
később :).
Ahogy sejtem a Tiedet most jobban szét kell szedned...

Emil:
vorosegy kukac freemail pont hu
okok jó éjt!
holnap majd még irok mert lenne mit irnom de hulla vagyok megyek aludni!holnap mesélek!
szuper
Örülök neki hogy jó lett.Végre még 1 Röfit tudhatunk a müködőképesek között Sajnos egyre fogynak az RF ek...
igen igen igen!megjött a gyujtás-jaledóm,össze is raktam a gépet,mentem is vele!boldogság van!
hát a benzinesek nem tudom mennyitkéne tudniuk,de a diesel azt tudtam hogy hogy kb enyi mivel ott nincsen gyujtó gyerya csak izzitó,hiszen a kompresziótol gyulladbe a nafta

igen ami nekem is van komprszió teszterem,azon mondjuk 16 bar ig van csak skálázva,és 8 ig piros utána egy kicsi sárga majd zöld....

a hengerenkénti kompreszióban igazad van de amikor még az elején irtam én ezt igy is értettem!
Csak nem irtam le ennyire bonyolultan

Ma megjöttek az alkatrészek,2 rekeszes idom,2 tükör,1 főbiztositék!
minden nagyon pöpec!
Szerintem a hétvégén szétkapom a gépet,és újra összerakom...bár ha ugyis csapágy meg lamella csere lesz...igy lehet fellesleges

kaptam kölcsön egy nyomás veszteség mérőt remélem tudod mire jó ugyanis hiába van kompreszió mérőd azzal nem érünk semmit....mivel az cask egy össze hasonlitást csinál a 4 henger között!
Ez viszont megmutatja hol a valódi hiba!

Lényegében ennyi:

Rákötjük a gyertya helyére,majd a kompreszorra,4-16 bar szükséges kb.
nyomás alá kerül a henger,és valahol elkezd engedni a levegő nah ezt a helyet kell megkeresni, légszürő,karburátor,szivócsonk, akkor a szivó szelep a lúdas,ha a a kipufogó csonk vagy cső akkor a kipufogó szelep az,ha az olajbeöntő nyilás akkor gázvan ugyanis abból az következik hogy dugatyú,és gyürű!
Hütőviz,és ha még buborékos is lesz ha kinyitod akkor vagy hengerfej vagy hengerfej tömités,

Szóval ha nem bánod majd viszem magammal
ha eredményre is akarunk jutni
tudnál adni egy emailes elérhetőséget?majd oda irok ,számcsere stb stb
Hát igen :).

Ha megnézed a teljesen általános kompresszió tesztereket,
akkor azt láthatod, hogy a benzinesek általában 20-21bar
maximumot tudnak, míg a dízelesek 60-70 bar körüli értéket.

Én úgy tanultam, hogy egy általános benzinmotor kompresszió
mértéke 9-18 bar között változhat.
A turbós motoroké tudtommal kisebb, mivel a több oxigén miatt
kisebb kompresszió alatt is nagyobb robbanás érhető el.
Ez egyébként a nitro lényege is.

Visszatérve a kompresszió teszterekhez ha kézbe veszel egyet,
láthatod hogy mindegyik 8-8.5 bar-nal kezd el "pirosodni", míg
felette zöldül. Ez azért van, mert ez az érték az az általános
érték aminek a legtöbb átlagos benzin motor megfelel.

Az eltérésről meg annyit, hogy szerintem a legjobb és legrosszabb
henger kompressziójának arányát kell figyelembe venni.
Amit leírtál, az tényleg durva, de pl. a 9.5-10-11-9.7 ha
átvonatkoztatjuk 14 körüli értékre, akkor a differencia is megnő:
13.3-14-15.4-13.58

Gyanítom ezért hagytak ekkora intervallumot. Hiszen a 10 és
a 15 között is van egy kellemes 150%-os különbség.
nem olvastam még a 600 as manualját,de nekem mikor magyarázták a szerelő barátaim,mind ezt mondták,a 4 hengeres gépekről beszéltünk,és mind 1 et mondot max 5% eltérés....
De itt a hengerenkénti eltérésről is szó van,tehát ha az egyik 10 baros a másik 9.5 a 3 ik 9.7 a 4 ik megint 10,szerintem ez igy jó!
szóval ha az egyik 12 a másik három meg 9-10-9 ott valami nagy gáz van! túl nagy az eltérés 1-1 henger között.

Mellesleg biztos ugyanannyi az előirt kompresziója a 400asnak is?
Én nem tudom tényleg!Azért kérdem....Vagy minden motornál ez adott?Mármint ha a manualban ez van akkor oké,de mivan akkor ha mondjuk 12 bar helyet 16 ?pl mind a 4 hengerben akkor mivan?
Lehet, nem tudom.

A 600-as doksiában az áll, hogy az értékeknek 10-15 bar között
kell lenniük, a minimum 8 bar, a megengedett maximális különbség
a hengerek között pedig 2 bar.
Ebben az esetben ha 10 bar az átlag max 20% eltérés .

Viszont azt is leírja, hogy a maximális tűrés 0.028mm a dugattyú
és a henger között (term. átmérőben), illetve ha bárhol hordós a
henger cserélni kell a dugót egy túlméretesre.
Tök jó, hogy még intóm is van, hogy mérhessek ilyesmit, csak az
a kár, hogy ha már ilyesmit kellene mérnem az jót nem fog jelenteni .

Jönne már meg az a nyanvadt kompressziómérő .
na most pedig sztori következik

Barátnőm mesélte hogy anno mikor a p20 asok mentek,az egyik rokonának volt egy és rendszeresen menekült Sóskúton,mivel ott mindenki ismer mindenkit,igy nem nehéz megtalálni bárkit is.

Szóval a srác küldte neki a rendőrők ladával utána,lerázta őket,valahol máshol Sóskuton egy ugyanilyen motornak tesztelték a maximális teherbirását,ezalat 4-5 főt értek

szóval ezek 5 fővel ródeoztak,jött a rendőr szirénázva,mindenki leugrott a srácc tovább ment majd félre ált ,rendőr oda lép hozzá,kedves uram hányan utaztak ezen a motoron?
A srác ne mtudja mit feleljen,nem akar nagy büntetést se ezért azt feleli 3 an,erre a rendőr gyorsan rá kontráz!
NE HAZUDJON EGYEDÜL VOLT!


mivel mindenki ismer mindenkit,igy hamar eltejedt a sztori,a sőtét részleteket nem tudom,de biztos poénos lehetet
rendben köszi.

én ugy tudom hogy maximum 5% eltérés lehet a 4 henger közöt,vagyis hengerenként.remélem értitek.

autoknál belefér a 10-15% is.



de javitsatok ki ha tévedek
Ja, bocs most látom, ilyen VAN neked.
Az enyém is sportdobbal lett behozva a jelek alapján.
Kapott egy matricát ami később kifizetődött.
De aztán csere érett lett egy autósnak hála.
Nem kell más dob, de köszi :).
Ha veszek e mellé valami mást, akkor az egy gyári dob lesz.

Rambo, amit vettem készlet abban van gumis átalakító, igaz
az két emberes, de ha megjön és sikerül megmérnem akkor
mérhetünk a tieden is...

Amúgy a 8bar-os minimum az a 400-asra is igaz ?
A 600-as gépkönyvében ez van, de mivel mindkettő benzines
így gondolom evidens, hogy igaz a 400-ra is...
értem,mindenesetre nem árt mérni kkompresziót...nállam van itthon kompreszió mérő csak az a baj hogy 16mm es és 21 mm es hez való

és sajna ez nem jó hozzá mert nekem 14 mm es kell

mellesleg 1 kis csemege,lehet nem mindenkit érdekell de én szeretek ilyen helyek után turkálni...mindig találok valami hasznos lomot,amit letudok sülyeszteni a szekrény legmélyére

http://images.google.hu/imgres...
Oké, minden tiszta.
50000-ér csináltathatsz sportdobot kivehető furulyával, vagy vehetsz bontott gyárit 20000ért.
Nekem 1 akkora saválló lemez van bent ami belefér, hogy szükség esetén a sztender alá tudjam tenni, meg egy darab rongy zörgés ellen ill. kezet törölni.