Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

érdekes azért, hogy akár egy sima mezei földi halandó, reális, ésszerű gondolkodással oly sok mindenre tudná a megfelelő megoldást, DE
aki ott van, esetleg feladata lenne, az vízfejű, érdektelen, dilettáns.
ez az élet számos területén észlelhető. kb 250 km-rel nyugat irányába miért tudják mindenre a megoldást?
Én a RILI trainingeket ajánlom mindenkinek, saját tapasztalat alapján.
Tavaly voltam a 2 napos alapképzésen és a félnapos Euroringes oktatáson. Mindkettő nagyon jó és hasznos volt. A rendőrök is mondták, hogy sajnos sportmotorosok nem igen járnak hozzájuk, pedig sok balesetnél helyszíneltek már, ami egy tudatos motorkezeléssel elkerülhető lett volna .

Bennem a következő fogalmazódott meg, mikor először kimentem a Busával országútra: "Nem szabadna ilyeneket árulni " Kicsit ledöbbentem a 600-as után, hogy a Busa kettesben úgy ment 140-nel, hogy még hangja se nagyon volt. Így utólag vicces emlék, de akkor rendesen ledöbbentett.
Idén sajna nem volt időm oktatásra menni, de jövőre mindenféleképpen a Rili-nél nyitom a szezont, szeretném minél jobban kezelni a fenevadat !

Egy tipp: Busával célszerű kora tavasszal oktatásra menni, mert a bólyák közötti araszolást erős melegedéssel "hálálja meg". Nem ilyenre lett méretezve a hűtése!
Sziasztok.
Most láttam hogy balesetet szenvedett 1 Hayabusás társunk.
Nyugodjék békében,Részvétem a családjának.
Én 30 évesen vizsgáztam A kategóriára,nulla motoros tapasztalattal.( PÁV).Vettem egy Bandit 1200-t,úgy,hogy a tulaj hozta el hozzám,mert még felülni sem tudtam rá.Mikor megkaptam a jogosítványt és előszőr mentem vele,az jutott az eszembe,hogy ehhez inkább fegyvertartási engedély kéne,nem jogosítvány.Szerintem ez már másnak is megfordult a fejében,mégsem történik változás.
Mondjuk azóta belejöttem,de ehhez elmentem kétszer a Szabó Attila féle régi Motorosakadémiára (Hungaroring,pályamotorozás gyorsan),Honda vezetéstechnika,rendőrmotoros srác oktatása.
Néhány gyár nagyteljesítményű autóhoz ad vezetéstechnikai tanfolyamot is,ez nem ártana egy ezres (vagy nagyobb,esetleg kisebb)) sportmotorhoz sem.
Szia! Az utolsó mondatodat màr elő kellett volna terjeszteni valamelyik öltönyösnek odafent a "cirkuszban" ! Értem én hogy ne vezessen 1000-es gépet egy 18 éves gyerek, de azért azt sem engedném hogy a 60-70 éves bàcsik,nénik autót vezessenek úgy hogy egy kamiont sem vesznek észre,nemhogy egy motort! (tisztelet a kivételnek)
így igaz bartokatosz
de én mondjuk nagy motor jogsit 25 éves kor alatt nem adnék, azt is csak minimum 5 év aktív B-s jogsi után(nyilván az hogy aktív azt nehéz lenne ellenőrizni de gondolom megoldható lenne)
ehhez tartozik még hogy bizony közöttünk motorosok között is vannak általában ifjú titánok akik sokszor az utcán mutatják meg mekkora májerok..csak olvassatok néha bele az ezres sportmotorok topicokba..

én is találkoztam sokfajta úrvezetővel de 3 felé osztanám őket:
1: szerencsétlenek(idősek, nők többsége , gyakorlatlanok)
akik ha meghallják a motort megijednek és jobbra vagy balra mozdulnak, illetve satu fékeznek..
2: tudatos agyhalottak(kiemelt típusok vezetői akik fasza hapsinak akarnak látszódni maguk és/vagy barátnőjük előtt pl BMW x5,x6 535d audi q7, a6,a8 stbstb és bizony itt is előfordulnak 70 év feletti általában öregurak)akik talán nem szándékosan de veszélybe sodornak miközben versenyezni próbálnak velünk motorosokkal.
3: s akkor maradnak a jogsival rendelkező süket és vak vezetők akik a tükör és körültekintő vezetés fogalmára már régóta nem emlékeznek. talán ide sorolnám a menet közben telefonáló vezetőket is..

s ez a 3 csoport alkotja a magyar jogosítvánnyal rendelkezők gerincét
úgyhogy valóban óvatosan kell közlekednünk de nyilván mindent nem lehet kivédeni sajnos ez most balatonon tegnap előtt kiderült..
Üdv Uraim!Nyugodjon Békében a Társunk!sajnos igaza van dj Barátomnak,az u.n. Urvezetők tábora nagyon" felhígult",B kategoriát mindenki megkapja legyen akármilyen korban,egészségi állapotban,agyi kapacitásban,stb.....Én személy szerint 28 éve nyomom A,B,C,E kategoriákban az uton,Hayabusátol a nyerges IFÁ-ig mindent vezettem,de amiket láttam személykocsival szerencsétlenkedni arrol 2 kötetes regényt lehetne irni.A motoros jogsit már ugy megszigorították hogy csak pislog az ember,szerintem kicsit keményebben kellene fogni a B kategoriát is.
Igen,ezek a szituàciókat én is imàdom! De amit először említettél az a "szemem fénye" ,amikor versenyezni akarnak! Nekem nincs egy brutàl motorom de azért legyünk őszinték,mit szeretnének ezek bizonyítani pl egy WagonR+ al? Ami szàmomra igen veszélyes ha a pàrom is mögöttem ül és ez az idióta nem enged be vagy a làmpànàl huzza ràm a kormànyt!

Hollo
Ezeknek csak az létezik "hogy ez a paraszt mit pofàtlankodik" előre!
Hallottam màr a sajàt fülemmel hogy "hova mész köcsög"... erre nem lehet mit mondani!
1.szitu: Nyugiban haladunk az úton párom elől én mögötte mikor utol érünk egy autós kollégát. Nem sietünk így nem is haladunk el rögtön mellette. Egy ideje már haladunk mögötte mikor bele kezdünk az előzésbe. Amikor az autó mellé érünk hirtelen elkapja a kormányt jobbra,hangsúlyozom észre vett minket! És megijedt. De addig a pillanatig nem látott és nem hallott. 2.szitu: ugyanígy kezdődik,annyi különbséggel hogy ezúttal észre vettek,autósunk jelezve hogy haladjunk tovább,fogja magát és szinte már az árokpartjan hasít mindenféle port és kavicsot az útra hányva. Ez nagyon kellemes.. 3.szitu: hasonló kezdet,csak most több az autós..,Indexelve kezdjük meg az előzést,mikor a párom az autós mellé érkezik,az autós akkor csapódik ki barra hogy ő meg kezdje az előzést. Még szerencse hogy van olyan széles az út hogy hárman is elférünk rajta. Ugye?! Hát közben eszembe jutott még egy szitu. Ami isten igazán a kedvencem. Mikor egy dupla sávos úton haladunk. Két autó egymás mellett gondolom ilyenkor csevegnek egymással,na mindegy,végül az egyik észre vesz és lehuzodik,ami akár jófejseg is lehetett volna,ha mondjuk engem is észre vett volna mint második motorost és nem jön ki elem úgy hogy markolva kell teszteltem a fekemet,ami sajnos az én busamon gyárilag nem túl jó.
Csak azt nem értem, hogy a sok őstuloknak még annyi sütni valója sincs, hogy összerakja azzal az 1 agysejtjével, ha én reggel motorral megyek melózni, elmegyek a sorok között, akkor ő máris egy autó hellyel közelebb áll a céljához a dugóban és nem az én kocsim mögött . Minél több a robogó, meg motor, annál kisebb dugó, így miért jó neki hogy betart a motorosnak? Ez biztos a jó öreg "dögöljön meg a szomszéd tehene is" elv.
Egyáltalán nem baj Mr.gsxr! Sajnos tényleg nagyon sok az őstulok az utakon. És ezeket nagyon is bántja az hogy mi tudunk haladni amikor ő esetleg nem és szabad bizonyos dolgokat csinálnunk amit neki semmi esetre sem.. Igen ám,de abban biztos vagyok,ha tehetné akkor megtenné! Tudjátok a kedvesemmel már rengeteg helyen jártunk,sok sok km megtéve,és a tapasztalat az mondja,hogy itt Magyarországon nagyon gázos a közlekedési morál,ha egyáltalán létezik..,és a motoros kultúra is gyerek cipőben jár. Sajnos! Mi megpróbáltuk már mindenféle közlekedést. Eleinte mentem mint akinek elmentek otthonról,nem is igen volt aki az úton gyökérkedett volna velem. Aztán a kedvesemmel együtt már más volt a helyzet,kicsit óvatosabb voltam és sokkal visszafogotabb. De ez sajnos az úton a kocsik között valahogy nem mindig előnyös. Mert van úgy hogy nem vesznek észre,ha pedig észre vettek,akkor az autós meg akarja mutatni hogy ő milyen fasza csávó. Érted...,versenyezni akar. A harmadik hülye pedig ott liheg a seggedben.. Na szóval,akkor hogy a kur...a életbe kell közlekedni? Lehet hogy szánalmasnak hangzik ez most,de ami gumi a busamon van,abb már 20 ezer km raktam bele,a következő talin meg lehet nézni hogy milyen állapotban van. De ezt most nem nektek szánnam,hanem az autósoknak,de ők ezt úgy sem értenék. Kár is az ígéert. Még hadd írjak a 3 kedvencemrol...
Sziasztok! Bocs hogy ide írok!
Részvétem a csalàdnak és baràtoknak! Làtàsból én is ismertem!
Írtàtok hogy úgy kell vezetnünk,mintha vadàsznànak rànk! Az Origo kommentjeiből kiderül hogy valóban vadàsznak rànk,és akkor ez még csak a duma része,a valósàg még szörnyűbb! Irigységből képesek ölni is Mégegyszer bocs hogy bele vau!
egyetértek Dj
Nagyon sajnálatos és nehezen érthető szitu, belegondolok csak borzongok ... volt már mindenkinek necces szituja ... Neki ez volt az utolsó. Remélem jobban figyelünk majd egy kicsit ! (Egyébkén a szokatlan meleg mindenkit megvisel, motorost és autóst is ! )
Találtam idevonatkozó írást ha valakit érdekel ...
https://veol.hu/hirek/szemelyi...
beleolvastam én is kommentekbe. nagyon sok "közlekedési szakember" van ám ott. egyébként én sem értem az olyan szituációkat, főként azt az embert, mikor két fél között létrejön az elsőbbségről lemondás, és ekkor az elsőbbséget megkapó fél úgy jár el mintha csak ők ketten lennének az úttesten, vagy mintha mindenkitől elsőbbséget kapott volna - kilövi magát és kész..........
ha az a másik fél figyelmesebb lett volna és a kocsik közt kinéz balra és jobbra, akkor észre kellett volna vennie az álló sor mellett, vagy a lassan haladó sor mellett elhaladó- vagy előzést végrehajtó járművet és szerencsétlen motoros társunk még mindig élne. sajnos nem így történt.
véleményem szerint ez az ember, aki ennek a halálos kimenetelű közl. balesetnek a részese, alkalmatlan a biztonságos közúti közlekedésre.
írnék....de nem tudok mit.......
Ismét kevesebben lettünk.
Ismerve-ismeretlenül....egy társunkat veszítettük el...
Nyugodj Békében.
Hello urak !

Dynojet power commander II és Pro Tech végtiltás kiiktató eletronika,
Minden tartozékkal ! 01-es Hayabusán volt a szett, zsír állapotban van !
50 pisztolyorrú mátyás az ára !
én már évek óta így motorozok
sajnos most a motoros hibázott de tény engem is majdnem telibe vert egy autós szombaton pusztán csak azon múlott, hogy felkészültem ha neki stop táblája van úgysem néz el balra
szegény srác ettől függetlenül nem ezt érdemelte vna
tipikus baleset kocsisort előző motoros aztán vki úgy dönt kienged egy autóst
Nyugodjon Békében a srác!

Van pár "érdekes" komment, az biztos.
Minden egyes nappal erősödik bennem az elhatározás, hogy veszek egy motorszállító trailert és csak zárt pályán fogok motorozni. Most hogy napi szinten munkába járok a motorral, eszméletlen mennyi hülyét/hülyeséget tapasztalok. Eszméletlen mennyi ember van akinek fogalma sincs a közlekedés írott és íratlan szabályairól. És a kedvenceim persze, azok, akik szimplán csak lesz@rják, mert nekik prémium autójuk van, amikhez előjogok járnak (ő szerintük)!

Mindenki úgy motorozzon mintha mindenki ránk vadászna!
Sajnálatos eset :-( Ez az ami Tihanynal volt Szombat este 9 órakor? Részvétem a hozzátartozóknak és barátainak. Akkor éppen Füreden voltam a kedvesemmel és csak a mentőhelikopterre lettünk figyelmesek. Később az origon olvastuk hogy mi történt. A kommentek botrányosak voltak,így aztán mi is írtunk néhány oda illő sort. A vita mindig ugyan az. Autós vs Motoros.... Ki a f...sz kalap... Csak az a baj amikor egy nem hozzá értő kommentál. Dj hayabusa! Nem tudom mikorra tervezed a Balatoni gurulást,mert most egy ideig nem követtem az eseményeket. De ha mostanában tervezed akkor a tragikus helyszínen mindenképpen álljunk meg egy tiszteletadásert.
Igen sajnos én adtam el Fecónak a Busám tavaly! Volt velünk Busatalálkozón is egy nagyon rendes srácot veszítettünk el! Még most sem tudom elhinni.......!
Igen 27 volt..
Mintha propteches matrica lett volna a seggen es k5 szin lehetett..
Nyugodjek bekeben
az esti hiradóban láttam, hogy egy hayabusás motoros társunk életét vesztette balesetben, a balaton környékén. 20 év körüli srác.
ismerős volt a motor. szerintem motoroztunk is együtt. tudtok valami közelebbit?
nyugodjék békében.
Vicces de en is a yuotube ot hasznalom erre..minden faszsag fent van