Az első kerék feletti takarólemezt kiveszed és ha kicsi kezed van felnyúlsz hátulról a lámpatesthez, lehúzod a csatlakozót majd kiakasztod a biztosító szeget vagy kapcsot és kihúzod az izzót. Nekem nem fért oda a kezem egy kisebb kezű embert kértem meg rá. Ennyi az egész.
Egyébként H-4/55w izzó megy bele. Nekem kékes színű erősebb izzó van benne de annyira sokat nem dobott rajta, talán kicsit világosabb a fénye.
Szép estét Mindenkinek!
A mai nap folyamán kiégett a tompított fényszóróm izzója!
Az első kérdésem amiben a segítségeteket kérném,hogy tudom itthon kicserélni?Az elején lévő lámpa alatti fekete idomot már leszedtem,csak nem szívesen feszegetem a foglalatot,hátha nem is úgy kell!
A másik kérdésem hogy milyen izzót ajánlanátok bele?
Érdemes valamilyen emelt fényerejűt vennem bele,vagy maradjak a normál izzónál?A fényerővel nem volt semmi gondom,igaz sötétbe nem is használom túl sokat a gépet!
A segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv:Roland
Sziasztok, hozzáértő motorosok.
Van egy műszaki kérdésem:
Mai napon gurultam vagy 150 km-t. Minden rendben. Nap végén megállok tankolni. Induláskor kopogó hangot hallok a hátsó kerék felől, leginkább bal oldalon.
Megállok. Újra indulok. Újra kopog. Ha kihuzatom akkor már nem hallatszik de induláskor mindig produkálja. Ütemes kopogás. Alacsony sebességnél.
A láncra gyanakszom ( lehet hogy túl laza?) de nem vagyok benne biztos. Szakszervízen kívül van-e valami ötlet?
Hazaérve sztenderre tettem, terhelés nélkül 1-esben nem produkálja a kopogó hangot de a lánc nem jár körbe egyenletesen hanem megfeszül-belazul.
Újra ráülök, induláskor újra kopogó hang.
Na ne viccelj már! egy percet nem mész szabályosan a 20%sebességtúllépés folyton adott és akkor nagyon megfontolt és óvatos vagy.
Ja de te lehet meg itt még ketten de amúgy statisztikailag nem hazugság Hogy 50helyett 80-al 90helyett 120-al aztán ha van egy kis belátható egyenes 160-fölött.És ez már egy 100le-ös túragéptől simán van és mindenki így megy.
Majd egyszer ülj bele egy szívódízel mercibe és próbálj meg vele 80-al menni lakott területen belül,ugye?erős motor erős kocsi =gyorshajtás=baleset.
A statisztika tiszta adat,magyarázkodásnak nincs helye a tanárodnak üzenem hogy kezdjen el autóval közlekedni a városban folyton 50helyett 80-nal én pedig úgy megyek ahogy eddig 50-helyett 45-el én kb 1000-000km-nél(hivatásos vagyok) tartok baleset és büntetésmentesen ő kb egy éven belül elgázol egy bicajost vagy egy gyalogost,ő fogja a legjobban verni a nyálát hogy nem volt kukás mellény a bringáson vagy a gyalogos szabálytalanul részegen totyogott az úton. mindenki hibás lesz csak ő nem mert védett úton haladt.
Most elmondom motoros statisztikát,a kocsi ki fog jönni eléd ha belegebedsz is akárhogy mész csak kérdés meg tudsz e állni. vagy ki tudod e kerülni.
Fjrgrande: ABban teljesen igazad van, hogy a gyorshajtás okozza a balesetek nagy részét, hozzátéve, hogy ehhez az is társul, hogy a motorost nehezebb észrevenni, illetve felmérni, hogy mennyire gyorsan jön. Azonban azzal nem teljesen értek egyet, hogy Busa = gyorshajtás, még statisztikailag sem. Igen, úgy tűnik, mintha ezt mutatná a statisztika, mert ezt látjuk a hírekben, de ha látsz 10 balesetet a hírekben, akkor arról nehéz megítélni a többi 1000 motorost.
Ahogy annak idején mondta a statisztika tanárom, így kell fokozni:
Kis hazugság, nagy hazugság, statisztika.
Sajnos kialakol egy sztereotip rossz kép a sportmotorosokról, ami tényleg annak y kis statisztikának köszönhető. Én nagyon remélem, hogy ők a kisebbség.
Nem mondom, hogy néha én nem megyek gyorsan. De nyagon megválogatom, hogy hol, hogyan és mikor...
Valóban ezt én is alá tudom támasztani az FJR-is tudta hogy 5-öt eszik de igazából mindíg 7-volt az az öt és mikor ment a hancur akkor 10-ecske.
Mivel a pegason hancur nincs így marad az öt
Mondjuk elég siralmas adat egy egyhengeres injektoros 50lovas motortól
birka1001: Hát, akkor valamit nagyon érdekesen csinálsz.
Igen, 5 liter. Ha egyedül megyek vele, akkor 5,2-5,4 amit eszik, ha utassal, akkor 6,1-6,3. Csak nem mindegy mennyire robban el a kezed! Ha az ember lámpától lámpáig kihúzatja mait bír, akkor nekem is megeszi a 7-et, de szépen, nyugodtan tényleg 5 körül megáll.
És én is tanusítom, lehet vele nyugodtan, szépen, szabályosan menni. Egyetértek Holloval, azért vettem ezt, mert ez tetszik.
Tudom én hogy megy a busa lapon hisz láttam mind pályán mind utcán Istit meg Menyust meg az egész díszes társaságot.
De én csak egyenesen tudtam menni vele azt is telerakott gagyával
Igaz Isti előző motorja se volt kispiskóta.
Meg ezért régen mikor még tökös gyerek voltam egyszer én is lekarcoltam az FJR-t és az azért hitványabb jószág mint a Busa.
Csak vicceltem ezek a dolgok amiket írtam csak az én életemre vonatkoznak.
Az hogy te a busát a fagyizó elött csodálod vagy 50-nel mész vele az csak a te dolgod és a te életedre vonatkozik ezért senki el nem ítél(het) és meg nem kövez(het).
Az hogy te fejben el tudod dönteni hogy lassan mész szintén.
De a statisztikák alapján és az én véleményem és tapasztalatom szerint is a balesetek többségét az általános gyorshajtás okozza amit egy 200 lóerős busával könnyebb elérni mint egy 50le-ős kávédarálóval.
És van az a része mikor ráesik a cserép a fejedre és meghalsz ez a zászló bárhol bármikor áll ennek autóval közlekedve2x akkora az esélye motorral4x de mivel ettől nem félek ezért nem adom fel a motorozást.
Ha anyagi lehetőségeim engednék én is maradnék az FJR-nél ahol agyban eldöntve 50-nel meg 90-nel mennék és csodálnám a fagyizó elött igaz értelme nincs de megtehetném akkor miért ne.
Sokan csinálják ezt Gixer-ük van de fogalmuk sincs hogy meg hol kell vele menni de tetszik nekik ez nem elítélendő sőt igazából erről szól a dolog álló fasszal bámuljuk a motorunkat.
Nekem most más kell így alakult az életem Tudjon kicsit terepezni elvigyen az asszonnyal hétvégén a strandig mindenképpen haza kell érnünk mert két kölyök vár itthon és olcsó legyen a fenntartása.
Ell kva megfontolt és ráadásul kbaszott jó motoros.
A balesete pályán lett egy csúszós balosnál....
Miért van egy fostalicskája?Sajnos az élet úgy hozta neki másra kellett a zsé neki. Neki nincs gond fejben,sőt túl óvatos az úton (gurultunk egy párszor közösen).
Egyszer majdnem sikerült rábeszélnem egy kedvező árasra mikor az FJR-t árulta......
Én is voltam annó 1 hetet kórházban. Egy 400-ason jutottam oda. Hála a közútkezelőnek. A hengerszám és a lökettérfogat nem véd meg. Aki hülye az egy Simsonnal is képes meghalni.
Ha úgy érzed, hogy nem tudsz felnőni egy Busához, akkor jól teszed hogy nincs!
És nem csak arra jó hogy 300-zal menj vele. Párommal mi tavaly bejártuk a Dolomitok és az Alpok hágóit vele. Akár hiszed, akár nem, szabályosan is lehet vele menni, és akkor 5 liter körül fogyaszt.
Fejben dől el minden!
És mielőtt megkérded, a szabályos közlekedéshez minek ekkora lób@aszó dög. Azért mert nekem ez tetszik és kész!
Barátom csak a te motorodon gondolkodnék az egyenes kormányával semmi máson.
De evvel úgy vagyok mint a kutyákkal imádom őket aranyosak meg minden de jobban szeretem ha másé..
A busa is ilyen egy bizonyos szegmens csúcsát képviseli szívesen megyek vele egy kört elhúzom az egyenesben lefosom rajta a bokám és közben elélvezek mint valami perverz pornófimben.
De addig jó amíg másé más tankolja más vesz rá gumit láncot baszakszik a Rendőrökkel a risz-rosz utakkal az állandó gyorshajtással.
Régen mikor még tökös legény voltam én is küzdöttem de azok az idők elmúltak inkább szép volt jó volt papucs lettem
ez most ugratás volt vagy biztos diagnózis?