Sziasztok srácok!
Ma estel ecseréltem az olajat!
Maradtam az 5100-as félszintetikus Motul-nál. annyi hogy 15W50-et raktam bele! Kiváncsi leszek ez mennyire fogja csipegetni. Viszont kicsit megpörgettem, persze üzemeleg állapotban és kicsit kormol. Ami jó hogy nem kéket hanem feketét. Be kellene állítatnom a az injektort? Vagy mi ilyenkor a teendő? Gyári légszűró van benne ami csrés lesz mert már odáigvan és spordobok vannak rajta! 45.000 Km. Vélemény? Várom segítő válaszaitok! ELőre is köszönöm!
jaja én is csodálkoztam a ringen. mondom is bartokatosz haveromnak. figyelj már haver, hát ezek mit akarnak ittent.
tán csak nem gyalogátkelőhelyet építeni, vagy valami ilyesmit? de aztán elfelejtettem megkérdezni.
Hello!Én most vettem Ferrodo St Szinter betétet hátra,elöl is olyan van,nekem tökéletes /nem szoktam a féktávokat kicentizni / Pásztoy kft-nél válogathatsz belőlük!
Bár nekem túra gumim van, de a fékbetétem nekem is Brembó! Eszméletlen jó betét! Igaz én ki cseréltem a fékcsöveket is fém fékcsőre! Így még jobb hatás van nem melegszik úgy mint a gyári nem fárad el és én 5.1 fékolajat is ajánlom!
Én sok betétet kipróbáltam és nekem a Brembo jött be! Pályázok is túrázok is és nagyon megvagyok elégedve!
A lényege, hogy mikor elindulok párszor fékezgetek, hogy melegedjen és aztán akkorát fog mint állat.
Köszönöm! Ez bőven több, mint csupán az "illik"!
Akkor marad még a "milyet vegyek és milyet ne" kérdés valamint a gumikopás megszakértése.
És, hogy adjak is, íme egy szubjektív vélemény gumiügyben: Pirelli Angel-t utáltam. Egyrészt a profilja borított ki, instabilnak éreztem a motort egyenesben (centír, nyomás, futómű, telók, kormány, etc. rendben) és halovány kanyarokban szintén. Nagy kanyarban szépen íven maradt. 2k km után javult, gondolom lekoptattam a csúcsát. A másik ami érdekes, kaptam egy sérülést, legvalószínűbben egy kő(!) a zúzalékos úton okozott vászonig(!) hasadást. 4k-nál történt és nem sírtam, bár a pénztárcám nem örült. Harmadrészt meg nem tapadt. A fehérvári fehér aszfalton gázadás nélkül kellett közlekedni meleg gumikkal is. Mindenki azt mondta, hogy ez a Hayabusa gumi de én nem szerettem. De bőven lehet bennem a baj. Lehet, hogy volt olyan, hogy tapadt csak nem bíztam benne.
Dunlop 212GP-re váltottam, azóta beleraktam vagy 3k-t és imádom. Olyan tapadása van, mint a négy perce rágott rágóguminak a smirglin. Kivéve a felfestéseket amire érzékeny, szárazon kiforog. Vízben nem próbáltam, egy kollégám szerint szintén a felfestésre kell vigyázni olyankor is. Pályázottat vettem, a széle is jó volt még (illetve most is, én odáig nem döntök, mazsola vagyok), a középső rész pedig gyakorlatilag érintetlen volt. A következő is ilyen lesz.
Benjámin
Láncot lánckerekekkel együtt kell cserélni, mivel ezek együtt kopnak. Csak az egyik alkatrész cseréje rövid időre ugyan jelenthet megoldást, de a kopott alkatrész hamar bekoptatja az újat, és minden olyan lesz, mint előtte volt. Azzal nem érdemes kísérletezni, hogy a megnyúlt lánc mennyit bír még, hiszen ha elszakad, több kárt okoz, mint amennyit spórolni lehetett volna vele. De nem csak a szakadás árt a motornak. A szakaszosan nyúlt lánc folyamatosan igénybe veszi a kihajtótengelyt, és annak csapágyát és szimeringeit."
Sziasztok,
Régen jártam erre, most is tanácsért és örömmel látom, hogy a gumi a téma. Nos szakik, itt egy fénykép a hátsó gumimról egy igen keményre hangolt autópálya-menet után. Hangsúlyozom, kemény menet. Normális az ilyen típusú kopás?
Másik kérdés: 400km-en belül másodjára kellene nagyot húzni a láncon, gondolom itt az ideje a cserének, 26k van benne. A lánckerekek szép állapotban vannak, nem vagyok sóher de feleslegesen sem akarom szórni a pénzt. Tehát a kérdés inkább több kérdés, milyen láncot vegyek, és kell-e cserélni a lánckereket? Már azon kívül, hogy "illik", mert ez nekem nem indok, tudok ám nagyon illetlen lenni. Van valami amit mindenképpen kerüljek el vagy rendeljem meg a legelső szettet/láncot az ebay-ről aztán az rendben is van?
Benjámin
Akkor gondolom te a kocsin is addig használod a gumit amíg ki nem látszik az acél huzal vagy mi a szösz! És arról sem hallottál hogy X évenként cserélni kell a gumit mert elöregszik!
Saját pédám! Tavaly a Busát a gyári gumiaival vettem. BT 16 J aszem. Mivel az első tulaj kemény 4000 km-t ment vele így a futófelülete a gumiknak hibátlan volt, CSAK hogy úgy csúszott 30 fokban száraz aszfalton is az első és hátsó egyaránt hogy halálfélelem volt 20-szal a körforgóban. És "csak" 5 éves gumik voltak!
Érdekes mióta az új gumik vannak fenn azóta olyan mintha sínen húznák, és ugyanabban a körforgóban mostanában a lábtartó is le-leszokott érni!
DE mindenki azt csinál amit akar ha rámhallgat!
Gumi témát befejeztem részemről! Mindenkinek széles utat olyan gumin amilyenen akar!
Lehet hogy az ami rosszabb volt ugyanabból a típusból el volt öregedve! Ezért kell figyelni a gyártási évre amikor gumit veszel, mert ha olyat sóznak rád "újként" ami már 3 vagy 4 évet várt a raktárban sosem lesz olyan mint ami csak fél évet várt a gazdira !
Nekem a nálam jóval tapasztaltabbak aztat tanácsolták hogy max 2 éves gumit szabad megvenni és akkor a 2 éves gumit abban a szezonban ki kell végezni!
Ma estel ecseréltem az olajat!
Maradtam az 5100-as félszintetikus Motul-nál. annyi hogy 15W50-et raktam bele! Kiváncsi leszek ez mennyire fogja csipegetni. Viszont kicsit megpörgettem, persze üzemeleg állapotban és kicsit kormol. Ami jó hogy nem kéket hanem feketét. Be kellene állítatnom a az injektort? Vagy mi ilyenkor a teendő? Gyári légszűró van benne ami csrés lesz mert már odáigvan és spordobok vannak rajta! 45.000 Km. Vélemény? Várom segítő válaszaitok! ELőre is köszönöm!
tán csak nem gyalogátkelőhelyet építeni, vagy valami ilyesmit? de aztán elfelejtettem megkérdezni.
Ezeket találtam, szerinted melyik a jobb választás?
Előre:
http://motoralkatresz.eu/termekek/786/
http:/
/motoralkatresz.eu/termekek/807/
Hátra meg:
http://motoralkatresz.eu/termekek/877/
http://motoralkatresz.e
u/termekek/895/
Már írtam nekik, remélem lesz raktáron !
Már nézek is utánna hogy van-e a szervizben raktáron!
Köszönöm!
Én sok betétet kipróbáltam és nekem a Brembo jött be! Pályázok is túrázok is és nagyon megvagyok elégedve!
A lényege, hogy mikor elindulok párszor fékezgetek, hogy melegedjen és aztán akkorát fog mint állat.
Akkor marad még a "milyet vegyek és milyet ne" kérdés valamint a gumikopás megszakértése.
És, hogy adjak is, íme egy szubjektív vélemény gumiügyben: Pirelli Angel-t utáltam. Egyrészt a profilja borított ki, instabilnak éreztem a motort egyenesben (centír, nyomás, futómű, telók, kormány, etc. rendben) és halovány kanyarokban szintén. Nagy kanyarban szépen íven maradt. 2k km után javult, gondolom lekoptattam a csúcsát. A másik ami érdekes, kaptam egy sérülést, legvalószínűbben egy kő(!) a zúzalékos úton okozott vászonig(!) hasadást. 4k-nál történt és nem sírtam, bár a pénztárcám nem örült. Harmadrészt meg nem tapadt. A fehérvári fehér aszfalton gázadás nélkül kellett közlekedni meleg gumikkal is. Mindenki azt mondta, hogy ez a Hayabusa gumi de én nem szerettem. De bőven lehet bennem a baj. Lehet, hogy volt olyan, hogy tapadt csak nem bíztam benne.
Dunlop 212GP-re váltottam, azóta beleraktam vagy 3k-t és imádom. Olyan tapadása van, mint a négy perce rágott rágóguminak a smirglin. Kivéve a felfestéseket amire érzékeny, szárazon kiforog. Vízben nem próbáltam, egy kollégám szerint szintén a felfestésre kell vigyázni olyankor is. Pályázottat vettem, a széle is jó volt még (illetve most is, én odáig nem döntök, mazsola vagyok), a középső rész pedig gyakorlatilag érintetlen volt. A következő is ilyen lesz.
Benjámin
Milyen fékbetétet javasoltok gyári fékrendszerhez sport-túrás használathoz?
Előre is köszi az infót!
Láncot lánckerekekkel együtt kell cserélni, mivel ezek együtt kopnak. Csak az egyik alkatrész cseréje rövid időre ugyan jelenthet megoldást, de a kopott alkatrész hamar bekoptatja az újat, és minden olyan lesz, mint előtte volt. Azzal nem érdemes kísérletezni, hogy a megnyúlt lánc mennyit bír még, hiszen ha elszakad, több kárt okoz, mint amennyit spórolni lehetett volna vele. De nem csak a szakadás árt a motornak. A szakaszosan nyúlt lánc folyamatosan igénybe veszi a kihajtótengelyt, és annak csapágyát és szimeringeit."
Forrás: Shox.hu
Régen jártam erre, most is tanácsért és örömmel látom, hogy a gumi a téma. Nos szakik, itt egy fénykép a hátsó gumimról egy igen keményre hangolt autópálya-menet után. Hangsúlyozom, kemény menet. Normális az ilyen típusú kopás?
Másik kérdés: 400km-en belül másodjára kellene nagyot húzni a láncon, gondolom itt az ideje a cserének, 26k van benne. A lánckerekek szép állapotban vannak, nem vagyok sóher de feleslegesen sem akarom szórni a pénzt. Tehát a kérdés inkább több kérdés, milyen láncot vegyek, és kell-e cserélni a lánckereket? Már azon kívül, hogy "illik", mert ez nekem nem indok, tudok ám nagyon illetlen lenni. Van valami amit mindenképpen kerüljek el vagy rendeljem meg a legelső szettet/láncot az ebay-ről aztán az rendben is van?
Benjámin
Maradjunk annyiban,hogy a tároláson/használaton múlik meddig lehet használni egy gumit és nem a DOT számán...
Peace!
Saját pédám! Tavaly a Busát a gyári gumiaival vettem. BT 16 J aszem. Mivel az első tulaj kemény 4000 km-t ment vele így a futófelülete a gumiknak hibátlan volt, CSAK hogy úgy csúszott 30 fokban száraz aszfalton is az első és hátsó egyaránt hogy halálfélelem volt 20-szal a körforgóban. És "csak" 5 éves gumik voltak!
Érdekes mióta az új gumik vannak fenn azóta olyan mintha sínen húznák, és ugyanabban a körforgóban mostanában a lábtartó is le-leszokott érni!
DE mindenki azt csinál amit akar ha rámhallgat!
Gumi témát befejeztem részemről! Mindenkinek széles utat olyan gumin amilyenen akar!
Persze mindenki azt csinál amit akar!
Nekem a nálam jóval tapasztaltabbak aztat tanácsolták hogy max 2 éves gumit szabad megvenni és akkor a 2 éves gumit abban a szezonban ki kell végezni!