hááát, olyan hangja van, mint amikor nincs beindítva, és váltogatom a sebességeket álló helyzetben, tehát úgy kattan váltáskor, csak menet közben hangosabb.
Nem lehet, hogy csapágyas a váltód? Az enyém hang nélkül működik, bárhogy váltok, gyorsan vagy lassan. Ráadásul ha már hangja van akkor inkább teljesítmény alatt kellene durrognia, nem pedig akkor amikor nem éri nagyobb erőhatás! Hmmm?
Üdv Mesterek.
Adott egy K1-es Gsx-R750, és olyan kérdésem lenne, hogy mennyire normális dolog, hogy csattan a váltója? Pontosabban, ha menet közben mondjuk 5-6 ezernél lassan váltok, tehát gáz vissza kuplung és amikor felhúzom a váltókart hallom a csattanást. Ha magasabb fordulaton gyorsan váltok, tehát egy pillanat alatt akkor nincs semmi hangja. Viszont városban egy kicsit megeröltető, gyorsan váltogatni, ezért is kérdezem, h mennyire normális dolog. Főleg, 1-esből 2-esbe csattan nagyobbat, és az is érdekes, h indulás után amikor viszonylag hidegebb még az olaj, akkor sokkal csendesebb a váltás, mint amikor már izzik lent minden. Azért is gondolom, h nem vészes a dolog, mert a tavalyi 98'-as SRAD-om is ugyan ezt csinálta. De az is lehet ,h kifogtam két szétrugott váltót. A válaszokat elpőre is köszönöm!
Nem vette meg valaki a Superbike magazint? Benne van a szívlámpásról is valami cikk! Ha valakinek megvan bescannerhetné. Ha senkinek sincs meg akkor megveszem.
Üdv Urak! Mizu erre? Az elmúlt 2 hétben 0km-ert motoroztam! Kocsi vásárlás volt a porondon, azután rohangáltam. Hétvégén be kell, hogy pótoljam ezt a kimaradást! Tinyomjátokezerrel, höööö?
A felső csavar a nyomó csillapítás (compression damping). Ezzel állítod, hogy mennyit csillapítson amikor összenyomódik a rugóstag. Az alsó a húzó csillapítás (rebound damping). Ezzel állítod, hogy amikor visszanyom a rugó, akkor ezt mennyire csillapítsa. Ez a két beállítási lehetőség nem arra van hogy a motor geometriáját (magasságát) állítsd, hanem hogy a futómű hogy dolgozza el menet közben kereket érő erőhatásokat, és hogy lehetőleg jó legyen a tapadás és a motor stabilitása.
Ez ugyanígy állítható elől is a villán, annyo hogy a rebound van felül, a compression alul :)
Amikor ráülsz a motorra a rugók összenyomódnak kicsit és beáll az egész rendszer a nyugalmi pontra. Attól hogy te a nyomó csillapítást elveszed, ez a nyugalmi pont nem lesz lejjebb. Menet közben amikor egyéb erőhatások is érik a kerekeket, akkor lejjeb tud menni a nyugalmi pont a kevesebb csillapítás miatt, de álló helyzetben nem nagyon. A nyugalmi pontot úgy tudod lejjebb tolni ha elveszel az előfeszítésből, de ezt már megtettétek. A másik lehetőség hogy a kutyacsontokat cseréled (ültető készlet). Harmadik hogy rövidebb rugóstagot szerzel. (pl egy k3 600ba való öhlins gátló ami állítható hosszúságú, és maxtra kitekerve olyan hosszú, mint a k4 gyári hossz.
De sajnos mint ahogy írtam mindegyik megoldás oda vezet, hogy a geometriába belenyúlsz. Egyébként egyáltalán nem baj ha ezzel próbálkoztok, csak ésszel kell nekiállni. Mérni hogy mi hol volt eredetileg hogy vissza tudjátok csinálni, és tesztelni hogy mi hogy változott a motoron. És ha nem jó, akkor visszacsinálni. A csillapításokat is lehet próbaképp tekergetni, a gyári rugósstagot kis tartományban lehet csak állítani, nem nagyon tudot annyira eltekerni hogy baj legyen belőle. Feliírni hol volt, aztán próbálkozni, és bámikor vissza lehet tekerni oda ahol volt. Azért állítható hogy állítgasd :)
Ha jelenleg 1 lábujja ér le, akkor azért eléggé le kell endegni az egész motort hogy jó legyen. Én ilyen irányba még nem próbáltam geomátriát módosítani (pedig sokat játsztotam ezzel a témával), de a lényeg, hogy ha be is engeded a hátuljához az elejét, a hátsó villaszög nagyon lapos lesz, ami pályamotorozáshoz nem ugazán lesz jó. Erre írtam hogy fagyizni, meg gurulászni lehet hogy jó lesz, de ha kanyarvadászni akar, vagy neadjisten jó köridőt akar menni vele, egy ilyen laposított geometriával nem lesz olyan jól terelgethető a motor.
Esetleg az üléssel is lehetne nyerni centiket, de erre nincs konkrét tippem hogy mire kéne cserélni hogy tuti siker legyen... Mondjuk egy pálya farokidom ülésszvacs nélkül simán lehet centiket ad, de esztétikalilag és kényelem szempontból ez nem valami jó megoldás :D
Teljesen jogos az 5 pont. Köszi szépen a segítséget. Igazság szerint nem fagyizni akar járni vele feltétlenül (ez a fagyizni járás duma tetszett nagyon! :) ), de nem is egy ghost rider tipus. A "srác" 37 éves, s kb 15 éve rakta le a "nagy motorját" egy 250-es etz-t. És itt kezdődik a probléma. Mielőtt ezt a motort elhoztuk, ment, az én 99-es évjáratú zx-9r-emmel, s azon imátkozott, hogy "adja isten, hogy csak egy kicsit is, de alacsonyabb, s kisebb legyen a gixer", de annyira nem lett alacsonyabb, viszont jó 40 kilóval könnyebb, ami már nekem a zx után kicsit játék motornak is tűnt! Bár meg tudnám szokni a súlyát, az én motorom nyomatékával párosítva.
Vissza a témához! A lényeg az, hogy egyik oldalt ugyan leér a lábujjhegye, de nem érzi magát és a motort biztonságosan, s ezért gondolkodtunk azon, hogy a rugó előfeszítést, ha már teljesen ki állítottuk, akkor a csillapításon is kellene egy kicsit puhítani. Természetesen nem világ f.szára, csak ,hogy a kis duci haver alatt is megüljön a vas.
A kutyacsont hosszán való változtatás nagy valószínűséggel lehetne változtatni a magasságon, de én azt mondtam neki, hogy sokat nem, mert akkor a lengővilla felső része már bele fog érni a kaszniba, ha puha is a rugózás, meg alacsonyabb. Főleg, hogy, ha hátra is felül valaki mögé!
Még egyszer köszi a közreműködést. S akkor Azt mondod, hogy a felső csavart hiába tekergetjük? De akkor az alsó csavart, azt állíthatjuk? És S vagy H irányába?
Meg mondom őszintén, nekem a zx-et soha nem kellett tekerészni, bár én 180 cm és 90 kg vagyok :)
A felső csavar a nyomó (compression) csillapítás állító csavarja. Ezt ha puhábbra veszed nem fogja lejjebb engedni a nyugalmi pontot, mint amikor elveszed az előfeszítést, hanem csak a csillapítás mértékét állíthatod vele. Azt is viszonylag szűk tartományban, nem egy mai rugóstag ez :)
Az hogy a srác 64kg rugó erő szempontból nem annyira gond, mert ez a modell eléggé könnyű emberre van felrugózva. Elől .85kg/mm rugók vannak ami kb jó is, sőt pályázáshoz lehet még puha is kicsit. Hátul lehetne valamivel puhább rugó, de nagyjából ez is elmegy ehhez a súlyhoz.
Másik hogy ennek a motornak kicsi "lapos" a geometriája, inkább azt szereti ha rendesen meg van emelve hátul és kicsit elől is! (nekem legalábbis ez a tapasztalatom) Persze hogy mennyire kell emelgetni az gumi méret és rugó, meg ember súly függő. De az tuti ha még leengeditek (előfeszítés mahinálás + kutyacsont csere) úgy hogy nincs hozzáállítva az eleje akkor lehet hogy nagyon nem lesz jó.
Szóval vigyázni, mert ezzel a geometria állítgatással a motor lelkébe nyúltok bele, és nem igazán jó irányba. Ha fagyizni jár vele akkor mondjuk lehet mindegy, de ha arra van használva a motor amire való (kanyarogni), akkor ezeket a dolgokat olyan állítgassa aki kicsit legalább érti is hogy mit csinál :)
Ha egy lába se éri a földet az mindenképp szívás, de amúgy ha 1 oldalra leér akkor használja úgy. 2 lábat tökfölösleges lerakni....
Üdv mindenki. Egy kis segítséget kérnék. Tegnap egy jó barátommal hoztunk el egy gixer k4-et. A problémánk ott van, hogy a srác elég alacsony, s könnyű. Van valaki, akinek van pontos infója, hogy a hátsó rúgós tagot hogy lehet valahogy lejjebb álítani? A rugó előfeszítést már a minimálisra vettük, a körmös anyát maximumra szétállítottuk, de sokat nem változott a helyzet. (64 kg a srác) A kérdés, hogy a felső és az alsó állítócsavaron a H és az S jelzésnél hogy kell állítani esetleg, hogy puhább, esetlegesen alacsonyabb legyen a moci?
Én meg tegnap vettem egy bikás fajta akksit,,,meg egy 16-os lánckereket előre.
Ma meg beletekertem a lenyomató csavart a lánckerék mögötti szimeringbe, úgy, hogy sajna, a héten belerakott 600 km-ből a hétvégén nem fogok tudni 1000-et csinálni...
Szimering hétfő délutánra lesz csak.
Adott egy K1-es Gsx-R750, és olyan kérdésem lenne, hogy mennyire normális dolog, hogy csattan a váltója? Pontosabban, ha menet közben mondjuk 5-6 ezernél lassan váltok, tehát gáz vissza kuplung és amikor felhúzom a váltókart hallom a csattanást. Ha magasabb fordulaton gyorsan váltok, tehát egy pillanat alatt akkor nincs semmi hangja. Viszont városban egy kicsit megeröltető, gyorsan váltogatni, ezért is kérdezem, h mennyire normális dolog. Főleg, 1-esből 2-esbe csattan nagyobbat, és az is érdekes, h indulás után amikor viszonylag hidegebb még az olaj, akkor sokkal csendesebb a váltás, mint amikor már izzik lent minden. Azért is gondolom, h nem vészes a dolog, mert a tavalyi 98'-as SRAD-om is ugyan ezt csinálta. De az is lehet ,h kifogtam két szétrugott váltót. A válaszokat elpőre is köszönöm!
http://hasznalt-konyv.vatera.h...
h
ttp://hasznalt-konyv.vatera.h...
Ez ugyanígy állítható elől is a villán, annyo hogy a rebound van felül, a compression alul :)
Amikor ráülsz a motorra a rugók összenyomódnak kicsit és beáll az egész rendszer a nyugalmi pontra. Attól hogy te a nyomó csillapítást elveszed, ez a nyugalmi pont nem lesz lejjebb. Menet közben amikor egyéb erőhatások is érik a kerekeket, akkor lejjeb tud menni a nyugalmi pont a kevesebb csillapítás miatt, de álló helyzetben nem nagyon. A nyugalmi pontot úgy tudod lejjebb tolni ha elveszel az előfeszítésből, de ezt már megtettétek. A másik lehetőség hogy a kutyacsontokat cseréled (ültető készlet). Harmadik hogy rövidebb rugóstagot szerzel. (pl egy k3 600ba való öhlins gátló ami állítható hosszúságú, és maxtra kitekerve olyan hosszú, mint a k4 gyári hossz.
De sajnos mint ahogy írtam mindegyik megoldás oda vezet, hogy a geometriába belenyúlsz. Egyébként egyáltalán nem baj ha ezzel próbálkoztok, csak ésszel kell nekiállni. Mérni hogy mi hol volt eredetileg hogy vissza tudjátok csinálni, és tesztelni hogy mi hogy változott a motoron. És ha nem jó, akkor visszacsinálni. A csillapításokat is lehet próbaképp tekergetni, a gyári rugósstagot kis tartományban lehet csak állítani, nem nagyon tudot annyira eltekerni hogy baj legyen belőle. Feliírni hol volt, aztán próbálkozni, és bámikor vissza lehet tekerni oda ahol volt. Azért állítható hogy állítgasd :)
Ha jelenleg 1 lábujja ér le, akkor azért eléggé le kell endegni az egész motort hogy jó legyen. Én ilyen irányba még nem próbáltam geomátriát módosítani (pedig sokat játsztotam ezzel a témával), de a lényeg, hogy ha be is engeded a hátuljához az elejét, a hátsó villaszög nagyon lapos lesz, ami pályamotorozáshoz nem ugazán lesz jó. Erre írtam hogy fagyizni, meg gurulászni lehet hogy jó lesz, de ha kanyarvadászni akar, vagy neadjisten jó köridőt akar menni vele, egy ilyen laposított geometriával nem lesz olyan jól terelgethető a motor.
Esetleg az üléssel is lehetne nyerni centiket, de erre nincs konkrét tippem hogy mire kéne cserélni hogy tuti siker legyen... Mondjuk egy pálya farokidom ülésszvacs nélkül simán lehet centiket ad, de esztétikalilag és kényelem szempontból ez nem valami jó megoldás :D
Vissza a témához! A lényeg az, hogy egyik oldalt ugyan leér a lábujjhegye, de nem érzi magát és a motort biztonságosan, s ezért gondolkodtunk azon, hogy a rugó előfeszítést, ha már teljesen ki állítottuk, akkor a csillapításon is kellene egy kicsit puhítani. Természetesen nem világ f.szára, csak ,hogy a kis duci haver alatt is megüljön a vas.
A kutyacsont hosszán való változtatás nagy valószínűséggel lehetne változtatni a magasságon, de én azt mondtam neki, hogy sokat nem, mert akkor a lengővilla felső része már bele fog érni a kaszniba, ha puha is a rugózás, meg alacsonyabb. Főleg, hogy, ha hátra is felül valaki mögé!
Még egyszer köszi a közreműködést. S akkor Azt mondod, hogy a felső csavart hiába tekergetjük? De akkor az alsó csavart, azt állíthatjuk? És S vagy H irányába?
Meg mondom őszintén, nekem a zx-et soha nem kellett tekerészni, bár én 180 cm és 90 kg vagyok :)
Az hogy a srác 64kg rugó erő szempontból nem annyira gond, mert ez a modell eléggé könnyű emberre van felrugózva. Elől .85kg/mm rugók vannak ami kb jó is, sőt pályázáshoz lehet még puha is kicsit. Hátul lehetne valamivel puhább rugó, de nagyjából ez is elmegy ehhez a súlyhoz.
Másik hogy ennek a motornak kicsi "lapos" a geometriája, inkább azt szereti ha rendesen meg van emelve hátul és kicsit elől is! (nekem legalábbis ez a tapasztalatom) Persze hogy mennyire kell emelgetni az gumi méret és rugó, meg ember súly függő. De az tuti ha még leengeditek (előfeszítés mahinálás + kutyacsont csere) úgy hogy nincs hozzáállítva az eleje akkor lehet hogy nagyon nem lesz jó.
Szóval vigyázni, mert ezzel a geometria állítgatással a motor lelkébe nyúltok bele, és nem igazán jó irányba. Ha fagyizni jár vele akkor mondjuk lehet mindegy, de ha arra van használva a motor amire való (kanyarogni), akkor ezeket a dolgokat olyan állítgassa aki kicsit legalább érti is hogy mit csinál :)
Ha egy lába se éri a földet az mindenképp szívás, de amúgy ha 1 oldalra leér akkor használja úgy. 2 lábat tökfölösleges lerakni....
Ma meg beletekertem a lenyomató csavart a lánckerék mögötti szimeringbe, úgy, hogy sajna, a héten belerakott 600 km-ből a hétvégén nem fogok tudni 1000-et csinálni...
Szimering hétfő délutánra lesz csak.
Ma vettem aksit!