Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha kell a link,majd megkeresem ha megbirom(bizok benne),és akkor felrakom ide ha a házigazda gikszertulaj akinek olajlaborja is van és kémián belül több szakirányú diplomája,ha megengedi felrakom ide a linket!
Nem igen jár ide ilyen nevű személy. Csak titeket boldogít.
Tisztelet Nektek Barátaim!!!!
Csabi22-őt keresem!!!
Mert nem korrekt !!!!A személyes ügyeket nem a FÓRUM-on
kell megvitatni,úgy,hogy közben a MÁSIK motoros TÁRSUNK-at fikázza.......
Motorosok vagyunk MIND!!!
Gyere át Csabi22!!!!
Kapni fogsz!!!!
Hali!

Látom ez az olaj téma mindig mindenhol ekkora "balhét", gerjeszt. Mert mindenkinek van valami tapasztalata xy márkáról vagy márkákról. Kawabiker én örültem a linkednek és a véleményednek erről a témáról (szívesen meghallgatok mindet, ami segíthet engem). Az én gondolatmenetem pedig erről az olajfogyasztásról, pedig az hogy ásványi vagy fél szintetikus vagy szintetikus az olaj bizonyos százalékba létezik. De ami a tűrés mezőn kívül esik azt már az olaj (márkája vagy alkotó összetevőitől) függetlenül nem az olaj produkálja
A volt XJ-m sem ette az olajat, pedig Castrol R4 10W50-est használtam, fullszintit. Érdekes, pedig léghűtéses volt.
okoska szerintem több motort,buszt,kocsit,teherkocsit,fünyirót szereltem már mint te!
Bányagép meg a picike kukid! Azt dugd a bányába kinodba!
Én csak jószivből megmondtam hogy nemkéne keverni a szezont a faszommal,mert nem szintetikus vagy ásványi alapon adják meg mibe mit kell önteni!Oda irok ahova akarok!
Láttál te már szintetikus hajtómüolajat?képzeld okoska az még nemhogy viszkozitásra is "sürübb" az ásványi olajodnál hanem még nagyobb részecskékből is áll.Az olajba meg szerintem semmi keresni valója a molibdének!Ha azt a cikked láttad volna biztos nem vennél motult vagy liquid molyt,bár hozzáraktam nemtudom ki szponzorálta a cikket,nekem meg nincs elemzőlaborom,tehát csak egy cikkre hagyatkoztam ahol nemtudom igazak e a leirtak!De kurvasok olaj(egy márkából több tipus is) kivolt ellemezve!
Sértegetni meg nemkéne mert mégegyszer bányagépezel én meg kurva anyázni fogok,szerintem én tiszteségesen elmondtam a véleményem!Arra te vissza kurva anyázol és telifosuk a topikot!
Minden motor eszi az olajat,kivéve talán az 1-2-3-4 éves ujjakat.A lég olajos gixxerbe meg ilyen való és kész.Mért nem mész a kawa fórumba és ott boldogítod a népet? Tudtommal nincs ilyen motorod....okoska...Nem öntök hajtómúolajat bele,de lehet a bányagépekbe jó az is


Ez persze saját vélemény,akinek nem inge...
Szerinted az olajat hol tudja enni egy motor?
Talán a gyürük mellett és a szelepszár szimeringnél(most a turbos motoroktól tekintsünk el).
Szelepszárszimering ha nincs akkor attól megint tekintsünk el,mert a motoroknál 99% van,nem szocikocsi ez kérem.Namost a szelepszárszimering ha nemtömit cserélni szokták,akkor ez a dolog lezárva marad a gyürü.
Namost a gyürü mint tudjuk rugalmas anyag amig egy adott kopáson nem esik tul a gyürü és a henger csak akkor eheti az olajat ha nembir illeszkedni rendesen ez meg csak oválisra kopott hengernél lehet mert a gyürü köralakra akar kifeszülni végig a henger falán.Innentől kezdve ha sok olajat eszik egy motor elgondolkoznék érdemes e olyat venni,mert lehet rossz a hütése?Az meg hogy melyik olaj milyen vastag is kérdem én lemérte hideg illetve meleg motornál a gyár álltal megadott fordulaton bármelyik okos haverod is az olajnyomást?Ugyanis az olajnyomásból lehet ám következtetni arra,hogy a csapágyak és a főtengely közt mi is a harcitényállás.
Az meg megint máskérdés,hogy egy túl sürü olaj ami probál tömiteni a gyürü helyett,szerinted mit fog csinálni a főtengelycsapágynál?
De tudodmit öntsél bele hajtomü olajat az mégsürübb és azt tuti nemeszi a gixered.
Lehet felétek ásványi olajat szokás önteni a motorba ha csuszik a kuplung de felénk meg a rugó állapotát szokás szemrevételezni és lemérni illetve a lamellák vastagságát.
Hi!

Nekem az egyik motorszerelő barátom mondta,volt már neki Banditja és Gixxere is (lég-olajos).Szerintem a sajátjába csak nem rakna szart.Több motorszerelésben orientált ismerősömtől is azt hallottam hogy felejtős a szintetikus...És amióta használom a Motult meg vagyok vele elégedve.Volt benne régen Repsol szintetikus,de azt nagyon ette az elöbbiekben leírtam h szerintem miért is.Saját tapasztalat ez,nem kell rám halgatni!Mindenki azt rak bele a motorba amit akar (Floriolt is akár).


A mi biztos:lég-olajosba: ásványi vagy félszintis
:márka: Tetszés szerint....

üdv.
postán átírnák a forgalmit?!
Ez gondolom de az enyém már vizes . 10 guruból 9 ezt a típust ajánlotta nekem, és eddig bevált.
nekem is azt mondták h a kuplung miatt kell az ásványi max a félszintetikus. de csatrolban pl nem is találtam ásványit egyedül a valvolineból...
Én úgytudum az olajnak sok paramétere van és a szintetikus/félszint/ásványi az előállitási alapanyagra utal,szintetikus lehet a kutyaszar is az meg jó sürü pl. egy kopott motorba tuti megmarad,de viccen kivül a motorok 99% nál üllés alatt ott egy kis matrica ha még megvan pl. hogy ap sg 10w40 10w50 20w40 20w50 stb akár több viszkozitással is.Az éghajlati jelemző függvényébe,én azt mondom ha valaki ésszel várja meg,hogy üzem meleg lesz a moci(alapjárat közelébe fokozatosan csak picit növeli a fordulatot és ugy legurulja első 10km -t ha vidéken lakik) akkor ha a mocija engedi tegyen bele 50végüt,igazából hidegbe szocigép/enduro/cross moci való igy megint nincs sok értelme a 0,5,10 elejü olajokanak.Ha a teljesitményszint megfelelő lehet szint vagy ásványi is,másik kérdés ha sokat van extrém körülmények közt a motor(pl. dugóba araszolás,mocistalálkozón durogtatás,stb)akkor érdemesebb magasabb foráspontut venni ezt meg csak szintetikus olaj tudja.Szintetikus és szintetikus közt elég nagy az eltérés.
Eccer láttam egy olajelemzéses cikket egyik külföldi lapon,nemtom ki szponzorálta a cikket de ha láttad volna a motul paramétereit nem öntenéd bele a gépedbe!
Elég rendesen volt adalékolva olyan dolgokkal aminek olajba nemsok keresnivalója.
Ami meglepően jó volt szeriuntem a cikk szerint az a következők:belray,castrol,silkoline fuch
Bár ugye tudjuk nemsokat lehet hinni a cikeknek sajna,de a két legocsmányabb a liquid moly és a motul volt!
Az meg,hogy az orgoványi mit rak ki a polcra gondolom az lesz ahonan pénzt kap,ugyis gondolom minden verseny után új olaj ment a dragba.
Addigmeg? :)))))
Mondhatnám segitek spriccelni van zőőőd neoluxom de még a végén rosszra gondoltok :))))
Lekell festeni kawazőőődre az lelkiekben +10Le!!!!!
Lég-olajos Gixxxerbe tilos fullszintis olajat rakni! Mert régen sem volt csak ásványi (esetleg félszintis) A gyatrább illesztések és felületi hézagok miatt kell bele az ásványi vagy max félszintis (kicsit zömökebb az állaga) Ha szintiset raksz bele,az olyan mint ha a kipufogoba öntenéd egyből...Fogja enni az olajat mint a fene és nem látja el a feladatát!!! Én Motul 5100-t használok ez félszintis ásványi bázisú olaj 15W-50-es.Jól megmarad a blokkban és eddig kítűnően ellátta feladatát.Üdv
Hali!

Ha nem akarod eladni a motort,akkor nem kell átvezetettni a törzskönyvbe.Nekem 1500 Ft-ért írták be a forgalmiba a színváltozást,úgyhogy nem egy nagy kaland,kb 10 percet vesz igénybe,ha közelben van posta.
Nézz be a Mamuszhoz, és nézd meg azt a "szép" lila motort! Azt te is átfényeztetnéd ,ha a tied lenne!
Én is most fényeztetek.
Bemész okmányirodába, viszed a forgalmit és a törzskönyvet, és átírják. Összesen 12e pénz.

Én csak akor iratom át, ha eladom a gépet, addig meg...
Na majd biztos átiratom a motor szinét sok pézért, ahányszor más színű az idom...
Szia!
Az átfényezésnél mennyi volt az átiratás illetve mi volt a menete?
Látom ddt te aztán nagyon okos gyerek vagy!
Te hány pacit használsz kanyarodás közbe?
Mutatok neked olyan kanyart ahol egy simsonon is tudni kell teljesgázzal kanyarodni.
Akkor miért pici a hacázas?
És ne gyere,hogy egyenesbe gyenge,mert az még egy 100pacis gép is 200felett megy jóval!
De hát ezt te sose fogod megérteni aki fizetett újságokból tanulja be a km/h adatokat a 98Le folytott németpiacos gépekhez.
Nem tudom én annyira nem, vágom az olaj témát . De nekem CASTROL R4-et ajánlottak a szakik .
a valvoline olajat ismeri vki?
mert spec csak abból találtam ásványi 10W-40-est 1530/l áron
vélemény?