Egyébként nem nagy kunszt msn-en leírni, hogy ezt tekerd ide, ezt a véget rakd oda, a másikat meg amoda és a végén mond be az eredményt......amit látsz a kijelzőn.... Ennyi csak...
És ez INGYEN VAN...
Most miért hívnék villamossági szerelőt súlyos ezrekért egy olyan dologhoz, amit az ember maga is meg tud mérni egy műszerrel?
Ő is rámér és annyit mond, hogy jó vagy rossz. És elkér 10 rugót....
Én nem az egész motort akarom átméregetni, mert én sem értek hozzá.....CSAKIS A GENERÁTORT AKAROM KIDERÍTENI, HOGY MEGHALT-E, VAGY SEM..... Ennyi!
Csak azt, hogy megállapítom ezt....nem akarok kifizetni egy fesszabályzó árat, mert nem vagyok most tele zsével....
próbálok én is segíteni a villamos probléma elhárításában: A piros a plusz, a fekete a mínusz. Amelyik drót ráz, abban van az áram. Remélem sikerül az útmutatásommal megoldani a problémát
msn-en ne haragudj de könnyesre röhögtem a szemem... Ez a TA. micsoda msn-en villanyszerelő oktatásokat tart
Elvégre fejlődnünk kell... Mien időközönként van a kurzus?
azt nem ertettem, hogy belettel egy akksit, azzal nem indult, utana betoltad, es ugy meregettel feszultseget, itt kezdett gyanus lenni, hogy ha nincs benne feszszabalyozo, akkor nincs is kapcsolat a generator es az akksi resz kozott (illetve a generator, es a motor tobbi villamos resze kozott...)
a feszszabalyozonak 2 szerepe van, egyreszt valtoarambol keszit egyeneramot, masreszt a feszultsegszintet vagja le az akksi toltesenek megfelelore. a felesleget meg elfuti (azert van rajta akkora hutoborda, illetve azert szoktak olyan helyre tenni, ahol tudja huteni a menetszel) - ettol fuggetlenul gyanitom, hogy ha nem kotsz semmit a generator labaira, attol ott meg ugyanakkora feszultseg indukalodik a forgo magnes miatt a tekercseken. tehat szerintem akkor is kell tudnod merni a megadott erteket.
De nem vagyok autovillamossagi szerelo, ok esetleg kijavithatnak
Ezt szívesen ki is próbálnám más járművön.....de a gépemen nem akarok így mókolni, minden rutin és tapasztalat nélkül....
Az ilyet már én is szakemberre bízom és max. meglesem mit működik és ha nem bonyolult, akkor én is megcsinálom legközebb, mert van türelmem a pepecs melóhoz....
De nem akarom, hogy legyen egy még nagyobb károm abból, hogy nem megfelelően csináltam valamit.....
De próbálkozom amivel lehet és spórolok rajta....
ezt most úgy érted, hogy fesszabályzó nélkül nem lehet jó eredményt kapni a generátor mérésné?
Vagy mit értessz az alatt, hogy miért gondolom, hogy tönkrement? És hogy "mit kezdek vele"?
Az esetkor összesült a generátorom 3 vezetéke a fesszab vezetékeivel.....úgy kellett szétvágni őket fogóval.....
Igazából szakma is meg nem is.Valamikor huvvva régen Mezőgazdasági gépszerelőként végeztem.Bár már ott se nagyon ragadt rám semmi.Viszont annyira nem nagy szám a dolog.Elsőnek elkolbászolnék egy autóbontóba és vennék fillérekért egy kábelköteget.Tökmindegy milyen de fiatlabb legyen.Van benne egy halom szines madzag és elméletileg a vastagság is stimmel.Na a másik hogy minden csatlakozóból ki lehet a vezetéket fém érintkezőstül roncsolásmentesen szedni majd óvatosan kifejteni a csatit amit az új vezetékre forrasztva simán vissza lehet kattintani.Kell hozzá egy éles penge jobb minőségű legalább weller páka sima és szövetes szigetelőszalag és rendkívül sok türelem meg ülőgumó.
ok most mar ertem, csak nem voltam itt a sztori elejtol kezdve.
bar az meg nem vilagos, hogy miert gondolod, hogy a generator is meghalt, ha nincs is fesszabalyozod...? mihez akarsz kezdeni a generatorral igy?
vagy csak vegigmersz mindent a motoron, mi mehetett meg tonkre? mert az "eleg" idoigenyes lesz...
Köszönöm szépen Zoli a bíztató szavakat, de én egyenlőre csak a méréseket csinálom meg, annak alapján, mait mondanak és tanítanak nekem a srácok msn-en.....
Persze egyre jobban bele tudok mélyedni, mert érdekel minden ami szerelés.....
De amihez nem értek végképp, azt odabízom annak, aki vágja......csak közben figyelem, amit csinál....
Hűűűűű háttt nagy fába vágtad a fejszédet az fix.Csak drukkolni tok mert picit érzem hol is tartasz.Volt az életemben 2db inyektoros robesz mindkettőnél belevettem magam a villanyászkodásba.Elsőnél a 24 tűs computer minden csatlakozását egyenként cseréltem ki a csatlakozó leszedése és ujraforrasztása után.2 hétig tartott mert több volt benne a tyúkbél mint a gsxr-ben ahogy látom.A másik szintén ez volt de NRG kábelkötegét adaptáltam SR-ére ami jó meló volt mert minden csatlakozási pont más helyre esett így volt amelyik hosszabb volt abból kurtítottam amelyik rövid volt azt toldottam. 1 hónapig gubancos vezetékköteggel álmodtam de mai napig működik.
Úgyhogy hajrá.
ja igen, mondjuk nem mindegy, hogy a feszszabalyozo elott mersz (ott meg valtoaram van) es az lehet 65V, vagy a feszszabalyozo utan, az mar az akksit tolti, es 14-15V kozott kellene hogy legyen
(nem tudom honnan vettem a 18V-ot, pedig valahonnan remlik)
kössz....kössz.....igyekszem követni a fonalat.....lassan de biztosan...
nem értem ezeket a műszereket, nekem is csak mondták, hogy így van....
Egyébként 65V a gyári megadott érték.....
Engem inkább összehoz mégjobban a szerelés a gépemmel és jobban is bízok benne, ha tudom, hogy valamit én csináltam és az pl. TUTTIRA jó, vagy ha látom, aki csinál rajta valamit.
Én akkor nem bíznék igazán benne, ha elvinném egy szerelőhöz.....otthagynám, majd 2 hét mulva visszakapnám működőképesen.
Ki garantálja, hogy mindent úgy csinált, ahogy az te csinálnád, vagy elvárnád.......lehet azt mondta valamire, hogy bassza meg jóóó van az úgy.....elmegy az úgy is......
Szeretem látni, hogy mit csinálnak a géppel.......
Minderre van egy kivétel, ha olyan a szerelőd akiben 100%-ig megbízol.....
nehogy belekeveredj, mint macska a cernaba... , ha olyan a muszered, (szerintem ma mar minden ertelmesebb muszer ilyen) akkor a 200V -os mereshataron szamolva a 4.5V az 4.5V lesz...
de ellenorzeskent merj meg egy 4.5V-os elemet, hogy az mennyit mutat...
egyebkent szerintem olyan 18V korul kellene merned, hogy annyit nyom a generator, ha jol emlekszem, de ezt mar ne vedd halalbiztosnak, nem neztem utana, csak emlekezetbol irtam....
És ez INGYEN VAN...
Ő is rámér és annyit mond, hogy jó vagy rossz. És elkér 10 rugót....
Én nem az egész motort akarom átméregetni, mert én sem értek hozzá.....CSAKIS A GENERÁTORT AKAROM KIDERÍTENI, HOGY MEGHALT-E, VAGY SEM.....
Csak azt, hogy megállapítom ezt....nem akarok kifizetni egy fesszabályzó árat, mert nem vagyok most tele zsével....
Mert feleslegesen azért nem szeretnék venni sem generátort, sem pedig fesszabot....
Elvégre fejlődnünk kell...
a feszszabalyozonak 2 szerepe van, egyreszt valtoarambol keszit egyeneramot, masreszt a feszultsegszintet vagja le az akksi toltesenek megfelelore. a felesleget meg elfuti (azert van rajta akkora hutoborda, illetve azert szoktak olyan helyre tenni, ahol tudja huteni a menetszel) - ettol fuggetlenul gyanitom, hogy ha nem kotsz semmit a generator labaira, attol ott meg ugyanakkora feszultseg indukalodik a forgo magnes miatt a tekercseken. tehat szerintem akkor is kell tudnod merni a megadott erteket.
De nem vagyok autovillamossagi szerelo, ok esetleg kijavithatnak
Az ilyet már én is szakemberre bízom és max. meglesem mit működik és ha nem bonyolult, akkor én is megcsinálom legközebb, mert van türelmem a pepecs melóhoz....
De nem akarom, hogy legyen egy még nagyobb károm abból, hogy nem megfelelően csináltam valamit.....
De próbálkozom amivel lehet és spórolok rajta....
Vagy mit értessz az alatt, hogy miért gondolom, hogy tönkrement? És hogy "mit kezdek vele"?
Az esetkor összesült a generátorom 3 vezetéke a fesszab vezetékeivel.....úgy kellett szétvágni őket fogóval.....
bar az meg nem vilagos, hogy miert gondolod, hogy a generator is meghalt, ha nincs is fesszabalyozod...? mihez akarsz kezdeni a generatorral igy?
vagy csak vegigmersz mindent a motoron, mi mehetett meg tonkre? mert az "eleg"
Persze egyre jobban bele tudok mélyedni, mert érdekel minden ami szerelés.....
De amihez nem értek végképp, azt odabízom annak, aki vágja......csak közben figyelem, amit csinál....
fesszab nélkül mértem tegnap....
Vannak nálam nagyobb szakik....már széttágították a fejem...
Úgyhogy hajrá.
(nem tudom honnan vettem a 18V-ot, pedig valahonnan remlik)
nem értem ezeket a műszereket, nekem is csak mondták, hogy így van....
Egyébként 65V a gyári megadott érték.....
Én akkor nem bíznék igazán benne, ha elvinném egy szerelőhöz.....otthagynám, majd 2 hét mulva visszakapnám működőképesen.
Ki garantálja, hogy mindent úgy csinált, ahogy az te csinálnád, vagy elvárnád.......lehet azt mondta valamire, hogy bassza meg jóóó van az úgy.....elmegy az úgy is......
Szeretem látni, hogy mit csinálnak a géppel.......
Minderre van egy kivétel, ha olyan a szerelőd akiben 100%-ig megbízol.....
de ellenorzeskent merj meg egy 4.5V-os elemet, hogy az mennyit mutat...
egyebkent szerintem olyan 18V korul kellene merned, hogy annyit nyom a generator, ha jol emlekszem, de ezt mar ne vedd halalbiztosnak, nem neztem utana, csak emlekezetbol irtam....