Köszönöm a választ !
Egyébként már utánajártam, hogy mennyibe lenne a Yoshimura TRS triovál, acél akármilyen változat ára, de a 109.000.- HUF -tól kissé hátraestem a székben. Ez mutatna a legjobban rajta. Nagyon állat.
A másik amit néztem a Full-Gas által forgalmazott Bódis ovál dob, ami "csak" 60 ropi. Ez tényleg gagyi lenne ? Többek véleménye, hogy ez is egy elég jó választás.
Mit gondolsz?
Ezzel az olcsó sportdob dologgal az a helyzet hogy 50-60-ért csak valami magyar "maszek" hurkatöltőt kapsz, ami lehet hogy hangosabb mint a gyári, sőt még hasonlíthat is a jobb dobokhoz, de ezen kívűl semmik. A Yoshimura, Akrapovic, Arrow, stb... doboknak az az előnye hogy direkt ahhoz a motorhoz fejlesztették ki amire megveszed. Jelentősége van minden miliméternek, hosszban, átmérőben, a belselyében a perforált csőnek amilyen mértékben szűkül a gázáramlások miatt.... szóval nem olyan egyszerű dolog. Az olcsóbb kisebb cégeknek ilyesmire nincs lehetőségük, azok csak arra figyelnek hogy a felfogatási és csatlakoztatási pontok illeszkedjenek. Ezzel a motorod hangosabb lesz, de nem biztos hogy a teljesítménye is javulni fog, sőt...
Szóval szerintem inkább kilenven ezer körül vegyél minőséget mint hatvanért gagyit!
Sziasztok srácok !
Szeretném lecserélni a gyári dobot valami normális sportdobra. Mivel dörög jól a gixxer ?
Horribilis összegeket nem akarok rákölteni, tehát olyan 50-60K- tól nem szeretnék többet rászánni.
Előre is köszi a válaszokat.
Köszi a bizalmat, de tényleg nem vagyok egy nagy szerelő csak arról tudok beszélni amiről már gyakorlatom van. Ezért a teló szereléshez inkább nem is mondok semmit.
Ami a sportlégszűrőt illeti az nem egy bonyorúlt dolog. Lehet kapni motoros boltokban direkt erre a célra "sport légszűrő tisztító szettet". Ebben találsz olyan anyagot amivel be kell kenni (fújni) a légszűrőt a tisztítás miatt, ez kiold belőle minden beleragadt bogarat vagy egyéb "dzsuvát". Ebben hagyod állni egy darabig aztán egyszerűen kivered belőle a piszkot. Vannak még "trükkök" pl. az egyik ismerősöm mindig eláztatja benzinben, stb... Ha ez megvan és láthatóan szép tiszta a légszűrőd, a szettben található másik anyaggal lekened vagy fújod. Ez ápolja és védi a légszúrődet plusz megtapad rajta a por. Ez egy olajszerű anyag. Nem nagy durranás az egész, szinte el sem tudod rontani. KB 20 perc alatt elkészülsz, a szettet már 4-5 ezer Ft-ért megkapod és több alkalomra elég. Arra figyelj hogy két tisztítás között ne teljen el több mint 1.500 km. Ha esetleg jársz vele földes, murvás úton akkor még annyi sem.
Telószár szimeringet még vagy 12-13 éve cseréltem simsonon, komolyabb motoron még nem csináltam ilyet. Elsőre valószínűleg szervízbe vinném és megnézném hogy csinálják.
Remélem segítettem
Szia Vitéz lene két kérdésem:a sportlégszüröt mivel kel kimosni tisztitani és menyire bonyolult egy kawán teloszimeringet cserélni .ETZ-én nagyon megy.
Sziasztok!
Olvastam a motorváltáshoz szóló irásokat. Én a semmilyen motortapasztalat után vettem egy CBR 600 FS-t. Az első héten 30-al mentem a garázssoron, aztán 50-es az eldugott városi utakon, és ugy 2-3 hét múlva huztam neki. (egy évig jogsi nélkül!)
Szóval szerintem aki tudja hol a határ és nem fakezű, annak nem probléma egy nagyobb motort elvezetni. Na jó nem egyből 1000-est!
Most egy 2003-as 750-es gixerem van, de alig indul be (általában csak 2. vagy 3.-ra), és zörög mint a fene, és furcsa hangok jönnek belőle! Honda után borzalom!!! Azt mondják ez a Suzukinál természetes! Ez komoly?!
Ja és ha valaki próbált már új 750-est gyorsan irjon!!!
OK, aludtam rá párat, újra átolvastam minden hozzászólást, mérlegeltem az dolgokat, figyelembe vettem a saját mentalitásom... stb. és meghoztam a DÖNTÉST! Egy 600-as K6os GIXER-t veszek!!!
A szine fekete vagy fekete-ezüst lesz... ezt még nem döntöttem el
Összeszedtem 10 Suzuki márkakereskedőt és a jövő héten meglátogatom őket.
Amiben viszont újra a tanácsaitokat kérném:
a GSX-R 600 K6 ára mindenhol 2.500.000 Ft.
Kérdésem, hogy ismereteitek szerint ebből az árból mennyit lehet alkudni vagy mit lehet belealkudni?
Pl.: átvállalják az első szervízt meg ilyenek... vagy adnak mellé egy 2részes bőrrucit... stb.
Amennyire én tudom, 100.000ig simán lehet választani a moci mellé ezt-azt (sisak, dzseki, bukógomba...), de mennyi az a határ ahol már azt mondhatom, hogy "jól jártam" és tuti hogy a következő kereskedésben sem lehetett vonla többet elérni.
A másik kérdésem pedig, hogy egy új moci vásárlása után milyen költségekre számíthatok a vásárlást követő 1-2-3 hónapban. (leszámítva persze azt a rengeteg benzint amit elmotorozok)
Olyanokra gondolok, mint 1000-es szervíz, vásárlás után beszerzendő kiegészítők (gomba, tárcsazár, lánc...) meg ami még nem jut eszembe és baromi fontos/hasznos.
Nem vagyok olyan nagy szerelő, leginkább azokról a dolgokról tudok amikről már van tapasztalatom. Meg persze érdekel a téma és szertek foglalkozni a motorommal.
Igen itt is dolgozok Esztergomban.
Látom nagyon otthon vagy a témában. Minden kérdésre precíz , határozott válaszokat adsz.
Amúgy te is itt dolgozol Esztergomban ? ......csak hogy ne törjem meg a kérdéssorozatot.
Igen be vannak kenve egy olajos szerű anyaggal ami azért van mert így jobban elnyeli a port így jobban védi a mocidat. Nagyon jól tetted hogy kitisztítottad!! Látod 7 ezer km alatt is mennyi piszok kerül bele, mi lett volna ha megvárod a 12 ezret.....
Még egy dolog piszkíthatja a légszűrődet amin lehet segíteni. Ezt én is megcsináltam a mocimon nem nagy dolog kb 10-15 perces meló.
A környezetvédelmi előírások miatt a kartell gáz vissza van vezetve a légszűrő házba és ez egy meleg olajos levegő ami nem tesz jót sem a légszűrőd tisztaságának, sem a motor teljesítményének. Ezt a csövet egyszerűen húzd le a csatlakozójáról és az alsó idomok mellett vezesd ki a szabadba. A csatlakozási helyét meg egyszerűen dugaszold el bármivel, pl. egy csavarral
Így nem kerül oda a dzsuvás olajos levegő + nem kerül meleg levegő légszűrődbe ami ha kis mértékben is de javítja a teljesítményt!
A tegnapi tanácsodon felbuzdulva, este kivettem a légszűrőt és 6 bar nyomáson levegővel kifújtam belőle a cuccot. Valami elképesztően koszos, szutykos, nedves volt és határozottan benzin szagot lehet rajta érezni. Normális dolog ez ? Még így kitisztítva sem mondhatom azt, hogy száraz lenne a szűrő. Vagy be vannak ezek fújva valami spec folyadékkal, ami még ráadásul benzin szagú is lenne ?
Felszereltségtől, extráktól függően a (állítólag) sérülésmenteseké 1,6-1,8-ig. Van néhány elborult kereskedő aki még drágábban kínálja, de van pár leharcolt, törött, biztosítózott, stb... amik kicsit olcsóbbak lehetnek.
Ha K4-es 600-ast akarnék venni, tuti találnék olyat ami 1,6-1,65 mill. sérülésmentes és minimum egy jó sportdob van rajta.
Aha, akkor neked még a a gyári szűrőd van. Arra a szervízkönyv asszem (nem biztos!) 12 ezres szervíznéll ír cserét. De ez nem szentírás azzal nem ártasz neki ha kicsit sűrübben törődsz vele. A papír szűrővel nem tudsz túl sokat tenni, kivered belőle a port+koszt és kifújathatod levegővel, de vigyázz hogy ne sértsd meg.
Hogy őszinte legyek én még hozzá sem nyúltam a levegőszűrőhöz, de még a tankot sem emeltem fel a 7000 km alatt. Igazából a szervizben sem erőltették a dolgot.Akkor ez lehet, hogy hiba volt ?
Amúgy valami papír szűrő van benne. Azt hogyan lehet kitisztítani, hogy ne sérüljön meg?
Köszi, hogy válaszolsz a kérdéseimre !
Ha csak úgy "kirándulgatunk" akkor berakom 6.-ba és szinte ki sem veszem csak ha megállok vagy esetleg ha lakott területre érek. Ez akkor szokott előfordulni ha hétvégente barátnőmmel megyek egy kört. Ilyenkor nem forgatom túlságosan, eléggé óvatos vagyok ha ő is fent ül.
Ha 6.-ban vagyok és 7 ezret forog akkor az kb 140-145 km/h.
Ha ilyen óvatosan jársz vele akkor biztos sokáig nem lesz baja a mocidnak, de azért így is legkésöbb 5-6 ezer km-enként cseréld az olajat+szűrőt és tisztítgasd a légszűrődet is kb havonta amikor amúgyis renbe rakod (Pl. lemosod) a mocit.
Nekem pont egy huszassal van kevesebb benne, de szerintem én elég kíméletes vagyok a géppel. Egy normál utazó tempónál, ami mondjuk legyen 150 km/h milyen fordulaton pörgeted a járművet és hanyadikba teszed?
2.-ban tiltáson ?
Nekem most 27.000 van benne, de 2002.07. havi forgalomba helyezésű. Nyúzom rendesen, de karban is tartom. Motorikusan még semmi baja nem volt. A barátomnak K1-es 1000-ese van 53.000 km-el. Negyven valahánynál volt egy vezérműlánc cseréje, meg most egy hónapja kúpos csapágy cseréje a kormánynál. Ő is eléggé nyúzza, pl most hétvégén voltunk autópályázni
A tied K1. Mennyit pörgettél már bele ? Szerintem átlagban olyan 10.000 km-t a motorosok nagy része megtesz egy évben. Te hogy állsz vele? Nyúzod a fülét amúgy rendesen, vagy inkább kíméletes vagy a sárkánnyal? Én 13 000 rpm fölé nem szoktam pörgetni.
Egyébként már utánajártam, hogy mennyibe lenne a Yoshimura TRS triovál, acél akármilyen változat ára, de a 109.000.- HUF -tól kissé hátraestem a székben. Ez mutatna a legjobban rajta. Nagyon állat.
A másik amit néztem a Full-Gas által forgalmazott Bódis ovál dob, ami "csak" 60 ropi. Ez tényleg gagyi lenne ? Többek véleménye, hogy ez is egy elég jó választás.
Mit gondolsz?
Ezzel az olcsó sportdob dologgal az a helyzet hogy 50-60-ért csak valami magyar "maszek" hurkatöltőt kapsz, ami lehet hogy hangosabb mint a gyári, sőt még hasonlíthat is a jobb dobokhoz, de ezen kívűl semmik. A Yoshimura, Akrapovic, Arrow, stb... doboknak az az előnye hogy direkt ahhoz a motorhoz fejlesztették ki amire megveszed. Jelentősége van minden miliméternek, hosszban, átmérőben, a belselyében a perforált csőnek amilyen mértékben szűkül a gázáramlások miatt.... szóval nem olyan egyszerű dolog. Az olcsóbb kisebb cégeknek ilyesmire nincs lehetőségük, azok csak arra figyelnek hogy a felfogatási és csatlakoztatási pontok illeszkedjenek. Ezzel a motorod hangosabb lesz, de nem biztos hogy a teljesítménye is javulni fog, sőt...
Szóval szerintem inkább kilenven ezer körül vegyél minőséget mint hatvanért gagyit!
Szeretném lecserélni a gyári dobot valami normális sportdobra. Mivel dörög jól a gixxer ?
Horribilis összegeket nem akarok rákölteni, tehát olyan 50-60K- tól nem szeretnék többet rászánni.
Előre is köszi a válaszokat.
Köszi a bizalmat, de tényleg nem vagyok egy nagy szerelő csak arról tudok beszélni amiről már gyakorlatom van. Ezért a teló szereléshez inkább nem is mondok semmit.
Ami a sportlégszűrőt illeti az nem egy bonyorúlt dolog. Lehet kapni motoros boltokban direkt erre a célra "sport légszűrő tisztító szettet". Ebben találsz olyan anyagot amivel be kell kenni (fújni) a légszűrőt a tisztítás miatt, ez kiold belőle minden beleragadt bogarat vagy egyéb "dzsuvát". Ebben hagyod állni egy darabig aztán egyszerűen kivered belőle a piszkot. Vannak még "trükkök" pl. az egyik ismerősöm mindig eláztatja benzinben, stb... Ha ez megvan és láthatóan szép tiszta a légszűrőd, a szettben található másik anyaggal lekened vagy fújod. Ez ápolja és védi a légszúrődet plusz megtapad rajta a por. Ez egy olajszerű anyag. Nem nagy durranás az egész, szinte el sem tudod rontani. KB 20 perc alatt elkészülsz, a szettet már 4-5 ezer Ft-ért megkapod és több alkalomra elég. Arra figyelj hogy két tisztítás között ne teljen el több mint 1.500 km. Ha esetleg jársz vele földes, murvás úton akkor még annyi sem.
Telószár szimeringet még vagy 12-13 éve cseréltem simsonon, komolyabb motoron még nem csináltam ilyet. Elsőre valószínűleg szervízbe vinném és megnézném hogy csinálják.
Remélem segítettem
Olvastam a motorváltáshoz szóló irásokat. Én a semmilyen motortapasztalat után vettem egy CBR 600 FS-t. Az első héten 30-al mentem a garázssoron, aztán 50-es az eldugott városi utakon, és ugy 2-3 hét múlva huztam neki. (egy évig jogsi nélkül!)
Szóval szerintem aki tudja hol a határ és nem fakezű, annak nem probléma egy nagyobb motort elvezetni. Na jó nem egyből 1000-est!
Most egy 2003-as 750-es gixerem van, de alig indul be (általában csak 2. vagy 3.-ra), és zörög mint a fene, és furcsa hangok jönnek belőle! Honda után borzalom!!! Azt mondják ez a Suzukinál természetes! Ez komoly?!
Ja és ha valaki próbált már új 750-est gyorsan irjon!!!
Tibi
A szine fekete vagy fekete-ezüst lesz... ezt még nem döntöttem el
Összeszedtem 10 Suzuki márkakereskedőt és a jövő héten meglátogatom őket.
Amiben viszont újra a tanácsaitokat kérném:
a GSX-R 600 K6 ára mindenhol 2.500.000 Ft.
Kérdésem, hogy ismereteitek szerint ebből az árból mennyit lehet alkudni vagy mit lehet belealkudni?
Pl.: átvállalják az első szervízt meg ilyenek... vagy adnak mellé egy 2részes bőrrucit... stb.
Amennyire én tudom, 100.000ig simán lehet választani a moci mellé ezt-azt (sisak, dzseki, bukógomba...), de mennyi az a határ ahol már azt mondhatom, hogy "jól jártam" és tuti hogy a következő kereskedésben sem lehetett vonla többet elérni.
A másik kérdésem pedig, hogy egy új moci vásárlása után milyen költségekre számíthatok a vásárlást követő 1-2-3 hónapban. (leszámítva persze azt a rengeteg benzint amit elmotorozok)
Olyanokra gondolok, mint 1000-es szervíz, vásárlás után beszerzendő kiegészítők (gomba, tárcsazár, lánc...) meg ami még nem jut eszembe és baromi fontos/hasznos.
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Igen itt is dolgozok Esztergomban.
Látom nagyon otthon vagy a témában. Minden kérdésre precíz , határozott válaszokat adsz.
Amúgy te is itt dolgozol Esztergomban ? ......csak hogy ne törjem meg a kérdéssorozatot.
Igen be vannak kenve egy olajos szerű anyaggal ami azért van mert így jobban elnyeli a port így jobban védi a mocidat. Nagyon jól tetted hogy kitisztítottad!! Látod 7 ezer km alatt is mennyi piszok kerül bele, mi lett volna ha megvárod a 12 ezret.....
Még egy dolog piszkíthatja a légszűrődet amin lehet segíteni. Ezt én is megcsináltam a mocimon nem nagy dolog kb 10-15 perces meló.
A környezetvédelmi előírások miatt a kartell gáz vissza van vezetve a légszűrő házba és ez egy meleg olajos levegő ami nem tesz jót sem a légszűrőd tisztaságának, sem a motor teljesítményének. Ezt a csövet egyszerűen húzd le a csatlakozójáról és az alsó idomok mellett vezesd ki a szabadba. A csatlakozási helyét meg egyszerűen dugaszold el bármivel, pl. egy csavarral
Így nem kerül oda a dzsuvás olajos levegő + nem kerül meleg levegő légszűrődbe ami ha kis mértékben is de javítja a teljesítményt!
A tegnapi tanácsodon felbuzdulva, este kivettem a légszűrőt és 6 bar nyomáson levegővel kifújtam belőle a cuccot. Valami elképesztően koszos, szutykos, nedves volt és határozottan benzin szagot lehet rajta érezni. Normális dolog ez ? Még így kitisztítva sem mondhatom azt, hogy száraz lenne a szűrő. Vagy be vannak ezek fújva valami spec folyadékkal, ami még ráadásul benzin szagú is lenne ?
KÖSZÖNÖM!!!
Ha K4-es 600-ast akarnék venni, tuti találnék olyat ami 1,6-1,65 mill. sérülésmentes és minimum egy jó sportdob van rajta.
Amúgy valami papír szűrő van benne. Azt hogyan lehet kitisztítani, hogy ne sérüljön meg?
Köszi, hogy válaszolsz a kérdéseimre !
Ha 6.-ban vagyok és 7 ezret forog akkor az kb 140-145 km/h.
Ha ilyen óvatosan jársz vele akkor biztos sokáig nem lesz baja a mocidnak, de azért így is legkésöbb 5-6 ezer km-enként cseréld az olajat+szűrőt és tisztítgasd a légszűrődet is kb havonta amikor amúgyis renbe rakod (Pl. lemosod) a mocit.
2.-ban tiltáson ?