Ezt egy kezdőnek írtam, aki az első nagymotorját akarja megvenni. Nincs összehasonlítási alapja, így valószínűleg bármilyen 600-as vagy nagyobb motoron a mennyben fogja érezni magát.... Ráadásul ennyi gyakorlattal jobb ha nem próbálgatja a még meg sem motort nyélgázon!!! Vagy Te oda adnád neki a tiedet hogy próbálja csak ki..??
Nem hiszem!
Teljesítmény mérés az meg minek?
Keresel egy jóképű gyér forgalmú utat, és egy két finom kör után adsz neki becsülettel
Ha nem pezseg a véred az adrenalintól akkor neked gyenge a gép, ezek után mérhetnek fékpadon akármit.
Persze az 5 ezer Ft-ban nincs benne. Ezt már csak akkor érdemes ha minden egyéb stimmel és már vennéd a motort de kicsit bizalmatlan az előző használatát illetően és esetleg elég sok pénzt akarsz kiadni rá. Akkor egyszer megéri, szerintem.
Vitéz, el ne hidd, hogy ezt komolyan megcsinálják. Ha esetleg fizetsz 25 ropit a teljesítménymérésért, akkor igen. Max. kompressziót néznek, ha nem kérsz kimondottan teljesítménymérést, de azt sem szívesen, mert le kell venni a tankot, az airboxot... kurva macerás.
Még valami: tengelytávot mérni mindig!!!!!!!!! Ha borultak a géppel, sajnos minél újabb a motor, annál nagyobb az esély, hogy elmegy a vázgeometria. Én is adtam el már úgy motort, hogy nem is tudtam róla, hogy vázhibás.
És ezt sajnos még a szalon sem tudja bemérni, mert a precíz vázgeometria méréshez le kell csupaszítani a gépet és 3 koordinátás mérőgéppel bemérni a vázat. Nekem még hivatalos Suzuki márkakereskedésben is mondták, hogy sorry, de ezt mi sem tudjuk.
Ha a tengelytáv rendben, és nincs rajta horpadás, karcolás akkor azért jó eséllyel OK a váz.
Ha ismeretlen használt motort veszel meg akkor pedig mindenképp nézesd át egy szervízben ahol kimérik neked a motor teljesítményét! Ha a teljesítmény mérésnél minden rendben, a hangja is jó akkor nem érhet nagy meglepetés. A váltó állapotát egy egyszerű próbakör alkalmával ki is tapasztalhatod. Ha ezek mind stimmelnek akkor a motor abban az állapotában jó, onnan pedig rád van bízva a dolog hogy milyen gyakran cserélgetsz benne olajat+szűrőt és hogy milyet.
A hűtő: az alap, hogy nem folyik, nem csöpög sehol és a kiegyenlítő tartályban (K2-nél a bal oldali oldalidom alatt van, a bal térded előtt ha a motoron ülsz) zöldes színű fagyállóval kevert víz van. A legigényesebbek deszt. vizet tesznek bele, mert akkor sehol sem vízkövesedik, de végülis a csapvíz sem okoz gondot. A fagyálló meg azért kell még nyáron is, mert abban van kenő adalék és az keni a vízpumpát. A sima víz nem jó kenőanyag és azt a pumpa megbánja előbb-utóbb.
Olaj: Legegyszerűbb a szervízkönyv, bár ez sem garancia, mert beírni bármit be lehet. A motor olajszűrője pl. árulkodó jel lehet. (a 3. és 4. henger kipufogó leömlőcsövei mögött van.) Ha nem cserélték, és nem vették le, akkor tiszta kosz lesz. Ha nagyjából frissnek, tisztának néz ki, akkor valószíűleg cserélték. Aztán még valami: vedd le a betöltőnyílás sapkáját és a mutató és hüvelykujjad közt finoman kenegesd szét egy kicsit. Ha kis fekete szemcsék és olyan méz színű anyagot látsz, akkor nem túl régi. Ha egy ótvar, kátrány színű és állagú anyag jön ki belőle, akkor az elég régen volt cserélve.
Én szedtem már szét olyan Bandit 400-ast, amiből leengedtük az olajat és frankón tapadt a folyadék az ujjaim között. A hiányzó olajmennyiséget fékolajjal pótolta a gondos tulaj!!!!!! No comment.
És azt honnan lehet tudni, hogy a hűtő rendszer jó-e, vagy, hogy rendszeresen cseréltek-e olajat? A külső egy dolog, de, hogy milyen állapotban van a motor azt miből állapítom meg?
Így van fepi3! Meg se kottyan neki! Ha rendesen cserélik az olajat és rendben van a hűtő rendszer, a mai blokkok 50.000 km-t gond nélkül elmennek és még csak nem is kopnak különösebben.
Ha rendetlen, igénytelen gazdája volt, és nem cserélte az olajat, akkor persze ki lehet nyírni, de általában nem ez a célja az embernek.
Én 18.000 km-rel adtam el, a srác aki megvette majd besz...t, hogy milyen jó állapotban van a gép.
Nekem 2002 júliusi (600ccm) a motorom és 26.000 km van benne, de még olaj+szűrő, fékbetét és gumin kívűl semmit nem kellett cserélnem! Pedig azért hajtom rendesen.
A barátomnak 2001-es (1000 ccm) van és van benne 51.000 (!) Km, abból kb 10.000 egykeréken , és 46.000-nél cseréltek neki vezérmű láncot, most meg kormány csapágyat.
15.000 Km az semmi, úgyhogy nyúzzad csak bátran!!
Nem hiszem!
bár, ha tavasszal első motoros napon egy babettára ülök, nekem már akkor is pezseg! :o)
akkor idén babettám lesz!
LX. van esélyed!
pici :o)
Keresel egy jóképű gyér forgalmú utat, és egy két finom kör után adsz neki becsülettel
Ha nem pezseg a véred az adrenalintól akkor neked gyenge a gép, ezek után mérhetnek fékpadon akármit.
Váz geometria mérést még soha nem is próbáltam csinálni...
Még valami: tengelytávot mérni mindig!!!!!!!!! Ha borultak a géppel, sajnos minél újabb a motor, annál nagyobb az esély, hogy elmegy a vázgeometria. Én is adtam el már úgy motort, hogy nem is tudtam róla, hogy vázhibás.
És ezt sajnos még a szalon sem tudja bemérni, mert a precíz vázgeometria méréshez le kell csupaszítani a gépet és 3 koordinátás mérőgéppel bemérni a vázat. Nekem még hivatalos Suzuki márkakereskedésben is mondták, hogy sorry, de ezt mi sem tudjuk.
Ha a tengelytáv rendben, és nincs rajta horpadás, karcolás akkor azért jó eséllyel OK a váz.
Olaj: Legegyszerűbb a szervízkönyv, bár ez sem garancia, mert beírni bármit be lehet. A motor olajszűrője pl. árulkodó jel lehet. (a 3. és 4. henger kipufogó leömlőcsövei mögött van.) Ha nem cserélték, és nem vették le, akkor tiszta kosz lesz. Ha nagyjából frissnek, tisztának néz ki, akkor valószíűleg cserélték. Aztán még valami: vedd le a betöltőnyílás sapkáját és a mutató és hüvelykujjad közt finoman kenegesd szét egy kicsit. Ha kis fekete szemcsék és olyan méz színű anyagot látsz, akkor nem túl régi. Ha egy ótvar, kátrány színű és állagú anyag jön ki belőle, akkor az elég régen volt cserélve.
Én szedtem már szét olyan Bandit 400-ast, amiből leengedtük az olajat és frankón tapadt a folyadék az ujjaim között. A hiányzó olajmennyiséget fékolajjal pótolta a gondos tulaj!!!!!! No comment.
Ha rendetlen, igénytelen gazdája volt, és nem cserélte az olajat, akkor persze ki lehet nyírni, de általában nem ez a célja az embernek.
Én 18.000 km-rel adtam el, a srác aki megvette majd besz...t, hogy milyen jó állapotban van a gép.
A barátomnak 2001-es (1000 ccm) van és van benne 51.000 (!) Km, abból kb 10.000 egykeréken , és 46.000-nél cseréltek neki vezérmű láncot, most meg kormány csapágyat.
15.000 Km az semmi, úgyhogy nyúzzad csak bátran!!
Egy 2002-es gixxernek mennyi a 15000 km? Mármint kb mennyit bír ki generál nélkül? Azért kérdem, mert azért általában a gixxereket hajtják.
benne! :o)
De akkor ne gyere vissza!
És ezek szerint van 25 ropid is...