Szinte bármennyi, ha nem töröd össze és a szükséges javításokat, karbantartásokat mindig elvégzed.
Nem egy sportmotorost ismerek akinek már 100.000 körüli km van a motorjában és semmi baja.
Srácok !
Szerintetek hozzávetőleg hány km az élettartama egy ilyen sportmotornak? Legyen az 600, vagy 1000....
Persze nem állandóan tiltásig pörgetve, hanem egy normál felhasználót figyelembe véve.
Mivel a motor-t kis CPU vezérli, befecskendezési térképpel, a CPU-nak mindenképp kell ellenőrizni a fodulatot, eltárolni a legnagyobb értéket semeddig sem tart. Az más kérdés, hogy szerintem sem ellenőrzik. Viszont ha egyszer új motorhoz jutok, akkor biztosan fokozatosan fogom terhelni. Biztosan bírná ha hamarabb terhelném, de lelkileg megnyugtatóbb, hogyha az ember bejáratja rendesen.
Ezt kiráztnak tartom.
Max akkor tudom elképzelni, ha a computer eltárolja az ilyen jellegű adatokat. De azt is elég nehéz bizonyítnai, hogy te voltál. Ugyanis bárki lehetett, akkor amikor a gépet még át sem vetted. Szóval szerintem ez csak paráztatás...
Ez kamu!
Nem tudnak utánna nézni.
Nem gáz ahogy járatod, ha túl vagy 5-600 km-en onnan fokozatosan lehet terhelni. Gondolod az jó lenne ha 1000 km-ig csak 6000-ig pörgetnéd aztán ahogy átbillen az 1000. km-en rátekered a gázt aztán tiltásig forgatod? Na látod inkább ezzel tennéd tönkre!
Ha 600-ig ilyen óvatos voltál már nagy baj nem lehet, innentől csináld úgy hogy 100 km-enként 500-al tovább forgatod. Akkor pont jó lesz a bejáratva a mocid!!
A bejáratás alatt is tovább kell NÉHA pörgetni a gépet mint az előírt 6-7 ezres fordulatszám. Egyébként szerintem semmi baja nem lesz. Cseréld le az olajat 1000 nél, azt hadd aszaladjon
Meg tudják nézni hogy meddig volt pörgetve?? Hol??
De káros, szerintem tönkre tetted! De adok érte 200 ezret. Egyébként nem hiszem, hogy nagyon ártana neki. De ezt majd csak később fogod megtudni. Azt meg honnan tudnák, hogy te hogyan járattad be?
Szerintetek az gáz hogy a gépet 1000 Km-ig kéne járatni 6000-es fordulaton elvileg! Most van benne 650 Km De egyszerűen nem bírom megállni és olyan 560 Km-től 7-8 ezren járok vele! De addig megálltam és 6000-ig pörgettem. Ilyenkor elmegy a garancia? Meg nem káros a mocinak?
Egy sport dob és sport légszűrő az jó dolog, de ha ezek lehetőségeit teljesen ki is akarod használni, akkor ezeket az új dolgokat össze kell hangolni a motor többi dolgával. Pl. a benzin adagolással és az elektronikájával. Ez alatt azt értem hogy felül kell iratni a gyáribeállításokat. Pl a környezetvédelmi előírások miatt benne lévő tiltásokat amik a teljesítmény csökkenésével járnak együtt. Ha ezeket nem csináltatod meg akkor nem használod ki igazából a dobodat és légszűrődet, mert minden más beállításod gyári, tehát az eredeti dobhoz és légszűrőhöz van optimalizálva a működésük. Így a dobbal annyit érsz el hogy jó lesz a hangja a légszűrővel meg csak plussz munkát csinálsz magadnak mert 1200-1500 km-enként szedheted le a tankot és tisztíthatod ki a légszűrődet.
Ha mindezeket megcsináltatod, na akkor mondhatod hogy "felmégesítetted" a mocid!
Ez is mint a fogyasztás attól függ hogy mennyire van "megcsinálva" a motorod. Az alap szériák olyan 265-270 körül mennek, ha kicsit felmérgesíted akkor 6.-ban is jobban kiforog. Nekem az óra szerint 280 a vége és gyári az áttételezése.
Nem egy sportmotorost ismerek akinek már 100.000 körüli km van a motorjában és semmi baja.