Most akárki akármit mond nem fogok bemenni ma boltba és venni 8500 km után légszűrőt majd csak 12 000 után de a könyve is 6000 12000 km állásnál csak tisztítást ír 18000-nél cserét.....
Ez a szűrő szerintem a levegő egyirányú áramlására lett kifejlesztve..... (gondolom én, de majd a hozzáértők segítenek ha tévednék... például ddt500, vagy szobapatkány? )
Tudod Gyula mint a segged, az is egyirányú forgalomra van tervezve....
Vagy esetleg tévedtem? Akkor bocsesz....
Hey!
Nekem speciel a kifújatás után megtett 6000 km -t követően nem volt észrevehető különbség a szűrő koszos és tiszta felülete között (szemre) egy 12.000 km futás utáni légszűrőhöz képest(tehát szűrt a szűrő ránézésre is!)
Ettől függetlenül roncsolódhatott a szűrőfelület, és juthatott be több kosz a motorba, csak szerintem ahhoz, hogy gallyra menjen kicsit több kell.(mondjuk feleslegesen kifújatni 12000 km alatt x-szer )
Amúgy, ha be van tartva a szervízintervallum, nem emiatt fog tönkremenni a gép.
azért érdemes lenne azokkal a kollégákkal beszélni akiknél 15-16000km-nél 8bar körüli értékeket mértünk........ők se gondolták volna, hogy árt amit csinálnak......az injektoros gépeknél nem annyira észrevehető ha elmegy a kompresszió(sűrítési végnyomás, de az kapja be aki másképp nem érti) mert elég jól kompenzál az ecu csak egy kicsit elmegy az erő....
Nem hinném hogy valami baja is lenne a motornak a szűrő miatt, hogy most kifújattam kb 3-4 bar nyomással 12 000-nél úgyis cserés lesz 3500 km-t már kibír a tisztítottal is
Utána meg veszünk újat nehogy csődbe mennyen a gyár.....
Érdekes olvasnivaló a légszűrők milyenségéről, tisztításáról, kiemelném a gyári szűrő ilyetén tisztítását:
"Hibát követ el az az ember, aki 6-8 baros levegővel, kompresszorral kifújja a szűrőből a port, ugyanis a nagy nyomás a szűrőpapír elemi rostjait, porózusságát mechanikailag teszi tönkre és a szűrési küszöb könnyedén duplájára nő, de akár megsokszorozódik, hiszen a pórusok megnagyobbodnak. A szűrőpapír nem erre az igénybevételre van mechanikailag méretezve. Aki nem hiszi, meggyőződhet maga róla: tegyünk a napra egy új szűrőt, a szűrő árnyékába egy fénymérőt. Jegyezzük fel az értéket. Majd egy koszos szűrőnél mérjük meg a fényerősséget az árnyékában és aztán fújjuk ki alaposan kompresszorral az áramlási iránnyal ellentétesen. Most megint tegyük mögé a fénymérőt és lepődjünk meg, hogy a fényerősség eléri, sőt, meghaladja a vadiúj szűrő mögött mértet, pedig a koszos szűrőpapír nem lett fehérebb, mint az új. De a fényt és a koszt jobban átereszti. Ez nem egy tudományos teszt, több helyen támadható is, de elgondolkodtató."
a cikk: http://totalbike.hu/magazin/2010/04/30/olcso_tuning_a_rossz_levegoszuro
/
Túrázásra ezres gixxer?
Mmmmmmmm.Nemmáááááá.
Amúgy szép a gép de ha tényleg túrásra vetted volna a figurát Idomos bandit lett volna nem ez.
Ha meg tényleg visszafogod magad akkor kiheréled az élményt.
De ez nem bántás nehogy úgy vedd.
Nem keversz, a kistesó volt tervben.
Nem csak ez volt a K5 eladásának oka, összejöttek ott már jócskán a kilóméterek is.
Nem éreztem volna jól magam ezres után egy hatszázason,más alternatívát kellett választani. Tavaly több mint 15ezret mentem, az minimum 4 hátsó,2 első gumi,a többi költséget nem említem,mert az km függő. Változtatok a stílusomon, öregesre,túrásra veszem a figurát,többet nem veszek szuperverseny gumit,nézek egy közte megoldást, így talán nem kell 3ezer kilóméterenként gumit vennem,kutyának nincs erre pénze....és nem elhanyagolható,hogy K7 ezresen ott a butító kapcsoló, ha úgy támad kedvem kímélem magam,és a motort is.
Te Mizsi! A motorod kurva szép meg minden. Grat hozzá! De nem azért adtad el a K5-öt mert, hogy nagy meg zabálja a gumit? Úgy rémlik 600-750-ben gondolkodtál. Vagy keverlek valakivel?
Eladnám 3XL kabátom, colosabb 110-120 kilós emberre tökéletes, ha kimosom nincs nyoma a használatnak!
Kivehető bélés, hálós nyári külső váz, CE hát,váll,jönyök protektorokkal.
Kényelmes,és nem jön szembe az utcán....
Ára 40.000.pénz
Az enyém már tutira nem megy el további 6000-et. Igaz, még relatíve jó... Még mindig szebben néz ki, mint molnargyu tisztított szűrője. De nagyon sok port nyelt pár alkalommal, úgyhogy inkább cserés lesz ebben a hónapban. Új gyertyákat megkapta a Beccyke. Szépen meg voltak sülve a gyertyák.
Apropó... Valami gond lehetett valamelyik gyertyával. Semmi különöset nem véltem felfedezni a gyertyákon, csupán annyi volt a tünet, hogy induláskor fura rángatózást éreztem a motoron. A hangja sem volt túl szép. Olyan volt, mintha az egyik henger nem menne rendesen. (Mármint a gyújtás nem volna megfelelő) Gyertyacsere óta meg minden tökéletes. Először a légszűrőre gondoltam, de most már tutira nem. Járt már így valaki?
Tudod Gyula mint a segged, az is egyirányú forgalomra van tervezve....
Vagy esetleg tévedtem? Akkor bocsesz....
Nekem speciel a kifújatás után megtett 6000 km -t követően nem volt észrevehető különbség a szűrő koszos és tiszta felülete között (szemre) egy 12.000 km futás utáni légszűrőhöz képest(tehát szűrt a szűrő ránézésre is!)
Ettől függetlenül roncsolódhatott a szűrőfelület, és juthatott be több kosz a motorba, csak szerintem ahhoz, hogy gallyra menjen kicsit több kell.(mondjuk feleslegesen kifújatni 12000 km alatt x-szer )
Amúgy, ha be van tartva a szervízintervallum, nem emiatt fog tönkremenni a gép.
Utána meg veszünk újat nehogy csődbe mennyen a gyár.....
"Hibát követ el az az ember, aki 6-8 baros levegővel, kompresszorral kifújja a szűrőből a port, ugyanis a nagy nyomás a szűrőpapír elemi rostjait, porózusságát mechanikailag teszi tönkre és a szűrési küszöb könnyedén duplájára nő, de akár megsokszorozódik, hiszen a pórusok megnagyobbodnak. A szűrőpapír nem erre az igénybevételre van mechanikailag méretezve. Aki nem hiszi, meggyőződhet maga róla: tegyünk a napra egy új szűrőt, a szűrő árnyékába egy fénymérőt. Jegyezzük fel az értéket. Majd egy koszos szűrőnél mérjük meg a fényerősséget az árnyékában és aztán fújjuk ki alaposan kompresszorral az áramlási iránnyal ellentétesen. Most megint tegyük mögé a fénymérőt és lepődjünk meg, hogy a fényerősség eléri, sőt, meghaladja a vadiúj szűrő mögött mértet, pedig a koszos szűrőpapír nem lett fehérebb, mint az új. De a fényt és a koszt jobban átereszti. Ez nem egy tudományos teszt, több helyen támadható is, de elgondolkodtató."
a cikk: http://totalbike.hu/magazin/2010/04/30/olcso_tuning_a_rossz_levegoszuro
/
Bécsi út kifelé menő shell kút előtti lámpánál balra fel.
200 m után megint bal és meg is érkeztél.
Mmmmmmmm.Nemmáááááá.
Amúgy szép a gép de ha tényleg túrásra vetted volna a figurát Idomos bandit lett volna nem ez.
Ha meg tényleg visszafogod magad akkor kiheréled az élményt.
De ez nem bántás nehogy úgy vedd.
Nem csak ez volt a K5 eladásának oka, összejöttek ott már jócskán a kilóméterek is.
Nem éreztem volna jól magam ezres után egy hatszázason,más alternatívát kellett választani. Tavaly több mint 15ezret mentem, az minimum 4 hátsó,2 első gumi,a többi költséget nem említem,mert az km függő. Változtatok a stílusomon, öregesre,túrásra veszem a figurát,többet nem veszek szuperverseny gumit,nézek egy közte megoldást, így talán nem kell 3ezer kilóméterenként gumit vennem,kutyának nincs erre pénze....és nem elhanyagolható,hogy K7 ezresen ott a butító kapcsoló, ha úgy támad kedvem kímélem magam,és a motort is.
Kifújattam kompresszorral és kész
Kivehető bélés, hálós nyári külső váz, CE hát,váll,jönyök protektorokkal.
Kényelmes,és nem jön szembe az utcán....
Ára 40.000.pénz
Apropó... Valami gond lehetett valamelyik gyertyával. Semmi különöset nem véltem felfedezni a gyertyákon, csupán annyi volt a tünet, hogy induláskor fura rángatózást éreztem a motoron. A hangja sem volt túl szép. Olyan volt, mintha az egyik henger nem menne rendesen. (Mármint a gyújtás nem volna megfelelő) Gyertyacsere óta meg minden tökéletes. Először a légszűrőre gondoltam, de most már tutira nem. Járt már így valaki?