Nem pont annyi. Az egyik esetben az arány 1.3 a másik csak 1.2 ha jól emlékszem. 4-6 között kisebb a különbség, mint az 5-3 között, 30%-ot meghaladó az eltérés. Ez az ami szerinted ugyanannyi.
Olyat nem mondott senki, hogy pontosan ugyanazt érezte, csak Te nem akarod érteni. Arról beszélt, hogy a padozott motor által keltett érzés hatodik fokozatban a korábbi negyedikre emlékezteti. Tekintettel arra, hogy az 5 és a 6 között alig van különbség nyilván ha valaki egyáltalán meggyőző javulást érez, akkor inkább a 4. fokozathoz fogja hasonítani és nem az 5.-hez. Én magam is így írnám le a tapasztalatokat, ha más megkérdezné, hogy mire számítson padozás után.
Hát azért az túlzás. Az én mocim gyári áttétellel 252-et megy (nem óra szerint) 4-ben, és 295-öt 6-ban. Az 40km/h hosszabb áttétel.
Én eddig mindenkitől azt hallottam, hogy 6-ban úgy megy a motor padozás után mint addig 5-ben. A 4 az nagyon messze van.
Ja és pont annyi az áttétel különbség 4-6 között, mint kb. 3-5 között! Ha pl. ha 3-ban fordulsz rá a célegyenesre a h.ringen egy 1000-es géppel vagy pedig 5-ben ugyan olyan motorral, ugyan olyan súlyú pilótávan, ugyan olyan áttétellel, a 3-ban forduló motor állva hagyja az 5-ben forduló motort, ad neki kb. féktávig 50 m-ert ha nem többet! De próbáljátok ki 1x! Mi már próbáltuk nem 1x, még ugy is sok a difi ha 3 helyett 4 ben fordul valaki! Ja és leáttételezve vannak a motorok 15-45!
Az enyém 1000 LE++++
Elmondom mit basztok el...., ha szarrá waxolnátok és políroznátok akkor eleve 200 LE plusszt kapnátok.....
Most megjártam Ausztriát vele , Porschéket meg MÁZERÁTIKAT hagytam ott mindenhol...... :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Én a lóerőt , polírozással és agyon mosással pótolom..... :D :D :D :D :D :D
Ha te mondod big-oszival akkor biztos úgy van! Ezek szerint nekem 15 év alatt minden egyes motorom el volt commamderozva mert nem éreztem azt, hogy a commanderozás után ugy húzott 6-ban mint előtte 4-ben, ugyan azzal az áttétellel!
Egy dolgot azért tegyünk már tisztába, annak ellenére, hogy Magyarországon mindenki lóerő mániás.
Az egy dolog, hogy egy motor hány lóerős. Az a lóerő adat, amiket írogatnak állandóan... na az nyél gáz max teljesítmény pontja.
Egy normál motornál itt a legkisebb LE növekedés (és most hagyjuk a tuningolt vasakat).
Általában a legnagyobb LE növekedés közép gázállás közép tartományában van. (ahol általában egy átlag motoros motorozik..és most hagyjuk a "mindig mindenhol nyélgázon megyek" motorosokat)
És hogy még legyen egy kis adalék, minden gázállás minden fordulatán "más" a LE növekedés...
Csak hogy mindenki megértse.
Ha van egy 300LE-s motorod, ami mondjuk 4.000-től kigyorsításkor 6-7000 között rángat és nem tud felgyorsulni, azt megveri bármelyik motor, ami rendesen tud kigyorsítani. Persze egy egy kisarkított példa volt a megértéshez.
És azon is lehet nagyon meglepődnétek, hoyg például egy 2:00-as hungaroringi körnél mennyi ideig mész nyél gázon és mennyi ideig nem nyélgázon.
Mért is túlzás? Mekkora áttétel különbség is van a 4-6 fokozatok között? És mennyi ez akkor, ha valakinek rövidebb a végáttétele? És mekkora nyomatéktöbblettel lehet ezt pótolni, hogy ugyanakkora vonóerő alakuljon ki a kerék talppontján?
Nem érzem a túlzást.
Alacsony fordulatról mondtam.
Még régen PC nélkül 6ban lusta volt nagyon, ameddig nem pörgött fel 6-7000 körülre, nagyon szarul tolt...PC után meg fél gázra úgy ment, h nem hittem el.
Ez nem teljesen igaz. Megéri rakni egy gyári motorra is, és akkor is nagyon sokat hoz érzésre. Az enyém sztem 1 lóerővel nőtt a PC-től, de érzésre úgy megindul 6ban mint 4-ben... Mentem egy gyári állapotú szívlámpással, hát Ég és Föld...
Én nem akarlak meggyőzni még véletlenül sem. :)
Meg hát a fórumokon annyi "érdekes" dolgot lehet olvasni, hogy néha csodálkozom, hogy egyes motorosok nem fordítva ülnek fel a motorra és nem találják a kormányt... :)
Elég sok motoron megnézem, hogyan is működik a különböző fokozatokban... Van bőven mérésem meg "tapasztalatom" :)
Pl. itt van a B-king LE/Nm mérése 2. sebességi fokozatban.
Szia
Van 1-2 hayabusas ismerosom akik az m6on padoljak maguknak a motort manualis iroval..
Masreszt utcai motorosnak az x terkepes padolas mese habbal..ja es senkivel sem szallok vitaba sem magyarazkodasba mert nem erdekel. Mindenkinek szep napokat
Én próbáltam alátámasztani azt amit írtam, tedd ezt meg te is és védd meg a portékád.
Ha meg tudsz győzni még lehet be is fizetek egyre!
Igen 3 csoport gyújtástérkép van(1-2fokozat egyes csoport, 2-3 fokozat 2-es csoport stb...),
egy csoport 4 térképet tartalmaz.(Minden hengernek egy) Legalábbis én így tudom, de javíts ki ha tévedek.
Én itt olvasgattam, szóval ha valakit érdekel a téma és tud minimálisan angolul akkor akár magának is írhat gyújtástérképet. http://www.gixxer.com/forums/2...
Azért amit te írtál, na az is egy nagy hülyeség.
Most nem mennék bele a környezetvédelmi tíltás részleteibe, csak abba, amit te írtál.
"A TRE csak a piros tartományban él..."
"1,2,3 fokozatban 1/3-ad gázállásig van környezetvédelmi tiltás, fölötte semmi"
1. A piros tartomány qrvára nem az 1/3 gázállásig van.
2. A piros a felső tartományban is van, szóval ott is hozhatna LE növekedést (persze nem hoz, mert nem ott van...)
3. Ha 1,2,3-ban van környezetvédelmi tiltás, akkor legalább 2 térképet kellett volna mutatnod, ami a tiltásos meg a nem tiltásos térkép.
Szóval amit te írtál/csatoltál, na az is bőven sántít...
:)
Pc is akkor éri meg ha van teljes rendszered + sportlégszűrő, neadjisten hengerfej megcsinálva. Akkor hoz is valamit. Ha csak rárakod a szériára akkor inkább csak kisimitja a mocit.
Olyat nem mondott senki, hogy pontosan ugyanazt érezte, csak Te nem akarod érteni. Arról beszélt, hogy a padozott motor által keltett érzés hatodik fokozatban a korábbi negyedikre emlékezteti. Tekintettel arra, hogy az 5 és a 6 között alig van különbség nyilván ha valaki egyáltalán meggyőző javulást érez, akkor inkább a 4. fokozathoz fogja hasonítani és nem az 5.-hez. Én magam is így írnám le a tapasztalatokat, ha más megkérdezné, hogy mire számítson padozás után.