Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kicsit hosszú...

Futomü iskola, ahogy California Superbike School-ban tanitják.

Feltételezzük hogy müködö telóid vannak, a csillapito szelepek dolgoznak, a csapágyak a nyaknál és a hátso lengövillánál és a láncfeszességed is rendben van, különben hiába csinálod végig ezt.

Elöször a STATIKUS SAG-et állitjuk be késöbb a RIDER SAG-et.
Hogy a rugoink a középsö harmadban dolgozhassanak, tudnunk kell hogy a motorunk a saját sulyátol mennyire terheli a rugót.
Az összes csillapitó csavart csavard be tövig miközben számolod a klickeket (ha nincs klick akkor a fordulatot) és pontosan ird fel hogy hány klick-re volt kicsavarva. Ezekután az összes csillapito csavart nyisd ki maximumra hogy ne legyen semmi csillapitás, igy a rugok szabadon mozoghatnak.
Mozgasd meg az elsö rugot. Most a barátod segitségével huzd a motort az oldalsztenderre, hogy az elsö rugók maximumra nyitodhassanak. Mérd le az elsö villán a kromozott vagy nitrátozott rész hosszát és irdd fel. Állitsd fel a motort, rugoztasd be az elejét és most is mérd meg a kromozott rész hosszát.
A két mérés különbsége a STATIKUS SAG elöl.
utcai motornál 30-40 mm kell lennie
pályamotornál 15-25 mm kell lennie

Most a hátulját rogoztasd meg (ugye kinyitottad az összes csillapitást?) Emeld meg a hátulját teljesen hogy a hátso kerék levegöbe legyen és mérj távolságot a keréktengelytöl valamihez ami pont a keréktengely felett van. Ird fel. Ezután morort letéve rugoztasd meg a hátulját és mérj ismét távolságot a keréktengelytöl ugyanaddig a pontig mint korábban tetted.
A két mért adat közti különbség a STATIKUS SAG hátul:
utcai motorra 15-25 mm kell lennie
pályamotorra 0-10 mm kell lennie
Menj egy-két kört igy teljes csillapitás nélkül és ird fel pontosan mit éreztél elöl és hátul, fékezéskor, gyorsitáskor és kanyarban. Fontos hogy leird bármi is jut eszedbe.

Akkor most RIDER SAG
Barátod megfogja a motort te ráülsz, a lábtarton állva berugoztatod az egész motort de közben ne fogd az elsö féket mert akkor nem tud szabadon mozogni az elsö villa. Motoron ülve, lábad a lábtarton tartva lemérni elöl a kromozott rész hosszát, hátul a távolságot a tengelytöl a már korábban bejelölt pontig. Ezeket az adatokat levonod a terheletlen állapotból és igy mekpatad a RIDER SAG-et.
Elöl utcai motornál 35-50 mm kell lennie
pályamotornál 25-35 mm kell lennie
Hátul utcai motornál 30-45 mm kell lennie
pályamotornál 20-25 mm kell lennie
Ha a STATIKUS SAG belefért, de a RIDER SAG elöl pályagépnél több mint 35 mm akkor puha a rugod, cserélni kell
Ha a STATIKUS SAG belefért, de a RIDER SAG elöl pályagépnél kevesebb mint 25 mm akkor kemény a rugod, cserélni kell.
Ha sikerül a RIDER SAG értékeket elöfeszités állitással határokon belül tartani, akkor pattanj a motorra és menj ismét pár kört és ird fel alaposan milyen érzés igy csillapitás nélkül az eleje, a hátulja, fékezéskor, gyorsitáskor, kanyarban hogy tartja az ivet.

Akkor kezdödjon a tanfolyam. Nagyon fontos hogy betartsd a leirt lépcsöket mert csak ebben az esetben leszel képes a jövöben érezni hogy mihez kell nyulnod. Szintén nagyon fontos hogy a leirtakakat a beállitások szerint csoportositsd hogy egy évvel késöbb is megtaláld és megértsd amit leirtál.

Elsö lépés: teljesen csavard be tövig a nyomocsillapitást az elsö villa aljában (upsidedown gátlonál) és menj 2 kört, figyelj és ird fel pontosan mit érzel.

Második lépés: csavard ujra ki teljesen a nyomocsillapitást és most a húzo csillapitást (rebound) csavarod be a villaszár tetején de teljesen be. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.

Harmadik lépés: csavard teljesen ki ujra az elsö huzo csillapitást és most a hátso rugostag nyomocsillapitását csavard be tövig, ezt álltalában a tartalék tartály mellett találod a rugostag teteje környékén. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.

Negyedik lépés: csavard ki teljesen a nyomocsillapitást és csavard be a hátso húzocsillapitást tövig (rebound) amit a rugo alján találsz meg, néha nehéz hozzáférni. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.

Valoszinü itt már el fogsz csodálkozni irás közben amikor észreveszed hogy a hátso csillapitások állitásai elöl érezhetöek jobban és forditva.

Ötödik lépés: az összes csillapitást tekerd félig ki (számold elöbb meg hány klikket lehet összesen nyitni és felezd meg). Kivéve az elsö villa nyomocsillapitását amit teljesen betekersz (ez alul szokott lenni) Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.

Hatodik lépés: nyisd vissza a nyomocsillapitást félig és most a huzo csillapitást (rebound) tekerd teljesen be. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.

Hetedik lépés: Nyisd ki ujra félig a huzocsillapitást és a hátso gátlo nyomocsillapitását zárd be teljesen, tehát tekerd be tövig. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.

Nyolcadik lépés: nyisd ki félállásig ujra a nyomocsillapitást és tekerd be tövig a hatso gátlo huzocsillapitást. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.

Mostmár lassan érzed hogy mi volt tul sok, mi volt tul kevés, mikor mit éreztél. Az érzéseidre nem létezik olyan hogy helyesen éreztél-e valamit vagy nem. Ezért senkitöl ne kérdezd meg hogy érezhetted-e azt amit érezni véltél, hanem igenis irdd le. Ami fontos hogy éreztél különbséget és ezentul tudatosan fogod tudni, hogy mihez akarsz nyulni és azt is tudod lassan hogy milyen érzést akarsz menetközben átélni. Amit igy tanultál azt nem biztos hogy más motorjának futomüállitásánál is használni tudod, hiszen nem biztos hogy más el fogja tudni mondani amit érez menet közben, de nem is ez volt a lényeg, viszont a saját motorodnál, akkor is ha lecseréled a motorod, fogod tudni használni mert az érzéseidet csak te fogod felismerni.

Az utolso lecke a teszt: nyisd ki a hátso huzocsillapitását ujra de csak félig, most az összes csillapitás félig van kitekerve. Menj 2 kört és probálj rájönni az eddig általad leirt érzések alapján hogy melyik csillapitáson akarsz igazitani hogy számodra passzolo beállitás legyen. Képes kellene hogy legyél a beállitásra hiszen minden leckénél leirtad az érzéseidet.

Befejezésül súgás a pályagép hátuljának megemeléséhez:
Ha túl sokat emelsz a hátulján akkor:
nagysebességnél esetleg nyugtalan lesz
gyengülhet a hátsogumi tapadása kanyarbol ki
nyugtalan lehet erös fékezés alatt

Ha tul alacsony a hátulja akkor:
Alulkormányozottá válhat kanyarkimenetelkor
nehezebb lehet irányt váltani, pl sikán közepén
gyengülhet az elsögumi tapadása kanyarkijáratnál

Remélhetöleg fél nap alatt (annyi biztos kell ezt a tanfolyamot végigcsinálni) sokat megtanulsz. A kulcskérdés az volt a tanfolyamban hogy le tudtad-e irni hogy mit éreztél. Ha igen akkor abbol kiolvasva fogod tudni jóra állitani a gépedet.
Én 5 perc alatt visszatekertem mindent gyárira, mert full elvolt tekerve. Azóta sem állítottam be.
Jó rá. 600(K1-K2-K3)-750(Y-K1-K2-K3)-1000(K1-K2)
Ezek ugyan azok. Egy jobbosom amúgy van.
Az szerintem kompresszio iranyu CSILLAPITAS - nem pedig kompresszio allito (a ketto nem ugyanaz). Lehet, hogy ugyanarra gondolunk, de kompresszionak csak azt nevezem, amitol a rugoallando megno.
Faszért nem voltatok kint Juhász Dáviddal Brnoban az Alpok Adrián. Vagy legalább felhívtátok volna hogy innen beállítsátok neki a futóművét.
Vazze csillapítás felül komprersszió állító csavar alul van!
Ezt a leírást meg tudod majd mutatni?
Hello.
Valakinek akadna visszapillantója? Ha jól emlékszem 41-42mm a csavarkiosztás a talpon. Nem tudom,mekkora az 1000 gixxernek,de hátha jó lenne nekem is.
Adtam neki, mast nem tudtam csinalni. Jobb lett, de nem eleg jo. Tisztan a csillapitassal nem szabad rugoelofeszites nelkul varialni, mert elbutul a rendszer es nem lesz jo valtozatos korulmenyek kozott (kozuton). Most is az van, hogy jol csillapit de ezt csak olyan aron tudja, hogy lassan mozog. Hepehupas uton allandoan lukra fut a hatulja, kapar mint floki a kanyarban. Ket szemellyel meg mar hinta-palinta igy is...
Adjál neki kompressziót alul
5 perc alatt tekertem be ugy, hogy nem is mentem a motorral probakort. Utana asszem egyet elkattintottam proba utan, aztan jocakat. A hatsoval tobbet szivtam es az nem is lett jo, mert fesziteni kellene a rugot, de nem birtam kilazitani a koronas anyakat.
Igen, elég jónak éreztem! Az enyémnek az elején tuti sokat kell majd dolgozni. Mondjuk a hátulján is...
Az en futomuvem jo volt, nem?
Engem ez a 30-40 ló plusz is igen kellemesen érint.
A futóművet meg az a jó hosszú leirás szerint be kéne állítani valamikor. Csak atom sok idő...
Hidd el oszi, hogy a Z750 utan tenyleg nem a motorero a meggyozo a GSX-R-ben, mert az mindossze 1,5-szer tobb. Viszont a futomu 20-szor jobb...
Pont gyenge, főleg a Z750 után...
És ez miért különleges?
Nekem sima lengővillának tűnik...
En nem teljesen igy ertem, hanem ugy, hha 360 LE lenne, akkor is gyenge lenne.
Pont ugyanezt érzem a CBR-rel kapcsolatban. 150 paci a mesében
Nagyjából minden...
A számom az adatlapon.
Nyilvan sulyos penzekert adjak, ennyim most nincs "felesleges" dolgokra. A jelenlegi csomaggal is lehetne sokkal gyorsabban menni, nem a technikan mulik. Nekem eleg, amit nyujt a K1 (kivetel, hogy a blokk gyenge. ).
dobj egy mail címet, küldök képeket, illetve megbeszéljük a részleteket...
Van egy ilyen bazaram, k3-4re.
Most csak kíváncsian kérdezem valakit érdekel e, mert akkor mondom az árát is.
Szerintem egy igazi hiánycikk a maga nemében.
Jó néhány hirdetésben keresve csak legfeljebb hozzá hasonlót lehet találni azt sem sokat.
Egyébként ehhez a típushoz szinte minden mást is.
ha tévednék cáfoljatok meg!
Hali.
Érdekel az idom, szeretném tudni ha megvenném mennyibe kerülne, postán elküldöd e vagy megbeszélt helyen átvehető.
Ha küldesz egy képet a kicsit karcos oldalról megköszönöm.
Legyen szép napod!
Hi! Milyen alkatrészeid vannak k51000hez?Lehet pár dolog érdekelne!
Megadod a számod?