Igaz, én még nem szedtem szét, meg nem is akarom de igazad van. Azok a tányérrugók, csak a K2 modellben vannak.
Pl a sima kuplung összeszerelésnél nem is mutatja.
Meg lesd meg ezt az oldalt is: http://www.cheapcycleparts.com...
A 12A és 12B csak a K2-nél használatos.
Gondolod, h belerakták azt a cuccot?
Ugyebar furcsa nyikorgo hangot adott adott a kuplungom, ez volt az egyik oka annak, hogy szetszedettem a motort. Mikor asztalon volt, beszeltem a szervizzel, hogy mit latnak a kuplungban. A valasz mar akkor igen erdekes volt, valahogy igy szolt: "A kuplungod teljesen szar, nem eleg, hogy a tarcsak kopottak es kokemenyre vannak oregedve, de meg a tarcsak alatt levo - itt nem emlekszem hogy volt megnevezve - lemezgyurupar is hianyzott. Kerdezem mi az es minek van benne? A valasz: Ket egymassal szembe forditott kupszeru lemez, ami a legalso tarcsatpart tamasztja es vezeti az olajat - valami ilyesmi duma volt. Nem szoltam semmit, ha ennyire tudjak, akkor az kell bele, oke. Kesobb mikor kiszedtek a lamellakat, kerdeztem, hogy ez utangyartott-e vagy gyari? - Azt mondtak ez gyari. Akkor most szet volt szedve a motor korabban, vagy nem? - fogalmazodott mg bennem a kimondatlan kerdes.
Most elkezdtem utananezni mindennek... K1-be NEM KELL olyan olajkenyszerito lemez, az csak K2-tol kezdve van benne es nyilvan. Magyaran ha bele raktak es nem fer el - mivel az egy rugos szar ill egy vekony lemegyuru aminek megmelegedve megnyulik, akkor elkezd beleszolni a kiemelesi pontba. Ott van lerajzolva es lefotozva a manualban, teljesen egyertelmu az abra.
Meg tudja erositeni vagy cafolni valaki a teoriat?
Mar kivagtak az idomot a bal oldalon. Ez az egyetlen oka annak, hogy egyaltalan felteszem a bukogombat, nem akarom, hogy egy csunya lyuk egtelenkedjen a bal idom kozepen. Maskoulonben sosem tennek fel bukogombat. Az egyik legnagyobb baromsagnak tartom, ami a motorosok koreben divatba jott.
Szet kell szedni oszi, mert eddig olyan telot nem lattam, amibe nem a legeldugottabb reszben lenne lerakodva a por. Szimmeringet, teflonokat, o-gyuruket mind-mind megnezem, amikor szetszedem. Csak olajat meg sohasem csereltem, csak szimmeringgel, porvedovel es mindennel egyutt. Most is igy lesz, uh. kene a spec kulcs. Viszont sajnos vissza kell vinnem a motort a szervizbe, mert nem jo a kuplung. Kezd tele lenni a tokom a "szakemberekkel". Nem ertem, hogy nem lehet valamit normalisan osszerakni, mindenesetre ugyfest megint nem sikerult (en meg soha egyetlen auto vagy motorszervizt sem lattam, ami valamit tenyleg kifogastalanul megcsinalna. ) Mar banom, hogy odaadtam nekik... Lassan mar gumit is otthon fogok szerelni inkabb...
Ha van esztergányos ismerősöd csinál neked csavarokat. A méhben találni fogsz hidraulika szárakat (a krómos rész), abból szoktam tengelyeket csináltatni. Egy vékonyabból simán megcsinálják a csavarokat.
Nekem a Z-nél a féktárcsák elvileg egyformák voltak, mégis kellett a zx10 telókhoz 1-1 2mm-es alátét. Szerencsére nekem jók voltak a gyári csavarok.
Látom a felső villahidad sem gyári. Nyomathatnál róla egy képet.
Na igen, az elvileg 10mm, gyakorlatilag meg nem annyi? Fasza.
Szépen alakulgat a dolog. Radiális főfékmunkahenger...
A gyári csavar rövid bele?
Kicseréltem a telót, fékekhez csináltattam távtartókat 10mmeset, de nem jó (k4 600 első tárcsája 300 mm-es enyém 320 az sugárban 10 elméletileg) 14 mmes kell...
a fék felfogatócsavarja meg M10x1,25; és 12.9-es szilárdságú kellene hogy legyen. erre mondtak egerben 2500 Ft/ dbot, remélem a héten miskolcon tudok venni olcsóbban (neten nem írt árat a cég, hívni meg nem tudom keddig)
kár hogy keskenyebb a k4 teló, kicsit kilóg a tengely
amúgy remélem fasza lesz
Sztem nem kell hozzá annyira szétszedni. Az új olaj "bedolgozza" magát a csillapításba is, és mivel fél liter olaj van benne az a néhány ml olaj elvegyülhet. De nekem mind1.
Ha meg engeditek,hogy beleszóljak."csak olajat cserélsz,letekered a tetejét és kiöntöd,aztán vissza az új olajat"Ennek semmi értelme.
Lehet félre értettem valamit,de ha olajat cserélsz a telóban akkor azt "atomjaira" kell szedni.Ha csak kiöntöd attól még nagyon sok dzsuva marad a cartridge-be.És pont az lenne a lényeg,hogy abból minden kijöjjön és az új olaj úgy tudjon áramlani a lamellák közt ahogy kell.Ettől lesz szuper a futómű.
Bocs,hogy beleszóltam
Értem. Akkor bedobom a kocsiba, aztán mostanában úgyis járunk arra, majd jól beadom. Azért kérdeztem így, mert sima telóolaj cseréhez csak a tetejét kell letekerni, és kiönteni belőle, meg feltölteni másikkal.
Kicsit sűrűbbet. Hát ez is elég keszekusza mint a telóolajnál.
Elvileg 2,5W-s van benne gyárilag(sztem L01 az is).
A 15W és 20W-s olajat(persze telóolajat) írják bele, h avval frankó.
Én ezt a Shell-t "öntöttem" bele, és érezhetően jobb lett tőle.
Sedu mutatja be a legjobb módját, ennek az olajcserének.
Csak elötte a régi olajat én kipumpáltam belőle.
5671 hsz a 228. oldalon. Én is úgy csináltam.
Látom keréktengely beállítód is van.
Most irigykedek!