úgy csinálod ahogy akarod (illetve mindenki úgy csinálja ahogy akarja), itt mindenki a saját tapasztalatát és véleményét mondja el ... (hahaha)
Valószínűleg te sokkal pengébb vagy nálam motorszerelésben, de amíg nem tudod hova hordom a vasat és milyen bizalommal vagyok a szerelőm iránt, addig nem tudsz (nem tudhatsz) korrekt véleményt mondani az én esetemről.
Csináld a szelepállítást és a karbi szinkront is nyugodtan 24ezrenként és a motorod biztosan előbb-utóbb "meghálálja".
Te már akkor is kóstóltál, amikor asszem a motor döntésről vagy valami ilyesmiről volt szó (még a Mátrában "versenyezni" is akartál), úgyhogy Veled nem mennék bele vitába mert meddő volna.
Úgyhogy részemről itt le is zártam.
(cblaci véleményét pedig maximálisan osztom, én sem ezen spórolok)
Állítólag 4-5 százados eltérés meghallatszik a hangján feltéve ha nő a hézag, ha viszont csökken, (vagyis a szelepülés nagyobb mint a bütyök ill. a szelepcsésze kopása) az a nagyobb baj, ha nem orvosolják. Ha nincs hézag és nem zár a szelep, előbb utóbb kormolódik a szeleptányér majd kompresszió vesztés lesz a vége és akkor lehet becsiszolni a szelepeket.
Ellenörzés házilag sem nagy kaland, kell egy jó hézagmérő, meg tudni kell a jeleket összeforgatni hogy mikor melyik szelep nyit.
A Hondánál magam csináltam a lapkacseréket is, nem nagy ördöngőség de nagyon észnél kell lenni. Ráadásul a lapkák sem olcsók, Suzunál nem tudom még, de a Honda 1560Ft-ért adta darabját igaz eredeti volt de akkor is zsebbenyúlós, főleg ha még munkadíjjat is kellett volna fizetni.
Mindenesetre én is azt mondom ezen nem szabad spórolni, a KéK túra után én is ellenörzöm és rendbe teszem ha kell.
Én meg csak annyit tennék hozzá hogy én magam csinálom a a motorjaimat és a régebbi motorjaimnál is elég volt a 24-ezres periodus.
Az hogy a márkaszervizben a szervizes emberke kijön és azt mondja neked ejnye bejnye nagyon el voltak mennve a hézagok most aztán már 12-ezrenként hozzd mert különben ez lessz meg az lessz......
Ha ha ha hiszem ha látom te megnézted valóban ugy volt?
Nem kételkedek de nem nagyon hallottam még lég-olajos banditoknál sem hogy 12-ezer alatt ennyit kopna .
Persze a gyári előirás: az 12-ezer! De azért ez egy kis túlzás szerintem.
Én csak annyit tennék hozzá, hogy először kihagytam a 12,000-nél esedékes karbiszinkront és a szelephézagot. Jól le lettem "b..va", ráadásul 18,000-nél mikor leellenőrizték, akkor rendesen KELLETT utánaállítani.
Szóval biztosan nem megy tönkre 24ezer alatt sem (de még lehet hogy 36ezer alatt sem), de az utánaállítás a folytonosságot és a hosszú élettartamot segíti és a kopásokat enyhíti.
Ezen szerintem nem érdemes spórolni, ha már úgyis szét van szedve ott a moci, akkor mind a kettőt meg kell csinálni, meghálálja az amúgy elég "igénytelen" vas.
Nem értem, szinte más egyebet szinte alig kell vele csinálni az olaj és szűrők cseréjén túl.
Köszönöm a szervízkönyvet, bár ez a 600-as GSX-F könyve de most az is segítség egyenlőre. Remélhetőleg csak lökettérfogatban van különbség, ill az "F" szépen fel van öltöztetve
Nem nagyon van időm keresgélni a neten és nem is vagyok nagy számítógép zseni, a fiam szokott segíteni.
Köszi az esti olvasnivalót
Köszönöm szépen a gyors reakciót, szerintem is elég a 24ezres ellenörzési ciklus. Korábbi motorjaimon szerzett tapasztalataim is ezt mutatták, a hangja is sokat elárul valamint az is hogyan ejti a fordulatot. Gyertyát, szűrőket, olajat azonnal cseréltem a többit meg majd apránként.
Köszönöm mégegyszer
A szelephézagot gyári előirás szerint 12000km-enként kell ellenőrizni, az effeknél elég szerintem 24000km-enként is.
Szivó: 0.10-0.15 mm
Kipuff: 0.18-0.23 mm
Cimet nem tudok neked belinkelni de keress rá Haynes- féle szerviz könyvet lehet találni a neten.
Sziasztok!
Néhány kérdés erejéig zavarkodnék. Még a nyár elején vettem egy 99-es GSX 750-es inazumát amivel szerencsére eddig semmi gondom nincs, viszont sokat adok a kötelező ellenőrzések és az ebből következő esetleges beavatkozások elvégzésére. Szervízkönyvet kajtatok, de eddig kevés sikerrel, ha tudtok esetleg címet ahol beszerezhetném azt nagyon megköszönném. Azért titeket kereslek mert szerintem az inazuma blokkja ugyanaz mint a GSX-F olaj-lég hűtésű blokkja (csak kevesebb pacival).
Most az is jó lenne egyenlőre ha tudnátok szelephézag adatokat mondani és azt, hogy mekkora futásteljesítménynél kell ellenőrízni. Most van benne 22ezer km (állapota is erre utal, olasz szervízkönyve van, tavaly lett behozva).
Köszönöm előre is ha tudtok segíteni.
Üdv,
Laci
voltam ujpestem m3 kivezetőjénél lévő s.szalonban ott azt válaszolták, hmm nem tudom 36000 motor kopás nem lehet szét kéne szedni én : milyen olajat raktatok bele ( azért kédeztem hogy töltsek utánna) szalon: hmmm hát én: mondom a nagyhordós kasztrólból szalon: akkor az biztos félszintetikus volt. na ekkor döntöttem el hogy soha többé nem megyek a közelébe sem .
ugyhogy ott nem mondták hogy ez normális . de igy valamelyest megnyugodtam. most lessz olaj csere utánna majd jobban figyelemk eggyenlőre akkor csak ennyit teszek.és köszi
Még a márkaszervízben is azt mondják rá, hogy 6000km/1L az teljesen normális, kérdezd csak meg. Nem tudsz ezzel mit csinálni, szétszedni meg ezért felesleges.
sziasztok lenne nekem egy problemám a géppel eszi az olajat ( 1L/6000 km) mi lehet a baj . 36000 van benne , érdemes e javítatni vagy inkább töltsek utánna 6ezrenkén 1 litert.
vkinek volt e márt hasnló panasza .
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem.
Elindítás után járatom a motort 5 percig biztosan.
Mikor felülök rá és egyesbe teszem, akkor ugrik egy jónagyot és lefullad. Recseg is a váltó sokszor. Ha magas fordulaton teszem egyesbe, akkor beveszi, nem tud lefulladni. Ha megteszek vele 100-200 métert, már semmi baja. Teljesen jól veszi üresből az egyest. Szerintetek mi lehet a gond? Olaj? Kuplung? Ezekre gondoltam.
Nagyon megköszönném, ha tudna valaki segíteni.
Az egész fórumot? Nem találtál valami értelmesebb olvasnivalót? Nah, már mindegy.... amugy Isten hozott. Fellökhetsz a biciglidről 1 képet alkalomadtán.
hi!
Most vettem GSX750F típusú motorgépjárművet és brutál király.
Igaz nem egy fiatal gép, de meg vagyok elégedve vele.
Kezdő motoros vagyok, szóval óvatosan gurulok vele, 7000 fordulat/perc fölé nem is mentem még.
Nem tud valaki 94-es évjáratú-ra bal tükörházat, meg jobb hátsó indexet? Azok sajna meg vannak repedve.
Üdv mindenkinek itt.
Ismét-ismét esti motorozás a Hungaroringen, Aprilia esték!
Ezen a héten 13-án csütörtökön, és 14-én pénteken.
Augusztusban még további három alkalom is van.
Részletek: www.aszalos.hu
Gyertek, mert sajna jön az ősz.... ki kell használni minden alkalmat!
úgy csinálod ahogy akarod (illetve mindenki úgy csinálja ahogy akarja), itt mindenki a saját tapasztalatát és véleményét mondja el ... (hahaha)
Valószínűleg te sokkal pengébb vagy nálam motorszerelésben, de amíg nem tudod hova hordom a vasat és milyen bizalommal vagyok a szerelőm iránt, addig nem tudsz (nem tudhatsz) korrekt véleményt mondani az én esetemről.
Csináld a szelepállítást és a karbi szinkront is nyugodtan 24ezrenként és a motorod biztosan előbb-utóbb "meghálálja".
Te már akkor is kóstóltál, amikor asszem a motor döntésről vagy valami ilyesmiről volt szó (még a Mátrában "versenyezni" is akartál), úgyhogy Veled nem mennék bele vitába mert meddő volna.
Úgyhogy részemről itt le is zártam.
(cblaci véleményét pedig maximálisan osztom, én sem ezen spórolok)
Üdv,
Tom