Hát, elk.rtam! Nem kicsit, nagyon!
Vettem a kocsihoz Sonax "fényező sampont". Nos, éppen csak az nem volt ráírva, hogy "külsőleg". Ezt utóbb tudtam meg, amikor váletlenül hallottam egy szakitól. Tehát fényezett felületre való, karosszériára. Ebben lehetett a bibi. Gyönyörűen kioldhatta a kenőanyagot onnan, ahol be tudott "kúszni". Tehát fent és lent... éppen a kényes helyeken. Egy hónapja mostam utoljára és azóta csak 300 km-t mentem... tehát terhelve nem volt a cucc, de "csökkentett zsírtartalommal" ez sem tett túl jót a cuccosnak.
Reméltem, hogy bontás nélkül is meg tudom oldani, de a nyomatékkulcs beszerzését már elkezdetem, mert valószínű, hogy szét kell szedni és petróleummal kimosni. Patika tisztaságúra...
Ám, azt sem tartom kizártnak, hogy a teleszkóp olajhoz hasonlóan innen is hiányzik egy-két ml zsírocska. Hiszen spórolás van a gyárban. Nos, a halmozott "szerencsétlenség" után szerelgetni fogok. És elgondolkodom... Maradok a WU2 samponnál... azzal semmi ilyesmi gond nem volt soha!
És, szépen szétkapom a lengőkart is... hiszen onnan is kikaphatott valamennyi zsírocskát!
Sziasztok!
A kormánycsapágyat csak akkor tudod normálisan bezsírozni, ha kihúzod az elejét és elmosol mindent orvosi tisztaságra, és úgy zsírozod be, összerakáskor. Kívülről nem tudod normálisan elintézni a problémát, mindenképp meg kell bontani.
Mi a szarral mostad le, ami szétmarta a cuccot? Sima samponos víz kell csak!
De lássuk a lényeget. Igaz, hogy én még nem szedtem szét, de az elv ua., mint a biciklinél, vagy a talpas csapágyaknál. A két végén kell lennie 1-1 csapágynak. Sztem elég meglazítani, és egy - akár - fecskendővel telenyomni zsírral. De ha ki akarod mosni, akkor teljesen szét kell szedni. Viszont a végén a beállítást óvatosan kell megejteni, nehogy szoruljon, vagy túl szoros legyen. Ezzel a csapággyal az a gond, hogy nem körben forog, hanem csak egy rövid szakaszon oda-vissza. Tehát itt kopik ki. Nyilván a Tiédnél ez még nem aktuális, csak leírtam. Régen ugyanez a probléma volt a Zsiguli gyujtáselosztó-csapágyaival is.
Úgy tűnik, hogy egy mosószerrel kib@sztam a kormánycsapágyammal. Mi a módja, hogy zsírt juttassak a csapágyakhoz? Bontott-e már meg valaki GS kormányt?
Alulról belenézve a tengelybe látok némi vas-oxidot (rozsdát). Van még benne kenőanyag, de nam annyi, amennyi kellene... fel akarom tölteni jó kis grafitos zsírral, hogy víz oda nehogy jusson!
Nem semmi erdmény... jóindulattal 10% fordulatszám csökkenést értél el. Nos, szerintem a fogyasztásban is jelentkezhet egy 5% a normál sebességtartományban. 100-120 km/h-nál. Feljebb gyanítom az "erőtlenség" miatt többet ehet, hiszen jobban nyitod a porlasztókat, hogy megtartsd a sebességet.
Én gondoltam egyet még korábban, hogy az eső lánckereket pedig növelni kellene... ám a "tesztek" alapján nem lenne célszerű. Hiszen akkor nem menne sehova a mocci 6-ban. Az egészséges egyensúlynak azt hiszem megleted a megoldását.
Klassz! Remélem a hosszú távú tesztek is igazolják majd az elképzelést!
A láncfeszitést ugy fogom megoldani, hogy kiveszek kettő szemet a láncból, az egyik ismerősőmnek van spec szerszáma.
A fogyasztás majd kiderül, habár nekem eddig sem volt tul nagy mert mindig 5 alatt volt. A lényeg, hogy kisebb a fordulatszám és igy a motor kiméletesebb üzemmodban van.
esSO!
Majd szervezünk mi egy LOUIS járatot:-)) Csak legyen kész a tütüd:-)
VAGY! ADD el nekem a dobozaidat.....
Nekem kell 2 doboz, szóval menni kell- de majd mikor akciós
Főni! az én tütüm készen van! 4-5 óra alatt meggyógyítottuk. Jobbára csak időarányos javítás volt rajta: fagyálló-, vezérműszíj-, gyertyacsere. Az igazi lényeg a féltengelycsukló gumiharang cseréje volt, de azért az nem egy motorgenerál!
A dobozokat sajna nem tudom eladni, mert ha a moci megmarad, akkor ugyi kell nekem. Ha alvinnék a gépet doboz nélkül, csak akkor tudnám eladni őket. De még az is előfordulhat, hogy komplett kell az egész.
Viszont nekem csak egy kesztyű kellene. Érdemes azért kimenni? Sztem nem nagyon.
Akkor a célt végülis elérted, megvan a fordulatszám csökkenés. Az a 600 ford/perc egész jó eredménynek tünik. Most már csak a fogyasztást kell majd megnézni hosszabb távon. Elvileg ott is jönni kell pár decinek. De ez már tavaszra marad.
A láncfeszítéssel sikerült zöldágra vergődni?
"A pesszimista a sötétséget látja az alagútban. Az optimista a fényeket az alagút végén. A realista a vonat közelgő lámpáit. A mozdonyvezető meg három idiótát."
Remélem mindenkinek jól indul majd a Hétfője.
Blue! A hőmérséklettel baj nem lesz a hétvégén, DE a lé nagy valószínűséggel jön majd a nyakunkba.
Szombati előrejelzés
Erik! Talán elmentél mégis sítáborba? Mi a helyzet a Lichtblau rezidencián?
Piet!
Való igaz hogy ellentmondtam - de mégse......
Én az 1000-res sportgépekről beszéltem.....
Nekem még NANO 900-asa is sok lenne.
Esetemben a GS ugye "elhasználódott"....hiszen gondolj bele...1-2 év múlva a gatymat rákölteném.
Miért? Mert a motorokra ugye olyan 100-120.000km van mondva....
Ha összejönne (de jó lenne) egy olyan Év mint tavaly, hogy 27000km-ert tolok bele akkor 2009 tavaszával kuka....hiszen átléptem a 100.000-ret.
Szóval nekem ez volt az első szempont.
A második....
A GS esetemben +1 személyel, csomagokkal már TÚL VOLT TERHELVE! Hiszen nem vagyok 30 kg.
Lásd.... le s gyengült a rugóm....A GS megengedett fuvarmennyisége: 180kg
A Bandita viszont 230....szóval NO para...csak GYI PACI....
És ugye ha utast keresek? Csak 40-50kg nőkre vadászhatok? mert ugye kellene még egy 20-340kg csomag is?
No meg ugye 2 személyel nekem már "kicsi" volt - de it is csak autópályán.
Mikor a "LÉ NAPJA" -ról jöttem haza a sárkánnyal az M6-on szembeszél és 116 volt a vége....
Szóval ez is zavart. Nem 240-el akarok menni, de ha már 130 - akkor 130....és még tudjak előzni.
És ugye! Néztem a LE, ár, tetszés viszonyokat is....és a "legolcsóbbat" vettem meg.
Mik is voltaka listán?
Honda:
- CBF600S
- HOrnet
Kawa:
- ER6N
Yamaha:
- Fazer 600
Suzuki:
- DL
- GSF
Hyosung:
- GT650R
A Hondák drágák nekem.....a kawa méretre kicsi....a fazer zümmögős.....a hyosugn olcsó- mégis drága (4000-renkén szervíz?)....
Szóval maradt a DL és a GSF....és ugye Én is a Bandit felé húztam, de a végső döntést a sárkány hozta, hisz a vétel reggelén Ő döntött (nagy örömömre:-)))
Mivel ugye megvan már a A-m...és az 1200-es Bandit 200-al volt drágább...simán vehettem volna azt is, s mégse tettem! NEKEM AZ NAGY.....
Z3
FÉLJ IS!
Én a TZR-rel egész télen mentem (2002/2003)....
Nem volt semmi gondom.....
A GS-sel már elég volt az utcába elindulni....és 5 perc múlva toltam vissza.....csúszkált a segge
A banditát MEG SE PRÓBÁLOM! Káromra, mert sok helyre, meghivásra kellene mennem- és ugye lemondom, mert tömegközlekedni utálok....
Szóval nem mindegy, hogy az a fél gáz mit takar....
A te gépet itt megy 50-el.... a GS már 120-al....A bandita meg:-)))))))))
Teddy!
Igen:-)
34Le helyet lett 86......
Mégse 140-160!
A Busa pedig könnyebb MINT EGY BANDIT!
Csk nagy a burkolat:-)
Amugy:
Busa = http://www.suzuki-motor.hu/uj_...
vagyis 220kg + (21*0,8)benya + /4*0,8/olaj + 4víz
tehát :244kg
esSO!
Majd szervezünk mi egy LOUIS járatot:-)) Csak legyen kész a tütüd:-)
VAGY! ADD el nekem a dobozaidat.....
Nekem kell 2 doboz, szóval menni kell- de majd mikor akciós
BViktor!
Akkor elméletileg majd 1L-ert nyertél - amI NAGY SZÁM!
Nekem legalábbis nagyjábból ugy jött ki a léps anno hogy 3800-4500 közt evet 3,8-4,2
4500-5500 közt 5-5,5.....autópáylán 6000től simán megitta a 6-6,5L-ert
Kiprobáltam a lánckereket. Mentem tegnap 30 kilométert 2,5 fokban 140-el is .
Nos a tapasztalat: 100 km/h 4400 fordulat
120 km/h 5400 fordulat
140 km/h 6400 fordulat
tehát meg lehet állapitani, hogy kb 600-as fordulatszám esés várható 4 foggal kisebb hátsó lánckerék esetén.
No persze hatodikban már nem volt egy erőgép, de visszanyomtam 5 - be és megjött az "erő"
De a 140-et óra szerint tudta tartani 6.-ban is, többet nem mentem mert elfogyott az út.
Nagyjából lefordítva az ilyen típusú motorok a Postásmotorok. Mindenhova elvisz, oszt kész. Majd utána olvasok, hogy mire is használják ezeket. Igazság szerint arra tudom elképzelni, hogy a homokos tengerparton rongyolsz vele... olyan lehet, mit egy homokfutó. Mittudomén, de nagyon tetszik. Kis aranyos.
Vettem a kocsihoz Sonax "fényező sampont". Nos, éppen csak az nem volt ráírva, hogy "külsőleg". Ezt utóbb tudtam meg, amikor váletlenül hallottam egy szakitól. Tehát fényezett felületre való, karosszériára. Ebben lehetett a bibi. Gyönyörűen kioldhatta a kenőanyagot onnan, ahol be tudott "kúszni". Tehát fent és lent... éppen a kényes helyeken. Egy hónapja mostam utoljára és azóta csak 300 km-t mentem... tehát terhelve nem volt a cucc, de "csökkentett zsírtartalommal" ez sem tett túl jót a cuccosnak.
Reméltem, hogy bontás nélkül is meg tudom oldani, de a nyomatékkulcs beszerzését már elkezdetem, mert valószínű, hogy szét kell szedni és petróleummal kimosni. Patika tisztaságúra...
Ám, azt sem tartom kizártnak, hogy a teleszkóp olajhoz hasonlóan innen is hiányzik egy-két ml zsírocska. Hiszen spórolás van a gyárban. Nos, a halmozott "szerencsétlenség" után szerelgetni fogok. És elgondolkodom... Maradok a WU2 samponnál... azzal semmi ilyesmi gond nem volt soha!
És, szépen szétkapom a lengőkart is... hiszen onnan is kikaphatott valamennyi zsírocskát!
Tanulság: Járt utat járatlanra, ne cserélj!
Remélem nem nyírtam ki a csapágyakat...