Itt a membrán. Van öt csavar benne meg kettő pozicionáló tüske.
Az szerencsére nem tud elfordulni.
A benzincsöveket is néztem már. A hétvégén még ránézek az úszószintre, de persze jó lenne egy másik ilyen motor, pár dolgot összehasonlítanék az enyémmel.
A cbf-ben sem. De ha egy fedőt kicsit elcsúszva raksz rá a fazékra van az a gőznyomás ahol már kifúj mellette, mig alacsonyabb nyomásnál simán lecsapódik rajta a gőz.
Ha a benzincsaphoz nyúltak és a rángatási határ feljebb tolódott akkor:
- ott kell keresni a hibát
- még mindig nem tökéletes.
Én erre mondtam, hogy simán kivenném a rugót (cbf-nél ez alul volt, nálad lehet felül). és megnézném, hogy mi a helyzet.
A köralaku membárnt is be lehet pattintani úgy, hogy a sikhoz képest ferdén áll.
Meg nézd meg a benzin csovet service manualban és egy másik hibátlan motorhoz viszonyítva, hogy a hajlási szögek és elvezetési útvonal egyezik-e.
Na.
PRI-ben is jelentkezett a probléma.
De amúgy megjöttem a szerelőtől, jó- és rossz dolgok vannak. Jó: a membrán felett van egy rugó a végén egy tányér, azt valaki fordítva rakta be, nyilván visszafordították a jó állásba, más semmit nem találtak.
A változás - és ez a rossz - az, hogy a 7-7,5 ezres fordulatszám, ameddig normálisan működött a motor, az most úgy alakult, hogy most simán átlépi, de 8,5 ezernél egyet ránt a motor, elforog olyan 9,4-9,5 ezres fordulatig és ott van most a határ ameddig húz a motor.
Most pár napig még próbálom, mert irodai göncben voltam és nem volt kedvem sokáig száguldozni így pláne csúcsforgalomban, ja, nem is, mert forgalomtól elzárt helyen voltam természetesen, de majd megint megpróbálom a PRI és a többi variációt így, hogy a karbiban most nem látni hibát.
"Jaja, nekem benzincsap cserém volt, igaz, tök gyárira a gyárit."
Nekem is. És az újnál 7-8 ezres fordulat között (CBF honda) 3-4 perc után elfogyott a benzin. Ha visszacsavartam a gázt simán ment tovább. A membrán volt az újban (is) kicsit elfordulva. Ha ki volt belőle véve a rugó a régiból semmi baja sem volt. Hallgasd meg , hogy a csapnál szuszog-e, illetve PRI állásban jelentkezik-e
Szerdara van idopont a szerelohoz. Szerda este sokkal-sokkal okosabbak leszunk. Amugy azota is hasznalom a motort, a vilag vegere is elindulnek vele, a 7500 feletti fordulatszam hianya amugY sem akadalyoz meg a normal hasznalat 95%-ban.
Ami jó dolog, hogy a szervizes alatt legalább produkálja a hibát, mert ugye a rákfenéje ilyenkor, hogy amikor a tulajnál hozzáértőbb nézi, akkor mindig jó.
Sziasztok! Indítás után jött egy zörgő, csattogó hang, nem a hengerek felől, hanem a blokknál hallom, a kuplung behúzásakor sem változik. Egyszer írta vki, GS típushiba, hogy meglazul az önindító szabadonfutója, lehet, hogy az adja a hangot? Ha a balos deknit leveszem (persze olaj le), akkor hozzáférek? Ha van tapasztalatotok, írjatok!
Ránézésre nekem sem volt gond amúgy a felújítókészlettel, a csőből olyan vastag sugárban jött a benzin mintha egy ökör hugyozna és valamiért mégsem stimmelt...
Ha nem találnak hibát, akkor tutira megnézem a karburátor OUT-ján a mennyiséget adott idő alatt a régi és az új csappal.
Ez megmutatja, hogy kompletten mennyi nyál jut el a tankig. ha mondjuk egyforma, akkor a karbiban van a huncutság.
Mielott nagyon nekialltok,menj egy kort nyitott tanksapkaval,lehet nem szellozik elegge es nem tud utanafolyni eleg benzin. Ha igy sem jo,iktassatok ki a tankot,palackbol diretkbe bemzint a karbinak,ha szaguld akkor a tank vagy benzincsap,benzincso a bunos valahol.
Jaja, nekem benzincsap cserém volt, igaz, tök gyárira a gyárit.
Ha nem talál hibát a szerelő, sajnos ez lett volna a következő vackolás, igaz, nem lett volna mihez mérni, mert habár nem dobtam el a régit, de hiányzik belőle egy gumi, igaz... pont átengedett, vagyis a kimenő csövön PRI-be rakva akár még jó is lehet a feladatra.
Köszi, lehet ki is próbálom.
Már a szervizben van a gép, egyelőre a rutinos hibafeltáró ment volna vele ma, de elmaradt, illetve munkaidő után lehet, hogy megteszi a próbautat.
Holnap többet fogok tudni, de lehet, hogy csak azt, hogy mikorra kapok szerviz időpontot.
Igaz, nekem CB Hondán történt a dolog, de hátha nektek is esetleg hasznos lehet. Szintén olyankor jelentkezett a probléma, mikor hatodikban tartós nagy gázzal haladtam volna, más esetekben szinte egyáltalán nem volt észrevehető. Több hónapot szívatott, mire mindent kizártam már és csak a benzincsap maradt a lehetséges okok között. Nos, a Tourmax felújítószett okozta a problémát, mert hiába tűnt hajszálra egyezőnek a gyárival valahogy mégis egy kicsivel kevesebb naftát engedett át, mivel miután kiváncsiságból visszaraktam a 20 éves gyárit minden ilyen hiba megszűnt és azóta is megy, mint a raketta
Benzincső elvileg jó
PRI-be próbálva sem jó
A tankszűrő benzincsappal együtt olyan 4 ezerrel ezelőtt vatta újra cserélve.
És elvileg nyitva a csap is.
De holnap át lesz nézetve, mert ezeket én is megnézhetném, de mivel ősszel volt (-400km) volt tűszelep csere, karbiszinkron, szelephézag állítás, ezért most inkább egyrészt ezért is visszaviszem, másrészt meg biztos vagyok benne, hogy olyan lesz a hiba, hogy banális lesz és ezért nem veszem észre én.
- Nincs megtörve a benzincsöved valahol?
- Kapcsold a csapot PRI-be, és úgy is kergesd meg - van változás?
- Benzinszűrőd ki van takarítva a tankon belül?
- A felső benzincsapod (a tank alján) biztos hogy teljesen nyitva van? (Függőleges a vájat állása)
Jajaja.
Sajnos semmi változás, se szívatóval, se direktbe kapcsolt benzincsappal.
Holnapra a szerelővel már időpontot beszéltem meg.
Az a legnagyobb baj, hogy az a sebességtartomány nem a mindennapok része, meg amúgy sem szeretek ennyivel száguldozni. A jelenség olyan 7-7,5 ezernél kezdődik, odáig meg nem szoktam tekerni, azért is nem vettem észre eddig.
Ha nem lohol a haver az új fostaligájával a sarkamban, most veszem észre. Persze a forgalomtól elzárt úton.
Az szerencsére nem tud elfordulni.
A benzincsöveket is néztem már. A hétvégén még ránézek az úszószintre, de persze jó lenne egy másik ilyen motor, pár dolgot összehasonlítanék az enyémmel.