Meglett a hiba oka, kb. 100% bizonyossággal.
Levettem a gyújtás fedelét (amihez először a blokkot kellett kilazítani - a rohadt szemét magyar kisipari bukócsőtől semmilyen módon nem lehetett hozzáférni az egyik csavarjához - szóval le kellett szereljem azt a nyomorult vasdarabot bal oldalról).
Motor hidegen beröffent, és váltófeszültséget mérek a jeladón: alapjáraton 2,0v körül, ami képes kb. 4,5V-ig felmenni fordulaton. A tekercs ellenállása 360 ohm. Nincs repedés vagy karc, vagy bármi külsérelmi nyom rajta, pont olyan mintha gyári új volna.
Az összes - gyújtás körhöz kapcsolható - elektromos kontaktust megtakarítottam, ellenőriztem. (Amúgy minden rendben is volt)
Na, most jött a fejlemény: motort álló helyzetben szépen üzemmeleg közeli állapotra járattam, majd elkezdtem hőlégfúvóval melegíteni a jeladó tekercsét. 5 másodpercen belül leállt a gép. Ellenállás a végtelenhez közelít ilyenkor (tehát szakadt).
Nyitott fedéllel 10 másodperc alatt hűl annyit a jeladó tekercs, hogy újra beindítható, első fordulatra. Na, ezt 8-10 alkalommal megismételtem, szóval biztosan ez a rossz.
Nézd át sorjában a gyújtáskapcsolótól a csatikat, hoztak haza mátrából sv-t traileren ilyesmivel és csak a gyújtáskapcsoló csatija a nyak mögött volt megégve kissé, de mire rájöttem, mindent bontani akartam már.
Szopattam magam egy kicsit a szemét japánnal (2 km tolás lett a vége....)
Hibakeresés címén nyakig beöltöztem, és mentem egy 11-12 km-es kört. 3 km a városban (hogy melegedjen), aztán 5 km csutkagázon (hogy TÉNYLEG melegedjen... ), majd újabb 3 km város hazáig, több lámpával, rendes alapjárattal. Csak itthon mertem leállítani.
3-4 perc állás után (szimuláltam a múltheti tankolást) pöccre indult, majd nekifogtam a következő pontosan ugyanilyen tesztkörnek: nem értem ki a városból sem (szerencsére) megyek 60-nal, két rántás gyors egymásutánban, és - menet közben - se kép se hang. Beindítani semmilyen módon nem lehet, önindító jól teker, az akkufesz indítózás közben sem esett 11,2 V alá. Szóval egyszerűen tökéletes az új akkum és a töltésem is)
Gyertyák azonnal ki (csontszáraz mindkettő, mint a múltkor), viszont szikra most EGYIKEN SINCS! Tehát mégis gyújtás eredetű a gond.
Elkezdtem tolni hazafelé - szívbeteg vagyok, 3-400 métert bírtam csak egyszerre - minden megálláskor indítási kísérlet, teljesen eredménytelenül. Egy óra alatt haza evickélek (a pöcsömről is szakad a víz), majd itthon a ház előtt egy utolsó indítási kísérlet: bazi nagy durranás a kipufogóból (az összes szomszéd össze szaladt.... ), és simán jár a motor.
Sajnos az ellenallas meres nem minden esetben eleg, egy masik motoron ugyan, de ugyanigy a fotengelypoz jelado minden esetben gyari ertekeket produkalt, csak oszcilloszkoppal lehetett latni, hogy valami nem stimmel. Meg hogy alig akar beindulni a motor.
A jeladó ki lehet mérni. Szerintem azt is érdemes kizárni. Járasd addig míg újra nem produkálja a hibát és mérd meg. Nekem hidegen-félig melegen normál értéket mutatott, aztán meleg motornál meg elment az érték a csillagos égbe...
A manualban faszán le van írva, h kell és milyen értéket kell produkáljon. Emlékeim szerint nem kell hozzá agysebésznek lenni.
Az athena tömítéseknél nagy a gyártási szórás, ha olyant fogsz ki ami pont jó, elégedett leszel vele, ha meg olyant ami nagyobb 1 centivel a kelleténél, mint 1x pl én is, akkor többet sosem veszel mást csak gyárit, ahogy én is.
Ja, igen. Ez a téma elmaradt. :) De IGEN! Végre jó! bátran merek előzni is, magyar olasz(egyes nyugis részein) újra 3,3literes fogyasztás.
Amit bárdiba adtak, az ~11.000Ft volt. De elhiszem, hogy gyári, minőségre, kinézetre, dobozra. Nekem megért ennyit, fél év szenvedés után. 12 ezrenként kibírom...
@hubi10
Igen, sokat olvastam vissza és igazábol nem egyedüli jelenség... Az okát nemtudom, hogy miért van hogy valakinél jó, valakinél nem... De a tünetek detto ugyan azok voltak mint neked és megoldotta. Szelepfedél tömítést hála istennek nemtudom, de van egy pár szaki itt, aki biztos tudja.
aha akkor nekem is ez lehet a baja mert nekem a jobb oldali van benne Unixnál vettem és 8 ezernél nem pörög jobban fel illetve 5.5 l körül eszik.A szelepfedél tömítést azt esetleg nem tudod melyik a jobb????
Na, nem is beszéltünk azóta erről, vagy csak nem emlékezem...
Ezek szerint akkor neked is az volt mint nekem, a fosadék légszűrő? Amit rendeltél, az mennyibe fájt, a gyárinak mondott?
A bal oldali a gyári, jobb oldali utángyártott.
Legalábbis kinézetről. Nekem utángyártottra való csere után 140-nél nem ment többet, megugrott a fogyasztás és maximum 7000-et pörögött. Bárdiból rendeltem gyárit OEM szám alapján és minden a régi...
sziasztok
Mi a különbség a 2 légszűrő között 2000 évjáratú illetve 34 kw a motorom
Illetve menyivel jobb a gyári szelepfedél tömítés mint az athena márkájú mert most lett fél éve cserélve az athen-ra és el kezdet folyatni
Meglett a hiba oka, kb. 100% bizonyossággal.
Levettem a gyújtás fedelét (amihez először a blokkot kellett kilazítani - a rohadt szemét magyar kisipari bukócsőtől semmilyen módon nem lehetett hozzáférni az egyik csavarjához - szóval le kellett szereljem azt a nyomorult vasdarabot bal oldalról).
Motor hidegen beröffent, és váltófeszültséget mérek a jeladón: alapjáraton 2,0v körül, ami képes kb. 4,5V-ig felmenni fordulaton. A tekercs ellenállása 360 ohm. Nincs repedés vagy karc, vagy bármi külsérelmi nyom rajta, pont olyan mintha gyári új volna.
Az összes - gyújtás körhöz kapcsolható - elektromos kontaktust megtakarítottam, ellenőriztem. (Amúgy minden rendben is volt)
Na, most jött a fejlemény: motort álló helyzetben szépen üzemmeleg közeli állapotra járattam, majd elkezdtem hőlégfúvóval melegíteni a jeladó tekercsét. 5 másodpercen belül leállt a gép. Ellenállás a végtelenhez közelít ilyenkor (tehát szakadt).
Nyitott fedéllel 10 másodperc alatt hűl annyit a jeladó tekercs, hogy újra beindítható, első fordulatra. Na, ezt 8-10 alkalommal megismételtem, szóval biztosan ez a rossz.
Vagy egy kanna benzin.
Amugy meg ilyenkor szoros kovetes utánfutóval.
Szopattam magam egy kicsit a szemét japánnal (2 km tolás lett a vége....)
Hibakeresés címén nyakig beöltöztem, és mentem egy 11-12 km-es kört. 3 km a városban (hogy melegedjen), aztán 5 km csutkagázon (hogy TÉNYLEG melegedjen... ), majd újabb 3 km város hazáig, több lámpával, rendes alapjárattal. Csak itthon mertem leállítani.
3-4 perc állás után (szimuláltam a múltheti tankolást) pöccre indult, majd nekifogtam a következő pontosan ugyanilyen tesztkörnek: nem értem ki a városból sem (szerencsére) megyek 60-nal, két rántás gyors egymásutánban, és - menet közben - se kép se hang. Beindítani semmilyen módon nem lehet, önindító jól teker, az akkufesz indítózás közben sem esett 11,2 V alá. Szóval egyszerűen tökéletes az új akkum és a töltésem is)
Gyertyák azonnal ki (csontszáraz mindkettő, mint a múltkor), viszont szikra most EGYIKEN SINCS! Tehát mégis gyújtás eredetű a gond.
Elkezdtem tolni hazafelé - szívbeteg vagyok, 3-400 métert bírtam csak egyszerre - minden megálláskor indítási kísérlet, teljesen eredménytelenül. Egy óra alatt haza evickélek (a pöcsömről is szakad a víz), majd itthon a ház előtt egy utolsó indítási kísérlet: bazi nagy durranás a kipufogóból (az összes szomszéd össze szaladt.... ), és simán jár a motor.
Szóval ennyi történt tegnap.
Engem érdekel.
A manualban faszán le van írva, h kell és milyen értéket kell produkáljon. Emlékeim szerint nem kell hozzá agysebésznek lenni.
Amit bárdiba adtak, az ~11.000Ft volt. De elhiszem, hogy gyári, minőségre, kinézetre, dobozra. Nekem megért ennyit, fél év szenvedés után. 12 ezrenként kibírom...
@hubi10
Igen, sokat olvastam vissza és igazábol nem egyedüli jelenség... Az okát nemtudom, hogy miért van hogy valakinél jó, valakinél nem... De a tünetek detto ugyan azok voltak mint neked és megoldotta. Szelepfedél tömítést hála istennek nemtudom, de van egy pár szaki itt, aki biztos tudja.
Ezek szerint akkor neked is az volt mint nekem, a fosadék légszűrő? Amit rendeltél, az mennyibe fájt, a gyárinak mondott?
Legalábbis kinézetről. Nekem utángyártottra való csere után 140-nél nem ment többet, megugrott a fogyasztás és maximum 7000-et pörögött. Bárdiból rendeltem gyárit OEM szám alapján és minden a régi...
Mi a különbség a 2 légszűrő között 2000 évjáratú illetve 34 kw a motorom
Illetve menyivel jobb a gyári szelepfedél tömítés mint az athena márkájú mert most lett fél éve cserélve az athen-ra és el kezdet folyatni