Sokkal egyszerűbb, ha vesztek olyan elektronikát, ami feszültség hatására meghúz, a nyitó érintkezője bontja a lámpa vezetékét, a beállított idő - jellemzően pár tíz másodperc - után pedig automatikusan bekapcsolja a lámpát, így tutira nincs elfelejtve visszakapcsolni.
Azt mondjátok én biztosan nem felejtem el? Kéretik elmenni bármelyik tuskó vagy hasonló multihoz, hányan mennek lámpa nélkül este a jól kivilágított parkolóból kifelé, mert el is felejtik és a jó közvilágítás miatt nem is veszik észre, hogy elfelejtették felkapcsolni.
Amikor két éve megvettem a motort (akkor volt 8 éves) a gyári akkut dobtam ki belőle, és kapott pont ugyanolyan Yuasát. Szerintem ez sem két évet fog kibírni, ugyanis már most idősebb ennél.
Mindenben igazad van, de ettől még könnyebb az akkunak, ha nem ég a lámpa. Így meg lehet hosszabbítani akku élettartamát. Sajnos ez a lekapcsolhatatlan lámpa az EU hülyesége: mindent a biztonság érdekében. Így senki nem tudja lekapcsolva tartani a fényszórót. Fogyasztói társadalomban élünk: mindenki vegye meg az új akkut (még idő előtt). Nézetem szerint minden motorkerékpárban igencsak alulméretezettek az akkumulátorok (összehasonlítva az autókban lévőkkel, persze arányosan). Eszerint a GS-be kb. 20-25 Ah-ás akku kellene. Rögtön nem lenne gond a hideg olaj megtörés indítózáskor és az összes világítás kb 10 A-es fogyasztása sem kottyanna meg neki, amíg nem pörög a motor. Mint ahogy írtam korábban: a gyártók gazdasági érdekeknek megfelelően hoznak meg sok döntést. Senkit nem zavarna, ha kb. 3 kg-val nehezebb lenne a motor a nagyobb akku miatt. De akkor nem 2 évente vennél új akkut, hanem 4-6 évente. Nagyon hálás tud lenni egy akkumulátor, ha nincs rendszeresen 100% körül terhelve. A kocsimba (1.4 benzines) 42 Ah-s volt gyárilag. Miután megdöglött egy 72 Ah-at vettem helyette. Azóta jó.
Ha nem kopott a motor (van kompresszió), jól vannak beállítva a karburátorok és rendben van a töltés, akkor nekem télen is elsőre szokott indulni, pedig ég a lámpám indítózáskor.
A világítás kérdés volt az első, amit orvosoltam. Amúgy is gyenge, kis kapacitású az akku. Hidegben, bedermedt olajjal már nehezen birkózott meg. Egy kapcsolót kötöttem a fényszóró "-" ágába. Indításkor lekapcsolom és csak elindulás után kapcsolom vissza. Jól működik!
Nem gond ha valaki módosítgatja a motorját, csak azt úgy tegye, hogy gyári állapotra vissza lehessen építeni és ne gányoljon, hegesszen, fúrjon faragjon. Az olyan emberekből lesz szerelő akinek sosem tetszett az ami éppen van, és maga ízlésének építette meg. Nem gond ez, ha normális-emberi módon teszi ez meg, én támogatom az ilyen ötleteket. Nekem sem felelt meg az, hogy az első-hátsó lámpám 6A áramfelvétele, a gyújtás kapcsolón- ECM relén - bal - jobb kormány kapcsolón keresztül érkezett meg az izzóhoz, amire odaért a 14V helyett lett jobb esetben 11-12V, a 6A áramfelvételből meg 8A. Az a 2A a vezetékeken, reléken, kapcsolókon szépen eldisszipált, az izzóm meg halványabban világított. Ezért én bereléztem, külön biztosítéktábláról... Sokkal jobban világít és nem eszi annyira az akkut/generátort.
Ilyent is ajánlottam volna, de sajnos nem időtálló tapasztalataim szerint. A mérőzsinor elég hamar lebomlik, tönkremegy. Maga a műszer sem időjárásálló, beázhat, párásodhat ami miatt pontatlanabb lesz. Érdemes lenne belőni a megfelelő hőfokot, és egy ilyen mechanikus megoldásra cserélni. Jók ezek a panelműszerek, olcsók, megbízhatóan üzemelnek a rendeltetési helyükön, de motorra nem valók szerintem. Motor ventilátorban tudok segíteni, keress meg privátban.
A vízhűtése valóban kiegyensúlyozottabb, de ez az árán is meglátszik. A GS pont jó, hogy léghűtéses, de egy kicsit lehet fejleszteni rajta. Véleményem szerint a gyárak elsősorban gazdasági megfontolások alapján döntenek bizonyos fejlesztésekről, alkatrészek felszereléséről, és nem minden esetben műszaki oldalról közelítik meg a kérdést (lásd. pl.: automata láncolajzó).
A motor építgetése mindenkinél a saját szájíze szerint történik, mintahogy nekem is ez a fajta tevékenység az önmegvalósításnak egy formája. Nem haragszom senkire, ha nem ért egyet vele. Csak olyan "fejlesztéseket" hajtok végre, amik műszaklag alátámaszthatók, megalapozottak és nem jár lényeges- és visszafordíthatatlan átalakításokkal.
Köszi a tippet, elgondolkodok rajta. A tapasztalataim szerint az olaj és a hengerfej hőmérséklet elég jól együtt jár (hidegben tágabb a különbség, melegben szűkebb). Az olaj hőmérséklete a stabilabb, lassabban változó. Így én az olajhőmérséklethez kötöttem a ventillátor indulását. A szabályozáshoz ezt használom: https://www.ebay.com/itm/DC12V...
Tapasztalat alapján beállítható. 2 fok a hiszterézise, ami még elfogadható (főleg az árához képest). Ventillátorból valami bontottat teszek bele, így kisebb a veszteség, ha melléfogok vele.
Akkor már inkább vegyél egy vízhűtéses motort ami termikusan kiegyensúlyozottabban működik. Ha szükség lenne rá akkor gondolom a gyár szerelt volna rá ventillátort.
De végül is mindenki úgy tuningolja a gépét ahogy akarja...
Jó ötlet, de akkor szabályzottra csináld meg. Én a helyedben keresnék egy 130-140 fokos fix mechanikus ventilátor kapcsolót, és így már biztosan stabilan működne. Itt találsz, láttam már több helyen is ilyent: https://www.ebay.com/itm/KSD97...
Próbálj meg olyan ventilátort találni, ami egyrészt motorkerékpáré, másrészt 3A-nál nem eszik többet, mert akkor a thermo elem is sokáig fogja bírni a kapcsolgatást. Ebben tudok segíteni, ha kell.
miért kell bármit is csinálni? hamar eléri az üzemi höfokot nyáron, ez a cél.
télen a takarással is azt igyexik elérni,h mihamarabb üzemi höfokon legyen a motor!!!
Ventillátort fogok építeni az idomok alá. Ott nem látszik, friss levegőt szív és szépen rá fogja fújni a hengerek oldalára. Ami télen hátrány (nem melegszik be) az nyáron előny: jó a hűtés már alacsony sebességnél is. Csak kifejezetten a dugóban araszoláskor melegszik 130 fok körülire a hengerfej hőmérséklete.
Hát ez nem semmi...
Én is kímélem a motort amennyire lehet de azért nem takarom le. A burkolatlan GS-t nem is tudnám, olajhűtőm sincs.
De ha ennyi paramétert figyelsz akkor mit csinálsz nyáron 35 fokban? Ott a sima gs-met csak a levegő hűtheti meg a benne lévő olaj.
Nem az olajpálca helyén mérek, hanem az olajhűtő bemenő "meleg" oldalán. Abban egyetértünk, hogy a régi léghűtéses motorokat is hajtották télen-nyáron, de azt gondolom, hogy lehet tenni 1-2 doldogot ahhoz, hogy hidegben is közelítsük az ideális motorhőfokot. Hidegben, ha sikerül melegebben tartani a motort, akkor 2-3 dl/100km-rel csökken a fogyasztás tapasztalataim szerint. Az, hogy elmegy hidegben is - nézetem szerint - nem jelenti azt, hogy jót is tesz neki. Rosszabb a kenés, nagyobb a kopás, több a fogyasztás, stb... Most a nyáron szereltem fel visszajelző műszereket, hogy tudjam: mégis mi zajlik a motorban. Feszmérő, olaj hőmérő, hengerfej hőmérő. Nyáron kitapasztaltam (üzemelési adatokat gyűjtöttem) milyen hőfokok alakulhatnak ki melegben. Ezek tekinthetők referenciának, ezeket nem lehet túllépni. Hidegben (20 fok alatt) az olajhűtőt nyugodtan el lehet takarni. 10 fok alatt már a hengerek elé is be lehet valami részleges hőálló (tűzálló) takarást tenni. Ha lesz időm akkor ezt is megcsinálom. A folyamatos kontroll nagy előny. Úgy érzem, ezzel tettem valamit, hogy hosszú életű legyen a GS.
Sziasztok!
A GS első teleszkópján van olajleeresztő csavar? Friss olajat szeretnék beletenni, de nem akarnám megbontani, mert a szimmeringek teljesen jók még.
Kb 2 hete kérdeztem meg tőletek, hogy miért nem mehetett 5000 felé a fordulat.
Nos a lapkákkal volt gond, valamint a vezérműlánc 3 foggal elvolt állítva.
Köszönöm szépen az akkori segítséget.