Olyan hőmérőt vettél amit a nívópálca helyére kell becsavarni?
Amúgy szerintem nem kell különösebben foglalkozni ezzel. A régi léghűtéses blokkos motorokat is hajtották télen-nyáron. Hidegben persze én sem hajszolom.
Igen, a GS nem szereti a hideget. Nem , hogy nehezen, hanem egyáltalán nem melegszik be. Épp ezért én 20 fok alatt el is szoktam takarni az olajhűtőt. Mióta beszereltem a hőmérőket azóta számszerűen is alá tudom támasztani, amit eddig csak sejtettem. Pl.: 10 fokban, városi rángatózásban is csak nehezen éri el az olaj a 40(-50) fokot és a hengerfej is csak a piros lámpánál állva éri el a 90(-100) fokot, de a következő lámpáig vissza is hűl 75-80 fokra.
Speciel én MINDEN gépjárművemet, legyen az bármelyik autó a tízből (életem során), robogó, motor, bármi, télen-nyáron beindítom, kinyitom a kaput, felveszem a sisakot, fülvédőt, kabátot, stb, kigurulok gáz nélkül, becsukom a kaput meg minden, utána húzom vagy nyomom meg a gázbowdent. Tehát nálam minimum 3 percig melegszik a motor, amikor valamivel vackolnom kell, néha még tovább is.
Én akkor szoktam csak elindulni ha már 1500-ra vissza tudom engedni. Mondjuk mostanság amikor reggel 8-10 fokban kell indulnom veszem inkább észre csak hogy nehezebben melegszik be. Bezzeg nyáron pikk-pakk megvolt az üzemi hőmérséklet.
Akkor nem próbáltad még a DR-t. Ott 2 állású a szivató! A DR-hez képest álom finoman állítható a szivató a GS-en. Hideg indításnál nálam is felpörög 3500-4000-ig, de azonnal tolom is vissza, hogy csak kb 2500-t pörögjön. Elindulás után folyamatosan tolom vissza, 1 km után meg teljesen vissza lehet tolni.
hát nem valami szabályozható,nekem felmegy szívatóval 4500ig is,de ha leveszem egyből leugrik a fordulat,mármint hidegen ha visszaveszem gyorsan ledobja,le is áll értelemszerűen.
Nálam is felmegy 3000-ig , próbálom fokozatosan visszaengedni de eltart egy ideig mire olyan 1500-ra vissza tudom engedni. Mondjuk szerintem a gs-n nem valami finoman szabályozható a szivató.
Urak napi első hidegindításnál mi az a fordultszám ami nem "káros a hideg motornak"?
Ti mennyire szoktátok a szívatót beállítani.
Nekem 1500-2800között dobálja nagyon hidegen,bowdent betudtam úgy lőni hogy bebírom állítani kerek 3ezerre és így szépen pörög egyenletesen nem dobál,csak kicsit magaslom a fordulatot a jéghideg blokknak.
Nem járt tegnap délután valaki a Szendrő-Edelény útvonalon? Két GS-el is találkoztam utközben.
Voltunk a rakacai tónál (szalonnát sütni, kicsit lazulni) de király idő volt!
Üdv!
Múlt héten Nyíregyházáról hazafelé befordultunk tankolni a Lukoil kúthoz. Sima 95-öst nyomtam bele,sajnos majdnem tele. Basszus másnap reggel nem akart beindulni !
Sokadik tekertetésre beindult de nagyon szarul járt, még üzemmelegen is ingadozott az alapjárat. Alig vártam hogy kifogyjon... Hétfőn tankoltam rá 100-as Omv-t és tegnap csaptunk egy közel 280 km-es karikát. Hazafelé ismét úgy húzott ahogy régen és megint stabil az alapjárat is. Szóval a lukoil-t én ezentúl messzire elkerülöm.
Nem voltam ma sehol, tegnap a Dunántúlon nyomtam 380 km-t (Tata, Kocs, Héreg, Bajna, Zsámbék, ilyesmi...), fele távon egy Honda NC700 társaságában. (Pesti barátommal meglátogattuk egy közös, jó cimboránkat)
Ezért nekem két dolog fordult meg a fejemben: vagy a szelep felületén, amit megmunkáltak maradt valami egyenetlenség, és az ciripel. Vagy a lánccal nem oké valami és az adja ki a hangot....
3 szelepnél 0,03 alatt volt, egynél tudtak 0,03at kimérni, és az egyik mérhetetlen (a 3-ból) még 0,05el kisebb lapkával sem volt mérhető=ez be sem záródott korábban...
Most mindegyik 0,05re lett beállítva.
Amúgy szerintem nem kell különösebben foglalkozni ezzel. A régi léghűtéses blokkos motorokat is hajtották télen-nyáron. Hidegben persze én sem hajszolom.