Nekem a gyári van - sokat nem is látok benne -, csak azért mondtam, mert ez direkt GS-re való, és nem drága, meg kocka.
A színe sztem konkrétan jó lehet a fekete mocihoz.
Igen de van ott egy bazi nagy vendéglátó egység, ami a filmben is tükröződő vadregényes, szegényes környezetet teljesen megváltoztatta.Én jártam arra máskor is, de akkor nem ismertem rá a helyre.
Csak ezért felmenni oda nem érdemes. (Egy "büdös" lakókocsi, bazi nagy parkolóval..., oszt ennyi. Jah, meg ott a kis tó előtte...) Viszont egy megállónak jó, ha a Pilisbe, Eszergomba mész túrázni.
Ja-ja, ez az a hely! Kicsit le van már pukkanva a Tigris (azért csak jó néhány éve áll már ott), de szép rendezett a parkoló. A budi már nincs meg, amit az első rész végén szétvertek.
Nekem is csökkenő jelleggörbés "autós" akkutöltőm van. Ennek a számlájára még nem kellett döglött akkut írnom. Mondjuk, nálam az akkutöltés mindig "ceremónia". Ahogy greatman írta, figyelem a melegedést és a pezsgést... ja, és töltés előtt feltöltöm a cellákat desztillált vízzel, és leveszem a kupakokat. (Már amelyikről le lehet venni.) Óránként egyszer elegendő ránézni. Tehát mindig hétvége a töltés ideje...
Nem a legkényelmesebb dolog, de nálam így "hatékony" a dolog.
Az akssi lemerülhet, ha sokat jársz városban. (sok indítózás, megállás, világítás, kevés töltés...) Erre a jó recept, hogy nyáron 2 havonta, télen pedig havonta kiveszed az akkut, és megtöltöd "idegen" árammal. Így jó kondiban lehet tartani. Az elektrolit szintre pedig érdemes nyáron hetente rápillantani. Az idén nekem egyszer kellett utántölteni, de egy hét alatt elpárolgott egy csomó víz belőle.
Az Üvegtigris Tinnye és Piliscsaba között található. Az idén jártunk arra, még üzemelt is a hely! Kicsit átalakították a placcot, mert zarándokhely lett belőle!
sziasztok!
Akik lecserélték a gs500-uk visszapillantó tükrét olyan szögletesre azok a suzu sv tükrét tették rá? azzal többet látni? a gyári kb. mennyi lehet? vagy érdemes egyáltalán lecserélni? mondjuk nekem az jobban tetszik...
amúgy én is az a szupermarketes töltőt használtam a korábbi motorjaim akksijának töltésére és nem okozott csalódást...
Amúgy merre van az üvegtigris? Egyszer majd én is ellátogatnék arrafelé, hogy nekem is legyen fennt egy olyan képem
3 éves a GS-em és most veszem bele a 4. aksit.....
A jelenlegit márciusban vettem......
De mint kiderült az akku a SZAR! hiszen levettem a töltőről (fullon volt, hisz a töltő is kikapcsolt)
Mértem is 13,6-7 voltot.... majd 1 óra mulva megint csak 12,4 volt benne és a 3. reszelésre inditotta csak be a gépet - ami ugye tovább gyengítette.......
És ugye ezzel az akkuval még extrákat se használtam.....(ködfényszóró, markolatfütés) egyedül a PDA volt rajta
Szóval ha kinyúvadt az akkud akkor egy dolog, de ha eleve szar az akkud akkor meg ez van......
Én az első két akkut kinyirtam!
Persze hisz rátoltam összesen valami 400w-ot....miközben a generátor csak 225-öt bir......
Akkor jó hogy nem próbáltam feltölteni azzal.
Az normálisnak számít hogy lemerül az aksi?
Általába csak városba megyek vele, néha volt hosszabb túra is de ez csak kis számba...
Akkutöltőhöz. Igazából nem az a lényeg, hogy autó akkuhoz vagy motor akkuhoz, vagy bármi máshoz kell a töltő, és nem is az hogy mennyi A -t tud a töltő. Ez az érték a töltő maximális töltő áramát határozza meg. Ez a plafon, ennyit tud magából maximálisan kipréselni. Viszont a legtöbb akkutöltő már töltés szabályzó automatikával rendelkezik. Így akár a 6 A -es töltő is lazán visszaszabályoz 0,5 A -re a töltési folyamat végére, és nem nyírja ki a motor akkut sem. Persze ez nem mindegyik töltőre igaz! Vannak régi egyszerű trafó - dióda vagy szelén híd töltők, amik küldik az ívet az akkunak, így ezek nem használhatók biztonsággal. (Hozzáteszem, ma is gyártanak ilyenek a gagyi kategóriában, tök úgy nézhetnek ki mint az automata töltők. Erősen alul vannak méretezve, úgy vannak belőve, hogy max 14,4 V -ot tudjon magából kipréselni, így ahogy az akku kezdi elérni a 14,4 V -ot gyakorlatilag nem képes tovább tölteni.) Egyébként némi odafigyeléssel még ezek is használhatóak lehetnek.
Alapvetően ha van műszer a töltőn, akkor figyeled. Én is autóhoz gyártott töltővel töltöm a motor akkut. A töltés kezdetekor a műszer felugrik kb. 3-4 A ra. Ez pár perc elteltével már el is kezd szépen csökkeni. Egy két óra alatt lemegy 1 A alá, függően attól mennyire volt lemerülve az akku. Közben figyelheted, nem melegszik -e nagyon az akku, vagy nem pezseg -e nagyon valamelyik cella. A lényeg, hogy a pezsgés (gázfejlődés) megindulásakor a műszer már a 0 A közelében kell hogy legyen. Igazából egy akkut a töltéskor a túlmelegedéssel és a gázfejlődés megindulása utáni erős túltöltéssel lehet könnyen kinyírni.
Persze használhatóak a kicsi, pár száz mA -es töltők is, csak jóval lassabban tölti fel az akkut. A baj az, hogy egy túlságosan lemerült akkut lehet hogy nem tud "beindítani". Előfordul néha, hogy az akkut elősször kicsit meg kell hajtani a megengedett max töltőáramnál nagyságrendekkel nagyobb áramerősséggel, hogy elkezdje venni az áramot. Ezt az ilyen pici töltők nem tudják produkálni, tehát én ezeket nagyon lemerült akkukhoz nem is javasolnám. Viszont téli vagy tartós tárolásba helyezésre, csepptöltésre kivállóak lehetnek.
Én a képen látható akkutöltőhöz hasonlót használok (Hipermarketben beszerezhető), és jópár motor és autó akkut töltöttem vele. 5,5 Ah -tól 74 Ah -ás akkukhoz. Tökéletesen feltöltötte, és nem hajtotta túl a motor akkukat sem.
Tehát, ha van otthon már egy meglévő autós akkutöltőd, nem kell feltétlenül venni egy másik töltőt, csak be kell tartani az alapszabályokat, és oda kell figyelni.
Mellékesen, ha van egy digit multimétered, akkor néha rá mérsz a feszültségre (ne legyen több 14,4 V -nál), és a töltő áramra, ami tartósan (több órán át) ne legyen több az akku kapacitás 10 % -nál. Ha nincs műszered akkor kb 800 -900 Ft magasságába beszerezhető legegyszerűbb műszer is megteszi. (Legyen 10 A -es állása, hogy tudjál mérni.)
Természetesen a Blue által javasolt töltő is használható, de lehet próbálkozni az autós töltőkkel is.
JA, ez csak úgy eszembe jutott: Ha nem látsz bele a cellába, ne gyufával vagy öngyújtóval világits bele, ha nem akarod a képedben látni az akku darabjait. Sajnos láttam már ilyet, nem szép látvány.
Az autó töltők 4-5Ah-sak.....
A motor aksi meg 1-1,2-vel tölthető........ vagyis az akkud teljesítményének MAX az 0,1-e!
Vagyis egy 11AH-s aku MAX 1,1-el.....
Egy 9 AH - MAX 0,9 AH ( 900mAh)
Ezért jó a csepptöltő.....
AZ 300mAH-val tölt.... kicsit tovább tart, de nem okoz gondot
Nem sokkal......
de egy kicsit jobban belehet állítani a tükröt és így látni valamit.
Én ONP PONnak adtam el a tükröt (Vaterán) mikor elkezdtem fejidomosítani, és meglett a FAZER tükör:-)