Adagolós javasolta hogy minden dízelbe,20 literenként 1dl szintetikus 2t olajat keverjünk.Főleg az újabb CR-ekbe.Szar a magyar gázolaj,nem elég a kenőképessége.Az Evasionunkban 310e km van,bontatlan befecskendező rendszerrel(Hdi).Semmi baja nem lesz a szelepeknek.A lényeg hogy fullszint legyen.
Az autóm ezt sem tudta..úgyhogy elballagott 587 ezret...úgy hogy mindig kapott a tankjába fél deci szintetikus 2T-t...és a motorom sem tudja Psszt!
A mérték a lényeg!
Most vasárnap is lett volna még hova motorozni a 300-on túl, de valahogy mégis elég volt. (mondjuk be is borult közben)
Mi is átlagolva napi szinten 570-et mentünk. Hosszabb túrán az átlagos napi km-t is csökkenteni kell, mert teljesen elfárad az ember a végére.
Na pont egy ilyen hozzászólásra vártam!
Közben beszéltem erről sógorommal is, ő is mondta hogy ennek még régen lehetett jelentősége a Ladás/Skodás időszakban, a gyengébb minőségű alkatrészeknél.
Apropó, 4 üteműbe 2T olaj nem javallott, mert a szelepeknek nem tesz jót!
A közeli országok túrázgatásaihoz még javaslom Montenegrot. Qrva szép hely, pl. a Durmitorok, vagy akár a Kotori-öböl környéke, de a Barba vezető út 2/3-a csodaszép kanyonon megy végig, mondjuk az inkább 2 napos út, mert kocsival szoktunk arra járni vityózni és kb. 12-15 óra.
Tavaly voltam Durmitorokba, igaz nem motorral hanem bringázni és túrázgatni, de rengeteg motoros volt és nagyon szép hely jó utakkal, szerpentinekkel, hágókkal. Csoda szép. Aztán onnan legurultunk a Kotori-öbölbe, ahol szintén lehet karikázgatni, fürcsizni stb. szerintem 1 hetet is simán el lehet Boszni, de akár többet is. Ja és hazafelé pedig a Horváto.+ Neretva völgyén keresztül jöttünk (Mostart beiktatva), az a rész is hangulatos + szintén meg lehet állni a beizzadt segget kiáztatni.
És a Slick50 aljában ott volt valami fehér "por",amire azt mondták hogy a teflon!Kérdem én,mire való akkor az olajszűrő....Vagy legfeljebb az olajpumpát generálozza? Mert utána ott a szűrő,ami jobb esetben ellátja a feladatát.........
És ez így igaz. Annak idején én is bedőltem a sick 50-nek. Belerakattam a 13 éves Granadámba. Mentségem annyi, hogy akkor a "szocializmus" vége környékén még nem keringett ennyi átb@szás mint manapság és annyira meggyőzőek voltak a promók. Jól jártam, nem történt semmi baja a motornak. Valakik rengeteg pénzt kerestek vele.
Volt anno ilyen adalék mizéria...rengeteg embert be lehet húzni a csőbe.
Három Ducatit teszteltek (mivel az száraz kuplungos).
Előtte mindhárom motort szétszedték..és mértek egy csomó alkatrészt.
Az egyik a gyár által előírt kenőanyagot kapta...a másikat Slic-el kezelték..és a harmadik kapta a Metabondot.
A slicknél volt a legnagyobb teljesítmény növekedés..aztán a Metabond..és a sima következett.
Egy olajcserényi periódus után megint mindhármat szétbontották.
A legkevesebb kritikus helyen fellépő kopást a gyári lével használt motor szenvedte el....A Metabondos motornál a nagy hőterhelésnek kitett helyeken kritikus mértékű kopást állapítottak meg.....a slikes sem kapott jó kritikát...de arra nem emlékszem ,hogy miért.
A Slicket még a 120-as skodában én is próbáltam....előtte nem nagyon kajálta az olajat....közben elkezdte eszegetni...és amikor új olajat kapott...utána már vedelte.
...persze ha előbb olvasom a tesztet....na mindegy.
Voltam a Tribológiai intézetben egy előadáson..ahol az előadó kijelentette ,hogy ezek a szuper cuccok JÓ ESETBEN NEM ÁRTANAK!
Megoldás...üzemanyagba egy kis kupica 2T...több nem is kell.
Én minden fosszilis naftával működő szaromba a teli tankhoz lögybölök egy kis kupaknyi 2T-t és a lehető legjobb olajat használom ..(mindegy ,hogy a gyár szarabbat vagy mást ír elő)...oszt le van tudva a kenés.
A nagy olaj cégek...akik horrort költenek fejlesztésre...vajon miért nem rukkolnak elő valami csodaszerrel?
Mert csodák nincsenek!
Nyahh a véleményem ennyi...oszt,hogy ki miben hisz...vagy dől be a placebo hatásnak......hmmm...leszarom
Mások így vélekednek erről.
Fene tudja mi az igaz.