Na igen, bocsi rosszul írtam az előbb. Szóval nem a hengerbe, hanem a hengerfejbe törött bele. És nem a hengerfej menete ami tönkre ment, illetve nem tudom még, hanem a gyertyának a menetes része szakadt bele a hengerfejbe. Uh ezt gondolom h ki kell fúrni valahogy, csak hát azért ez nem lesz egyszerű, jó volna ha nem sérülne meg közben a hengerfej menete. Mindenesetre köszi a tippet!
Micsoda, a gyertya menete maradt a hengerfejben?.. Tehát a gyertya kijött, csak a menetes része sima hengeres?.. Nem a hengerfejben nem maradt menete? A hengerfej a puhább anyag.
A hengert nem kell leszedni, ha bontani kell, akkor is elég a hengerfejet. Szelepfedél tömítés maradhat a régi, nem szokott az olyan hamar tönkremenni.
Ha a hengerfejben nem maradt gyertyamenet, nehogy perselyeztesd! Sosem lesz már jó! Heli-coil eljárással javíttasd, ebben egy kemény acélspirált tesznek be, nem is kell bontani a motort. (Gyertyafuraton egy rongyot be kell tömködni a hengerbe, a heli-coil betétet behajtani, utána csipesszel a rongyot elcsípni, és kihúzni, ezzel kijön a forgács, ami a javításnál keletkezik, még sűrített levegővel ki lehet fújkálni a hengert... A menet jobb lesz, mint újkorában. A forgács miatt meg ne aggódj, simán "megeszi" a motor, indítás után pár fordulattal - ami még esetleg benne maradt - simán kifújja a kipufogóba.)
Kis mese arról, hogy jártam az idei első guruláson. Győrből indultam, elmentem Pápáig, ott benéztem Döbröntére ( helyes kis nyugis falu, érdemes megnézni), aztán Bakonybél, Zirc, Csesznek, majd irány Győr felé haza. Még Veszprémvarsány után bal oldalról szokatlan hang ütötte meg a fülem, és Écsnél (15km Győrtől) félreálltam megnézni, mi a helyzet. A bal oldali henger gyertyája mozgott, nem is kicsit. Meg is lepődtem, hogyan lazulhatott ez ki, de amint hozzányúltam a kezemben is maradt. Ergo, a gyertya menete körben beleszakadt a hengerbe, és a maradékot meg szépen ki tudom húzni a kerámiával, mindennel. A gyertyákat kb két hete cseréltem, és bár nem nyomatékkulccsal, de ésszel húztam meg őket (szerelőm mondta még régen: betekered amíg tudod és új gyertyánál ütközéstől számítva 90 fokot még húzol rajta, hogy az alátét összenyomódjon). Annyi mákom volt, h mamán itt Écsen, ebben a faluban lakik, uh még egy 300 métert sajna kellett mennem egy hengerrel, utána meg már lejtő van, ott már tudtam gurulni, szóval nála le tudtam tenni a gépet. Tehát majdnem hazahozott a motor, bele se gondolok, h mi van ha ez valahol még korábban történik. Szóval fasza a helyzet, itt a szezon, és lehet szétburítani az egészet. Sajna időm nem lesz rá nagyon, uh valszeg szerelőm fogja csinálni, bár ennyire nem is biztos h szeretnék belenyúlni a gépbe. És akkor a kérdés. Szerintetek miket kell majd cserélni? A hengert mindenképp le kell venni, mert különben nem lehet kivenni a gyertya maradékát, tehát gondolom kell indulásnak egy hengertalp tömítés, meg egy hengerfej tömítés. Szelepfedél tömítés szerintetek mehet vissza a régi, ha olyan állapotban van, vagy az is bontásnál mindig cserés? Még azt remélem, h más galiba nem történt, persze ez majd kiderül. Én nem tudok másra gondolni, mint hogy anyaghibás volt a gyertya, nem is hallottam még hasonlóról. Ja egyébként egy ngk gyertyáról van szó, eddig nem volt vele rossz tapasztalat. Képet sajna nem tudok mutatni, a fényképezőm nálam volt, de lemerült az aksija... Szóval sikeres nap volt ez a szombati:). Válaszokat előre is köszi, és üdv Mindenkinek!
Helló mindenkinek ! Itt a tavasz pesti vagyok és szivesen csatlakoznék egy kellemes társasághoz ,közös gurulásra..
Nem tudom van e gs klub vagy ilyesmi...
Én ma raktam fel a bukócsövet.
1.Ki kell szedni a felső menetes szárat, és vágni helyette egy centivel hosszabbat (10-es menetes szár). A vágott szár egyik végére önzáró anya, bedug a régi helyett ,rá a másik önzáró anya. Elöször csak kapasd rá, ne húzd meg ,hogy arrébb tudd mozdítani a bukócsövet a másik szerelésénél.
2.Kiszeded az alsó menetes szárat, helyére bedug a felső gyári szár.Csavar rá, mindent meghúzol és kész.
Fontos, hogy milyen anyagból van a menetes szár, sima mezei nem jó, mert elnyíródik a rezgéstől. Járműacél kell, én mezőgazdasági gépalkatrészeket forgalmazó boltban vettem . Pár száz forint volt a méteres szál meg az anyák.
Szerszámszükséglet:
1 db 14 es kulcs
1 db 14 es csőkulcs
1 db 17 es kulcs
1 db 17 es csőkulcs
1 db csőfogó (a menetes szárat szorítani elfordulás ellen, vagy kontraanya)
Jó szerelést!
En Marbellara mentem le, de feluton visszafele megint beutott a malaria, majd le szedultem a motorrol.. ugyhogy nem lesz motorozas egy darabig. Meg tavaly csinaltam ugyanezen a szakaszon egy videot.
üdv újra mindenkinek! ki merre tekergett a hétvégén? nekem sajnos a vattaúj banner akksi 1.5 hónap szobameleg szekrényben pihenés után nem indított (ez normális?), így a szép napos szombatot buktam, ellenben ma kóbászoltam egy százast a környéken és az utak meglepően tiszták és forgalommentesek voltak, még tihany is! link
Az alsó csavar hosszabb, ha jól emlékszem. Azt be tudod tenni felülre. Az alsó helyére pedig csinálsz egy hosszabb csavart rozsdamentes menetes szárból. Annyival hosszabbat, hogy betakarja a fülek vastagságát, majd önbiztosítós anyával rádurrantod. Ennyi az egész.
2. töltés: megnyugodtam, hogy nem kell 80e Ft-ot kidobnom az ablakon...
3. Ez a csavar cserélgetős téma nem teljesen tiszta. Melyik csavart/csavarokat kell cserélni? A felsőt és/vagy az alsót? A bukócsövet csak magában kaptam (csavarok nélkül), így majd méricskélni kell, hogy milyen új csavarok kellenének.
1. Az alapjárat 1200-1300 ford./perc. Melegen, szívató nélkül.
2. A töltéssel kapcsolatban. Ennél tökéletesebb nem is lehetne.
3. A bukócsó felszereléséhez nem kell alábakolni a blokkot. Minden csavarról leveszed a rögzítőanyákat. És az új csavarokkal kitolod a helyéről a régit... egyenként. Majd rögzíted az egészet és kész. Egy csavart kell hosszabbra cserélni. A másik kettő gyárit pedig átcserélni egymás között. Ha jól emlékszem. 4 éve csináltam, kopik az emlék...
Ma is bütyköltem egy csomó mindent a GS-en.
1. Az alapjárat már jó, valószínűleg az eladó tekerhette fel az alapjárati csavart, hogy stabilabb legyen 1 hengerrel az alapjárat :) 2 hengerrel már sok volt neki a nafta, így kicsit visszatekertem, és már viszonylag stabilan hozza az 1750-es alapjáratot melegen.
2. Mértem a töltést is: alapjáraton 15-15,2 V-ot tölt, tompítottal kb. 14,7-et. Ez nem sok? Feszszabályozó hiba lehet? Ha utóbbi, az elég sokba fáj
3. A bukócső felrakása 2 emberes feladat lenne, a blokkot alábakolni stb., majd marad máskorra.
4. A kipuff csavarokat tényleg valami jó minőségű imbuszkulccsal kell próbálgatni, mert a házi nóném kulcsokkal esélytelen kicsavarni.
5. Az első fényszóró burájában van egy kis "pajzs" az izzó előtt. Ezt két kis csáp tartja, de az alsó már korábban letörött és az zörgött a foncsorban. Nem tudom, hogy ez javítható-e vagy szét lehet-e szedni a foncsort, hogy meg lehessen forrasztani vagy ilyesmi.
Voltak még más apróságok is, de nem szaporítom a szót. :)
Van a családban egy eladó Nolan N101 bukó. Ezüst színű, gyakorlatilag karcmentes, újszerű állapotban, nagyon keveset volt használva. (Utas-bukó... Mentek vele kb. 500 km-t). 3 éves, de ezt az időt egy zsákban, a garázsban töltötte.. :) érdekel valakit? Ja, L-es méretű!
Célállomások: Pákozd, Ozora.
A hengert nem kell leszedni, ha bontani kell, akkor is elég a hengerfejet. Szelepfedél tömítés maradhat a régi, nem szokott az olyan hamar tönkremenni.
Ha a hengerfejben nem maradt gyertyamenet, nehogy perselyeztesd! Sosem lesz már jó! Heli-coil eljárással javíttasd, ebben egy kemény acélspirált tesznek be, nem is kell bontani a motort. (Gyertyafuraton egy rongyot be kell tömködni a hengerbe, a heli-coil betétet behajtani, utána csipesszel a rongyot elcsípni, és kihúzni, ezzel kijön a forgács, ami a javításnál keletkezik, még sűrített levegővel ki lehet fújkálni a hengert... A menet jobb lesz, mint újkorában. A forgács miatt meg ne aggódj, simán "megeszi" a motor, indítás után pár fordulattal - ami még esetleg benne maradt - simán kifújja a kipufogóba.)
Kis mese arról, hogy jártam az idei első guruláson. Győrből indultam, elmentem Pápáig, ott benéztem Döbröntére ( helyes kis nyugis falu, érdemes megnézni), aztán Bakonybél, Zirc, Csesznek, majd irány Győr felé haza. Még Veszprémvarsány után bal oldalról szokatlan hang ütötte meg a fülem, és Écsnél (15km Győrtől) félreálltam megnézni, mi a helyzet. A bal oldali henger gyertyája mozgott, nem is kicsit. Meg is lepődtem, hogyan lazulhatott ez ki, de amint hozzányúltam a kezemben is maradt. Ergo, a gyertya menete körben beleszakadt a hengerbe, és a maradékot meg szépen ki tudom húzni a kerámiával, mindennel. A gyertyákat kb két hete cseréltem, és bár nem nyomatékkulccsal, de ésszel húztam meg őket (szerelőm mondta még régen: betekered amíg tudod és új gyertyánál ütközéstől számítva 90 fokot még húzol rajta, hogy az alátét összenyomódjon). Annyi mákom volt, h mamán itt Écsen, ebben a faluban lakik, uh még egy 300 métert sajna kellett mennem egy hengerrel, utána meg már lejtő van, ott már tudtam gurulni, szóval nála le tudtam tenni a gépet. Tehát majdnem hazahozott a motor, bele se gondolok, h mi van ha ez valahol még korábban történik. Szóval fasza a helyzet, itt a szezon, és lehet szétburítani az egészet. Sajna időm nem lesz rá nagyon, uh valszeg szerelőm fogja csinálni, bár ennyire nem is biztos h szeretnék belenyúlni a gépbe. És akkor a kérdés. Szerintetek miket kell majd cserélni? A hengert mindenképp le kell venni, mert különben nem lehet kivenni a gyertya maradékát, tehát gondolom kell indulásnak egy hengertalp tömítés, meg egy hengerfej tömítés. Szelepfedél tömítés szerintetek mehet vissza a régi, ha olyan állapotban van, vagy az is bontásnál mindig cserés? Még azt remélem, h más galiba nem történt, persze ez majd kiderül. Én nem tudok másra gondolni, mint hogy anyaghibás volt a gyertya, nem is hallottam még hasonlóról. Ja egyébként egy ngk gyertyáról van szó, eddig nem volt vele rossz tapasztalat. Képet sajna nem tudok mutatni, a fényképezőm nálam volt, de lemerült az aksija... Szóval sikeres nap volt ez a szombati:). Válaszokat előre is köszi, és üdv Mindenkinek!
Nem tudom van e gs klub vagy ilyesmi...
1.Ki kell szedni a felső menetes szárat, és vágni helyette egy centivel hosszabbat (10-es menetes szár). A vágott szár egyik végére önzáró anya, bedug a régi helyett ,rá a másik önzáró anya. Elöször csak kapasd rá, ne húzd meg ,hogy arrébb tudd mozdítani a bukócsövet a másik szerelésénél.
2.Kiszeded az alsó menetes szárat, helyére bedug a felső gyári szár.Csavar rá, mindent meghúzol és kész.
Fontos, hogy milyen anyagból van a menetes szár, sima mezei nem jó, mert elnyíródik a rezgéstől. Járműacél kell, én mezőgazdasági gépalkatrészeket forgalmazó boltban vettem . Pár száz forint volt a méteres szál meg az anyák.
Szerszámszükséglet:
1 db 14 es kulcs
1 db 14 es csőkulcs
1 db 17 es kulcs
1 db 17 es csőkulcs
1 db csőfogó (a menetes szárat szorítani elfordulás ellen, vagy kontraanya)
Jó szerelést!
Nyomon követem az utazásod ezután.
http://youtu.be/C_wZcQJQGTA
http://tinyurl.com/6kbf8mq
link
Köszi a válaszokat!
1. jogos, tényleg 1200 +/- 100 rpm az alapjárat. Holnap utánaállítok.
2. töltés: megnyugodtam, hogy nem kell 80e Ft-ot kidobnom az ablakon...
3. Ez a csavar cserélgetős téma nem teljesen tiszta. Melyik csavart/csavarokat kell cserélni? A felsőt és/vagy az alsót? A bukócsövet csak magában kaptam (csavarok nélkül), így majd méricskélni kell, hogy milyen új csavarok kellenének.
Csak néhány emlék:
1. Az alapjárat 1200-1300 ford./perc. Melegen, szívató nélkül.
2. A töltéssel kapcsolatban. Ennél tökéletesebb nem is lehetne.
3. A bukócsó felszereléséhez nem kell alábakolni a blokkot. Minden csavarról leveszed a rögzítőanyákat. És az új csavarokkal kitolod a helyéről a régit... egyenként. Majd rögzíted az egészet és kész. Egy csavart kell hosszabbra cserélni. A másik kettő gyárit pedig átcserélni egymás között. Ha jól emlékszem. 4 éve csináltam, kopik az emlék...
A másik két dologhoz nem tudok lőni.
Ma is bütyköltem egy csomó mindent a GS-en.
1. Az alapjárat már jó, valószínűleg az eladó tekerhette fel az alapjárati csavart, hogy stabilabb legyen 1 hengerrel az alapjárat :) 2 hengerrel már sok volt neki a nafta, így kicsit visszatekertem, és már viszonylag stabilan hozza az 1750-es alapjáratot melegen.
2. Mértem a töltést is: alapjáraton 15-15,2 V-ot tölt, tompítottal kb. 14,7-et. Ez nem sok? Feszszabályozó hiba lehet? Ha utóbbi, az elég sokba fáj
3. A bukócső felrakása 2 emberes feladat lenne, a blokkot alábakolni stb., majd marad máskorra.
4. A kipuff csavarokat tényleg valami jó minőségű imbuszkulccsal kell próbálgatni, mert a házi nóném kulcsokkal esélytelen kicsavarni.
5. Az első fényszóró burájában van egy kis "pajzs" az izzó előtt. Ezt két kis csáp tartja, de az alsó már korábban letörött és az zörgött a foncsorban. Nem tudom, hogy ez javítható-e vagy szét lehet-e szedni a foncsort, hogy meg lehessen forrasztani vagy ilyesmi.
Voltak még más apróságok is, de nem szaporítom a szót. :)
Széles utat! :)
Júliusban az erdélyi túra elején és végén a megyédben tartózkodunk. Ha nem tolod el a képed, akkor grimbusz lesz!
a hazai pályát védeni kell.