ééés megtörtént. elvesztetem a szüzességem!
kormány jobb fele görbült el, meg a bukócsövem hajlott rá a blokkra...
meg a jobb térdem fáj.
szerencsére csak ennyi....
én az első részéhez csak azt tudom mondani hogy probáld meg új gyertyákkal, lehet hülyeség de ezt az ingadozás meg stb.... nekem a rosz gyertya okozta, a másik én hosszútávon is és városban is 5ezernél váltom el és csak 4 ezerig engedem lemenni a fordulatot, így legutobb 330 km-en 4,5 literes fogasztást értem el, 120-as túra tempóban amit asszem 6 ezernél produkál
Ugyan Teddy is írt már tippeket, de én is megosztom a saját tapasztalatom (Nagygabinak is):
- két új gyertya (800-1000Ft/db) lehet csodát tesz, ha nem, jó lesz tartaléknak, nekem bejött egyszer
- szívató: nyáron szinte alig kell, reggel a 20°C-ban 1cm-t húzom ki, pöcc-röff, aztán beállítom vele 1500-ra, elindulok, pár perc és visszatolom, de még 5-10 percig max 5000. Melegen (akár pár óra állás után is) NINCS szívató, max egy gázfröccs indítás után. Ha túlságosan kihúzod, egy pillanat alatt túldúsít, aztán meg ezért durrog és nem indul. Ha ez történt: szívató vissza nullára, majd gázkar tökig és indítózás. Durran majd csodásakat, de rövid idő után menni fog. Szóval a szívatót ki kell ismerni, és pont csak annyira kihúzni, amennyire szükséges, nem digitális, lehet fokozatosan állítani.
Ide csak annyival írok többet, hogy hidegindításkor teljesen kihúzott szivatóval, gáz nélkül indítózz. Fokozatosan told vissza, ahogy melegszik, mondjuk 3 lépcsőben (2500-3000 fordulaton tartva vele a motort). Melegen pedig 1/8-ad, 1/6-od gázzal próbálj meg indítózni. Így indulnia kell.
A vezetéstechnikai kérdésedre nincs válasz. A forgalom ritmusától függ, hogy hol váltasz el. A nagy könyv szerint a tartomány 2/3-ánál felfelé, a 1/2-énél lefelé kell váltani. (így optimalizálható a fogyasztás is). Ez a GS-nél kb. 7500 felfelé, 5000 lefelé... itt azonban erősen szól már a gép. Én annak idején, ha kényelmesben motoroztam, 4-4500 körül váltottam felfelé, és ez alatt egy ezressel lefelé. Ha meg motoroztam, akkor ahol jól esett...
Először írok a fórumra és a segítségeteket szeretném kérni!
Nemrég vettem egy 2003-as évjáratú GS-t. Annyi gondja volt, hogy hidegindításkor szívatóval és melegen is ingadozott 2-300-at az alapjárati fordulatszám. Szívatóval 3000 körül indult és bemelegedve 1600 körül állt be az alapjárat, de ekkor is ingadozott. Suzuki szervizben azt javasolták, hogy pucoltassam ki a karbit és nézessek szinkront. Meg is csinálták, karbit kipucolták, a szinkron rendben volt. Viszont az alapjárat így sem lett teljesen egyenletes. Hazaérve azt tapasztaltam, hogy alapjáraton többször is durrog, csattog. Menet közben viszont minden oké. Másnap visszavittem, erre visszavettek az alapjáraton 1300-1400 környékére, mert szerintük az 1600-as alapjárat magas, emiatt szerintük sokat kapott és ettől volt a csettegő, durrogó hang. Melegen azóta nincs vele baj, egyenletesen jár alapjáraton (1400 körül) is és menet közben is rendben van. Viszont hidegen még ebben a kánikulában is keservesen indul szívatóval is 1200 környékén (anélkül pedig nem), majd néhány pillanat múlva felpörög 3000 környékére, de míg be nem melegszik, addig középállású szívatóval 2000 és 3000 között ugrál. Majd bemelegedve, visszanyomott szívatóval egyenletesen jár.
Visszamentem még egyszer a szervizbe, de tanácstalanok...
Mit javasoltok? Mi lehet a baj?
Tudnátok ajánlani Vas megye környékén megbízható szakembert? Sajnos a bizalmam már elfogyott...
A végére még egy kérdés:
Mi az a fordulatszám tartomány gyorsításkor, ami optimális a váltások előtt? Azaz hosszú távon nem károsítja a motort, de kell a következő sebességi fokozathoz.
Hát tuti gyári a benzingyő, szűrőm nincs, de ettől miért durrogna-kattogna 1800-as fordualt környékén.
Félek, hogy a szerelő szarul lőtte be a szelepeket.
Ma is csomót mentem vele és olyan zihált az alapjárata szegénynek és ez a kattogás az őrületbe kerget.
Ha esetleg tud valaki egy igazán jó szerelőt, vagy "szervízt" ahol pozitív tapasztalatai vannak örülnék ha leírná az elérhetőségét, mert kéne egy hozzáértő szerelő, ez így nem mehet tovább.
Tudtommal másnak szereltél riasztót és engemet is hivtál, de nem tudtam elmenni, bár konkrétan nem is igértem. Persze ez nem a te hibád, de az én bajom
Majd akkor kérek szépen tőled egy terminust, ha lehet
Neked van igazad, de hidd el, hogy amikor rákattintottam foregon előzményére, akkor Dawntez pocsolyás képét adta be.
Most meg már Te voltál ott!
Végül is mindketten vízben fekszetek!
Vicc félre, neked nem lett bajod?
Erik Mestertől vett Spy LM 209 típusú riasztó beszereléséhez lenne szükségem jelentkezőre Bp-en.
kaptam ugyan tőle tippet, hogy hol, de garasoskodás nélkül, kissé soknak tartom a munkáért kért tiszteletdíjat.
már az is előrébb vinne, hogy mi az a Ft. tartomány, ahol még korrektnek tekinthető a szerelési költség.
Tibkin!
Te véletlenül nem vagy e témának a javasembere?
bárkinek is kösz előre is.
hogy történt?
kormány jobb fele görbült el, meg a bukócsövem hajlott rá a blokkra...
meg a jobb térdem fáj.
szerencsére csak ennyi....
- két új gyertya (800-1000Ft/db) lehet csodát tesz, ha nem, jó lesz tartaléknak, nekem bejött egyszer
- szívató: nyáron szinte alig kell, reggel a 20°C-ban 1cm-t húzom ki, pöcc-röff, aztán beállítom vele 1500-ra, elindulok, pár perc és visszatolom, de még 5-10 percig max 5000. Melegen (akár pár óra állás után is) NINCS szívató, max egy gázfröccs indítás után. Ha túlságosan kihúzod, egy pillanat alatt túldúsít, aztán meg ezért durrog és nem indul. Ha ez történt: szívató vissza nullára, majd gázkar tökig és indítózás. Durran majd csodásakat, de rövid idő után menni fog. Szóval a szívatót ki kell ismerni, és pont csak annyira kihúzni, amennyire szükséges, nem digitális, lehet fokozatosan állítani.
A probléma kísértetiesen hasonlít a kollégáéhoz.
Ide csak annyival írok többet, hogy hidegindításkor teljesen kihúzott szivatóval, gáz nélkül indítózz. Fokozatosan told vissza, ahogy melegszik, mondjuk 3 lépcsőben (2500-3000 fordulaton tartva vele a motort). Melegen pedig 1/8-ad, 1/6-od gázzal próbálj meg indítózni. Így indulnia kell.
A vezetéstechnikai kérdésedre nincs válasz. A forgalom ritmusától függ, hogy hol váltasz el. A nagy könyv szerint a tartomány 2/3-ánál felfelé, a 1/2-énél lefelé kell váltani. (így optimalizálható a fogyasztás is). Ez a GS-nél kb. 7500 felfelé, 5000 lefelé... itt azonban erősen szól már a gép. Én annak idején, ha kényelmesben motoroztam, 4-4500 körül váltottam felfelé, és ez alatt egy ezressel lefelé. Ha meg motoroztam, akkor ahol jól esett...
Én a gyertyákat nézném meg a helyedben... egyelőre ennyi a távgyógyítás.
Szerelőt pedig csak azután válts, ha a jelenlegi megoldja a bajod. "Félmunkával" csak ártasz a másiknak is...
Először írok a fórumra és a segítségeteket szeretném kérni!
Nemrég vettem egy 2003-as évjáratú GS-t. Annyi gondja volt, hogy hidegindításkor szívatóval és melegen is ingadozott 2-300-at az alapjárati fordulatszám. Szívatóval 3000 körül indult és bemelegedve 1600 körül állt be az alapjárat, de ekkor is ingadozott. Suzuki szervizben azt javasolták, hogy pucoltassam ki a karbit és nézessek szinkront. Meg is csinálták, karbit kipucolták, a szinkron rendben volt. Viszont az alapjárat így sem lett teljesen egyenletes. Hazaérve azt tapasztaltam, hogy alapjáraton többször is durrog, csattog. Menet közben viszont minden oké. Másnap visszavittem, erre visszavettek az alapjáraton 1300-1400 környékére, mert szerintük az 1600-as alapjárat magas, emiatt szerintük sokat kapott és ettől volt a csettegő, durrogó hang. Melegen azóta nincs vele baj, egyenletesen jár alapjáraton (1400 körül) is és menet közben is rendben van. Viszont hidegen még ebben a kánikulában is keservesen indul szívatóval is 1200 környékén (anélkül pedig nem), majd néhány pillanat múlva felpörög 3000 környékére, de míg be nem melegszik, addig középállású szívatóval 2000 és 3000 között ugrál. Majd bemelegedve, visszanyomott szívatóval egyenletesen jár.
Visszamentem még egyszer a szervizbe, de tanácstalanok...
Mit javasoltok? Mi lehet a baj?
Tudnátok ajánlani Vas megye környékén megbízható szakembert? Sajnos a bizalmam már elfogyott...
A végére még egy kérdés:
Mi az a fordulatszám tartomány gyorsításkor, ami optimális a váltások előtt? Azaz hosszú távon nem károsítja a motort, de kell a következő sebességi fokozathoz.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv
Hát tuti gyári a benzingyő, szűrőm nincs, de ettől miért durrogna-kattogna 1800-as fordualt környékén.
Félek, hogy a szerelő szarul lőtte be a szelepeket.
Ma is csomót mentem vele és olyan zihált az alapjárata szegénynek és ez a kattogás az őrületbe kerget.
Ha esetleg tud valaki egy igazán jó szerelőt, vagy "szervízt" ahol pozitív tapasztalatai vannak örülnék ha leírná az elérhetőségét, mert kéne egy hozzáértő szerelő, ez így nem mehet tovább.
Széthullik a blokkom!
kösz, mit ma.
hívtam őket miután elmentél x a négyzetenszer, de semmi visszacsatolás.
ennek okán úgy döntöttem, rárandomozok tettleg a cselekményre.
ehhez viszont tudnom kéne, hanyadik kerületet vizslassam.
tudom-tudom: térkép.
de ha egyszer nekem ez így szimpatikusabb!
Lehetett ám hangulat!
Jövő héten hétvégére megbeszéljük!
Majd akkor kérek szépen tőled egy terminust, ha lehet
piedesztálján áll, ha már egyszer fekszik.
Most meg már Te voltál ott!
Végül is mindketten vízben fekszetek!
se fel, se le.
és akinek több van, az is toleráns azzal akinek kevesebb van.
pl. nekem.
ne hoz rám a parát, hogy ennyire hülye lennék?
nem Te nézted be véletlenül?
mármint Foregon hozzászólását?