Simán még jó.... de épp ezért mondom, hogy ehhez vegyél egy észrevételn fekvőrendőrt, kátyút, parkát ahol a motor segge igencsak összecsattan.......
Nem hiába van az enduróknak akkor hézagjuk - bár ők ugye nem padkára fel/le járkálnak:-))))))
Igen lehet állítani a rugóstagon,eddig nemkellet most is a gyári beállított helyén van így jó(eddig) ha nem akkor állítok rajta.
Azt láttad volna amikor a GSX750F "kutyacsontját" tettem fel ettől lett aztán igazán chopperes,azt hittem hanyadt esek.Mivel nem volt jó a lyuk (furat)mérete(14mm) az enyém 10mm-es.Ez addig nem derült ki,hogy jó lesz vagy sem,míg ki nem cseréltem Az enyémnek a két furat közti távolsága 170 mm a gsxf-é 190mm de baromira nem volt jó ez már túl sok volt a Gs-é 180mm (csak fél cm külömbség) és ez pont jó és elég is ahhoz,hogy biztonságosabb érzetet adjon a megállásnál jobban leér a lábam.
Mielőtt végleg lehúztam volna a csavarokat(addig csak érintőlegesen)kipróbáltam két személlyel is,hogy mi a jelenség,pont arra voltam kíváncsi amit Blue is mondott de úgy látom,hogy jó lett ezért egyelőre így marad.Majd egy közös túra alkalmával egymás mellé állítunk két motort és látszani fog a külömbség.
Sokat számit egy nagy vasnál hogy stabilan le tudja rakni az ember alábát. A Yamahát dugóban szlálomozva én is már majdnem leengedtem. Szerencsére a lányom-kérésemre- egyből leugrott a mociról és így meg tudtam fogni- húztam mint egy cementeszsákot.
A GS-nél egyedül nekem se ér le mindkét talpam, utassal pedig bőven. Valószinü ha nagyon megterheled akkor állitani kell a rugóstagon, gondolom a tieden is lehet
Amit tettél a mociddal az egy hangyányi "chopperesités"- súlypont lejebb került. A "jobb döntés" meg azért van mert közelebb kerültél az aszfalthoz
De ahogy írod elég meglepő számomra, hogy ilyen aránylag kis módositás ennyi mindent változtatott.
Nekem ez a 2 cm pont elég ahhoz,hogy még biztosabban leérjen a lábam,nem volt eddig sem gondom csak a multkori buruláskor lehet,hogy jól jött volna ez a 2 cm de akkor sem (sőt biztos) biztos,hogy meg tudtam volna fogni a vasat amikor a súlypontján átborul.Ha ez az állapot nem válik be visszateszem a gyárit és annyi. A puding próbája is az evés ezt is kipróbálom és ha beválik marad hanem akkor csere.
De szerintem a kerék és az ülés(seggem)között ez a 2 cm nem sokat változtat.
Ma egyébként próbáltam a vasat változás talán annyi,hogy egy kicsit talán jobban dönthető bizonyos határokig(Pl:bukócső),de lehet,hogy ez csak úgy érzem.
Én a rugózásról értekezek - ami azt jelenti hogy a hátsó kerék mikor koptatja ki a segged?
Mivel lejebb került a motor - igy mig nekem van - mondjuk - 20cm a kerék és a sárvédő közt, addig Bigmennek már csak 18.....vagyis 2cm-rel feljebb került a rugózás
Blue ! neked is köszi a mérést.
Összesítve:
Ogabi !Neked is (bíztos)igazad van.
Esso:Jól látod a dolgokat csak túl mélyen belemész csak említés képpen annyit,hogy mivel a futóművet álliutod el a helyéről ezért ott lesz a leghamarb észrevehető a változás.A csere alakalmával az egész hátsó részt me kellet emelni ahhoz,hogy az uj csont a helyére illeszkedjen,ebből kifolyólag FEL kellett emelni tehát összébb ment a hátulja.Igaz (teljes mértékben),hogy nem itt kell mérni a változász hanem az ülésmagasságot de mint említettem előzőleg nem mértem meg ezért érdeklődtem méretek után és ebből is lehet következtetni a változásra.Most kb úgy fest a dolog,hogy fél cm-es külömbséggel -2cm-ert értem el.De ezt egyszer élőben lebrusztoljuk,hogy mindenki bizonyítsqa az állításást.
Az igazság odaát van!
Szerintem is felesleges összevissza méregetni, hiszen az ülés a mérvadó, ott derül ki a lényeg. Ráadásul ami a keréknél x centi, az az ülésnél jóval kevesebb lesz. És akkor méregetni sem kell, hiszen az ülésmagasság a gyári leírásban meg van adva. Ezért elég az átalakított állapotot mérni.
Látom nem nézted és olvastad el figyelmesen amit írtam és mallékeltem(képet) Elmondom mégegyszer.A motor középállványon ( Sztender ,ha így jobb)van ezért a kerék a levegőben lóg és akármit csinálsz vele ha lábon áll a motor ha alámpát vagy a majrévasat mérem az a méret soha sem fog megváltozni a kutyacsont lett cserélve (hosszabbra ,fél cm) ezért a futómű összébb került ezért ha azt lábra állítod nyuglami helyzetben akkor ennél a pontnál lehet változást észlelni .Mivel a csere előtt nem mértem meg (elfelejettem) ezért kértem,hogy mérjék meg a gyári állapotot és látható lesz a külömbség.
Ennyi.
Miért a kerék mit csinál?
Fel-le jár - vagyis "rugózik" egy adott hosszanti vektoron.........