Sziasztok!
Levi71,légyszi írd le még nekem,hogy tudom kimérni a fesz szabályzót!
A generátort ma kimértem,ahogy tegnap írtad valószínű az lesz rossz,mert az egyik vezetéken,csak 40V feszültség volt,de azért meg szeretném nézni a szabályzót is!
Üdv.
Béla.
Amúgy szerintem én ennyiben kiköltekeztem magam, még slickeket kell vennem majd, de amúgy sztem itt lesz a vége.
Más kategória fele kezdek tekintgetni...
Beteg voltam tegnap. Nem kicsit. Valami bogár megcsípett. Azt hiszem cecelégynek hívják.
Délután még nem tudtam, hogy orvost, vagy papot hívjak.
De már jól vagyok és szemezek a május 1-i forráskuti ec-vel?!
A vizsával kapcsolatban csak egy jó tanáccsal szolgálhatok ( a kőművesem mondta amikor a lakásfelújítás kellős közepén voltunk):
- Ilyen közel még nem voltál a végéhez.
köszönöm Nektek is gratula szépen helyt álltatok.
Simogattam a motoromat is hogy nem hagyott cserben a nagy dagonya közepén!
Itt voltam,de te se nagyon jelentkeztél!
Ma pedig rutin vizsga fél5-kor ébresztő irány kmét. Egy kis gyakorlás minden rendben 8-kor vizsga. elkezdem a vizsgát tolom 8-ba müszaki állapot felmérés. Vizsgabiztos egyből belekötött a bordázat nem volt meg 1.6mm és nem lehetett vizsgázni mivel a műszaki állapota nem volt megfelelő a motornak. Nem kicsit vagyok ideges.(ez olyan mintha megbuktam volna)ez a jogsi elég nehezen jön össze nekem. Szerencsére a következő vizsgát az oktató fizeti mert ez az Ő hibája volt!
Nagyon erős, nagyon ütős hanggal, 51LE-s DRZ-E eladó. Sajnos másra kell a pénz. Ha jó motort akarsz, jó áron. RENDSZÁMOS, VIZSGÁVAL! Tel.: (+36) 20/8860435
Képek a hasznaltauto.hu-n i.á: 550e
No. Elvileg a generátor csekercseinek kivezetései sárga színű kábelek. A multimétert kapcsold ellenállás mérésre, 200 Ohm -os méréshatárra. Majd mérd meg a sárga kábelek közt az ellenállást, úgy ahogy a Toltes_IV.jpg képen látható. Itt minden tekercs közt 0,5 - 1,5 Ohm értéket kell mérned. Gyári érték a Toltes_V.jpg képen, Stator - Coil Resistance sorban található, csatolva ehhez a hozzászóláshoz ( elég nagy tűrést adnak meg rá, simán belefér jó pár zárlatos menet ).
Ha bármelyik tekercs ellenállása eltér a gyári tűréstől, akkor az már gyanús! Hogy biztos lehess a dolgodban, még egy mérést meg kell csinálni.
Ehhez össze kell rakni a generátort. És a Toltes_IV.jpg képen látható Alternator No-Load Voltage Test -et kell megcsinálni. A töltő tekercsek sárga vezetékei egy külön csatlakozóban megtalálhatók, erre a csatira lesz majd szükség. Motor beindít, fölmelegít. Majd leállít. Töltőtekercsek csatlakozóit széthúzni. Majd a multimétert AC - Volt ( váltó feszültség ) mérésre kapcsolni, 200 V -os méréshatárra. A Toltes_IV.jpg -képen az 57 -es rajz szerint bekötni valamelyik töltőtekercsre a műszert. Maj motor beindít és 5000 -fordulaton pörgetni. Közben műszert figyelni, ha megvan az 5000 -fordulat, 75 V -ot kell hogy mutasson a műszer! Ha stimmel, motor leállít, majd műszer átköt a következő tekercsre. A mérést mind a három tekercsen el kell végezni!
Ha mind a három tekercsen megvolt a 75 V - körüli váltó feszültség. Akkor a generátor jónak mondható.
Hali!
Mindjárt 3 éve lesz nálam a jószág.Eddig semmi nem lett cserélve,1X ellenőriztem szelephézagot,meg zsíroztam a himbát.Meg elöl teló olajat cseréltem,meg most jön másodszor ez a szimmering.Túl sokat sajnos nem megyek vele,most lehet benne vagy12-15ezer,de semmi óra nincs rajta.de ha megyek,kap hideget-meleget Utcán legritkábban,endúró az igen,sarat szeretem,télen szögessel jégen kapja,meg SM-ként gokartpálya néha.Asszem kihasználom a sokoldalúságát
Levi71,légyszi írd le még nekem,hogy tudom kimérni a fesz szabályzót!
A generátort ma kimértem,ahogy tegnap írtad valószínű az lesz rossz,mert az egyik vezetéken,csak 40V feszültség volt,de azért meg szeretném nézni a szabályzót is!
Üdv.
Béla.