csak a cinkelés miatt: 3 perc alatt lefolyik mindenhonnan az olaj
ha fitt vagyok ennyi idő alatt még a szűrőt is kicserélem
csak azért érthetetlenkedem mert ha esetleg marad 2 csepp valahol a váz felső részén az sem számít valami sokat a szintnél
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok:
Tavaly nyáron vásároltam egy 2006-os évjáratú DRZ 400E-t, majd idén február környékén arra lettem figyelmes, hogy viszi az olajat. Mikor a motort leállítottam megnéztem, az olaj a szinten volt minden fasza, majd kb. 1-2 hetet állt a motor. Mikor legközelebb indulni akartam vele, hidegen megnéztem az olajszintet az nagyon a szint alatt volt, hogy elérjen a pálcáig kb. 7 deci olajat kellett rátöltsek. A motor alatt semmi olajfolt nem volt. Mikor leállítotottam akkor megnéztem, a motor mg mindig szinten volt, majd a következő motorzás előtt megint megnéztem, az megint kb 7 decivel a szint alatt volt rátöltöttem.
A mai napon lecseréltem az olajat a motorból, először a felső csavart, ami a vázból engedi az olajat azt vettem ki, kb. 1 deci olaj fojt ki vagy annyi se, majd ezt követően kicsavartam a blokk aljából is, onnét lefojt kb. 3 liter olaj, tehát a gép sosem ette az olajat, amit 2x7 decit rátöltöttem az a leengedett olajban pluszban ott volt.
A kérdésem az, hogy a kormánynál lévő nivópálcáig miért nem ért fel az olaj sosem hidegen, az miért ült le a blokkban? Esetleg az olajszintet járatást követően kellett volna ellenőriznem?
Mivel a dr 350 szárazkarteres, ezért meleg motornál kell ellenőrizni a szintet. Mondjuk motorozás után vagy pár perc melegítés után várni kell 1-2 percet és utána kell megnézni.
Üdv mindenkinek! új dr 350 tulajdonos vagyok és olyan kérdésem lenne hogy milyen és mennyi olaj kell bele,az olajszintet hogy kell ellenörizni?mert hidegen alig érte el a nivópálcát öntöttem rá fél litert utánna még nyomát se láttam a nivópálcán.
Amúgy egy jó ideje már minden jármű km óráját kötelező fotózni a vizsgán, így nem nagy művészet összevetni ágy másik dez-vel. Nem akarnám szarba hozni a vizsgabiztost, ha leellenőrzik valamikor. Persze erre kicsi az esély, hogy pont az én járgányom anyagát ellenőrizzék le...
ha fitt vagyok ennyi idő alatt még a szűrőt is kicserélem
csak azért érthetetlenkedem mert ha esetleg marad 2 csepp valahol a váz felső részén az sem számít valami sokat a szintnél
de van aki a 10 perc pihentetésre esküszik......
Leállítás után 2-3 perccel nézd az olaj szintet még melegen.
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok:
Tavaly nyáron vásároltam egy 2006-os évjáratú DRZ 400E-t, majd idén február környékén arra lettem figyelmes, hogy viszi az olajat. Mikor a motort leállítottam megnéztem, az olaj a szinten volt minden fasza, majd kb. 1-2 hetet állt a motor. Mikor legközelebb indulni akartam vele, hidegen megnéztem az olajszintet az nagyon a szint alatt volt, hogy elérjen a pálcáig kb. 7 deci olajat kellett rátöltsek. A motor alatt semmi olajfolt nem volt. Mikor leállítotottam akkor megnéztem, a motor mg mindig szinten volt, majd a következő motorzás előtt megint megnéztem, az megint kb 7 decivel a szint alatt volt rátöltöttem.
A mai napon lecseréltem az olajat a motorból, először a felső csavart, ami a vázból engedi az olajat azt vettem ki, kb. 1 deci olaj fojt ki vagy annyi se, majd ezt követően kicsavartam a blokk aljából is, onnét lefojt kb. 3 liter olaj, tehát a gép sosem ette az olajat, amit 2x7 decit rátöltöttem az a leengedett olajban pluszban ott volt.
A kérdésem az, hogy a kormánynál lévő nivópálcáig miért nem ért fel az olaj sosem hidegen, az miért ült le a blokkban? Esetleg az olajszintet járatást követően kellett volna ellenőriznem?
A válaszotokat előre köszönöm! Balázs