Az adapterről méreteket tudnál küldeni? Most szeretnék gyártani és épp a rajz előtt állok! szóval, ha körbefotóznád és pár méretet ráírnál, nagyon leköteleznél! ;)
Jó kis vita kerekedett itten...no de ha én is kérhetek valamit..ne itt "szemeteljétek" teli a fórumot.Én elolvasom,meg próbálom értelmezni,de ez nagyon szakmai beszélgetés...Köszi :-) Sértődés ne essék!
#dobmotor úr
Úgy érzem van még egy restanciám: ajánlom figyelmedbe az archívból direkt a te kedvedért előkotort levelet:
"Üdvözlöm
Villamos gépeknél más a terhelhetőség, ráadásul géptípusonként is változik. Attól is függ, milyen sűrű a betekercselés.
Itt az alsó tekercsek a motorblokk hőjétől kapják a terhelést, tehát, nem az áramerősség okozta hőterhelés a mérvadó.
A forró olaj egy szélsőséges nyári melegben semmit nem képes hűteni.
Egy ideje sokat csináltam 0,85-ösből én magam is, simán elfér benne ,csak semmi értelme nem volt, mert alapvetően az is kevés, alig jelent többet.
Más, szintén csillag generátoroknál a legkisebb átmérő 1,06-os - átlag 30-35 menetszámmal, az már terhelhető 5-6 A-el, az lenne a jó. De ebből a huzalból itt kevés fér el, az biztos.
Egyféle tuning jöhet számításba:
menetszám csökkentés melletti huzalvastagság emelés, jelentősen, kb. 0,90-re. Ekkor max. 40 menet férne el, de szerintem az is bőven elegendő, hisz a diódák előtti jelenlegi 50-60 V lecsökken 45-50 V-ra, teljesen mindegy! Annyi lenne a változás, hogy kicsivel magasabb gázzal indul el a töltés, lehet, alapjáraton kicsivel kevesebb lesz. De gondolom, nagyon ritkán közlekedik alapjárattal, ezért nem is értem a konstrukciót, hogy miért ez a hatalmas menetszám. Más gépeknél deltában van ennyi, sőt, kevesebb! A fesz-szabályozó indokolatlan nagy "vágásra" kényszerül, nagy a hőveszteség, könnyel leég az egység.
Tehát, az én felfogásom szerint a tuning itt a 0,90-es huzal lenne, csökkentett menetszám mellett. Így az eddigi 4 sor tekercs elférne 3 sorban, nem lenne túl nagy a méretkülönbség.
Ennyit tudok hirtelen mondani.
Üdv
Dóka"
Ha van építő jellegű meglátásod szívesen veszem, de kérlek pontos és megalapozott információkkal szolgálj nekem mert ahogy mondtad mögötted már huszonx év van, ennyit azért elvárhatnék remélem...
#dobmotor
Azt hiszem abban egyetérthetünk, hogy egyrészt az évekkel nem sokra mégy hiába vered itt magad, ha nem tartod a lépést a technikával, másrészt felmerül bennem a kérdés, hogy az a nem vagy te egy kicsit nagyon tájékozatlan pont a DRZ generátorral kapcsolatban?
Akkor menjünk szépen sorba:
Első meglátásodra reagálva: 0.80-as huzal kevés kérdésköre:
*szó szerinti referencia*: Dóka Sándor Úrral egyeztettem ez ügyben így tőle kérdeztem meg több ízben, és ne sértődj meg de én neki jobban hiszek mint neked + Electrosportal felvettem a kapcsolatot (link: lásd alább). (http://indukcio.uw.hu/) Lehet többet értenek ezekhez a generátorokhoz mint te....
Kezdem kétségbe vonni a szakértelmedet, miről beszélsz mi 300W? Az elektrosportnál kapható High output verzió is csak nagy jóidnulattal 200 W 5000 1/min fordulaton! (Referencia: Az utángyártott típus: ESG 180 generátor
Link: http://www.electrosport.com/di...).
Ezt a verziót kipróbálták külföldi fórumokon ezt sem dicsérik mert hiába a nagy W-szám, a forró olajfürdőben ugyanúgy leég mint az eredeti. (tudod, használjad a Google-t is hogy bővítsed az ismereteket is néha )
A DRZ generátora alulméretezett, ez tény. Minden szaron pontosan mit értesz? Talán miliwattos ledeket vagy mire gondoltál egészen pontosan? Egy nudli 40W-os markolatfűtéssel problémája van. Egy 40W-os Oxford markolatfűtést üzemeltetek még róla és meghal a generátor ha az 55/60W-os izzó van benne... Nem bírja normálisan felmelegíteni sem ha a nagyobb wattszámú izzó van benne... és még így is csak 55 + 5 + 40 = 100 W-ról beszélünk... Ha tudsz angolul nézz már be pár DRZ fórumra, vagy vedd fel a kapcsolatot az Elektrosporttal, vagy Dóka Úrral, pontosan ugyanazt tapasztaltam, amit olvastam. Én ezeket a köröket megfutottam, a kapott infókat szinte 100%ban fedték egymást ugyanúgy az Elektrosportnál (felvettem velük is a kapcsolatot) mint Dóka Úrnál, nem hinném hogy mindenki rosszul tudja és csak te tudod jól...
Ez a generátor közel 150 W-on terhelve abban a közegben a padlón van... Egyébként 100 W az igencsak szép teljesítmény....
A 70 W-os megjegyzésedhez pedig: Tudod értelmezni mi az hogy terhelés? Szerinted én azt állítottam, hogy 70 W-os a generátor max outputja? Idézem szó szerint: "világítás stb. üzem közben a generátor ~70W körül terhelődik". Na ebből így 2. nekifutásra te mit hámoztál ki?
A DRZ generátorban az alsó tekercsek a motorblokk hőjétől kapják inkább a terhelést, tehát nem az áramerősség okozta hőterhelés a mérvadó (persze az is, de egy forró közegben nem tud hűlni a generátor). A forró olaj egy szélsőséges nyári melegben semmit nem képes hűteni. Vagy nálatok ez nem így működik? Te nyáron feltekered a radiátort mert úgy jobban tudsz hűsölni?
Szóba jöhet a 0,85-ös zománchuzal is, simán elfér benne ,csak gyakorlatilag semmi értelme nincs, mert alapvetően az is kevés, alig jelent többet a forró olaj miatt.
Valamint zárásként szerinted a vastagabb huzallal újratekercselt valamivel kisebb menetszámú generátorral bizony nem ésszerű kísérletezni, mikor más, szintén csillag generátoroknál a legkisebb átmérő 0.90 - 1,0 átlag 38 körüli menetszámmal, de ebből a huzalból itt kevés fér el az biztos, nem lehet a 48-at beletaposni és így alacsonyabb fordulatszámon nem gerjedne fel úgy a generátor ahogy az eredeti 48-as menetszámnál, de ha tuningról beszélünk a DRZ generátorral kapcsolatban akkor ezt kompromisszumot kell kötni...
Abba ne menjünk bele hogy ki mit hogy tervez meg mert egyrészt mérnök vagyok immáron 4. éve és pont az autóiparban, úgyhogy van kis rálátásom a jármű tervezés témára.
Nem nézem meg a korodat de remélem nem vagy annyira naív így 2013-ban hogy nem tudod hogy a járművek tervezésénél nem hagynak szándékos úgymond szűk keresztmetszetű elemeket, amiket a customer a későbbiekben pénzért újra megvehet a gyártótól. Ezek nem kimondottan fődarabok. A tömegtermelés korszakában élünk kedves dobmotor úr, jobb lesz ha megszokod.
Szia! Nekem van eladó sm szettem. Fekete Excel felnik(3,5"-4,5"), Drz első agy(nincs probléma a km-óra meghajtással), távtartókkal, elől Drz gyári nagy tárcsával. Lucas adapterrel 100eFt.
Csizipeti!
Elolvasva a generátorhoz fűzött hozzászólásodat lenne pár észrevételem!Mint már egyszer ezen a fórumon leírtam,én villanymotorok tekercseléséből élek immár huszon éve,és drz tulaj is vagyok.Nem azt mondom hogy király vagyok ebben a kategóriában,de pár generátort is láttam már,a villanymotorjaim mellett.Szóval azt irod hogy ezt a témát még csak kapizsgálod,ez látszik is!Ha valamit nem tudsz legalább ne írj butaságokat!Azt miből gondolod,hogy a 0,8-as huzal az kevés,és ilyen huzalból nem is gyártanak mások generátort?Kawa Z750=0,75,Suzuki gsxr 1000=0,75,Harley 750=0,71,stb...csak ami hírtelen eszembe jut,és a kezeim közt kelt újra életre!És a menetszám szerinted sok,te levinnéd 10 menettel,és 0,90 huzalt tennél bele?Ember itt a mágnes állandó,vagyis a gerjesztés,tehát nem szabályzott.Válltóban legalább 70-75 V fesz kell,külömben a gyujtás soha nem indul be!Ha a menetszámot leveszed,ez kb 20% akkor a fesz is leesik 20%-kal!Hiába a 0,90 huzal nem amper kell,hanem VOLT!A Drz generátot 300W gyári teljesítményű.Te azt írod,hogy 70W és melege van,mert terhelt,és simogatja a meleg olaj!Az egy harmad teljesítménye sincs a 70 watt,esze ágában sincs melegedni!Nem hinném,hogy a japán mérnökök nem jól tervezték volna ezt a generátort,a csavarok ledarálják ezt tudjuk.Túlterhelés miatt soha nem ég le egy drz geni,nem tudsz annyi szart ráaggatni,hogy ne bírná el,csak akkor ha valami zárlat van a gépen.A meleget pedig bírja az F+, hőosztályú huzal,és a szigetelés!Szép estét mindenkinek!
Autó vásárlás miatt felszámolt raktárkisöprő motoros alkatrészek:
Prémium kategóriás 5/5 csillagos 0.0 km-es zsír új sosem használt gumi: PRÉMIUM gumi prémium motorokra (műszakira alkalmas E jelzés, DOT szabványok/jelzések rajta vannak): MEFO Explorer 130/80 R18 72T MFE 99 gumi: csak 1 db van már belőle: 35 ezer HUF helyett most csak fix 25 ezer HUF AJÁNDÉK áron!
MITAS E08: 90/90-21, 3.5 mm bordamélység pontosan középen mérve, a széleinél 5 mm (elvileg 50%-os): 3.000 HUF
Heidenau K60: 90/90-21, 4 mm-s bordamélység pontosan a közepén mérve (60-70%-os): 3.000 HUF.
Szeretem a felvetett kérdésemre, az olyan válaszokat, amiket hozzáértő emberek írnak, a tudásukat folyamatosan fejlesztik,vagy nem restellnek utána nézni dolgoknak és még adatokkal is alátámasszák az állításukat.
Köszi Csizipeti!
Á nem, én csak úgy rászántam az időt a kutatáshoz a témával kapcsolatban, meg az elektronika közel áll hozzám, de inkább a mikroelektronikához értek. A generátorokba, villanymotorokba én is csak most kezdem magam beleásni.
Sokkal nagyobb szakik írogatnak ide akiktől érdemesebb tanulni. :)
Igen, az anyagminőség és vastagság ki van számolva sokféle szempont alapján, és persze eléggé ki van centizve a dolog a generátor hűtése szempontjából. Ráadásul a generátor 0.80-as zománchuzalból lett tekercselve, elég magas menetszámú =- 48 menetes tekercsekből, ami további problémákat vet fel, hiszen ennél vékonyabb zománchuzalt ilyen kaliberű motorokba nem tesznek csak vastagabbat. A menetszám baromi magas,a vágási veszültség szintén baromi magas, amit a feszszab. hőként disszipál ugyancsak. (Én egy kis tervezési hibát érzek a dologban, és szerintem elég lett volna 38-as menetszám is DE 0.90-es vastagabb zománchuzalból.)
Na szóval egy melegebb nyári napon amikor a külső környezet is 33°C-os és az ember terepen terheli a gépet (kis mértékű légmozgás), világítás stb. üzeme közben a generátor ~70W körül terhelődik miközben a forró olaj simogatja az alsó sűrű menetszámú (legvékonyabb keresztmetszetű zománchuzalból tekert) generátortekercseket, amikor még az is nem kis plusz hőt termel nyugodtan mondhatjuk, hogy nem éppen ideális környezet neki.
Ezért is égnek le évek alatt, nem is csoda... Zárlatosaak lesznek a huzalon a nagy igénybevétel miatt a lakkréteg megreped stb...
Ezt tetézik még az állórész előtt lévő állandó mágneses forgó részen lévő szarul rögzített tőcsavarok amik úgy grátisba még időnként szeretnek kilazulni és belekócolni a tekercsekbe....
A DRZ-nek csak 1 gyenge pontja van műszakilag, és az a generátor sajnos....
Úgy érzem van még egy restanciám: ajánlom figyelmedbe az archívból direkt a te kedvedért előkotort levelet:
"Üdvözlöm
Villamos gépeknél más a terhelhetőség, ráadásul géptípusonként is változik. Attól is függ, milyen sűrű a betekercselés.
Itt az alsó tekercsek a motorblokk hőjétől kapják a terhelést, tehát, nem az áramerősség okozta hőterhelés a mérvadó.
A forró olaj egy szélsőséges nyári melegben semmit nem képes hűteni.
Egy ideje sokat csináltam 0,85-ösből én magam is, simán elfér benne ,csak semmi értelme nem volt, mert alapvetően az is kevés, alig jelent többet.
Más, szintén csillag generátoroknál a legkisebb átmérő 1,06-os - átlag 30-35 menetszámmal, az már terhelhető 5-6 A-el, az lenne a jó. De ebből a huzalból itt kevés fér el, az biztos.
Egyféle tuning jöhet számításba:
menetszám csökkentés melletti huzalvastagság emelés, jelentősen, kb. 0,90-re. Ekkor max. 40 menet férne el, de szerintem az is bőven elegendő, hisz a diódák előtti jelenlegi 50-60 V lecsökken 45-50 V-ra, teljesen mindegy! Annyi lenne a változás, hogy kicsivel magasabb gázzal indul el a töltés, lehet, alapjáraton kicsivel kevesebb lesz. De gondolom, nagyon ritkán közlekedik alapjárattal, ezért nem is értem a konstrukciót, hogy miért ez a hatalmas menetszám. Más gépeknél deltában van ennyi, sőt, kevesebb! A fesz-szabályozó indokolatlan nagy "vágásra" kényszerül, nagy a hőveszteség, könnyel leég az egység.
Tehát, az én felfogásom szerint a tuning itt a 0,90-es huzal lenne, csökkentett menetszám mellett. Így az eddigi 4 sor tekercs elférne 3 sorban, nem lenne túl nagy a méretkülönbség.
Ennyit tudok hirtelen mondani.
Üdv
Dóka"
Ha van építő jellegű meglátásod szívesen veszem, de kérlek pontos és megalapozott információkkal szolgálj nekem mert ahogy mondtad mögötted már huszonx év van, ennyit azért elvárhatnék remélem...
Azt hiszem abban egyetérthetünk, hogy egyrészt az évekkel nem sokra mégy hiába vered itt magad, ha nem tartod a lépést a technikával, másrészt felmerül bennem a kérdés, hogy az a nem vagy te egy kicsit nagyon tájékozatlan pont a DRZ generátorral kapcsolatban?
Akkor menjünk szépen sorba:
Első meglátásodra reagálva: 0.80-as huzal kevés kérdésköre:
*szó szerinti referencia*: Dóka Sándor Úrral egyeztettem ez ügyben így tőle kérdeztem meg több ízben, és ne sértődj meg de én neki jobban hiszek mint neked + Electrosportal felvettem a kapcsolatot (link: lásd alább). (http://indukcio.uw.hu/) Lehet többet értenek ezekhez a generátorokhoz mint te....
Kezdem kétségbe vonni a szakértelmedet, miről beszélsz mi 300W? Az elektrosportnál kapható High output verzió is csak nagy jóidnulattal 200 W 5000 1/min fordulaton! (Referencia: Az utángyártott típus: ESG 180 generátor
Link:
http://www.electrosport.com/di...).
Ezt a verziót kipróbálták külföldi fórumokon ezt sem dicsérik mert hiába a nagy W-szám, a forró olajfürdőben ugyanúgy leég mint az eredeti. (tudod, használjad a Google-t is hogy bővítsed az ismereteket is néha )
A DRZ generátora alulméretezett, ez tény. Minden szaron pontosan mit értesz? Talán miliwattos ledeket vagy mire gondoltál egészen pontosan? Egy nudli 40W-os markolatfűtéssel problémája van. Egy 40W-os Oxford markolatfűtést üzemeltetek még róla és meghal a generátor ha az 55/60W-os izzó van benne... Nem bírja normálisan felmelegíteni sem ha a nagyobb wattszámú izzó van benne... és még így is csak 55 + 5 + 40 = 100 W-ról beszélünk... Ha tudsz angolul nézz már be pár DRZ fórumra, vagy vedd fel a kapcsolatot az Elektrosporttal, vagy Dóka Úrral, pontosan ugyanazt tapasztaltam, amit olvastam. Én ezeket a köröket megfutottam, a kapott infókat szinte 100%ban fedték egymást ugyanúgy az Elektrosportnál (felvettem velük is a kapcsolatot) mint Dóka Úrnál, nem hinném hogy mindenki rosszul tudja és csak te tudod jól...
Ez a generátor közel 150 W-on terhelve abban a közegben a padlón van... Egyébként 100 W az igencsak szép teljesítmény....
A 70 W-os megjegyzésedhez pedig: Tudod értelmezni mi az hogy terhelés? Szerinted én azt állítottam, hogy 70 W-os a generátor max outputja? Idézem szó szerint: "világítás stb. üzem közben a generátor ~70W körül terhelődik". Na ebből így 2. nekifutásra te mit hámoztál ki?
A DRZ generátorban az alsó tekercsek a motorblokk hőjétől kapják inkább a terhelést, tehát nem az áramerősség okozta hőterhelés a mérvadó (persze az is, de egy forró közegben nem tud hűlni a generátor). A forró olaj egy szélsőséges nyári melegben semmit nem képes hűteni. Vagy nálatok ez nem így működik? Te nyáron feltekered a radiátort mert úgy jobban tudsz hűsölni?
Szóba jöhet a 0,85-ös zománchuzal is, simán elfér benne ,csak gyakorlatilag semmi értelme nincs, mert alapvetően az is kevés, alig jelent többet a forró olaj miatt.
Valamint zárásként szerinted a vastagabb huzallal újratekercselt valamivel kisebb menetszámú generátorral bizony nem ésszerű kísérletezni, mikor más, szintén csillag generátoroknál a legkisebb átmérő 0.90 - 1,0 átlag 38 körüli menetszámmal, de ebből a huzalból itt kevés fér el az biztos, nem lehet a 48-at beletaposni és így alacsonyabb fordulatszámon nem gerjedne fel úgy a generátor ahogy az eredeti 48-as menetszámnál, de ha tuningról beszélünk a DRZ generátorral kapcsolatban akkor ezt kompromisszumot kell kötni...
Abba ne menjünk bele hogy ki mit hogy tervez meg mert egyrészt mérnök vagyok immáron 4. éve és pont az autóiparban, úgyhogy van kis rálátásom a jármű tervezés témára.
Nem nézem meg a korodat de remélem nem vagy annyira naív így 2013-ban hogy nem tudod hogy a járművek tervezésénél nem hagynak szándékos úgymond szűk keresztmetszetű elemeket, amiket a customer a későbbiekben pénzért újra megvehet a gyártótól. Ezek nem kimondottan fődarabok. A tömegtermelés korszakában élünk kedves dobmotor úr, jobb lesz ha megszokod.
Ment a mail! köszi!
Tudok adni gyárit hibátlant!
06-20-5-636-213
mobilcentrum2001@gmail.com
Elolvasva a generátorhoz fűzött hozzászólásodat lenne pár észrevételem!Mint már egyszer ezen a fórumon leírtam,én villanymotorok tekercseléséből élek immár huszon éve,és drz tulaj is vagyok.Nem azt mondom hogy király vagyok ebben a kategóriában,de pár generátort is láttam már,a villanymotorjaim mellett.Szóval azt irod hogy ezt a témát még csak kapizsgálod,ez látszik is!Ha valamit nem tudsz legalább ne írj butaságokat!Azt miből gondolod,hogy a 0,8-as huzal az kevés,és ilyen huzalból nem is gyártanak mások generátort?Kawa Z750=0,75,Suzuki gsxr 1000=0,75,Harley 750=0,71,stb...csak ami hírtelen eszembe jut,és a kezeim közt kelt újra életre!És a menetszám szerinted sok,te levinnéd 10 menettel,és 0,90 huzalt tennél bele?Ember itt a mágnes állandó,vagyis a gerjesztés,tehát nem szabályzott.Válltóban legalább 70-75 V fesz kell,külömben a gyujtás soha nem indul be!Ha a menetszámot leveszed,ez kb 20% akkor a fesz is leesik 20%-kal!Hiába a 0,90 huzal nem amper kell,hanem VOLT!A Drz generátot 300W gyári teljesítményű.Te azt írod,hogy 70W és melege van,mert terhelt,és simogatja a meleg olaj!Az egy harmad teljesítménye sincs a 70 watt,esze ágában sincs melegedni!Nem hinném,hogy a japán mérnökök nem jól tervezték volna ezt a generátort,a csavarok ledarálják ezt tudjuk.Túlterhelés miatt soha nem ég le egy drz geni,nem tudsz annyi szart ráaggatni,hogy ne bírná el,csak akkor ha valami zárlat van a gépen.A meleget pedig bírja az F+, hőosztályú huzal,és a szigetelés!Szép estét mindenkinek!
Gázbowdent jó áron ,hol lehet venni valaki tud infót? Köszönöm!
Prémium kategóriás 5/5 csillagos 0.0 km-es zsír új sosem használt gumi: PRÉMIUM gumi prémium motorokra (műszakira alkalmas E jelzés, DOT szabványok/jelzések rajta vannak): MEFO Explorer 130/80 R18 72T MFE 99 gumi: csak 1 db van már belőle: 35 ezer HUF helyett most csak fix 25 ezer HUF AJÁNDÉK áron!
MITAS E08: 90/90-21, 3.5 mm bordamélység pontosan középen mérve, a széleinél 5 mm (elvileg 50%-os): 3.000 HUF
Heidenau K60: 90/90-21, 4 mm-s bordamélység pontosan a közepén mérve (60-70%-os): 3.000 HUF.
AGV ACF prémium kategóriás (Advanced Composit Fibre!) sisak: 30.000 HUF.
Makulátlan, karcok nélküli, E3 jelzés, címkék mindenféle sértetlen. Tiszta, steril külső-belső állapot. Újonan vásároltam (hozattam) barátnőmnek, de méretprobléma miatt eladó.
NZI Eurus 600, Ultra hard policarbonate XXL (plexi szerintem cserés, mert sokat volt mosogatva) = 3.000 HUF
DRZ 400 alkatrészek:
- DRZ szerszámos táska zippzárnál mivel elszakadt = 4.000 HUF
- lánckerék 47-es: 4000 HUF
- JT lánckerék 43-as: 5000 HUF
- gyári gumi fékcső, szép állapotú (DRZ S): 4000 HUF
- Suol racing protektoring XXL-es: 25.000 HUF, kifogástalan, szép állapotú.
06-20-5-636-213
Köszi Csizipeti!
Sokkal nagyobb szakik írogatnak ide akiktől érdemesebb tanulni. :)
Na szóval egy melegebb nyári napon amikor a külső környezet is 33°C-os és az ember terepen terheli a gépet (kis mértékű légmozgás), világítás stb. üzeme közben a generátor ~70W körül terhelődik miközben a forró olaj simogatja az alsó sűrű menetszámú (legvékonyabb keresztmetszetű zománchuzalból tekert) generátortekercseket, amikor még az is nem kis plusz hőt termel nyugodtan mondhatjuk, hogy nem éppen ideális környezet neki.
Ezért is égnek le évek alatt, nem is csoda... Zárlatosaak lesznek a huzalon a nagy igénybevétel miatt a lakkréteg megreped stb...
Ezt tetézik még az állórész előtt lévő állandó mágneses forgó részen lévő szarul rögzített tőcsavarok amik úgy grátisba még időnként szeretnek kilazulni és belekócolni a tekercsekbe....
A DRZ-nek csak 1 gyenge pontja van műszakilag, és az a generátor sajnos....
06-20-5-636-213