Bemész Győrbe a citybike-ba, Praktiker mellett van!
Én is ott szoktam vásárolni! De Cellbe vettem betétet legutóbb, az jó árban volt viszonylag meg jó is!
A dugatyút én levegővel szoktam kinyomatni, de ehez természetesen le kell engedni a félolajat. Neked ha nem használod terepen akkor nem kell szétszedni teljesen. Az nem gond hogy kijött egy kicsit az egyik dugatyú mert egy szerszámmal (pl. csavarhúzóval) betámasztva a dugattyú fenekéhez vissza tudod nyomni. Ha így fent a helyén szeretnéd megpucolni akkor finoman ki kell nyomatni mindkét dugattyút, annyira, hogy a karmantyú és a porvédő közti rész kijöjjön a porvédő elé, ez kb. 5-8mm attól függően, hogy per pil. hol van beállva a dugattyú. A kint lévő részt kell megtisztítani rendese, egy kis WD40-el megfújhatod a dugattyút és nyomd vissza.
Köszi! Egyébként pont annak kapcsán írom amit írtál egyszer régebben egy hozzászolásban valakinek, hogy
"Szét kell szedni a féknyerget darabokra, és mindent megpucolni és bezsírozni. A munkahengert is ki kell nyomatni és az oldalát törzsivel megpucolni. A karmantyút ne szed ki, csak brigéciollal mosd ki a helyén, utána fújasd ki levegővel és kend be fékolajjal és mehet vissza a munkahenger. utánna jó lesz. "
Én most valamennyire lepucoltam féktisztítóval, már amihez hozzáfértem, de a dugattyúkat nem nyomattam ki, illetve csak az egyik jött kijebb egy kicsit véletlenül, ahogy a képen is látszik, (mert persze le kelett nyomnom véletlenül a fékkart miután levettem a féket a tárcsáról, magam se tudom miért) -egyébként ez gond lehet összerakásnál, hogy az egyik kijebb van? (egyébként a fékbetétek között van annyi hely hogy beférjen a tárcsa, csak a képen most épp összébb vannak a képen)
Gondolom úgy tudnám kinyomatni a duggattyúkat, hogy kivenném megint a betéteket, és lenyomnám a fékkart. Ha ez megvolt, akkor a duggattyú oldalát lehetne kicsit bezsírozni, ezt jól értettem? Illetve vissza tudom nyomni kézierővel utána a dugattyúkat?
Na meg mindezt meg lehet csinálni anélkül hogy az ember leeressze a fékolajat? Mert az kb 1 éve volt cserélve, gondolom még nem kell. A motor SM egyébként, terepre, sárba egyátalán nem viszem, csak épp kinn volt a kerék, hát gondoltam lepucolom kicsit a fékeket is akkor már, egyébként nincsen vele gond, az enyhe súrlódást kivéve ha tolom a gépet.
.
A féken a legnagyobb eleme, maga a munkahenger, abba van a 2 db dugattyú, ( a rajzon a 2-es négyzetbe jelölt henger forma) a karmantyú pedig a munkahenger és a dugattyú között lévő tömítés, ami a fékolaj szökését és benntartását a munkahengerben hivatott szolgálni. (szintén a 2-es négyzetbe található gumigyűrűk)
szia adapterem nincsen hozzá. és az árát sem tudom mert fogalmam sincsen hogy mennyibe mennek az ilyen tárcsák. azthiszem 30 körül szokták ezeket vesztegetni. és a tárcsa am szinte vatta új nekem ez menne fel a gépre csak akkor újra kellene távtartózni mert nekem 320 as kell
Itt a fórumon sokszor volt szó a fékekről, viszont számomra eléggé nem világos hogy mit, hogy hívnak rajta magyarul, főleg arra lennék kiváncsi, hogy melyik itt a "karmantyú", meg a munkahenger, (gondolom ez nem a dugattyú), ha esetleg valaki bejelölné ezeket nekem a rajzon, azt nagyon megköszönném:
Különösebben engem se zavart, csak találtam a neten ezt a szert, ami elvileg leviszi a csőről a kéket, és elkezdett érdekelni hogy mégis miért akarná ezt valaki eltüntetni, utánaolvasgattam, és akkor láttam hogy a négyhengereseknél például nem jellemző, a Harley fórumokon meg kifelyezetten el akarják tűntetni, őket valahogy nagyon zavarja. De ahogy nézegettem most, a legtöbb DRZ-n, Yoshi meg más rendszereknél is kék a cső, úgyhogy akkor vszínűleg tényleg normális dolog ez.
apriliarx125@gmail.com