Szevasztok srácok!
Bekapcsolódnék én is ebbe a témába.Utánanéztem a neten az olajnyomás mérőknek és a legtöbb esetben 2 mérő van beszerelve AUTÓkban.Egy az alapjárati nyomásesésnél jelez,egy pedig terhelésen jelentkező nyomásproblémánál.Na most azon agyaltam,hogy mikor is jelentkezhetnek nagyobb károk egy motorban?
A 0,3-as gomba terhelésen nem is jelezne,ha visszaesne a nyomás 2ről 1-0,5 bar-ra,ami viszont már 5-6000-es fordulaton lévő motornak végzetes károkat okozna.
Ilyen szempontból drágább,de biztonságosabb a mérőórás kivitel
Csak egy felvetés volt.
Felhívtam jópár autós és motoros boltot. A helyzet rendkívül szar. Ez a csavarméret (12x1.25) olajgombából gyakorlatilag nem létezik...
12x1.5-ösböl lenne mindenféle egyébént, válozatos kapcsolási határértékekkel, de a keresett 12x1.25 az nincs.
Ráadásul a legtöbb katalógus csak azonosítót tartalmaz, részletes leírást nem is, szóval ez is megnehezíti a keresést.
Esetleg valaki akinek van autószerelő ismerőse nem tudná megkérdezni ezt az olajgomba témát, hogy nem lenne-e ebben a 12x1.25-ös méretben?
Természetesen be fogok számolni. Egyelőre keresem a megfelelő gombát. Pár telefont már eleresztettem az ügyben, de eddig csak kisebb gombákat találtam, azok viszont olyanok voltak, hogy direkt motorokba (Apriliába való volt), és 125-től 1000ccm-ig egy az egyben ugyanaz a gomba =- 0.3-0.6 bar határétékkel dolgoztak. Tehát a 400-as géphez ugyanaz a gomba kell mint az 1000ccm-shez. (Ez kissé meglepet.)
Köszönöm szépen a pontos információkat.
Ahogy számolom kb. 5-6-7 ezer Ft-ból kihozható, de ha beválik, akkor a motornak egy rendkívül fontos paraméterét tudjuk megjeleníteni a műszerfalon, ami bizonyos üzemhelyzetekben igen fontos tud lenni.
Egészen biztos, hogy a csatolt képen a pirossal jelölt, a blokk jobb alsó oldalán lévő csavar menet méretei a 12x1.25? Olyan nagy lenne? Az a baj csak hétvégén leszek a motor közelében, de nekem kisebb csavar rémlik.
Időközben megbízható infót kaptam egy DRZ-s szakértőtől:
A DRZ service manuálja is azt a pirossal bekarikázott nyílást írja, ott kell mérni az olajnyomást, az a nyílás azért van kialakítva nem csak olajleeresztőnek.
Magas fordulaton kb 2 bar a nyomása meleg motornál a gépnek. Alapjárat környékén 1 bar, vagy még annyi se. Szerinte olyan 0.3as gomba kéne hogy véletlenül se adjon fals jelet.
Tehát mindezek tükrében a feladat világos, már csak a csavarral megegyező méretű gombát kell beszerezni, meg egy indikátorlámpát, (vagy LED-et, de ez esetben egy plusz 1K-s előtétellenállás is szükséges sorban a LED-del a megfelelő feszültségosztáshoz [ugyanis egy LED 2.5-3V-os] valamint a LED áramának beállításához [ami 10mA]).
A csatolt képen pirossal jelölt, a blokk jobb alsó oldalán lévő csavar helyére kellene beszerelni a gombát. Az olajszűrő felől jön ez a járat, tehát feltételezem, a nyomás biztosan felépül itt. A kérdés az lenne, esetleg valaki meg tudja mondani 8-as vagy kisebb ez a tőcsavar?
Utána kérdeztem, elvileg 0.6 bar nyomás alatt kapcsolnak a gombák, tehát, elvileg a menetemelkedés és a csavarátmérő kell hogy passzoljon.
Esetleg aki pont olajcsere előtt van tolomérővel lenne szives lemérni azt a csavart? A menetemelkedés sűrűbb mint a normál a jó tömítés miatt.
Köszi!
Köszi a választ! Alakul a dolog. A fő olajleeresztő csavar helyére, a blokk alján, ami egy kb 10-es normál menetű csavar be lehet tekerni a nyomásmérő gombát gondolom, igaz? Le kellene ereszteni az olajat hogy megnézzem a csavart hogy 8-as vagy 10-es. Esetleg valaki meg tudja mondani milyen menetű az olajleeresztő csavar a blokk alján?
Az indikátorlámpás megoldás a nyerő, mert olcsóbb is, meg én is attól tartok, ha valami kitépi a csövet akkor elfolyik a motorolaj ott ahol nem is számítanék rá.
üzemmeleg állapotban 1,5-2 bar a nyomás, hideginditásnál felmegy 4 - 4,5 re is, neklem volt fent óra, de levettem mert féltem h. leszakítom az erdőbe és elfolyik az olajom...
gondolkodok vmi biztonságos megoldásban én is. én inkább olyan nyomásmérő gombát raknék be ami akkor ad jelet egy lámpának mikor 0,5 bar nyomás alá esik az olajnyomás akinek van ilyen én is kiváncsian várom a véleményét!
Meg tudná valaki mondani, hogy milyen gomba szerelhető be DRZ-be az olajnyomás minél pontosabb méréséhez? Azt lenne jó megtudni a skálázás miatt, hogy mekkora lehet a DRZ olajnyomása normál üzemben.
Esetleg hozzáértő tudna segíteni?
sziasztok.
Éppen tegnap rendeltem meg a Ti segitsegetekkel az Universalmotor.hu rol ledes hatsolampat a toldattal.sikerült rendben.
Na de akkor mar jó lenne iranyjelző is hozza:)
ugyan ezen az oldalon összesen 3 tetelt dobott ki,amihez meg nekem valami relét is kellene mellé beépitenem.Kicsit óckodom az ilyenektől mert mi van ha nyit a relé akkor mi lessz?:)
Szoval maradnek en valami olyan indexnel amihez nem kell ilyesmi,csak öregesen atdugom és kész.Na de ha muszáj akkor muszáj elviszem 1 szerelőhöz.
De ha valaki tudna olyan tipusu iranyjelzőt amihez nem kell relé és megosztana itt 1 linkben,h hogyan tovabb az nagyon jó lenne.
köszönöm
Néztem itt a fórumban DRZ-hez olajnyomás mérőt. Az indikátor lámpás, valamit a mérőórás változatot is. Tudna valaki részletes felvilágosítást adni hol lehet vásárolni és a lehető leggyorsabban beépithető olajnyomás mérőt? Mind az indikátorlámpás, mind a mérőműszeres (tehát külön órában mutatja az olajnyomást) érdekel.
Nem mindig jó a Km után cserélni az olajat! Ha közúton használod akkor oké, de ha terepen akkor már rég keresztet vethetsz arra a motorra. Nekem volt olyan, hogy másfél óra kőkemény nyüstölés után 2,4 Km-t mutatott az óra! Vagy nyáron 4-5 üz.óra alatt 70Km-t motoroztunk, amiben benne volt a 20+20Km oda-vissza út is. Mindezt dombokon tökig érő homokban. Csak számolj utána. 1000Km mennyi üzemóra lenne már! Ha valami tuning van a mocin, akkor már ismét csökken a olajcsere intervallum. (nyitott dob...stb.)
Ez a motor egy K7-es Drz és egy haverom vette tiszta újan a kereskedésből! Nem zuzta szét,vissza hordta a szervízbe olajat cserélni és max 10E. km-t vert bele! Akkor a kommentek alapján úgy érzem,h sokat el lehetne még vele motorozni
Bekapcsolódnék én is ebbe a témába.Utánanéztem a neten az olajnyomás mérőknek és a legtöbb esetben 2 mérő van beszerelve AUTÓkban.Egy az alapjárati nyomásesésnél jelez,egy pedig terhelésen jelentkező nyomásproblémánál.Na most azon agyaltam,hogy mikor is jelentkezhetnek nagyobb károk egy motorban?
A 0,3-as gomba terhelésen nem is jelezne,ha visszaesne a nyomás 2ről 1-0,5 bar-ra,ami viszont már 5-6000-es fordulaton lévő motornak végzetes károkat okozna.
Ilyen szempontból drágább,de biztonságosabb a mérőórás kivitel
Csak egy felvetés volt.