Én megvettem gyári fénnyel 270-ért. Akkor még nagyon sügér voltam a motorokhoz- ez nem sokat változott - és nem vittem egyből szerelőhöz, nem cseréltem olajat, csak boldogan zabáltam vele a kilométereket. 1 hetet bírt. Mint kiderült, itthon a 6. tulaja voltam, és mindenki gányolt rajta egy kicsit. Egy okosság volt rajta, a Zsidai(y) féle CDI gyújtás.
Szóval, valami szanitertömítővel tették össze, az meg bevándorolt az olajjáratba és ott is maradt. Így tulajdonosa lettem egy kék vezérműtengelynek, egy kék főtengelynek, egy deformált hengerfejnek és egy pár fekete dugattyúnak. Csak a bontott+ új alktarészek kerültek 130-ba, meg akkor már vettem rá fém fékcsövet, mert nulla volt a fékhatás folyadékcsere után is. Szumma két kilót rádobtam- pedig azt a teljes összeget el akartam motorozni , használtam 5 ezer km-t(2 hónap alatt), majd jött egy kis gond. Egy kopogás a bordásszíjtól: Blokk szét, új csapágy ismét, kopogás megszűnt. Akkor szólt a szaki, hogy baj van. Az újan vett vezérműtengelyen 5000 km után volt 1mm kopás az összes bütykön, úgy, hogy tocsogott az olajban. Mondjuk kicsit gyanús volt, hogy az egyik kereskedés 35 ezerért hozta, míg a többiek 70-ért akarták adni...na mindegy, ezután nem sokkal az öreg szívócsonkok leszakadtak. Vettem másikat. elhatároztam, hogy eladom. Ekkor leszakadt a bordásszíj, az laza 60 ezer ft volt. Ekkor kezdtem el gondolkozni, milyen jól jártam volna egy ETZ 250-nel. Eladtam 360-ért másnap már a seggem alatt volt egy zephyr 750, amit azonnal beadtam szakihoz teljes inspekcióra. Na, az egy jobb motor volt.
A "közúti ideális ívről" midig eszembe jutnak a hazai utak. Itthon az az ideális, ha nem hajtok gödörbe, Ausztiában pl. pedig ahol élvezetesen motorozok.
az enyim a 34 lóvas verzió, és mivel ingyen került hozzám a következőkre szántam pénzt:
-telófelújítás (szelepek, rugó, szimmering)
-fém fékcsövek (fékpofák és dobfék szinteresre cserélése)
-lengőkarcsapágy csere
-unitrak izé lefújítása (az a kütyü ahova a rugóstag meg a kutyacsontok csatlakoznak teljesen be volt állva, perselyezve lett )
-kormánycsapágy csere
A karbisort rendszeresen kimostam ultrahanggal+ecettel, igen finoman jár és igaz néha kellett neki huzogatni rendesen, de simán bejártam vele az alpokat többször, lementünk macedóniáig stb.... ....hiányzik is az az érzés, hogy "vissza 2, padlógáz" ... ... banditnál ezt nemigen lehet ugye csinálni, viszont ott valahogy annyira technika-közeli élmény volt az embrnek minden egyes előzés vagy kanyar... ..a stabilizálógáz belövése, mert ugye különben bedől a kanyarba...
... és ezek azok a dolgok, amiket ha valaki kihagy nem tudja soha meg hogy miről arad le... ...és kb 2-3x annyi időbe telik megtanulnia motorozni, mint egy ilyennel.
amúgy "közúti ideális ívről" volt szó... ...nem összetévesztendő a mecsek-mátra fighterekkel, mert az marhaság az én szempontomból is.
Érdekes ám... Erdély felé Pesten csatlakozott egy 3 motorból álló sportmocis társaság... ... mondták, jó, majd a határnál megvárnak minket... ... a 4-esen végigmenve egy órát vertünk rájuk... ...és semmi egyébben nem múlt, csak hogy azt a 120 at minden körülmények között tartotta az elől menő motoros, a többi meg nem maradt le.. ami ugye azt jelenti , hogy a banditot azért meg kellett hajtani picit.. nem mindig tudtam 6-ban hagyni.. és a mögöttem menő MT01 már időnként szenvedett :D
Az én 305-öm 3.6L fölé sosem ment. Mondjuk 120as tempó fölé is ritkán. Nagyon szerettem, kár, hogy olyan olyan tákolt szutyok volt. Szívesen ingáznék olyannal a városban még mindig.
ez pontosan így igaz... talán azzal a különbséggel, hogy mondjuk a kis 305-ös kavám ha együtt mentem mondjuk egy 650 es bandittal, akkor fél literrel kevesebbet zabált.. ez érthető... de pl hegyi szerpentinen túratempóban (fel és le) volt egy 2,8 as fogyasztásom swájcban... el sem hittem :D
de az is megzabálta a 7 literjét ha kihajtottad... és mondjuk ott meg már gazdaságtalanabb volt mint a 4x akkora bandit.. mert azért én 140 stabilnál oylan 5,8 at fogyasztok
nekem 320 volt eddig a legtöbb és még volt benne egy kevés, de tegnap 120 km 14l volt, szedtem a lábam , normál túrán 5.5 körül eszik, de chopperesekkel 5 alá is megy...
ismerek nem egy ilyen "álommotorral kezdte gyereket"
a mai napig nem tanultak meg motorozni. egyetlen érdemük, hogy nem haltak meg, de aztán ott a vége. aki szintén kihagyta a szamárlétrát meg sem érti amit mondok... ...dolog lényege, hogy a nagyvasak futóműve és a motorok szuverenítása jelentősen kevesebb visszajelzést ad arról, hogy mi van az út és a gumi között. Egy idő után már semmi szükség erre, és elég ha az ideális ívet keresi az ember, de addig nem baj, ha megtanul motorozni.
nyilván ez privát vélemény, de továbbra is erős fenntartásaim vannak az idén-tavaly kezdett motorosokkal ha XX-Busa-ZXGSXYF-1000-RXR van alattuk.
régen amíg én voltam iylen cipőben nagoyn sokat tanultam nagymotorosoktól, és a mai napig szivesebben elmegyek akárhova egy cb500 vagy er5 vagy gs500 vagy akármi hasonló motorossal túrázni, mint ha ugyanez az ember a fent nevezett motorral jön.
miaz hogy egy 100-120 közötti tempónál akár említésre méltó forgalom mellett is 3-4 motor már 500 méter hosszan terül el? és ez ne megyedi eset.... ....8 motorral úgy kidöngettünk egyseggel kézdivásárhelyre nem egyszer, hogy senkinek nem kellettnézegetni semmit.. mindenki csak a maga mögött menővel foglalkozik.. annak emg kutya kötelessége követni... ... új divat ez is, hoyg baxunk a többiekre... ...elvárás újabban, hogy nem a hátul menő alkalmazkodik, hanem az elől menő a hátsóhoz... ...húbaszz felbaxtam magam :D iszok egy pohár vizet :D
Meglátjuk. Az 1200-essel is eltötyögtem hosszú túrán 2 személlyel, 6-7 l között 110-140-es utazótempóban (160-180-as előzésekkel) - nem pályán. Szvsz ez sem fog többet enni. A teszteknél leírt 12l/100km az 50 km alatt jött össze nekik, full kihasználás mellett, a túra más, de ezt nem kell nektek mondanom. Főleg, hogy vszínűleg egy túracsapatban nem én leszek a leggyengébb, akihez igazodni kell. Eddig sem én voltam.
az 5000. km után számolj be majd, hogy mennyi km után mész a kútra....kiváncsi leszek, én is keveslem azt a tankkapacitást, de megnézném majd mit hozol ki belőle....
Ezek kivételek, amik erősítik a szabályt.
Gondolom nem 18 évesek voltak... nem húzták egyből csőre a gépeket. Ettől függetlenül nagy nehéz gépekkel megtanulni kanyarodni, nem lehet könnyű.
Van egy ismerősöm triumph speed triple-lel kezdte,a másik srác meg hayabusával! Úgyhogy azt hiszem egy-két lépcső kimaradt!Rögtön azt vettek amit szerettek volna,nem bánták meg.Megúszták a lépcsőfokok eladásával járó mizériát! Mindenki döntsön úgy amit jónak lát!Széles utat!Üdv:Attila
Megjegyzem meglepően könnyen lehet a Királlyal is negyed-fél gázzal közlekedni, amikor hazahoztam nem pörgettem 4000 fölé (igaz max. 5000-ret lehet az elején). És a GSX-et sem használtam ki teljesen, de nem is az a lényeg, hogy úgy közlekedjünk a mocival, mint az 1.0-ás Suzukis (autós! ).
Eddig pont úgy voltam, mint Te. De eljött a váltás ideje, tudod "van az a pénz, amennyiért korpás lesz az ember haja". (Bocs, de pont reklámmal foglalkozom )
Dehogynincs a keményeknek
Nekem azért nem játszana a Béka gyakorlatilag semmilyen áron, mert a Banditot is fél és negyed gáz között járatom, illetve szükségem van teljes értékű kétszemélyes motorra, amit szépen körbe lehet dobozolni, aztán ihaj. Meg irtózom vízhűtéstől, meg az injektortól is.
Csodálkozol? Csak annyi a titok, amit eddig is vallottam: csak annyit menni autópályán, amennyit nagyon kell, pl. Mo-ról ki, sajnos az utak állapota miatt, utána nagyon jó társ az erős blokk a szélvédelem hiányával együtt. Na de mi van, senkinek nincs idom nélküli nagy Banditja itt?
Na ja, de ha megnézed a vmax-ot meg a Kinget, nem sok közük van egymáshoz. A vmax valami villantós félcsopper egy iszonyat blokkal, a king meg egy sportmotor idom nélkül. Én sem értem, minek olyan, de ott van pl Tsanyi, széttúrázza vele magát és nagyon szereti.
Szóval, valami szanitertömítővel tették össze, az meg bevándorolt az olajjáratba és ott is maradt. Így tulajdonosa lettem egy kék vezérműtengelynek, egy kék főtengelynek, egy deformált hengerfejnek és egy pár fekete dugattyúnak. Csak a bontott+ új alktarészek kerültek 130-ba, meg akkor már vettem rá fém fékcsövet, mert nulla volt a fékhatás folyadékcsere után is. Szumma két kilót rádobtam- pedig azt a teljes összeget el akartam motorozni , használtam 5 ezer km-t(2 hónap alatt), majd jött egy kis gond. Egy kopogás a bordásszíjtól: Blokk szét, új csapágy ismét, kopogás megszűnt. Akkor szólt a szaki, hogy baj van. Az újan vett vezérműtengelyen 5000 km után volt 1mm kopás az összes bütykön, úgy, hogy tocsogott az olajban. Mondjuk kicsit gyanús volt, hogy az egyik kereskedés 35 ezerért hozta, míg a többiek 70-ért akarták adni...na mindegy, ezután nem sokkal az öreg szívócsonkok leszakadtak. Vettem másikat. elhatároztam, hogy eladom. Ekkor leszakadt a bordásszíj, az laza 60 ezer ft volt. Ekkor kezdtem el gondolkozni, milyen jól jártam volna egy ETZ 250-nel. Eladtam 360-ért másnap már a seggem alatt volt egy zephyr 750, amit azonnal beadtam szakihoz teljes inspekcióra. Na, az egy jobb motor volt.