Na ez a baj, a Bandit blokk már az anyagspórolás áldozata.
Szaki mesélte, hogy pl a gsxf750- amit szintén elég szép ciklust ért meg- szelepfedele is egre hitványabb lett, meg az újabbakon a himbák is vékonyabbak...ez van. Azér' fasza motorunk van
Az én olvasatomban üzemszerű használat során károsan-véglegesen deformálódó alkatrész vagy hitvány anyagból van, vagy hitvány módon megmunkálva / tervezve. (simán be lehetett volna belülről bordázni 23 év alatt...)
Nem olyan hitvány az, csak alu. Ha deformált a szelepfedél és csak előírt nyomatékra húzzák, akkor ereszteni fogja olajat. Szerintem ezért szokott megszakadni. Nincs mindenkinek nyomatékkulcsa. Egyik csapágyról nekem is letört a zsákfurat nyúlvány. Szaki tett rá újat.
A banditon még a leömlőcsavarok is nagyon puhácskák,
de azért ne vonj le egy szottyos M6-os csavarből messzemenő következtetéseket, azt még a fiam is megszakítaná, ha nekidurálná magát
Hidegen gyöngyöző, habosat az első személyes találkozásnál! Idén már mindenképpen elmegyek egy Bandit találkozóra.
Nem gondoltam, hogy ez ennyire "kommersz hiba"... Dolgoztam hitvány anyagokkal más motorokon, de így még nem jártam... Kicsit meg is rendültem, de talán kiheverem.
Én kicserélném, ha nem túl drága, vagy megpróbálnék 7-es vagy 8-as menetet fúrni bele (ha marad elég falvastagság), és csináltatni egy csavart hozzá.
Ha kifele jött ki a menet, akkor az húzta túl, aki legutóbb meghúzta.
Jah és blokkot nem kell kivenni. Nézz utánna, hátha nem drága az új vezérműtengely csapágy. ABCD betűk natúr, négyzetben vagy körben jelölik a méretét.
helyén inkább ne próbáld meg. én úgy csináltam elsőt, kicsit ferde lett a furat és szétnyílt a hüvelymenet, mikor meghúztam a csavart ( ami a vezérműtengely csapágyon van ), az volt az igazi ideg. Csak szelepfedelet kell levenni, aztán az érintett vezérműtengely csapágyat.És akkor már állványos fúróval szépen meg lehet csinálni. És még alu reszelék sem kerül a blokkba.
Hogyan tudtad belevarázsolni a heli coilt? Bent volt a blokk a vázban, vagy a helyén?
A szar az egészben, hogy szétszedésnél nem vettem észre (bár akkor sem tudtam volna mit kezdeni). Csak amikor (egy másik) csavart próbáltam ebbe a furatba hajtani, akkor nem kapta el. Ekkor néztem meg a tálban maradt többi csavart és lám, az egyiken ott figyel ez a szarság... Szétvet az ideg!
A fedél egyik lefogatócsavarja hozta magával a menetet is.Tehát nem túlhúztam, hanem kicsavarásnál engedte el (ilyennel még nem találkoztam).
A megoldás a heli coil lesz, de nem tudom hogyan férek hozzá. Nem fűlik most a fogam a teljes újra lebontáshoz. Amúgy a jobb szélső hátsó "szélesfejű" csavar az érintett. Ha egy kicsit átalakítom a heli coil menetfúróját, meg a behajtószárat, akkor a helyszínen is orvosolni tudom.
görbevázas nagyvárosi banditok szelepfedele deformálódott. Deformálódott szelepfedéllel pedig könnyű megszakítani a menetet. Enyémben már van vagy 3 helicoil. pedig használtam nyomatékkulcsot.
Tipp: ha peched van, akkor a vez. tengelyt lehúzó egyik csavarral kijött a menet is. De azt miért vennétek le, úgyhogy tipp2: a szelepfedelet lehúzó egyik csavaré a menet, ahogy itt már írta valaki.
Ez nem a hernyócsavar, legalábbis nem a szelepé. Az fekete színű és sűrűmenetes. Ez max egy normál 6-os csavar darabja, vagy egy aluból kihúzott menet. Inkább az utóbbira tippelek.
Szaki mesélte, hogy pl a gsxf750- amit szintén elég szép ciklust ért meg- szelepfedele is egre hitványabb lett, meg az újabbakon a himbák is vékonyabbak...ez van. Azér' fasza motorunk van