Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

hogy mindenki lássa
Akkó minek a felhajtás?
Egyetértek. Csak mikor először ledesítettem (le sem merem írni: MZ-t) 15-18 éve még nem dobálták a terhelésfüggetlen reléket. Sőt, a ledeket is nehéz volt beszerezni.
Ma már egyértelm én sem állnék neki. De attól továbbra is fenntartom. a gyári relé + ellenállás az igazi sufni megoldás, annak ellenére, h ez van a legközelebb a gyárihoz. Csak azért írtam, mert feljött egy ilyen téma.
van kifejezetten ledhez is meg soklábas suzuki verzió is de azok olyan 10 ejuró körüliek , meg máskülönben minek túlkomplikálni ami megoldható 2-3 tranzisztorral ? fagyjon le a szaftver előzés közbe ?
Ledhez való relé nincsen? Mármint típusspecifikus? Egyébként sztem kiváltható egy kis plc-vel is, terhelés független, megadott időtartam alapján kapcsol, azt hali :)
felesleges időtöltés ... amíg 500 forint egy univerzális 2 lábas indexrelé ami nem terhelésérzékeny , különben én is csináltam egy 2 lábas verziót darlington tranyival de 1 darabot csak, valamikor 10 éve ... de amíg a gyári olcsóbb és jobban néz ki szerintem értelmetlen otthon fabrikálni
Jó mesternek nem kell cégér!
Az eredeti index relékhez bekötött (és a boltokban kifejezetten erre a célra ajánlott) terhelő ellenállások sem tesznek mást, mint egy 55w-os izzó. Melegszenek. Elfűtenek némi ampert, h a relé a megfelelő terhelést érezze (csak kicsit drágábban, mint egy izzó). Led + eredeti relé nem jó. Mégis ezren így csinálják és azt hiszik, h az én fetes, nyáklapra épített gyantával kiöntött (igaz, Suzuki logó mentes) megoldásom a sufni...
"55 wattos rongybacsavart égőkkel hogy ne villogjon a 200 forintos ledes index túl gyorsan"



az emberi találékonyság határtalan
nem fikázok, nem értek a villanyhoz
még
De, jót szólsz, szóljál a jövőben is
A motorjaidat meg küldjed priviben :D
Na tőled se veszek eztán motort
Én ezért csináltam meg most normálisan az egészet. Minden kötés korrektül leszigetelve, szépen elvezetve (nem öndicséret).
Most jön a többi. Műszerfalbetét kidobás, mivel az epoxi-ragasztó! beleette magát a jóféle fröccsöntött műanyagba. A motoron levő mindenféle talált csavar cseréje pedig elkezdődött. Hiába működik, ha nem esztétikus.
Lehet egy saruba befogni 2-3 vezetéket is, de a saru nem arra való, hogy két vezetékvéget összefogass vele, aztán letekerd szigszalaggal... két vezetéket lehet értelmesen is összekötni.
A másik meg az, hogy a jóembernek elfogyott a szigszalagja, és cellux-szal! szigetelt... ez is biztos vmi hyperpro mérnöki megoldás. Ugye?!
Most én is. Kerestük a biztosíték táblán a kapcsolt pluszt. Megtaláltuk. Vagy 10 percet kínlódtunk vele mire ki tudtuk húzni a csatlakozóból. Utána kiderūlt hogy annyira szoros a csatlakozóban a lyuk hogy másik szál nem fér be. Visszadugtuk a pöcsbe és egy helyen 1cm hosszban megcsupaszoltuk a vezetéket majd forrasztva szigszalagozva lett a leágazás. Évek óta így van. Működik, jó és a többi nem érdekel.
nem én csináltam , simán ráismerek pl a papucsokat is forrasztom zsugorcsövet is használok néha, és még sose kötöttem be xenyonyt csak kicsit túllihegted a dolgot , én ha ilyet látok meg se emelkedik a pulzusom , mikor átlátszó szkoccsal meg öntapadós papírszalaggal szigetelnek , nem beszélve a hátsó ülés alá bedobott 55 wattos rongybacsavart égőkkel hogy ne villogjon a 200 forintos ledes index túl gyorsan meg az ahány darab annyi féle ezeréves rozsdás csavar mindenhol az kihozza belőlem az ékesszólást
Ismét tanultam egy csomó mindent általatok.
Csak már meg sem merem mutatni ezek után a motorjaimat / autóimat, mert rengeteg hibát követtem el...
Csak most tudtam meg, h a SZIGETELŐ-szalag nem szigetel, vagy hogy forrszemekre és sarus csatlakozókba nem lehet több vezetétet csatlakoztatni stb... Pedig mindkettő megoldást szoktam alkalmazni. Most szégyellem magam...

Viccet félretéve: Mi a francnak minősítitek a másik munkáját, vagy hozzáértését? Ez csak a vitára jó...
De lehet, h nem kellett volna megszólalnom.
Így van
Ha pára menteset akarsz akkor zsugorcsőből is csak a gyantás jó, mert a simába ugyanúgy belemegy mint a szigetelő szalagba. Na jó nem annyira, de belemegy.
Annyit azért hozzátennék, hogy a szigetelőszalag arra jó, hogy érpárakat összefogjunk, de elektromos szigetelésre tökéletesen alkalmatlan :) Oké, nem húz át rajta az áram, de minden pára, nedvesség bejut rajta keresztül. Ha szigetelünk, akkor zsugorcső
Én nem mondtam, hogy nem használok szigszalagot. Nem is azzal volt a bajom. De te még mindig nem találod a hibát a képeken, pedig te értesz hozzá. Ez a baj. Még a végén kiderül hogy tényleg te csináltad...
Lökjed. A többiek szörnyülködnek, én meg eret vágok magamon
Mondjuk feszbuukvideos hirdetest se minden szerelonek van.
Hamar ondicseret.
Ilyet csak te tudsz. .... Linkeljem a munkád. U
nem okoskodásból írtam ... pl nem szedted le róla a szigszalagot hogy látszódjon a manus simán rátekerte a drótot vagy ráforrasztotta mert a rátekerés a kókányolás , amiket meg lehet kapni rádugós rákattintós szarokat meg inkább hagyjuk, bejut a víz megoxidálódik aztán nemtudod mi a gond , különben a szigszalagos megoldás japán tekkkknológia a gyári kábelkötegen is van pont elég , de különben a véleményem még mindig fenntartom ha nem tudod végigkövetni mi miért lett odakötve, hova megy, miért megy, akkor ne állj neki darabolni az első tippem az lett volna hogy a nagy ellentuning közbe csináltál egy zárlatot , előfordul még azokkal is akik már láttak komplett összeolvadt kábelköteget is
Nagyon ügyes vagy. ..... Te jötél ide a kérdéshalmazaidal én még tanácsot nem kért em ..... Se töled. Se senkitöl. Igy nyilványosan. ha kapod az ivet. ...ne csodalkoz ...... Az hogy meg. Megdicséred magad. Az büdös