Az megvolt, mivel pl Pannoniánál rendszeres hiba a kukactárcsát (nem hengeres tengely) mozgató, rugós leszorítású villa profiljának és a kukactárcsa léptetőbütykeinek rádiuszos kopása miatti váltólábító ugrás, amit súlyosbíthat a kukactárcsa kapcsolóprofilja és a TOLÓVILLA illeszkedő bütykének további kopás miatti kotyogása...
Tolóvilla és tolóhorony. De szép szavak! A veteránok kapcsán nagyon sokszor téma a nem megfelelő váltó, de sosem használtam még ezeket a szavakat. Mindig vájat, bigyó, köröm, stb használatával utaltam a villa - fogaskerék kapcsolatra :-))))
A leptetö villak jateka 0.1-0.2 mm között van, ha beegnek ( idiota kerekezök miatt, meg gyorsuloverseny vitezek miatt ) akkor ez valamivel nagyobb.Ilyenkor mar akar több fokozat is kapcsolodhat, annak meg eleg kiszamithato a következmenye, hogy akkor mi lesz.
Meg ha mar dobalja a sebesseget ki , akkor a villa küzd a folyamtos fokozatban tartasert, amig tud, aztan kiugrik a fokozat. Ilyenkor a kapcsolokörmök 1-2 fokos alaszedes gömbölyödik le es az addig tehermentes tolovilakat kesztetik nem tervezett terhelesre.
Bontaskor erdemes ramerni ezert a tolovillak szelessegere, de inkabb hezagmerövel kimerni a fogaskereken levö tolohorony ,es a tolovilla közti jatekot. (bontott valto vasarlaskor az elöny hogy esetlegesen cserelhetö ha tul nagy a jatek). ugyanakkor gondot kell forditani a tolovilla kukactengelyben mozgo vegere is, mert ott is megnöhet a jatek...
Nem szedtem még szét csak megujjaztam :-)
Kaptam egy kupplungot cserébe de azzal is volt morgás.
Pár hét és szétkapom. Sajnos a szerelő barátomat a múlt hét csütörtökén elütötte egy köcsög!
Dupla záróvonalon megfordult, beszívva és biztosítás nélkül!
a nivóékkal beszéltem nekik nincs
erre gondoltam:http://www.nivojff.hu/index1.p...
No ez is szép...
Ma már megérte felkelnem
Meg ha mar dobalja a sebesseget ki , akkor a villa küzd a folyamtos fokozatban tartasert, amig tud, aztan kiugrik a fokozat. Ilyenkor a kapcsolokörmök 1-2 fokos alaszedes gömbölyödik le es az addig tehermentes tolovilakat kesztetik nem tervezett terhelesre.
Bontaskor erdemes ramerni ezert a tolovillak szelessegere, de inkabb hezagmerövel kimerni a fogaskereken levö tolohorony ,es a tolovilla közti jatekot. (bontott valto vasarlaskor az elöny hogy esetlegesen cserelhetö ha tul nagy a jatek). ugyanakkor gondot kell forditani a tolovilla kukactengelyben mozgo vegere is, mert ott is megnöhet a jatek...
Kaptam egy kupplungot cserébe de azzal is volt morgás.
Pár hét és szétkapom. Sajnos a szerelő barátomat a múlt hét csütörtökén elütötte egy köcsög!
Dupla záróvonalon megfordult, beszívva és biztosítás nélkül!
Oldal irányban mozoghatnak a fogaskerekek a váltóban?
Ha igen, akkor mennyit is?
Bár nem feltétlen kell szálloda, faház is megfelel, ha nincs hideg.