Bocsánat! Igazad van. Mindenről irtam, hogy zöld az ég meg kék a fü, csak hogy milyen gumi van rajta arról nem Tehát Dunlop Sportmax. Elől 120-as hátul 200-as /még a gyári gumi/
De azt még mindig nem tudjuk, hogy milyen gumiról van szó? Mert az gondolom nyilvánvaló, hogy a 2007-es BT15-höz meg a 2012-es D212GP-hez nem lehet jó ugyan az a nyomásérték.
Én nem akarok senkit megcáfolni csak leírom a tapasztalataimat.
Az utcának semmi köze a pályázáshoz. A ringen olyan terhelést kap a hátsógumi amit utcán sosem viszont az első az erős féktávok kivételével gyakorlatilag alig éri az aszfaltot.
Ami fontos, hogy én pályagumikról beszélek. Abból volt elöl Metzeler, Pirelli, többféle Dunlop is. Hátul ugyan ez csak ott kipróbáltam a Bridgestone-t is. Olyan nem volt, hogy elöl több nyomás lett volna mint hátul.
Felmegyek elöl hidegen 2,1-el 10 kör után lesz belőle max. 2,3 bár. Hátul hidegen 1,1 10 kör után lesz 1,6-7 (ami sok és vissza kell engedni 1,4-1,5 körülre). Elöl 1,8-al vezethetetlen a motor. Lehet, hogy 5-6 kör után felmegy 2.0-ra és elfogadható lesz de azzal el is ment 15 perc pályaidő. Ez N-Tec Dunlopokra vonatkozik.
A Pirellikbe hátulra több nyomás kell mert lágyabb szerkezetű gumi. Abba melegen 1,8 kell amennyire emlékszem mert jó 2-3 éve nem használtam olyat. És 250kg-os motorral sem pályáztam még.
Most aztán teljes a káosz nálam Azt mondod, hogy hátra kevesebb légnyomás kell mint előre és az adatlapodat elnézve van valami fogalmad a dologról A Hayabusa oldalon válaszolt Menyus /nem tudom, hogy ismered-e/ ő is valamit ért a dolgokhoz szerintem nem ugy mint én és ő meg pont forditva mondja /hátra 1,8 előre 2,2/ Most akkor mi az igazság? Én csak paraszti ésszel gondolom, hogy gyárilag hátra több előre kevesebb kell, akkor ugy van ez akkor is ha pályára megy az ember. Akkor most mi van? Okositsatok fel
egy HVCS buzi alólam is majdnem kitette a motort, de szerencsére ott volt a Mansel kanyar betonozott bukótere és egy hatalmas adag mázli....
Ráaadásul mindezt pár éve még létező MERSZ esten, amikor elvileg ugye amatőr droidoké (miint én) a pálya...
de ez egyszer volt, azóta voltam kint még 2x és nem volt semmi gond,de sajnos ez benne van a pakliban..De a pálya örülök, hogy tetszett, én a 2. alkalommal élveztem igazán, de akkor már nagyon! nem is a köridőre hajtottam, inkább csak próbálgattam magam és a paripát. MIndenkinek ki kellen menni szerintem!
Mint irtam én még az életben nem mentem a Ringen de ha már ott voltam összeismerkedtem két sráccal és rábeszéltek, hogy próbáljam ki nagyon fasza. Hát mit mondjak.... KURVA JÓ VOLT! Nem sokan voltak, de amikor a HVCS-s /helyi vagány csávók/ elmentek mellettem kb 30-40 cm-re kanyarban, azt hittem, hogy össze fosom magam de utánna már megszoktam. A majrécsik már kissebb lett, de még van belőle de nem baj majd legközelebb faragunk belőle. Az volt a bibi, hogy egyedül voltam és ha elcsusszanok akkor, hogy mentem volna haza, ha olyan baj történik, de hál istennek nem történt. Velem legalábbis nem , de történt mással /mentő is volt/ De azért vigyázni kell, mert mesélték, hogy HVCS-s srác nem figyelt és a közvetlen mögötte-mellette motorozónak az első kerekének ment, majd ugyanez a gyerek ugyanennek kanyarba ugy beszurt, hogy kikellett menni a pályáról. De amugy fasza volt. Csak a guminyomást nem nagyon sikerült beállitani mert mondtak ott olyan hülyeségeket, hogy előre 2,1 hátra 1,8. Holott szerintem forditva kellett volna, ahogy azt a Busa oldalon Menyus tanácsolta. Volt egy B-King-es Debrecenből ő ugy állitotta be /első 2,1 hátsó 1,8/ ő is először volt fent és azt mondta, hogy jó volt igy. Ő is ugy értett hozzá mint én Utánna 16-tól Kawa nap volt de én már azt nem vártam meg, biztos jó lehetett. Ingyen mehettek a pályán Ugy volt, hogy most lessz hó végén is pályanap, felakartam menni mivel még jó az autopálya matrica, de olvastam, hogy elmarad, de a Ring oldalról nem törölték. Ugy, hogy végeredményben nagyon jó volt, de másnap harmadnap olyan izomlázom volt a combomnak, hogy ugy mentem mint aki befosott
a xenonról annyit, hogy saját tapasztalat miszerint kb 40 szer jobban és többször vesznek észre autópályán és főúton is xenonnal.
városban a xenon + sportkipuff kombó éri el ezt a hatást, ha bent van a silenter, alig valaki vesz észre xenon ellenére sem.
persze éjszaka mindez sokszorta igaz, mármint az észrevevős része....
a beázást mondtam, de ettől függetlenül a dobozban nem volt víz, gond nélkül működött, a csatikat kellett megpucolni. Ráadásul két izzót kaptál, ha egy kimegy beteszed a másikat Az újrakábelezés kb. egy óra, ha nagyon el akarod rejteni, de én magamnak csináltam, ehhez nem kell szakszervíz.
Még egy lehetőség van. Surányi Zoltán, Gödöllő, 30-403-0004. Nekem ő szerelte a B-kinget, a Majestyt, most a BMW-t is, garancia van a munkáira, és nem lehúzásra megy. Keress rá a Suri szerelő névre a neten, kidobja a honlapját is. Vagy ő megoldja, vagy senki.
Kívülről rápróbáltuk a dobozt, valóban képes a fordított polaritású implulzist kiadni és működteti a refit. Viszonzt van egy kis gondom vele. Egyrészt ismételten újra kéne kábelezni a motort (3.) mert csak az oldalsó tankborítás alatt fér el, olyan nagy. Ezt persze megint egy rakás pénzért csinálják meg, másrészt egy rendkívül gyenge minőségű csatlakozó van az elektronikán ami a zöldre oxidált tűk alapján beázott már, harmadrészt ha bajom lesz az izzóval 1 év múlva és nem ilyen típust kapok, akkor kezdődik minden előről.
Boldog Gábor szerelte a saját kezével az egyik szettet, ezután soha többé nem gyulladt föl elsőre az izzó, mindig próbálgatnom kellett. Még így is szerencsésebb voltam mint egy harleys barátom akinek teljesen összebarmolta a lámpakeretet, vszleg nem jött rá, hogy lehet leszerelni. Én is mérhetetlenül dühös vagyok azért a vérszívásért ami itt az országban megy, mindenki azonnal benyeli a pénzt, felelősséget nem vállal semmiért. A rongyrázás része engem nem érdekel, ha így volna ducatival járnék. Felhívtam egy xenon 'szakboltot' föltettem a kérdést, hogy mégis milyen módon húz be a H4-es bixenon izzójuk és azt felelték, hogy vigyem oda a motort, szereljem szét, próbáljam bele az izzót mert ők nem tudják megigérni, hogy jó lesz .... :)) Ez egy röhely.
Ó én meg már azt hittem az oviban letisztáztuk,hogy ki az igazi motoros!?
Arra építeni,hogy a szenont jobban észlelik mint a normál izzót szerintem badarság....... Arról meg nem tehetek,hogy nekem olyan az utólagos xenon mint a dévó nexián a 20 cm magas hátsószárny.........
Nekem bi xenon van, de nem értek hozzá, hogy van bekötve...
Viszont szerintem neked nem a B. Gábor szerelte személyesen, mert ő azért ért hozzá... Vagy ő?
Mert amúgy egy szett megáll 15ből, és sztem 5ért bekötik, kivéve persze, ha már hibát kell keresgélni drága szakszervizes munkaórában, de te akkor is szopórolleren tekersz sajnos...(én is voltam rajta...)
Ha meg lehet oldani, kibasznám a helyedbe ami most van benne, és az eredeti kábelezés visszatétele után betenni egy új szettet.
Ha nem a Gábor volt, aki szerelte neked, akkor vele, ha ő akkor viszont passz....
Nekem 2 évig volt jó, aztán trafócsere ( az egyik kábele sérült és áthúzott) , majd gariban megint trafócsere volt (nem tudjuk mi baja volt, de begyújtotta a lámpát, aztán a legkisebb mozdulatra kialudt..., így valszeg valami kontakt hiba valahol), azóta jó...
Az utcának semmi köze a pályázáshoz. A ringen olyan terhelést kap a hátsógumi amit utcán sosem viszont az első az erős féktávok kivételével gyakorlatilag alig éri az aszfaltot.
Ami fontos, hogy én pályagumikról beszélek. Abból volt elöl Metzeler, Pirelli, többféle Dunlop is. Hátul ugyan ez csak ott kipróbáltam a Bridgestone-t is. Olyan nem volt, hogy elöl több nyomás lett volna mint hátul.
Felmegyek elöl hidegen 2,1-el 10 kör után lesz belőle max. 2,3 bár. Hátul hidegen 1,1 10 kör után lesz 1,6-7 (ami sok és vissza kell engedni 1,4-1,5 körülre). Elöl 1,8-al vezethetetlen a motor. Lehet, hogy 5-6 kör után felmegy 2.0-ra és elfogadható lesz de azzal el is ment 15 perc pályaidő. Ez N-Tec Dunlopokra vonatkozik.
A Pirellikbe hátulra több nyomás kell mert lágyabb szerkezetű gumi. Abba melegen 1,8 kell amennyire emlékszem mert jó 2-3 éve nem használtam olyat. És 250kg-os motorral sem pályáztam még.
Ráaadásul mindezt pár éve még létező MERSZ esten, amikor elvileg ugye amatőr droidoké (miint én) a pálya...
de ez egyszer volt, azóta voltam kint még 2x és nem volt semmi gond,de sajnos ez benne van a pakliban..De a pálya örülök, hogy tetszett, én a 2. alkalommal élveztem igazán, de akkor már nagyon! nem is a köridőre hajtottam, inkább csak próbálgattam magam és a paripát. MIndenkinek ki kellen menni szerintem!
De majd ha Miskolc mellett megépűl akkor aztán.....
Állitólag az idén kezdik
a xenonról annyit, hogy saját tapasztalat miszerint kb 40 szer jobban és többször vesznek észre autópályán és főúton is xenonnal.
városban a xenon + sportkipuff kombó éri el ezt a hatást, ha bent van a silenter, alig valaki vesz észre xenon ellenére sem.
persze éjszaka mindez sokszorta igaz, mármint az észrevevős része....
A szerelők keserítenek el leginkább.
Kívülről rápróbáltuk a dobozt, valóban képes a fordított polaritású implulzist kiadni és működteti a refit. Viszonzt van egy kis gondom vele. Egyrészt ismételten újra kéne kábelezni a motort (3.) mert csak az oldalsó tankborítás alatt fér el, olyan nagy. Ezt persze megint egy rakás pénzért csinálják meg, másrészt egy rendkívül gyenge minőségű csatlakozó van az elektronikán ami a zöldre oxidált tűk alapján beázott már, harmadrészt ha bajom lesz az izzóval 1 év múlva és nem ilyen típust kapok, akkor kezdődik minden előről.
Boldog Gábor szerelte a saját kezével az egyik szettet, ezután soha többé nem gyulladt föl elsőre az izzó, mindig próbálgatnom kellett. Még így is szerencsésebb voltam mint egy harleys barátom akinek teljesen összebarmolta a lámpakeretet, vszleg nem jött rá, hogy lehet leszerelni. Én is mérhetetlenül dühös vagyok azért a vérszívásért ami itt az országban megy, mindenki azonnal benyeli a pénzt, felelősséget nem vállal semmiért. A rongyrázás része engem nem érdekel, ha így volna ducatival járnék. Felhívtam egy xenon 'szakboltot' föltettem a kérdést, hogy mégis milyen módon húz be a H4-es bixenon izzójuk és azt felelték, hogy vigyem oda a motort, szereljem szét, próbáljam bele az izzót mert ők nem tudják megigérni, hogy jó lesz .... :)) Ez egy röhely.
Arra építeni,hogy a szenont jobban észlelik mint a normál izzót szerintem badarság....... Arról meg nem tehetek,hogy nekem olyan az utólagos xenon mint a dévó nexián a 20 cm magas hátsószárny.........
Viszont szerintem neked nem a B. Gábor szerelte személyesen, mert ő azért ért hozzá... Vagy ő?
Mert amúgy egy szett megáll 15ből, és sztem 5ért bekötik, kivéve persze, ha már hibát kell keresgélni drága szakszervizes munkaórában, de te akkor is szopórolleren tekersz sajnos...(én is voltam rajta...)
Ha meg lehet oldani, kibasznám a helyedbe ami most van benne, és az eredeti kábelezés visszatétele után betenni egy új szettet.
Ha nem a Gábor volt, aki szerelte neked, akkor vele, ha ő akkor viszont passz....
Nekem 2 évig volt jó, aztán trafócsere ( az egyik kábele sérült és áthúzott) , majd gariban megint trafócsere volt (nem tudjuk mi baja volt, de begyújtotta a lámpát, aztán a legkisebb mozdulatra kialudt..., így valszeg valami kontakt hiba valahol), azóta jó...