Az sem kell, hogy komolyan vegye az ember a pályázást, még akkor is megéri egy ilyen oktatás, ha másért nem, legalább azt megtanulhatja az ember, hogy hogyan NE tartsa a lábát, hiszen könnyen össze lehet szedni a hibás tartásból és egy apró bakiból egy keresztszalag szakadást...
Baszki ez tényleg jó lehetett!
Nézegettem a "pályafutásod" a supermoto-ban és messze ez a legjobb kanyarvételed amit láttam rólad :-)
Tényleg jó nap lehetett!
Tegnap voltam SuperMoto oktatáson Kakucson. Bebebííí!
A fejtágítás Kecskeméti Márk, és Tóth Ádám vezetésével történt.
A Márk egy 'állat' a pályán, még nézni is besz@rás volt.
Íme a rövid összefoglalója:
Megismertük a helyes testtartást, lábtartást (nagyon-nagyon fontos!) a fékezést, kanyarbemenetelt és a kigyorsításról is esett néhány szó.
Hihetetlen, de aminek az egyik legnagyobb haszna volt -szerintem- az az egy helyben körzés.
Volt néhány bója, azok körül kellett körbe-körbe motorozni, szédülésig, lábtartó karcolásig.
Egyik kézzel nyomni lefele a motort (közel függőleges testtartás mellett), a másik (felső) könyököt meg kitartani,
mint a kigyúrt, plázás, tar zongoraszállítók, amik épp' az X5-ből segítik ki a csalánmart szájú szőke libát.
Érdekes, hogy a balos kanyarok sokkal jobban mentek, mint a jobbosok. Ennek egyébként az az oka, hogy a lenti kéz
(amivel a motort nyomod lefele) ha az a jobb (jobbos kanyar esetén), akkor azt a gázadásra is használod, ezért van a
különbség. Tehermentes csuklóval sokkal finomabb az adagolás.
A másik feladat a stopie (asszem így kell írni) gyakorlása volt. Ezt nem igazán éreztem, sikerülgetett ugyan, de nem
volt az igazi. Aztán erre is rájöttünk, hogy miért. Nekem még gyári volt a futómű beállításom, ami igencsak puhácska (volt). Feszítettünk rajta elől-hátul..., hát eztán minden megváltozott. Bakker, az hihetetlen, hogy micsoda különbség lett a motorban. Idáig hintáztam, mint egy luxus jakton, most meg?! A fékutam sokkal rövidebb és határozottabb lett, a kigyorsításaim pedig brutálisak. Tettem fel egy képet a hátsógumimról. Látszik, hogy már a gumi peremétől ment a kigyorsítás. Folyamatosan határon lehetett tartani a gázzal. Korábban semmit sem éreztem, hogy mi történik alattam, most meg?! Minden gyors kanyarban érezhetővé vált, ahogyan megindul a hátulja, de nem úgy, hogy az ember össze csokizza a nacit, hanem úgy, hogy közben vigyorogsz a sisakban, mint akit b@szni visznek.
Aztán pedig a fentieket gyakoroltuk pályán. Volt olyan, hogy Márk haladt elöl (mutatva az íveket), de olyan is volt, hogy a célegyenes előtti balost bójázták ki (óramutatóval ellentétes irányban) és azt figyelték, hogy helyesen vesszük-e be. Aztán leintést, instrukciók, majd vissza a pályára.... and so on...
Estére úgy fájt mindenem, hogy majd meg haltam. Nagyon-nagyon kondit igénylő fél nap volt. Este eszembe se jutott, hogy 'megpiszkáljam' az asszonyt, mégis mosolyogva aludtam el.
Zé!
Légyszives egy tel számot adj már meg nekem, vagy hívj a hetven/456-ötvenkilenc-78-on, és megbeszéljük.
Amúgy elviszed beleteszed, kipróbálod, aztán ha megfelel neked csak akkor kell fizetni .
Az akku viszont kuka.
Az sem kell, hogy komolyan vegye az ember a pályázást, még akkor is megéri egy ilyen oktatás, ha másért nem, legalább azt megtanulhatja az ember, hogy hogyan NE tartsa a lábát, hiszen könnyen össze lehet szedni a hibás tartásból és egy apró bakiból egy keresztszalag szakadást...
Nézegettem a "pályafutásod" a supermoto-ban és messze ez a legjobb kanyarvételed amit láttam rólad :-)
Tényleg jó nap lehetett!
Tegnap voltam SuperMoto oktatáson Kakucson. Bebebííí!
A fejtágítás Kecskeméti Márk, és Tóth Ádám vezetésével történt.
A Márk egy 'állat' a pályán, még nézni is besz@rás volt.
Íme a rövid összefoglalója:
Megismertük a helyes testtartást, lábtartást (nagyon-nagyon fontos!) a fékezést, kanyarbemenetelt és a kigyorsításról is esett néhány szó.
Hihetetlen, de aminek az egyik legnagyobb haszna volt -szerintem- az az egy helyben körzés.
Volt néhány bója, azok körül kellett körbe-körbe motorozni, szédülésig, lábtartó karcolásig.
Egyik kézzel nyomni lefele a motort (közel függőleges testtartás mellett), a másik (felső) könyököt meg kitartani,
mint a kigyúrt, plázás, tar zongoraszállítók, amik épp' az X5-ből segítik ki a csalánmart szájú szőke libát.
Érdekes, hogy a balos kanyarok sokkal jobban mentek, mint a jobbosok. Ennek egyébként az az oka, hogy a lenti kéz
(amivel a motort nyomod lefele) ha az a jobb (jobbos kanyar esetén), akkor azt a gázadásra is használod, ezért van a
különbség. Tehermentes csuklóval sokkal finomabb az adagolás.
A másik feladat a stopie (asszem így kell írni) gyakorlása volt. Ezt nem igazán éreztem, sikerülgetett ugyan, de nem
volt az igazi. Aztán erre is rájöttünk, hogy miért. Nekem még gyári volt a futómű beállításom, ami igencsak puhácska (volt). Feszítettünk rajta elől-hátul..., hát eztán minden megváltozott. Bakker, az hihetetlen, hogy micsoda különbség lett a motorban. Idáig hintáztam, mint egy luxus jakton, most meg?! A fékutam sokkal rövidebb és határozottabb lett, a kigyorsításaim pedig brutálisak. Tettem fel egy képet a hátsógumimról. Látszik, hogy már a gumi peremétől ment a kigyorsítás. Folyamatosan határon lehetett tartani a gázzal. Korábban semmit sem éreztem, hogy mi történik alattam, most meg?! Minden gyors kanyarban érezhetővé vált, ahogyan megindul a hátulja, de nem úgy, hogy az ember össze csokizza a nacit, hanem úgy, hogy közben vigyorogsz a sisakban, mint akit b@szni visznek.
Aztán pedig a fentieket gyakoroltuk pályán. Volt olyan, hogy Márk haladt elöl (mutatva az íveket), de olyan is volt, hogy a célegyenes előtti balost bójázták ki (óramutatóval ellentétes irányban) és azt figyelték, hogy helyesen vesszük-e be. Aztán leintést, instrukciók, majd vissza a pályára.... and so on...
Estére úgy fájt mindenem, hogy majd meg haltam. Nagyon-nagyon kondit igénylő fél nap volt. Este eszembe se jutott, hogy 'megpiszkáljam' az asszonyt, mégis mosolyogva aludtam el.
Nekem mint lelkes kezdő amatőrnek nagyon jó volt!
Csináltam jópár képet a Balassagyarmati Mami kupán, itt megnézhetitek:
http://www.batrakversenye.hu/
vannak kifejezetten supermoto-s képek is:
http://www.batrakversenye.hu/s...
csaapi
Légyszives egy tel számot adj már meg nekem, vagy hívj a hetven/456-ötvenkilenc-78-on, és megbeszéljük.
Amúgy elviszed beleteszed, kipróbálod, aztán ha megfelel neked csak akkor kell fizetni .
Az akku viszont kuka.