Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

a tervem viszont minden:D pálya közüt dobogokö fehéraszfalt:D:D:D a terep az nem igazgat egyedül! és az sem h mennyit megy végre ha egy 110-120as utazot tud akkor nagyon is meglennék vele elégedve!engem nem érdekel a száguldozás.....érezzem a bitang erelyét alulrol is:D:D:D
fu az anyját hát nem kevés hozzászolás jött mig nem voltam gépközelben!:D:D:D amugy az én szempontjaim az az hogy lehet tölem kurva ocsmány ütött kopottt a lényeg a blokkja erős legyen ne füstöljön ne csattogjon!felölem lehet fa kereke is és azt majd idövel tudom orvosolni!elöször is csak egy rendszámos alap kell!:) ha szerencsém van kitudok fogni szeritnem...
én egy szoval nem mondtam h jo állapotu kell!söt hangsulyoztam h legföbbkép szar állapotu kell!
dio, mostmar eleget vitaztunk Miattad, remelem okosabb lettel. Mi a terved a brutalmotorral? Dobogoko? Pestre bejaras? Palyazas?

Egyebkent tok mindegy mit mondunk, amikor fiatal voltam engem sem erdekelt semmi csak az, hogy menjen mint a barom. Igazabol ez mai napig szempont.
az állapot nem érdekel!törött is lehet...nem mondtam egy szoval sem h jo állapotu kell:)
Európai gyártmányú 300-360-380-as 2T endurot azért nem lehetetlen találni rendszámosban...de néha még CR500 meg hasonlók is előfordulnak lámpával, rendszámmal...
Jogos erv! Sot, mivel O brutal motort szeretne palne jogos! Optimalis lehet egy 500+ 2T es elerheto ilyen aron. Fell kell attetelezni 200-ra es maris minden gond megoldva. Birja a kozlekedos tempot, ami kellokepp gyors is es ha odacsapsz megy, mint az allat. Itt viszont rendszam gondok vannak, amit a pajti nem vallal. Tudjuk, hogy jo megoldas nincs, csak a megalkuvas. En csak felhivtam a figyelmet egy megalkuvasi szempontra (kenyszerre), ami talan elsore nem jutott volna eszebe.

Nekem sem telik 5-6 motorra, valamilyen kompromisszum kell. Az egesz supermotot egy darabig jo kompromisszumnak tartottam, de be kell lassam, hogy nem az - kenyszeru kozuti motorozas miatt. Mindenre jo ez, de igazan semmire sem. Kivetel talan a palyazas, amitol felalt, de egy evben eddig egyre volt lehetoseg. Sajnos a tudasom is eleg gyatra palyara, de legalabb annyira jo volt, hogy csak a leggyorsabbaknak voltam utban.
De az nem jó, mert neki bazierős kell...de legyen szervizigénytelen is...meg ahogy g. gabi említette még nyelje is le
szerintem 5-6százért már ki lehet fogni ilyen faküllős ( alukerekes) sm drz-t oszt azok univerzáli bájkok, mindenre jó de tulajdonképpen semmire sem. de mondjuk énis simán beérném vele...
Nem vagyok 2T mániás, ha megengedhettem volna, a nagy 4T mellé veszek valami kis szöcskét nem helyette...de mivel szemlátomást a motort kereső kollégát sem veti fel a pénz (különben nyilván nem 5-600e-ért keresne gépet), ezért merészeltem javasolni a 2T-t...
Ja, innen fuj a szel, hogy Te 2T manias vagy. Nos en is az vagyok, ezt mar itt kifejtettem parszor. Szerintem ezek a nagy, forgos 4T-k hetkoznapi ember szamara csak hatranyt jelentenek ha tepempotorozasrol van szo. Nem probaltam, de meg azt is elfogadom, hogy aszfaltpalya motorozasnal is elonyosebb a 2T. (Ez konnyen lehet, eleg ha azonos kobcenti mellett a joval nagyobb teljesitmenyt emlitem.) De kozuti hasznalat, plane sportos hasznalat eseten a merleg szerintem atfordul. A 4T elonyei kijonnek es bar a fenntartasi koltsege valoban nem feltetlenul lesz kevesebb, az altala nyujtott lenyegesen nagyobb elvezeti ertek mar mervado. Ez a sajat velemenyem.

Igy gondolom:

Kozuti terepezes (enduro): 2T jobb es elvezetesebb, olcsobb.
Palya terepezes (krossz): 4T jobb, de csak profik tudjak kihasznalni es dragabb. Emiatt itt is 2T-re eskuszom.
Kozuti aszfalt (utcai motorozas): 4T elonyosebb, elvezeti ertek a motor gyorsasagatol nagyban fugg, a fenntartasi koltseg sokmindentol fugg.
Palya aszfalt (palyamotorozas): Mindketto lehet elonyos, a kihasznalhato motorfek miatt a 4T sokkal elvezetesebb.
ó pedig az lejtőn lefelé 230 nál 7.ben még feljön kerékre haakarod hanem . vagy nem ? miértnem? azértnem áá...
Hát nemtom, én eddig legtöbbet az egyetlen 4T motorom fenntartására költöttem, még km-arányosan is, pedig az lökettérfogatban (625 cc) igencsak előnyben volt a 2T-kkel (125 és 250) szemben...és egyenesben az is kurva unalmas volt, pedig a 130-140-es utazót simán lehetett tartani vele...szóval továbbra se látom a 4T-nek (ha azonos kategóriát nézünk) azt a bazinagy előnyét
5.-ben kerékre? 68-as lánckerékkel, a hátsó sárvédőn ülve? Ne legyetek már nevetségesek...
En mentem mar ennyit, de termeszetesen nem a krosszal es nem is a szupermotoval. En csak azert hivtam fel a vasarlo figyelmet a 2T probemara, mert tapasztalatbol tudom azt, hogy a 2T es a 4T elettartama kozott leginkabb az utcai hasznalatnal van kulonbseg es ott is pont azert, amit kiveseztunk. Ha nagyon allatkodni akar, kvazi mindegy, ugyissem birja kilometerek tizezreit. Csak ha netan arra kenyszerul, hogy kozuton is menjen, mint en, akkor meggondolando a 2T. Par perc szorakozasert (szerpentin) 20-30kmt kell motorozni (menni kozuton) amig odaersz. Ha nem tud kijarni palyara, akkor kenytelen ezt vallalni. Es ha mar a motor lassu es semmi elvezet nincs a 30km osszekotoszakaszban, akkor legalabb ne pont ezen a szakaszon nyirja ki a gepet. Magyaran feleslegesen fogyasztja ugy, hogy igazabol nem nyujt elvezetet (nekem ez a tapasztalatom). Ez volt az egesznek a lenyegi mondanivaloja.

En eppen emiatt adom el a supermotot (pedig ez 4T, birja az osszekotoszakaszokat). Keves elvezet, sok felesleges kenyszer. Allandoan kifogy a tank, nem tudtam 50-60km-nel messzebb menni. Az orszaguti kanyarok tul gyorsak neki, pedig az en motyom igy is hosszabb a kelletenel (gyengebb, mint szeretnem). Igazabol oromomet az egykerekezesben, meg a nagyon szuk szerpentinen leltem benne, kanyarvadaszatnal. Mivel dio is a kornyeken lakik felhivtam a figyelmet erre.

Palyan nagyon elveztem a motyot, nagyon fogom sajnalni, hogy nem lesz, de sajnos nem all modomban allandoan palyazni. Minden nap felulni es gyorsan egy orat rombolni. Erre telik.
Viszonyítás kérdése, én általában feleennyit szoktam menni egy évben (1x volt talán hogy összejött 10e)...sokan vannak akik még ennél is kevesebbet motoroznak...és bár nyilván akadnak olyanok akik meg többet, de sztem olyanból van kevesebb...
na az Albi bergje fojtás nélkül,, az egy igazi állat!
Bocs, ha felreertheto voltam: 12e km nem sok utcai motorOZAS viszonylatban! Egyebkent az utolso kommentem utolso zarojeles mondata volt. Gondolom ezzel bizonyitod, hogy mindenben tevedek.
Ha az EXC 125 neked utcai motor...
Egyszer volt full akra rendszerem dellortóval. Most van egy FCR41 (ami sokat dobott erőre és ugy forog h na ráadásul nagyobb fúvóka van benne az ideálisnál)
Ha össze jön a rendszer még az FCR mellé énis a rooftop által írt 5.ben jön kereket várom, ha nem is ugy h vigyázni kell vele.
Ok igy tiszta. Megtalaltuk a magyarazatot. FE valtozat enduro, ami hosszabb is es nyilvan gyengebb is, ertelemszeruen kevesbbe aggresszivan emelget. Igy a szobeszed alapjan mondjuk igy is keveslem a tudasat, de a szobeszed mar nem realis, ezt elfogadom. Ha tudok kiprobalok egyet, mert mostmar kivancsi vagyok. Foleg azert mert a Yamaha eladasa kicsit fajditja a szivem, igazabol nagyon szeretnek egy olyan motort, ami hasonloan elvezetes, aggressziv es konnyu, de joval gyorsabb (mondjuk megy 220-at). Egy leattetelezett, levetkoztetett sportmoci lehet hasonlo talan, vagy esetleg egy nagy berg...
Az a Sanyájé volt ugyi?
Ja egyet kihagytam. Le lehet jonni 60-nal gyorsabban, annak aran, hogy a gazadasok sokkal rovidebbe valnak, mint a gazelvetelek hosszai, ami szepen lassan elfogyasztja az olajat a motorbol.

1. Lejossz vegig csogazon es minden kanyarnal kuplung be es satu. Ezt lehet (ha nincs forgalom)

2. Lejossz 90-el noramlisan ugy, hogy mindig behuzod a kuplungot es hosszan gurulsz egy jodarabig. Ez nem tul kenyelmes.

3. Lejossz folyamatos kis gazon, a motort nem eroltetve, nem porgetve. Akkor mondjuk 60-70-el tudsz jonni.

4. Lejossz ugy, ahogy Te irtad. Ekkor nyar vegere frankon szetkoptattad a gepet.

Eleg sok a kotottseg, ami 4T-nel ilyen formaban nincs. (Amugy 12e km nem tul sok utcai motor viszonylatban.)
Ok. Azt en elfogadom, hogy el lehet motorozni utcan 2T-vel, hiszen vannak is ketutemu motorok. De megis azt gondolom, hogy egy 4T jobban birja kozuton (100 eve ez a tendencia mutatkozik) es ez sportos hasznalatnal negyzetesen kijon. Eppen azert, amirol szo van. Kenesi problemak.

Ha rovidgazzal, rovid gazelvetellel operalsz az jo, hiszen a gaznal olajtobblet megy be, ami a rovid gazelvetel idejere megmarad (direkt emiatt van raszamolva egy kis olajtobblet). De azert ne feledd, hogy az elkozlekedes nem azonos az allatul menessel, amit ha jol ertem dio is szeretne. Az emlitett helyen gyakorlatilag minden kanyar vegsebesseg kozeleben veheto, hosszu percekig lehet uveghangon porgetni es a kanyarokba becsuzni, stb. Ha ezt szeretne, en nem ajanlom a 2T-t. Csak ezt mondtam es megindokoltam. (Pedig alapbol en is jobban szeretem, de megis 4T-t vettem helyette pont a supermoto miatt. Most, hogy a motyozassal felhagyok jon is vissza a 2T krossz a popsim ala. )

A motorfekkel csusztatasnal abban maradtunk, hogy "fek nelkul nem lehet". De en speciel csak fekkel nem tudok, a motorfeket minden esetben hasznalom. (Nem a blokkoltatasrol van szo, az koszi megy meg nekem is. )
07-essel menetem, full akra és hozza karburálva minden. 5ben is vigyázni kellett. ami amugy pályán pont hátrány. ezért lehet egy visonta jellegű pályán, akár 250 4Tvel fogni a böszme vasakat.