Ha nem találsz simson szakit, akkor kerülendőek a következők: Rozsdás vas kerék, feltört hátuljú váz, buzirezó, szuper-tuning felújításra vonatkozó duma a hirdetésben. Próbáljon olyat venni, ami hasonlít egy nem bolygatott gyári motorhoz-referenciák a simson.hu-n, az talán elkerülte a vésős-kalapácsos barbárokat. Ha megnézed a profilomban, az ott látható gépet én ingyen kaptam. Még mindig nem tökéletes, vakvágányra nem futottam vele sehol, de 100 rugómban van, ebből 80 körül volt az anyag(szinte teljesen új blokk,bontott alukerekek,nem létező elektromos rendszer gyártása, újrafényezés, új gumik,izzók,lámpaburkolat, karbifelújító,új gyújtás kompletten,teleszkópszimmering, olajak, porvédő stbstbstb)
15 és 300 között.
15 ért a használhatatlan szarokat adják, 300 ért a majdnem nullkilométereseket. 60-80 körülmér lehet jókat találni,de nagyonmeg kell nézni, 100 simsonból 80 teljesen szétbarmolt-tönkretett pénznyelő, ha vásárolni megy vigyenmagával valakit, aki jártas a simsonok lélektanában.
Elméletileg igen, gyakorlatilag nemtudom:)
Ahoz, hogy legalább a hüvely tizedre pontos legyen, muszáj kivenni, akkor meg furatás, mivel eltorzul kissé, ahogy ki-be rakódik. Ha nem csaka pontatlanságokat kell kiigazgatni, hanem pölö lengyel hengernéla vezérlést helyreállítnai az is megoldható, de tutira nem most tavasszal. Egyszerűen nincs időm, nemtudok több hengert vállalni.
Közben értek gondolatok...szóval van most egy patent, éppen bejáratott(1500km) vasacskám. Vállalsz "vezérlés kiigazítást", úgy, hogy marad a 2 felömlő?
MAga a motor nemigen forog többet, mert alig magasabb a vezérlés, vagyis szinte csak a nyomaték nő meg, de mondom, én betonám a negyedik sebességet, hamár úgy is szétbirítottam
A 17 szerintem is sok, inkább a 16-ra szavaznék, azt még az alapméretes 51-em is elvitte némi kínnal A legjobb tuning a köbcenti tuning, én a 70-re szavazok.
Tanácsotokat szeretném kérni 82-es 51-es blokkos Schwalbem felújításához. Szerintetek nagyobb eredményt lehet elérni 60-as négyfelömlős hengerrel,könnyített sportfőtengellyel vagy válasszam az olcsóbb megoldást a sima 70-es henger hengerfej, 70-es főtengelyel, esetleg más lehetőséget javasoltok? Kíváncsi vagyok még arra hogy kell e ujj karburátor ezekben az esetekben, valamint jó ötlet e tőlem hogy hagynám a gyári áttételeket 3 sebeséggel de az első lánckerék méretét növelném kb 17-esre.Előre is köszi hozzászólásaitokat.
Szokásos még a sima 3 gangosból úgy négyeset csinálni,hogy egyszerűen hozzácsapnak egy husszú negyeduket, de az már tényleg annyira ritka, hogy egy 90-esnek is sok lenne.
Akkor jársz a leg jobban, ha a szabványos 4 gangos váltót választod, ezzel kényelmesebben el lehet kavarni városban, és a fogyi is csökken valamelyest. Ha mér szétborítod, érdemes megcsinálni, nem egy akkora összeg.
Muszály csinálnom tartalékot, mert sokszor nincs pénz tankolni és épphogy hazaérek vele, néha nem érek haza se:) Belevágok egy 5cm-es antennát és jó is lessz:)
Okés zöldi, de még egy kis időt kérnék mert anyagi helyzetem siralmas:S
Igen, tudhat annyit, ha a vezérlést kiigazították már a gyári 70-es értékeire:)
A három, és a a 4 gangos végáttétele valóban ugyan az, ha az m531-541 motorokról van szó, de az eredeti 70-esnek hoszabb 3-4 es fokozata van, csakhogy-mint mondtam- ez agár tévedése, nem visz el egy ilyen széthúzott váltót.
A 3 gangos áttételei:10/44, 17/38; 22/34
A4gangos:10/44, 16/40; 19/36; 22/34
A 70es:10/44; 16/40; 20/36; 23/32
Van aki ezt szereli a 70-esábe, de ezzel csinál egy jó szar kiosztásu váltót, ez nem jó, pláne neked, aki 100 kilo körüli vagy, ha jó emlékszem.
Én meg azt nem egészen, amit Te mondasz
Szóval: Legjobb tudomásom szerint a 3 gangos és a 4 gangos végáttétele uagyanaz. Budára ritkán megyek, Pestre elég a 3
Nem értem, mi a különbség a "rendes" és a "70-hez való" 4-es váltó között. Meg ugye akkor ott van még a Tábori féle "kávészünetes" hosszú negyedik.
Szóval a lényeg az: a következő blokkfelújításkor szeretnék egy 70-es átalakítást-lehetőleg élettartamra kihegyezve-, ami tud 70 körüli utazót. Lehetséges ez?
Nem eglszen értem amit momdasz, mert ha már szétborítod az átalakításhoz, miért nem szögelsz bele egy negyediket?
Ha meg beleszögeled, NE a 70-eshez előírt véltóáttételelket rakjad bele, mert az egy tévedése a gyárnak, sokkal jobb kiosztású a rendes 4 sebis, ha túl rövidnek telálod a váltót, még mindíg tehetsz rá 70-es hez való primert, vagy 17-es kislánckereket, de nem te lennél az első, aki rájön, hogy a gyári 70-es váltókiosztás egy marhaság, és bonthatj szét megint a blokkot...
Tetszőleges hosszúságú csővet rakhatsz oda, és tapsztlat alapján megállapítod,hogy hány km re elegendő a tartalék. eredetileg egy kb 5cm-es cső van ott. Viszont nekem vagy 8 éve nincsegyik motoromon sem tartalék állás, mert akkor szépen összegyűlik a tank alján a retek, öszeáll, és mikor tartalékra tszed, az egész zaccot EGYSZERRE bebassza a karbiba,ami ettől eldugulhat, ha meg szép folyamatosan szíttyózza a szemetet,akkor nem csinál galibát.(ez csak hót tiszta tankra igaz, rozsdásodó, vagy belül kifestetre nem!) A tankolást én vagy periodikusan csinálom(hetente) vagy ha nem mentem vele, akkor hangra(lötyögtetem)
Mikor az én blokkomat csinálták, abba is 30 volt az anyag.
Akartam már kérdezni: Ha az ember átalakít egy 3 sebességes blokkot 70ccm-re,és tesz hozzá egy 70-hez való primer hajtást, úgy mennyi lesz az utazósebesség a gyári áttétellel?
Én 96 körül vagyok, de mindig teljes harci díszben megyek, ami azt jelenti, hogy 100 fölötti súllyal lehet számolni, és így is viszi a gyári végsebességet az alap áttétellel, 3 sebességgel. Nyilván jobban gyorsulna, ha ledobnék 20 kilót, de így is ok. Lámpától lámpáig kamion, busz kisteher simán lemarad, és nem kell tőgázt húzni. A motor tuningolatlan S51N, 50ccm.
Na egy kérdés amire nagyon kíváncsi leszek. A benzincsapomba nincs meg az a kis cső amitől tartalékom lehetne. Mekkora résznek kell a csőből kiállnia onnan? Hány cm, és hány L tartalékom lessz úgy?
15 ért a használhatatlan szarokat adják, 300 ért a majdnem nullkilométereseket. 60-80 körülmér lehet jókat találni,de nagyonmeg kell nézni, 100 simsonból 80 teljesen szétbarmolt-tönkretett pénznyelő, ha vásárolni megy vigyenmagával valakit, aki jártas a simsonok lélektanában.
Az öcsém szeretne venni egy simsont.................
Nem tudnátok véletlen árat mondani, csak h tudja mire számítson............
Köszi!
Ahoz, hogy legalább a hüvely tizedre pontos legyen, muszáj kivenni, akkor meg furatás, mivel eltorzul kissé, ahogy ki-be rakódik. Ha nem csaka pontatlanságokat kell kiigazgatni, hanem pölö lengyel hengernéla vezérlést helyreállítnai az is megoldható, de tutira nem most tavasszal. Egyszerűen nincs időm, nemtudok több hengert vállalni.
A 17 szerintem is sok, inkább a 16-ra szavaznék, azt még az alapméretes 51-em is elvitte némi kínnal A legjobb tuning a köbcenti tuning, én a 70-re szavazok.
Akkor jársz a leg jobban, ha a szabványos 4 gangos váltót választod, ezzel kényelmesebben el lehet kavarni városban, és a fogyi is csökken valamelyest. Ha mér szétborítod, érdemes megcsinálni, nem egy akkora összeg.
Okés zöldi, de még egy kis időt kérnék mert anyagi helyzetem siralmas:S
A három, és a a 4 gangos végáttétele valóban ugyan az, ha az m531-541 motorokról van szó, de az eredeti 70-esnek hoszabb 3-4 es fokozata van, csakhogy-mint mondtam- ez agár tévedése, nem visz el egy ilyen széthúzott váltót.
A 3 gangos áttételei:10/44, 17/38; 22/34
A4gangos:10/44, 16/40; 19/36; 22/34
A 70es:10/44; 16/40; 20/36; 23/32
Van aki ezt szereli a 70-esábe, de ezzel csinál egy jó szar kiosztásu váltót, ez nem jó, pláne neked, aki 100 kilo körüli vagy, ha jó emlékszem.
Szóval: Legjobb tudomásom szerint a 3 gangos és a 4 gangos végáttétele uagyanaz. Budára ritkán megyek, Pestre elég a 3
Nem értem, mi a különbség a "rendes" és a "70-hez való" 4-es váltó között. Meg ugye akkor ott van még a Tábori féle "kávészünetes" hosszú negyedik.
Szóval a lényeg az: a következő blokkfelújításkor szeretnék egy 70-es átalakítást-lehetőleg élettartamra kihegyezve-, ami tud 70 körüli utazót. Lehetséges ez?
Ha meg beleszögeled, NE a 70-eshez előírt véltóáttételelket rakjad bele, mert az egy tévedése a gyárnak, sokkal jobb kiosztású a rendes 4 sebis, ha túl rövidnek telálod a váltót, még mindíg tehetsz rá 70-es hez való primert, vagy 17-es kislánckereket, de nem te lennél az első, aki rájön, hogy a gyári 70-es váltókiosztás egy marhaság, és bonthatj szét megint a blokkot...
Hétfőtől viheted a cuccot, meglesz a lánckerék hétvégén.
Akartam már kérdezni: Ha az ember átalakít egy 3 sebességes blokkot 70ccm-re,és tesz hozzá egy 70-hez való primer hajtást, úgy mennyi lesz az utazósebesség a gyári áttétellel?
ja és az 50-es blokkom eladó kompletten