A beabetta gyujtásnak kisebb az inerciája, ezáltal könnyebben tud pörögni a motor... ha jó a babetta gyujtás akkor rakd fel, nekem eredetyi tiris gyujtásom van, soha nem volt vele gondom tuninggal se.
Tényleg a rossz gyújtásomat ki akaom cserélni. A babettánkat ami ott ál 2 éve a garázsba megéri feláldozni a gyújtását a simson-hoz? Csak hallottam h a babetta gyújtás precízebb mint a tirisztoros simson gyújtás? :O
Basszus ma elmegyek gitárvizsgára 3 durranásszerű hangot hallok megállok a sulinál és mikor jövök hazafele hallom h borzalmasan nyikorog. :S Úgyhogy szedhetem szét... De milyen szép 3 nap: Elsőféknek lent a karja eltörik, másnap a hátsókerék kilyukad ma meg a motorjával lett valami. hehh :S
Ja és még valami. Első tárcsaféket úgy meg lehet-e oldani, h az első kereket megfordítom, mert akkor ott van az a 3 pöcke neki amibe a hátul ugye a fogaskerekes rész megy. Nah és h előre azokra felfogatni a tárcsát. Mert elméletben végigvitem és sztem megvalósítható.
Igen sok mindentőlfügg,hoyg mekkora főfuvit kíván egy motor, vannak esetek, amikor a vártnál kisebbel szeret menni. A sperber gyári ajánlása 80 as, ami elég perverz egy 16mm.es karbihoz.
Általában akkor kell kisebb a vártnál, ha az égés sebesége nem növekszik a fordulat emelkedésével (majdnem) arányosan. Fix gyujtásnál lehet kicsit variálni a hengerfejben az égéstér/préssáv aránnyal, nagyobb préssávval nagyobb az örvénylés is, ilyenkor kicsivel több anyagot képes eldolgozni, de 1-2 tizeddel kisebb előgyujtást kíván.
nem pipáltam:S hát az gáz, én meg ugy jártam hogy teljesen fellett újítva a simson, minden porcikája a blokkon kívül, mielőtt leraktam semmi baja nem volt, tnap ahogy összeraktuk 1be kattogott meg rángatott széthuztuk ma a blokkot, váltótengely egyik bordája letörve:( előtte meg semmi zaja, baja nem volt... na mind1 már össze is van rakva:)
ja am tudod mondtam hogy lelett vágva a dugó szoknyájából , beleraktam egy 78as fúvókát, a motor fel se pörgött:S most 72 van benne, így lett csak jó, meglepett:) de amúgy nagyon jó lett, szépen kiforog mostmár fent is. 13as lánckerékkel 80-85 a vége most:) hátsó fékrendszer is működni fog elvileg holnap, már várom:)
Vááá, olyat pipáltál már, hogy félbetörik a váltóban a kinyomógolyó? Kitoltam a vonüéket a lánc oldalről egy 8x110 es csavarral, jött vele egy fél golyó, persze a másik fele, hiányzik, most bonthatok blokkot, hogy megtaláljam. Azért sem vagyok mértéktelenül boldog, mert mindezt egy öreg 5sebis váltó művelte, a törött golyszli teljesen szétbarmolta a a vonoéket, ami azért sem nagyon szórakoztató,mert ez egy tök egyedi darab volt, a németek által gyártott vonüék nem jó bele.
hát ugy kompletten hogy mi kéne ahoz hogy fel lehesen rakni meg tudsz -e vakit aki felrakja , de amm S 50N-emm van. fzolika88@hotmail.com msn cimem légyszi vegyél már fel
de ismerem, 9.be osztálytársam volt , meg én vettem meg az af1ét is.
Miben kellene pontosan segíteni, bekötés v esetleg hogy hogyan szokták felrakni? Vállalunk egyébként közdarab készítést hozzá ami segítségével fellehet rakni , 2000 ft.
Háát az én "raccsingbájkomat" sem lehetett egyesben betolni amíg meg nem ragasztottam,mert ha rajta ültem nem forgott át, ha meg megtoltam, hogy mellette szaladtam, akkor ha beindult volna, tutira elszalad:) Ezért aztén kettesben próbálkoztam mindíg:)
ráleeht tenni a babetta gyujtást,keresd e téren rsatát ,ő ért hozzá... am meg hogy lehet egy 50es szimoba akkor kompot hogy nem birod betolni? azé az kicsit durva lenne.. 125ös motort is simán belehet tolni
Sziasztok
Segitséget szeretnék kérni !
Van egy 50-s simóm nagyon bika most lett felfurva 42-s dugó van benne , akkora kompreszió van benne hogy egyszerüen egyedül nem tom betolni de a gyujtásal nem tok mit csinálni nem tudnátok ötleteketadni hogy mit lehetne csinálni vele ( pl babeta gyujtást rá lehet szerkeszteni ? vagy ienek ) köszönöm elöre is
jaja úszónyerges a célszerű mivel a belső oldala keskeny és jól elfér a küllőktől, nekem elől hátul mbxé van, az első 2 dugós a hátsó meg 1 dugós tokico
Valami egyoldalra 2 dugósat, az elég harapós lesz, pölö az mbx hondáé, a dt yahamáé, vagy a yahama tzr ajp nyerge jó erre. Felmegy rá még a cagiva mito bremboja is, de ahoz jóval nagyobb tárcsa kell, hogy elférjen a küllőktól. Én személy szerint az ajp-t javaslom, az elég kicsi.
Hát most naon durván elmondva tudtommal magát a kereket is át kell kicsit alakítani. Ugyebár az álló részeit is hozzá kell vhogy illeszteni utána kicsapágyazni meg a villára egy erősebb lemezt felhegeszteni amire mehet fel a többi... Nah ezt "szakszavakkal" leírtam. Amúgy minek a tárcsafékjét érdemes Simson-ra felrakni?
hali! egy kis segítséget kérnék tőletek. Az mitől van, hogy 51es simon nincsen gyújtás holott az egész rendszert átvizsgáltuk, a tekercstől a gyertyáig, minden működik, a trafóig el is megy a gyujtás, műszerrel lett kimérve, de a trafótol valahogy nem akar gyújtás keletkezni. 6 db trafót raktunk föl és az elvileg mind jó, mert ki is lett mérve meg másik motoron mennek. Na ez mitől lehet?
A kosár kikönnyítésének az az értelme, hogy kisebb az inercia, kevesebbszer váltasz lukat,ráadásul én kiis szoktam egyensűlyozni. A gyári kosáron lévő lemezt meg se próbált mezei fúróval kifúrni, mert nem viszi, az 52 hrc-s anyagot még éppen kifúró lapkás fúrót is likanként kell élezni, az utánygyártottak jóval puhábbak. Ugyan ez érvénys a nyomólapra is
Én nem szoktam csak a kosárra azokat a 20 mm-es likakakt organizálni,mert pl a fém lamellákból összesen 70 gramot lehet kifórni, a nyomólapból 35-öt, a többiből öszesem kb 50-et, az kb 160 gramm, nem sokat számít, viszont csak a fém lamellákon 80 darab luk van:)
Tehát vanértelme, de nem sok, ennek ellenére, havonta kb 4-5 ember hoz nekem kosarat, hogy likasszam ki:) Amit el lehet mondani még a hasznáról, hogy kevésbé rázza szét a kulungtengő csapágyát, mert kisebb akerületén a nem küzpontos tömeg(merthogy garantáltan üt) ha kikönnyíted, kicsitkevésbé ráz a motor.
Ja és még valami. Első tárcsaféket úgy meg lehet-e oldani, h az első kereket megfordítom, mert akkor ott van az a 3 pöcke neki amibe a hátul ugye a fogaskerekes rész megy. Nah és h előre azokra felfogatni a tárcsát. Mert elméletben végigvitem és sztem megvalósítható.
Általában akkor kell kisebb a vártnál, ha az égés sebesége nem növekszik a fordulat emelkedésével (majdnem) arányosan. Fix gyujtásnál lehet kicsit variálni a hengerfejben az égéstér/préssáv aránnyal, nagyobb préssávval nagyobb az örvénylés is, ilyenkor kicsivel több anyagot képes eldolgozni, de 1-2 tizeddel kisebb előgyujtást kíván.
ja am tudod mondtam hogy lelett vágva a dugó szoknyájából , beleraktam egy 78as fúvókát, a motor fel se pörgött:S most 72 van benne, így lett csak jó, meglepett:) de amúgy nagyon jó lett, szépen kiforog mostmár fent is. 13as lánckerékkel 80-85 a vége most:) hátsó fékrendszer is működni fog elvileg holnap, már várom:)
Miben kellene pontosan segíteni, bekötés v esetleg hogy hogyan szokták felrakni? Vállalunk egyébként közdarab készítést hozzá ami segítségével fellehet rakni , 2000 ft.
am kösz az infót
Segitséget szeretnék kérni !
Van egy 50-s simóm nagyon bika most lett felfurva 42-s dugó van benne , akkora kompreszió van benne hogy egyszerüen egyedül nem tom betolni de a gyujtásal nem tok mit csinálni nem tudnátok ötleteketadni hogy mit lehetne csinálni vele ( pl babeta gyujtást rá lehet szerkeszteni ? vagy ienek ) köszönöm elöre is
A kosár kikönnyítésének az az értelme, hogy kisebb az inercia, kevesebbszer váltasz lukat,ráadásul én kiis szoktam egyensűlyozni. A gyári kosáron lévő lemezt meg se próbált mezei fúróval kifúrni, mert nem viszi, az 52 hrc-s anyagot még éppen kifúró lapkás fúrót is likanként kell élezni, az utánygyártottak jóval puhábbak. Ugyan ez érvénys a nyomólapra is
Én nem szoktam csak a kosárra azokat a 20 mm-es likakakt organizálni,mert pl a fém lamellákból összesen 70 gramot lehet kifórni, a nyomólapból 35-öt, a többiből öszesem kb 50-et, az kb 160 gramm, nem sokat számít, viszont csak a fém lamellákon 80 darab luk van:)
Tehát vanértelme, de nem sok, ennek ellenére, havonta kb 4-5 ember hoz nekem kosarat, hogy likasszam ki:) Amit el lehet mondani még a hasznáról, hogy kevésbé rázza szét a kulungtengő csapágyát, mert kisebb akerületén a nem küzpontos tömeg(merthogy garantáltan üt) ha kikönnyíted, kicsitkevésbé ráz a motor.