Amúgy szerintem ha van aki segítsen.. akkor fent kiszeded a csavarokat, ő megemeli a Simson elejét, és szétjön a teló annyira, hogy ott könnyebben tudsz bele önteni.
Na, akkor felülről lessz a betöltés mer nagy melóna tűnik szétszedni. Szerzek egy fecskendőt és azzal belövöm majd. Az volt furcsa nekem, hogy a kitekert csavarokon egy csepp olaj nem volt, azért gondoltam, hogy fa**got csináltam.
jah igen, azt nem írtam,hogy keystone dugóm van.. :) de a régi s51es hengerfejemből lesz csinálva, szóval ha mégsem jön össze, akkor marad a 70es.
Hááát a karbira mindenki ezt mondta... Szóval nem tom mi legyen. Majd talán húsvétkor lesz rá pénzem.
Ez az égéstér Tuji terve, De Péter is csinál ilyet, valamiféle megallapodás van közöttük.
Viszont felhívom a figyelmed, hogy ez a fejterv, csak a hozzávaló dugóval jó, asszem keystone-hoz van tervezve, ennek laposabb a teteje, mint a többinek!
A karbi felfúrása azért nem, jó 5let,mert nem foghod tudni beállítani, ha nincs hozzá elegendő rutinod.
A dolog úgy indul,hogy mivel 1mmrel lejebb vitted a légtorok alját, eleve ennyivel alacsonyabb ufószint kell. Aztán ott folytatódik, hogy hamar rá fogsz jönni, hogy faragnod kell hozzá egy más kúposágu súbertűt, mert alul jó lesz, felül jó lesz, csak éppen középen nem. A másik tű után csinálhatsz a féklevegő járatba egy állítható áteresztésű furatot(ezt az n1xx karbiból meg sem lehet csinálni, csak az n3xx esből) ezt egy, a féklevegőfuratába vágott 5ös menetbe tekert felúrt fúvókával lehet a leg eccerűbben megtenni.ű
namost, ez az egész karbi, kurvára nem ér ennyit germózást, jobban jársz, ha veszel egy 19-es amalt:)
simocsavo kösszi a segítséget. A szivem megáll ha csak így lehet feltölteni:S
Valaki azt mondta, hogy ki se kell venni a teleszkópszárakat, hanem 2csavar kitekerésével lehet feltölteni. Akkor hogy van most ez, mi a legegyszerűbb módja az olaj utántöltésnek?
Gyűrűt és dugót fúrás nélkül addig lehet cserélni, amíg a hengerben a hónolási nyomok jól láthatóak.
Ezután, ha a nehgerben a vállképződés márm egindult, a vállas hengerbe barakott új gyűrű semmi perc alatt kiveri a gyűrűfészket, ettől kezdve ciripel mint az állat,és az ismert szivattyúzó hatás miatt baszik tömíteni. Mégerősebben kopott motorba az új dugószett sohasem járódik be rendesen, a hüvely hordósodása miatt. Ezeket nem az ujjamból szoptam, ezek ismert dolgok, bár néhány pannoniás és mz-s szakit ez nem érdekli, gyűrűzgetnek vígan:)(mellesleg a gyári reparaturanleitungban is ugyan ez a rizsa van)
Dugószett csak erősen kopásálló ,bevonatos hengerben lehet büntetlenül cserélgetni, vashengerben nem, csak fúrással. Ide kivánkozik még,höogy egyes helyeken nem átallanak hengerfúrásnak nevezni azt a gányolást, amit esztergával, és fadarabra szigszalagozott csiszolópapírral követnek el. Az így "megfúrt" henger eleve több századot hordós,m ivel a csiszolópapír onnan visz, ahonnan neki tetszik, nem pedig onnan ahonnak valóban kellene. Előfordult olyan is a praxisomban, hogy a dugattyú több ezer km lefutása után sem ment kerszetül gyűrű nélkül a hüvelyen, mert felül megszorult, magyarul kúposra volt fúrva.
Az első telókba az olajat honnan kell feltölteni? Egy képet valaki linkeljen már légyszives, mert a hétvégén próbáltam úgy, hogy felülről a 2db 8as csavart kitekertem de semmi nem ment bele, gondolom nagyon nem ott kell.
Sziasztok!
Bocs hogy nem az eddigi témához írok. Lenne pár kérdésem.
A Simsonom 70es, Sós Antal csinálta meg 4felömlősre, a blokkban SKF csapágyak vannak, viton szimeringek, gyári 4es váltó, vape gyújtás. (eddig még szerintem jó gép..) De most van hozzá egy rezóm, még gyári leömlőcsővel. Ezt ki akarjuk cserélni 32es-re, ettől elméletileg nyomatékosabb lesz a gép. A hengerfejet is átalakítjuk. (rakok be egy képet a rajzról, ha sikerül) Így elméletileg mégjobb lesz a gépem. De arra lennék kiváncsi, hogy mit gondoltok a nagy súberes karbiról? Fel lett fúrva 18asra.Jobban megy vele, mint a gyárival, de alacsony fordulaton nem valami jó. Ha kipolíroznám akkor segítenék ezen valamennyit? És van még valami tippetek mivel lehetne ütősebbé tenni a gépet? És pl gyújtást hova állítsam, hogy a legjobb legyen magas fordulaton is? (most ott van, ahol egy70es gépnél lennie kell)
Amúgy van fent egy videóm, amin a Kondrák tuning ellen gyorsulok.. elég érdekes.. (ezt a hengert kicsit elszúrta.. ahogy néztük, nincs rendesen a felömlőkhöz igazítva az alu tömb.. :S és 1-2 helyen betakar meg stb, így gondom nem jó helyre lő.. ) szerencsére enyémmel nincs ilyen baj...
Akkor nekem csoda simsonom van:) 70es tuningolt alap főtengellyel, alap kuplunggal és a blokknak semmi baja, pedig bőven 20ezer felett lehet benen a bontás nélküli km.
A hivetalos szervíz intervallum 25e km, ez a gyári minőségű alaktrészekből összerakott blokkra érvényes.
Szakszerű szerelésel, jó olajjal tudok 90 esről ami 15e körül jár és kutya baja, pedig pölö főtengő a legolcsóbb van benne. Egy főtengő-hajtórúd-csapáky szett, elmegy kér hengerfőrásnyit simán, a váltó szintúgy, a gyűrűzés meg értelmetlen.
Hogy feldobjam a forgalmat: Mennyi km-t megy el egy Simo blokk bontás nélkül(gyűrűzés még belefér:))? Alap, tuningolatlan motorral és normális utcai használat mellett
Amúgy tényleg félreérted ezt a :) valamit Zoli. Énis megköszöntem, és írtam egy smileyt, és engem is leszúrtál Pedig énis csupán jóindulatból írtam, gondolom Dóri se kiröhög:)
lehet, akkor bocs!
csak már kissé kezdem unni, hgy valaki kérdez valamit,megválaszolom, és erre vagy vitatkozik vagy kiröhög. De ezt biztosan félreértettem.
egy éve állt de holnap visszem szintereztetni a vázat
Amúgy szerintem ha van aki segítsen.. akkor fent kiszeded a csavarokat, ő megemeli a Simson elejét, és szétjön a teló annyira, hogy ott könnyebben tudsz bele önteni.
Hááát a karbira mindenki ezt mondta... Szóval nem tom mi legyen. Majd talán húsvétkor lesz rá pénzem.
És köszönöm a válasz!
Viszont felhívom a figyelmed, hogy ez a fejterv, csak a hozzávaló dugóval jó, asszem keystone-hoz van tervezve, ennek laposabb a teteje, mint a többinek!
A karbi felfúrása azért nem, jó 5let,mert nem foghod tudni beállítani, ha nincs hozzá elegendő rutinod.
A dolog úgy indul,hogy mivel 1mmrel lejebb vitted a légtorok alját, eleve ennyivel alacsonyabb ufószint kell. Aztán ott folytatódik, hogy hamar rá fogsz jönni, hogy faragnod kell hozzá egy más kúposágu súbertűt, mert alul jó lesz, felül jó lesz, csak éppen középen nem. A másik tű után csinálhatsz a féklevegő járatba egy állítható áteresztésű furatot(ezt az n1xx karbiból meg sem lehet csinálni, csak az n3xx esből) ezt egy, a féklevegőfuratába vágott 5ös menetbe tekert felúrt fúvókával lehet a leg eccerűbben megtenni.ű
namost, ez az egész karbi, kurvára nem ér ennyit germózást, jobban jársz, ha veszel egy 19-es amalt:)
Valaki azt mondta, hogy ki se kell venni a teleszkópszárakat, hanem 2csavar kitekerésével lehet feltölteni. Akkor hogy van most ez, mi a legegyszerűbb módja az olaj utántöltésnek?
Ezután, ha a nehgerben a vállképződés márm egindult, a vállas hengerbe barakott új gyűrű semmi perc alatt kiveri a gyűrűfészket, ettől kezdve ciripel mint az állat,és az ismert szivattyúzó hatás miatt baszik tömíteni. Mégerősebben kopott motorba az új dugószett sohasem járódik be rendesen, a hüvely hordósodása miatt. Ezeket nem az ujjamból szoptam, ezek ismert dolgok, bár néhány pannoniás és mz-s szakit ez nem érdekli, gyűrűzgetnek vígan:)(mellesleg a gyári reparaturanleitungban is ugyan ez a rizsa van)
Dugószett csak erősen kopásálló ,bevonatos hengerben lehet büntetlenül cserélgetni, vashengerben nem, csak fúrással. Ide kivánkozik még,höogy egyes helyeken nem átallanak hengerfúrásnak nevezni azt a gányolást, amit esztergával, és fadarabra szigszalagozott csiszolópapírral követnek el. Az így "megfúrt" henger eleve több századot hordós,m ivel a csiszolópapír onnan visz, ahonnan neki tetszik, nem pedig onnan ahonnak valóban kellene. Előfordult olyan is a praxisomban, hogy a dugattyú több ezer km lefutása után sem ment kerszetül gyűrű nélkül a hüvelyen, mert felül megszorult, magyarul kúposra volt fúrva.
Az első telókba az olajat honnan kell feltölteni? Egy képet valaki linkeljen már légyszives, mert a hétvégén próbáltam úgy, hogy felülről a 2db 8as csavart kitekertem de semmi nem ment bele, gondolom nagyon nem ott kell.
Bocs hogy nem az eddigi témához írok. Lenne pár kérdésem.
A Simsonom 70es, Sós Antal csinálta meg 4felömlősre, a blokkban SKF csapágyak vannak, viton szimeringek, gyári 4es váltó, vape gyújtás. (eddig még szerintem jó gép..) De most van hozzá egy rezóm, még gyári leömlőcsővel. Ezt ki akarjuk cserélni 32es-re, ettől elméletileg nyomatékosabb lesz a gép. A hengerfejet is átalakítjuk. (rakok be egy képet a rajzról, ha sikerül) Így elméletileg mégjobb lesz a gépem. De arra lennék kiváncsi, hogy mit gondoltok a nagy súberes karbiról? Fel lett fúrva 18asra.Jobban megy vele, mint a gyárival, de alacsony fordulaton nem valami jó. Ha kipolíroznám akkor segítenék ezen valamennyit? És van még valami tippetek mivel lehetne ütősebbé tenni a gépet? És pl gyújtást hova állítsam, hogy a legjobb legyen magas fordulaton is? (most ott van, ahol egy70es gépnél lennie kell)
Amúgy van fent egy videóm, amin a Kondrák tuning ellen gyorsulok.. elég érdekes.. (ezt a hengert kicsit elszúrta.. ahogy néztük, nincs rendesen a felömlőkhöz igazítva az alu tömb.. :S és 1-2 helyen betakar meg stb, így gondom nem jó helyre lő.. ) szerencsére enyémmel nincs ilyen baj...
Raktam fel videot az én simomrol :)
Szakszerű szerelésel, jó olajjal tudok 90 esről ami 15e körül jár és kutya baja, pedig pölö főtengő a legolcsóbb van benne. Egy főtengő-hajtórúd-csapáky szett, elmegy kér hengerfőrásnyit simán, a váltó szintúgy, a gyűrűzés meg értelmetlen.
Minél több lehetőség van annál jobb...... Akk majd oda figyelünk a részletekre.
csak már kissé kezdem unni, hgy valaki kérdez valamit,megválaszolom, és erre vagy vitatkozik vagy kiröhög. De ezt biztosan félreértettem.