Szia bigbore1,
"Régi" Enfieldesként veszem magamnak a bátorságot, hogy megpróbáljalak lebeszélni a merev vázas átalakításról. Végül is egy rakat pénzért kényelmetlenebb és egyáltalán nem szebb motorhoz jutnál. Nem vagyok átépítés ellenes, sőt, szerintem kifejezetten jó alap az Enfield az átépítésre, lévén klasszikus, de nem veterán. Végtelen lehetőség kínálkozik a motor egyedivé tételére, úgy is, hogy az egyébként jó minőségű és kényelmes hátsó rugózás megmaradjon. A merev vázas átépítés egyébként sem vinne az egyediség irányába, hiszen egy divatról van szó, ami inkább a tömegesség felé mutat. A pénzt, amit ez az átalakítás felemésztene, lehetne inkább egy valóban egyedi-eredeti-ötletes átalakításba fektetni. Szerintem a stílust nem másolni, hanem teremteni kell. Mellékelek egy képet egy átalakításról. Nem kell, hogy feltétlenül tetsszen, de tény, hogy egyedi a Suhl tankkal. Én egy ilyet messze többre becsülök egy divathóbort-szerű chopper-bobber-lowrider-caferacer-stb átalakításnál.
Üdv.
Sziasztok,
át szeretném alakítani az Enfieldemet merevvázasra.
Segítséget szeretnék kérni. Esetleg van valakinek a birtokában ilyen Enfield? Vagy esetleg méretezett rajz a gyári Enfield vázról? Méretekre lenne szükségem a hátsó rész legyártásához.
Köszönöm!
ui.:Valami ilyesmit szeretnék építeni:
Megérkezett a "teásdoboz" is. Mellékelem a képeket. A hozzá tartozó légszűrő betét elég nyiszlett a papíroshoz képest, így gyakrabban lesz célszerű cserélni.
Köszi, már az enyém is úton van. Nem akarom velük a bolondját járatni. Egyébként Neked a régi szűrőt befogadó teásdobozod van (mert ilyet rendeltem) vagy a szuszogódobozod (ami csak nyomáskiegyenlítőként szerepel a szerszámosdobozba épített levegőszűrő és a porlasztó között (mert ilyenem meg már van, csak lemondtam az átalakításról - pedig a kispolák levegőszűrője méretben szűken, de passzolna bele). Ha a régi szűrős van, mik voltak vele a tapasztalataid?
Jó pöfékelést mindenkinek, ha még nem fagyott le a motorokról!
Sir John & Jocó
Sziasztok. Yamahás vagyok, dragstaros. de nagyon szeretem ennek a motoroknak a stílusát kb ilyen pannónia danuvia stilusu. van egy danuviám is. a kérdésem az lenne menyire lehet ezekhez alkatrészt kapni meg mennyire szerelhetöek meg megpizhatóak. véleményt tapasztalot ha kéhetnék rola. elöre is köszönöm.
Tegnap este megérkezett a teleszkópszáram a törött helyett. Nov.4-én este rendeltem meg. Most még összevárom hozzá a teásdobozt és az ahhoz való levegőszűrőket, aztán kezdődik a reparatúra.
Sir John nevében is mindenkinek szép napot kívánok az amúgy téli álmát alvó listán!
Szóval én egy dolgot hiányolok-hogy a Dorogiak nem reagálnak.Mert vagy azt kéne mondaniuk,hogy" nincs igazatok /hazudtok/" vagy azt ,hogy "bocsánat". A hallgatás az a harmadik válasz lehetőség.
Amit leírtál, szépen hangzik, leír egy ideális állapotot. Példádat végigfuttattam emlékeimen, ütköztettem azokkal. Magam amúgy nyaralásként több országban jártam, ennek során vásároltam különféle dolgokat-szolgáltatásokat, az ebben szerzett tapasztalataimmal vetettem össze írásodat. Meg kell, hogy valljam, amit leírtál, olyan helyeken már tapasztaltam (pl. Egyesült Királyság, Német Szövetségi Köztársaság), ahol régi hagyománya van az üzletnek. Ugyanakkor ezt pl. Olaszországról, Görögországról nem tudom bizton állítani - ott nem sikerült ezt valahogy meglelnem. Pedig őket nem sújtotta terv- és hiánygazdaság, szocializmus, vásárlás "a pult alól". Sajnos még Németország egykori DDR területei sem zárkóztak fel sikeresen ahhoz a modellhez, amit leírtál, ott is leltem ellenpéldát. Én is remélem, hogy egyszer majd valami olyasmi lesz az elterjedt, mint amit leírtál, de amint a Földközi-tenger környékén tapasztaltam, ez lehet, hogy csak édes álom.
"Régi" Enfieldesként veszem magamnak a bátorságot, hogy megpróbáljalak lebeszélni a merev vázas átalakításról. Végül is egy rakat pénzért kényelmetlenebb és egyáltalán nem szebb motorhoz jutnál. Nem vagyok átépítés ellenes, sőt, szerintem kifejezetten jó alap az Enfield az átépítésre, lévén klasszikus, de nem veterán. Végtelen lehetőség kínálkozik a motor egyedivé tételére, úgy is, hogy az egyébként jó minőségű és kényelmes hátsó rugózás megmaradjon. A merev vázas átépítés egyébként sem vinne az egyediség irányába, hiszen egy divatról van szó, ami inkább a tömegesség felé mutat. A pénzt, amit ez az átalakítás felemésztene, lehetne inkább egy valóban egyedi-eredeti-ötletes átalakításba fektetni. Szerintem a stílust nem másolni, hanem teremteni kell. Mellékelek egy képet egy átalakításról. Nem kell, hogy feltétlenül tetsszen, de tény, hogy egyedi a Suhl tankkal. Én egy ilyet messze többre becsülök egy divathóbort-szerű chopper-bobber-lowrider-caferacer-stb átalakításnál.
Üdv.