Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kedves RolandTriumph!

Hát oszt' má' mé' lenne szégyen? Ha elolvasgatod a fórumot, meglátod: van, aki az önindítóra, van, aki a berúgásra szavaz. Egyéni szabadságjog, mindkettő megilleti azt, akinek működőképes önindítója is van a gépen!

(az enyémen már nincs )

Jó pöfékelés:
Sir John & Jocó
Szervusz Imre!

Szuper kép, nagyon köszönjük!

Jó pöfékelést!

Sir John & Jocó
Szia RolandTriumph!

...én egy kicsit másképp csinálom, mint amit Balogh Imre írt.
Előszöris mindig úgy állok le, hogy a dugattyú a felső holtponthoz minél közelebb legyen. Ehhez segít a kis ampermérő. A dekompresszorral leállított motor főtengelyét nyitott dekompresszor mellett a berúgókarral addig forgatom finoman, míg az ampermérő kitér balra (=gyújtótrafó áramot kap) majd visszatér szinte középre (=gyújtótrafó árama itt megszűnik, itt lenne a szikra).
Ezután veszem csak le a gyújtást leálláskor.

Induláskor a motor nálam sztenderen áll. Ha nemrég (=egy két napja) járt utoljára a motor, akkor benzincsapot nyitom, szívatót lenyomom, jobb oldalt a piros kapcsolót forgás állásba kapcsolom (én ezt sosem kapcsolom szándékosan a másik állásába), gyújtást ráadom, dekompresszort elengedem. Felállok a nyeregben úgy, hogy a bal lábam a lábtartón, jobb lábam a berúgókaron, kicsit megemelkedem, és a jobb térdemet enyhén hajlítva de mereven tartva, "elengedett" bal térddel visszahuppanok a berúgókaron. Ezzel a berúgás mozdulata ugyan lassú lesz, de hosszú, és ez húszból tizenkilencszer elég a beinduláshoz. Én úgy tapasztaltam, hogy a berúgásnak inkább hosszúnak kell lennie, mint gyorsnak. Ha a motor már több, mint négy napja állt, akkor nekem is szükséges a háromszori átforgatás, levett nyújtással, zárt dekompresszorral. Ezután úgy rúgom be, mintha tegnap ment volna utoljára.
Tehát nálam az a különbség, hogy mindenképpen a felső holtpontról indítom a berúgást. Nálam még úgy két-három percig jól jön a szívató, csak utána veszem vissza.

Sok sikert!

Sir John & Jocó
Üdv!

Illetve, Classik-kok, ha találkoznak......

Imre
Üdv Mindenkine!

Technikák, ha találkoznak.. ....

Imre
ok, köszönöm, egy garázsban van letéve, szombaton megyek, megpróbálom. tudom, hogy szégyen, de eddig csak önindítóval csináltam :) remélem sikerül. most már férfi leszek... :)
Szia!
Ugye viccelsz?

De, ha nem, akkor:
"0-ba kapcsolod a sebváltót, az 1-es a legalsó, onnan felfelé van a nulla.
Utána kinyitod a benzincsapot. Dekompresszort ráhúzva 4-5 -ször átforgatod a berúgókarral a motort.
Szivatót lenyomod, /jobboldalt a porlasztónál van/
Gyújtáskapcsolót elfordítod, jobboldali kormányon lévő piros kapcsolót a "forgás" állásba kapcsolod.
Most jöhet a rugdosás, amit a dekompresszor segítségével tudsz megkönnyíteni.
Nyitott dekompresszornál lököd meg a berúgókart, majd amikor félúton lendületben van a kar, zárod a dekompresszort.
Kis gyakorlat kell. de aki már csinálta, nem tudja elfelejteni.
olyan ez mint a biciklizés.
Amikor beindult, a szivatót azonnal felhúzod, /nyitod/.
Örülsz, gázt adsz a kormányvégen lévő markolat elfordításával.

Üdv: Imre
Sziasztok, szeretnék segítséget kérni. hogyan tudom berugni az Enfieldemet? kb 3 éve áll, akkor simán működött, de mostanra elfelejtettem. köszönöm.
Ha az Úr engedi és élünk, ott leszek!
Üdv

nem is ennyiért adja, a töredékéért, de már le is vitte az árát. Árat nem akarok írni, akit érdekel megbeszéli vele.
Szia, megvan még.
Sziasztok!
Nekem nem Enfieldem van, csak tetszik ez a fajta motor.
A múltkor bukkantam erre a weboldalra: http://www.8negro.com/2013/05/...
Remélem tetszeni fog Nektek!
Szia!

becsülendő,hogy próbálsz segíteni a barátodon,de ez a motor nem ér ennyit...magyar rendszámosat bármikor kapsz 6 kilóért
Szia
Megvan még a kipuffkönyök?
Tisztelt Fórumtársak!
Nem akarok "szentségtörő" lenni itt a Royalos oldalon, de egy barátom komoly anyagi problémával küzd (a külföldön élő családjához munkalehetőség híjján nem bír visszajutni), és ezért mélyen áron alul árulja triumph motorját. A motor ír rendszámos, de könnyen vizsgáztatható, az ára természetesen ennek megfelelő, töredéke a tényleges értékének. A motor nagyon megbízható, ismerem. A srác gond nélkül jött haza 2000 km-ről Írországból. A triumph pedig igen jó gép (nekem is ez volt). Ha lehet segítsetek neki, terjesszétek a vasat.. a barátomat szinte minden megoldás érdekli (a kijutásért a motort is elzálogosítaná) Kérlek vissza ne éljetek az igen szar helyzetével, aki motoros tudja ez milyen "nehéz ügy" Előre is köszönöm a segítségeteket!

http://www.kepesmotor.hu/trium...
Üdv

Íme a magyar (v német) ipar remeke
Üdv

kis türelem, holnap v holnapután lefotózom.. bocsánat.
Üdv

Sajna a tegnapi nap nekem a melóé volt, de látom ti nem unatkoztatok.
Üdv

Én benne vagyok, több érdekes hely, étterem is van erre.. Szóval ahogy a KÖZ kívánja :-)
Kedves Imre,
á, még véletlenül se ütöget a guta, csak egy kicsit... Az egyetlen nap lett volna a héten, amikor motorozhattam volna egyet. Ha a meghirdetett találkahelyhez és -időhöz igazodom, én se láttam volna nyomát se semmilyen esőnek. Tanulságnak mindenesetre jó volt.

Üdv: R.
Szia ritt,

igen, jól látod. A motor ment, de a társaság marad. És megmarad a sok csodás élmény is, amit a nyergében átélhettem. Apropó: mikor lesz olyan túra, ahol útba ejtjük a Mészárost is?
Szia Imre,
Örülök, hogy jó időtök volt Bokoron.
Hárman mi is megbeszéltük a szombat reggeli találkát Bp-en, bokori céllal. Aztán nekikezdett esni. Így a túrának annyi lett. Viszont csináltam egy teljes lánc karbantartást, ami már nagyon időszerű volt.
... és az élmény? Hát azt hiszem nektek ott kellemesebb volt.
Üdv.
Üdv!
Mi az hogy elment? Na-ná, vissza is jött, mint a Schafhausen.
Egyedül az esőt hiányoltuk, egy csepp sem esett , látod mondtam neked a jó idő el van intézve!
Imre
Üdv Richard

Látom elment a Royal?