Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A festő tehet róla
Még mindíg csodálatos a fénye ennek a motornak.
Én sem értem, hogy miért megy a problémázás a végsebesség körüli motorozásról. Kristóf fiam 7-8 alkalommal ment a Bakonyban 80-110 km-es köröket az elmúlt jó időkben. Megállás nélkül, amit tud a KTM. Nagyjából nyélen, abben volt huzamosan 90-100 is bőven. A motor azt sem mondta, hogy hapci. A tipikus fordulatszám szinte végig 6000-8500 között volt. Gondolom az is fontos, hogy nem szar használt alkatrészekből kell összerakni a blokkot. Nálunk az erdeti króm henger van, Meteor dugó, összes csapágy szzimmering cserélve, Repsol 2T olaj. Őszintén szólva nagyon nem is járattam, 20 km után forgattam végsebességig.
Van benne igazság!
Szerintem, nem izélés volt ez, egyszerűen csak nem ismerte a trükköt, és nem értette, hogy mivan.
Jó, szóval ebből nem azt kell levonni, hogy fos motorral kell odaállni:)
gyszerűen nem volt időm, sem befejezni, sem bejáratni a biciglit.
Többen vagyunk egy csapatban, és a többi motorral is volt teendő, a sajátomra meg nem jutott idő.
De tényleg.

Pl tavaly az első racén egy gyakorlatilag nullkilométeres hengerrel álltam oda.
Kb 2 körig ment jól, utána kikerültek mintha szemből jöttek volna, mert elmelegedett.
Nem volt más, egy darabig öblögettem, pár akör múlva az is kevés volt, akkor jött a kis szivató féktávon, így mentem végig, és kibírta.
Ha nem csinálom, kb a harmadik körben megakad.
12 kör volt.
áh hagyjuk.
Szerinted a kéket nem járattam be?
Bár nem baj úgy is szerelőnek tanulod:) és csak tanulj:)
ott a pont.
ááhháá
Te fogadjuk még nem járattál be egy zsír új blokkot? Mert a bőgetés nem egyenlő a gázfröcsköléssel! mert a gázfröcskölés jelenti a keverékolaj biztos kenést ad a dugónak és a hengernek. Ha csak folyamatos gázadás után hrtelen leveszed a gázt akkor tutira megszorul a dugó mert nem kapott elegendő kenést. és ilyenkor a járatós blokknál nem ártana kicsit gázfröcskölést csinálni. mondjuk ha lassítok a proslámpához akkor persze közben fröcskölgetem a gázt. Remélem világos voltam? :S
jellemzően nyélen(vagy környékn) akad.
Középen akkor, ha el van szagényítve kicsit.
Egy elvékonyított beállítás mellett, egy hosszabb nyelezés után, ha csak simán elcsukod, megáll mint a szög.
(jellemzően ez féktávon van)
Enenk az a magyarázata, hogy a felborulás határán lévő hőegyensúlyú motor, ami még éppen nem akad, meg, ha elveszed a tüzet, pár másodpercig még magas fordulaton jár, de mivel elcsuktad, már szinte kenés nélkül.
HA el van vékonyítva, iylenkor megakad.
HA nem egyből csukod el egy iylen huzatás után, hanem gárzfröccsökkel visszahűtöd, akkor nem akad meg, mert oylankor már uyge a terhelés (oldalerő)nem fűti a dugót, közte tud maradni az olaj.
Ugyan erre jó, a szivató rátépése ha megszólal a főcicsapágy, merthgy azt rendszerint akadás követi szinte azonnal.
mellesleg ez a beálíltás ellenőrzésére is jó módszer, ha huzatás után, nyélről hirtelen tök elcsukva zörömböl, akor kicsit vékony.
Hát szerintem ebben a témában pont tudja. Lehet érezni a motoron ha meg akar szorulni, ha ilyenkor nem adsz neki gázfröccsöket akkor megszorul, ha leállítod akkor is nagy eséllyel megszorul.
Te amúgy tudod miket beszélsz?
Egy gázfröccsel megszünteted a szorulást?
lol
hát jó ha bele számolunk a sebesség váltószámát is az is sokat számítana. És a te dappod akkor 5 gangos ugye? akkor annyire nem terhelődik. Az én cometemen más a áttétele mint a pedálos mv50-esnél. ÉS így akkor a terhelés is más lehet. BÁr a cometemen minden folytás ki van véve.
Utálom a Babettákat. Többet kell szerelni mint menni velük. Megbízható gyújtás? Nagy szikra? PHáááháháhá! A nagy ló....-t! Egyik sem volt meg nekem. Pedig új volt a tekercs meg minden rajta. Undorító egy fostubus motor volt. A Verhovina megváltás volt utána...:D
Az én Dappomat? A gyári megadott érték 85 km/h végsebesség.
Akkor miről beszélünk?!
níilván, ha szétforgatod, akkor mindenképpen ragad.

Én adott, értelmezhető fordulatra gondoltam.
ez nem igaz, a rövid áttétellel amit kiforgat csontra ott ragad amit nem tud kiforgatni ott csak huzod a gázt több nafta van benne mint amit eldolgozna nem forog annyit igy aztán jobb a belső hütése.
Ha rosszul illesztett a dugó vagy szar anyagbol van
Hát ezaz. hogya motoron ha megfelelő hűtést kap a henger akkor nincs gond. Akár szél akár kialakítva. akko bírja sokáig:)
Rezósáv alján , ahol már konynen fut a motor, ahonnan gondolkodásnélkül gyorsul nyélgázra, annál lejjebb nem célszerű erőltetni.
Amúgymeg nemértem mit problémáztok 80km/h sebességen, én a szar szimszonnal jöttem már nyélen haza agárdról(60km saccra) anme lett semmi baja.
egy másik kolléga meg kecsóról a dunakanyarba amit szól.