szerintem Ot hagyjuk abba a veszekedésbe forult vitát, hogy megállapítjuk:
A nyugati kismotorok 3-4 szer annyiba kerültek újonnan mint a keletiek, így nyilván a legtöbb tekintetben jobbak is.
Ezzel akár le is lehtne ezt zárni.
Én sem értem, hpyg lehet szeretni, egy Rigát, de láthatóan lehet, tehát nem szólok be egy Riga rajongónak, hogy az márpedig szar, mert ez kissé modortalan szerintem.
Továbbá, példaértékű, hogy miylen komoly kis klubot szerveztek a Rigások maguknak.
Szóval:lehet hogy a rigák verhovinák meg a többi szoci kismotor neméppen a legmagasabb technikai színvonalat képviselte de épésszel gondoljunkcsak bele mi kelett akkor a "parasztnak"?
Hát az hogy legyen egy olcsó közlekedési ezköze!Hogy eljusson ából bébe!
A háburú után a legfontosabb cél hogy mielőbb újraépüljenek a városok falvan.Ennek elengedhetetlen keléke volt a szoci kismotor amit milliószám ontottak az üzemek.
Mért volt elengedhettelen? Hát azért mert gyorsabbvolt minden mint gyalog a paraszt a veteményebe vagy a piacra előbb kiért mint gyalog vagy busszal.
Lehet hogy nemértetek eggyet de nemérdekel.
Ezek a gépek arra is lettek tervezve hpgy a legszarabb benzinnel és olajjal is elműködjenek.Egy kreidlernél ha elontod a keverési a rányt belehal kicsikém de ha rigánál rontod el az max jobban füstöl vagy éppen kevésbé de ugyanúgy elmegy a legszutykosabb AROL2T-vel!
Aki nem hiszi tegyen a zündappjába AROL-t és forgassa 10-ezer fölött.
Hát semmi nem lessz hosszú életű!DEe szoci kismoci vígan elpöfög vele és gondoljunk csak bele a háború után 50-60-as évek nem volt túl jó a keveréklaj.
Aki nem ért eggyet az nyugodtan vitatkozzon mert leszarom.
De mondjuk a Riga Delta úgynevezett V50 blokkjáról még a Rigások is tudják hogy nem valami jó főleg a kuplung szintjént mert volt ami már a boltban rossz kuplunggal volt eladó:D De egy két fél órás módszerrel meg lehet csinálni, hogy soha az életben nem kell vele többet foglalkozni.
nagyjábol jo az összegzés,csak azt hagytad ki,hogy én is kb. 4-500km-t utaztam a motorjaim nagyrészéért.egyébként nem akarok senkit bosszantani,csak azt nem értem,miért kritizál az olyan,aki még nem ült olyan motoron,amiröl szo van.én hiába irom le,hogy milyen a mákoskifli,ha valaki még nem kostolta....a 30 éves motoros multam nem érdem,de a tapasztalat miatt másképp látom a dolgokat,mint aki pár éve koptatja az aszfaltot.aki meg nem figyel arra,amit irok,vessen magára..
Szerintem ő már kipróbált egy két motort. Igen én már próbáltam Kreidlert és Zündappot is. Kreidlerből TM50 Florettet. A Cobra mellett az egyik legjobb motornak tartom a Florettet. Nagyon jól ment Kb 95-100 at futott. Pedig 75 ös volt asszem.
Sajna én csak a felszínét karcolgatom ennek a tuningolás témának.
Mint montdatam, aki tényleg penge, az rendszerint nem beszél, tisztelet a kivételnek.
Ja és inkább ne politizáljunk. Nem a politikai szempont miatt. Csak azért mert használhatóvá tudok tenni egy olyan motort amit csak kevesen tudtak használni megfelelően. És ráadásul keveset eszik igen keveset! Ha jól van beállítva és a rövíd kipufogós Riga sima használatnál vissza esik 1.9 literre a fogyasztás. Én nem ragadtam le a Rigánál csak ez a nyár alatt 7 motort adtam el. Volt Simsontól kezdve Derbi enduromotorig. Gokart igen Riga(!) blokkal és ment elég szépen. Blata B1 Origami Pocketbike om. MZ ES150 em. Nem koptatom tovább a billenytyűzetemet ilyen hülye módon veszekedve mert ez nagyon gyerekes!
én csak a lenin bosszuját utálom,de leirtam miért.többi motorról nem irtam ilyesmit,bár némelyiknél vannak fenntartásaim.kivánok neked minél tőbb rigát,verhovinát,és véletlenül se probálj ki mondjuk kreidlert,zundappot,mert igy egyszerübb marhaságokat irni,nem igaz?
Há érdekes pont a rigákról van szó éreztétek hogy jövök?
Nincs valakinek eladó Riga Deltája?
Írtam a Riga forumba de 3 év allat 6 oldalt töltötek meg nem valami aktívak.
Slampixxx:(hogy ne legyen vita vele kezdem) bebizonyította hogy érdemes több mint 500 kilómétert utazni egykét jó üzletért!
Slickrick: Keményen harcol a puchosokért és védi igazát a ruszki motorok híveként!
Emzoli:Hát kétté tuningban verhetetlen és igazi simsonguru.
Zundapp:Slampixxxal karöltve bosszantják a barátságos puchosokat(persze csak vicc ne vedd komolyan).Ha rigát lát leköpi viszont a zündappokat septiben összegyüjti!
Eminem88:Monza guru igazi puchos.
Gorcsa:Keveset szól hozzá de annál többet mond!A kevesebb néha több!
milyen uj motor az,amit szétszedéssel kell kezdeni? akkor a dacia is jo auto volt?ugyanis azt is szét kellet szedni ujkorában! ugy látszik neked az az a jo ami szar,nekem más az értékitéletem.az pedig a te bajod,hogy leragadtál a rigáknál,ha viszont ideologiai-politikai szimpátia miatt teszed,az személyes jogod.de ép eszü ember nem dicséri a rigát.
Te olyan reménytelen vagy mint azok a pannoniások, akik elvből utálják az MZ-t és az Mz seket.
Ez a fajta motorsovinizmus, már nem rajongás, hanem szűklátókörűség.
Veled nem lehet beszélgetni, vagy érveket ütköztetni, mert érveid nincsenek, csak foylamatosan harcban állsz.
Szar lehet így élni.
Egyszerű az ok. Nem tudtad rendesen megcsinálni. Igen ezek amikor újak voltak egyszer még szét kellett szedni és mégegyszer összerakni. ÉS MÁR MEGINT OTT VAGYUNK HOGY A MÁS MOTORJÁT FIKÁZZUK és ráadásul te ahogy észrevettem te állandóan fikázod a más motorját. Szóval kicsit el lehetne ilyen ügyben hallgatni. Amihez nem értesz (Riga) ahoz ne szólj inkább hozzá nekem elég régen vannak Rigáim és amit én megcsináltam az még a mai napig is hibamentesen megy.
Amúgy ma láttam egy filmet kb 5. alkalommal mégpedig a Szárnyát vagy Combját régi Louis De Funes film. Ott volt egy jelenet ahol egy fűtésszerelőnek álcázott kém volt és a végén egy Zündapp, Sachs vagy valami ilyen Német Mopeddel menekült. Hang alapján inkább Zündapp volt egy KS70 arany színben
egyébként nyugodj meg,a riga egy kalap szar,nekem 30 éve volt az elsö,ujjonan véve,de mindig olajosan jöttem illetve toltam haza.azután is volt néhány,pár éve nosztalgiábol vettem 1 szinte 0 km-est,de gyorsan el is adtam.isten óvja a motorosokat az orosz ipar szemetétől!ja és még valami:olyan csavarokkal rakják össze gyárilag,amit nem lehet meghuzni,mert megszakad a menet.reggelig sorolhatnám a hibáit,de inkább nem idegesitem magam.
A nyugati kismotorok 3-4 szer annyiba kerültek újonnan mint a keletiek, így nyilván a legtöbb tekintetben jobbak is.
Ezzel akár le is lehtne ezt zárni.