A főtengő maga nagyon durván túl van méretezve, gokartosok 15 felett forgattak vele a 80as években, bírta.
Akkora cucc mint a 80as gyorsaságikban van.(mbx rg80 stb) ezek meg 9 loerősek, szóval perverzül nagy benne minden.
A kuplung is eleve sokkal nagyobb nyomaték átvitelére alkalmas, a gyári 70ccm es motor uygan azt a kuplungot kapta.
Meséltem már, a közlekedő motoromban 54 ezer kilométr van, még az eredeti 20 éves hajtókar van benne, az eredeti kuplung.
Persze, már kétszer fel lettek újítva benne a csapágyak és görgők, de hát kapta az ívet szegény rendesen, és korántsem széria, 5 ben is megforogja a 8 ezret, de volt amikor oylan henger volt rajta ami 65 öt ment ketteseben, szóval adtam az arcára rendesen.
Persze, minden faragás csökkenti az élettartamot.
Amikor először megbontottam a blokkot, akkor 18 ezer volt benne, teljesen nyugodtan vissza is csukhattam volna, minden tökéletes volt benne...
A normál szervíz intervallum 25 ezer, de kíméletes használattal simán elmegy 40et is.
Egy hegyezett cucc az persze más, egy 10 fölé forgó simson nemigen megy egy blokkfelújítással 1-2 ezer km nél többet.
Ennek elsősorban za az oka, hoyg a hűtés már nagyon kevés ekkora teljasítményhez.
Jellemzően egy 6 ló körüli henger 140-150fokon jár, az egészséges az volna, ha nem menne 120 fölé...
Anti tizenlóerős hetvenese azért is tarósabb, mert vizes, a henger 65 fokon jár, nekem még a blokk is melegebb ennél:)
Hát persze, megbeszéltük már, hogy a simsont hétköznapi közlekedő strapamotornak építették, ebből fakadóan, nem is nagyon megy gyári állapotában 60 nál többet.
A korabeli nyugati kismotorok sokkal inkább tnik játékszerének készültek, sokkal versenymotorosabb karakterisztikával.
Viszont, ha elkezdjük közelíteni a simsonban a feltételeket, a korabeli Puchokhoz, zünndappokhoz, akkor elérik ezek teljesítményét, nem is akkora strapa, kívülről nem is látszik.(nagyon:)
Szóval, ha a cimcony kap egy 5.-ik sebességet, a végsebessége egyből megnő 70 környékére.
Egy kis vezérlés fésülés után a nyugati kismotorokban szokásos 6paci körüli erő is előáll, így már menetdinamikában eléggé azonos lehet pl Slampix zündappjával, és ugye nem történt más, csak a feltételeket egyenlítettem ki...
Á hát az nagyon gyár lenne a 11 után.
Picsába már honnan szerezek 17-es binget.
Írtam egy csávónak kajak minimum 200-300 karbija van.
Hát mije nincs Monzáé
A simson nagyon jó motor de ASZFALTRA való.
Jó motorok teszik a dolgukat csak igényesen karbankell tartani és akkor szinte örökös.
NEm tudom hány gangos fejcsed ki bővebben mailben hogy mit akarsz venni!
Fordulatzámmérőt lehet kétféleképpen tenni van a kisipari magyar bovdenes hulladék olcsón amit nem szabad megvenni!
Meg van amit a gyújtásrakötsz vagy hova nem tom pontosan.
Simson valóban nem egy pörgős jószág de csak pénz kérdése és visítanifog 15 körül!
Nem érdemes rá mérőt tenni mert egy alap gép 7-nél terhelésen megáll de ha nagyon betyáros jó ha 5-öt eléri!
Aza alényeg hogy nem PUCH!
A monza versenmotor annak ellenére hogy erdőrejársz vele!Tárcsafék meg minden.
Minden érv a puch melett szól az erőtől a fékrendszerig.
JAjj ne legyél már idióta!
S51 C mint comfort!
S51 B bliker mint indexes!
S50 B szintén indexes
Sr 4-2/1 star classic szintén indexes!
Emelett a robogók is indexesek.
Sőt még s51-E
S51 enduro
Az új évben mindenben legyen részetek DE legyetek ma nagyon részegek.
B.U.É.K
Akkora cucc mint a 80as gyorsaságikban van.(mbx rg80 stb) ezek meg 9 loerősek, szóval perverzül nagy benne minden.
A kuplung is eleve sokkal nagyobb nyomaték átvitelére alkalmas, a gyári 70ccm es motor uygan azt a kuplungot kapta.
Meséltem már, a közlekedő motoromban 54 ezer kilométr van, még az eredeti 20 éves hajtókar van benne, az eredeti kuplung.
Persze, már kétszer fel lettek újítva benne a csapágyak és görgők, de hát kapta az ívet szegény rendesen, és korántsem széria, 5 ben is megforogja a 8 ezret, de volt amikor oylan henger volt rajta ami 65 öt ment ketteseben, szóval adtam az arcára rendesen.
Persze, minden faragás csökkenti az élettartamot.
Amikor először megbontottam a blokkot, akkor 18 ezer volt benne, teljesen nyugodtan vissza is csukhattam volna, minden tökéletes volt benne...
A normál szervíz intervallum 25 ezer, de kíméletes használattal simán elmegy 40et is.
Egy hegyezett cucc az persze más, egy 10 fölé forgó simson nemigen megy egy blokkfelújítással 1-2 ezer km nél többet.
Ennek elsősorban za az oka, hoyg a hűtés már nagyon kevés ekkora teljasítményhez.
Jellemzően egy 6 ló körüli henger 140-150fokon jár, az egészséges az volna, ha nem menne 120 fölé...
Anti tizenlóerős hetvenese azért is tarósabb, mert vizes, a henger 65 fokon jár, nekem még a blokk is melegebb ennél:)
Ja és kciseréled egygyűrűs dugóra mert hát zündappban is azvan!
A főtengely kuplung bírja-e?
A korabeli nyugati kismotorok sokkal inkább tnik játékszerének készültek, sokkal versenymotorosabb karakterisztikával.
Viszont, ha elkezdjük közelíteni a simsonban a feltételeket, a korabeli Puchokhoz, zünndappokhoz, akkor elérik ezek teljesítményét, nem is akkora strapa, kívülről nem is látszik.(nagyon:)
Szóval, ha a cimcony kap egy 5.-ik sebességet, a végsebessége egyből megnő 70 környékére.
Egy kis vezérlés fésülés után a nyugati kismotorokban szokásos 6paci körüli erő is előáll, így már menetdinamikában eléggé azonos lehet pl Slampix zündappjával, és ugye nem történt más, csak a feltételeket egyenlítettem ki...
Picsába már honnan szerezek 17-es binget.
Írtam egy csávónak kajak minimum 200-300 karbija van.
Hát mije nincs Monzáé
Jó motorok teszik a dolgukat csak igényesen karbankell tartani és akkor szinte örökös.
NEm tudom hány gangos fejcsed ki bővebben mailben hogy mit akarsz venni!
NEked mennyi lessz a jövőévi biztosításod?
Fordulatzámmérőt lehet kétféleképpen tenni van a kisipari magyar bovdenes hulladék olcsón amit nem szabad megvenni!
Meg van amit a gyújtásrakötsz vagy hova nem tom pontosan.
Simson valóban nem egy pörgős jószág de csak pénz kérdése és visítanifog 15 körül!
Nem érdemes rá mérőt tenni mert egy alap gép 7-nél terhelésen megáll de ha nagyon betyáros jó ha 5-öt eléri!
Aza alényeg hogy nem PUCH!
A monza versenmotor annak ellenére hogy erdőrejársz vele!Tárcsafék meg minden.
Minden érv a puch melett szól az erőtől a fékrendszerig.
De nyáron olyan 3 körül evet de akkor hajtottam is keményen.
Amúgy ment mail.
Most mennyit eszik?
De melyik akkor amelyik fordulat mérős meg indexes is?
Hmmmmm?
Mert a Simson.hu n pont az S51 c ről nincs kép.
S51 C mint comfort!
S51 B bliker mint indexes!
S50 B szintén indexes
Sr 4-2/1 star classic szintén indexes!
Emelett a robogók is indexesek.
Sőt még s51-E
S51 enduro
Ez mind. Csak 50 ccm-ben!